Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kulturális turizmus fejlesztése a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia keretében Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára I. Szentgotthárdi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kulturális turizmus fejlesztése a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia keretében Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára I. Szentgotthárdi."— Előadás másolata:

1 A kulturális turizmus fejlesztése a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia keretében Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára I. Szentgotthárdi Kulturális Turizmus Fórum Szentgotthárd, január 29.

2 Fő cél az életminőség javítása a turizmus által. A turizmus járuljon hozzá a fenntarthatósághoz A turizmus gazdasági jelentősége igen lényeges, de a turizmus haszna több, mint a devizabevételek megjelenése a nemzetgazdaságban. Új megközelítés: a turizmus nem csak egy gazdasági ágazatként jelenik meg, hanem az élet részeként. A Nemzeti turizmusfejlesztési stratégia

3 N T S Emberközpontú és hosszú távon jövedelmező fejlődés Attrakciófejlesztés Hatékony működési rendszer kialakítása Emberi erőforrás fejlesztés A turistafogadás feltételeinek javítása A hazai turizmus versenyképességének növelése A turizmus életminőségre gyakorolt hatásainak optimalizálása Helyi desztináció menedzsment szervezet kialakítása Regionális intézményrendszer átalakítása A turisztikai intézményrendszer piramisának talpra állítása Az oktatási rendszer munkaerő- piaci igényeknek megfelelő átalakítása Stabil foglalkoztatási környezet kialakítása Szemléletformálás A turisztikai attrakciók elérhetőségének javítása A turisták komfortérzetének növelése Termékfejlesztés Desztináció fejlesztés Kiemelt desztinációk fejlesztése

4 Egészségturizmus Örökségturizmus (kulturális turizmus) Kongresszusi turizmus NTS kiemelt termékei Mi bennük a közös? Tartózkodási időt hosszabbít, szezont széthúz, bevételt növel, sokfajta szakképzett munkaerő együttműködését igényli, egyedi élményt ad …

5 A kulturális turizmus fogalma II. I. Belső kör → Kulturális örökség → Művészetek II. Külső kör → Életstílus, életminőség → Kreatív iparágak Forrás: UNWTO, ETC I.

6 A kulturális örökség, mint turisztikai termék elemei Önálló vonzerőt jelentő tárgyi- és szellemi kulturális örökségek (attrakciók) Kulturális rendezvények, fesztiválok Különféle művészeti ágak (népművészet, képző- és előadó művészetek) megjelenése a turisztikai kínálatban Múzeumok, gyűjtemények, technikai örökség Oktatatáshoz, képzéshez kötődő utazások Vallási emlékek, események

7 Magyarországra utazó turisták motivációja Forrás: KSH 2005

8 A kultúra feladata ma  Értékmegőrzés, fenntartás  Bemutatás, tapasztalatok átadása  Örökséghez való hozzáférés lehetőségének megteremtése ennek eszköze a turizmus

9 gazdasági hatás: fajlagos költés, adóbevételek, szálláshelyek folyamatos töltése, programok eladhatósága munkahelyteremtés és multiplikátor hatás hírnév, nemzetközi együttműködés közérzet, feltöltődéséletminőség turisztikai hatás: desztináció ismertsége A kulturális turizmus előnyei

10 Nemzetközi tendenciák Idősebb (kultúra érzékeny) korosztály utazásainak növekedése Európában Élénkülő kereslet az évenkénti többszöri, rövidebb utazások iránt Az európai kulturális városok, központok szerepének erősödése Aktivitás és kultúra iránti igény „Kíváncsiság turizmus”

11 Kulturális alapú turizmusfejlesztés céljai Komplex turisztikai termékek előállítása Kulturális tematikájú utazási programok, turisztikai termékek fejlesztése Kulturális témaparkok Világörökségi helyszínek fejlesztése, számuk lehetőségek szerinti növelése Múzeumok, közgyűjtemények látogatóbarát szolgáltatásainak bevezetése A kulturális alapú turisztikai termékek marketingjének jelentős fejlesztése (piackutatás, marketing-kommunikáció)

12 Az uniós tervezési rendszerben egy integrált fejlesztési politika intézményrendszerébe kell illeszkednie mind a kultúrának, mind pedig a turizmusgazdaságnak.

13 Az állami turizmuspolitika eszközei Jogszabályi háttér Kutatás Termékfejlesztés Marketing Monitoring

14 Feladatmegosztás – kompetenciák a turizmus állami irányításában 1.ÖTM Turisztikai Szakállamtitkárság  állami feladatok kijelölése  tárcaközi koordináció  termékfejlesztés  pályázatkezelés  pályázatok koordinálása  EU integrációs programok

15 Európai Uniós fejlesztési források (Mrd Ft)

16 Regionális Operatív Program: a turisztikai fejlesztések legfontosabb forrása Turisztikai fejlesztésekre 300 Mrd Ft-ot fordítanak a régiók turisztikai attrakció, kapcsolódó szolgáltatás desztináció-menedzsment fejlesztések ROP turizmusfejlesztési forrásai

17 2. Magyar Turizmus Zrt. Központ: nemzeti marketing és promóció régiók és külképviseletek koordinálása kapcsolattartás nemzetközi és országos szervekkel Régiók: hangsúlyos belföldi marketing kapcsolattartás helyi szervezetekkel

18 A legfontosabb marketingeszközök 2007-ben Internet Tanulmányutak Rendezvények Kiállítások Kiadványok Hirdetések

19 A kulturális turizmus kezelése a Zrt. marketingtevékenységében Kutatásokon alapuló döntések, Az ország imázs fejlesztése, brand építés, arculatunk aktualizálása, Magas színvonalú termékek kiemelése a promócióban, A marketingkommunikációs eszközrendszer hangsúlyainak áthelyezése, Szakmai partnerségi viszonyok hatékonyabbá tétele, Források koncentrálása, Hatékonyságmérés.

20 Például egy idei program: Vendégbarát Múzeum Program Felhívást teszünk közzé hazai múzeumok, gyűjtemények, emlékházak, galériák, képtárak és kulturális intézmények részére, látogatóbarát tevékenységük marketingjének támogatására A program célja, hogy látogatóbarát fejlesztéseik híre eljusson a belföldi és a külföldi potenciális vendégekhez. A program szakmai és anyagi támogatást biztosít a nyertes pályázóknak a sikeres marketing akciók megtervezéséhez és lebonyolításához. A pályázat sikerességéről a múzeumok látogatói döntenek, internetes szavazás keretén belül. A múzeumok két kategóriában versenyeznek egymással, (regionális, illetve országos jelentőségű), a pályázó dönthet arról, hogy mely kategóriában kíván indulni.

21 Új kiadványok Világörökség leporelló 10 ezer pld, magyar Kulturális imázs kiadvány 200 ezer pld, angol + német

22 Tájékoztatás az eseményekről

23 Együttműködés az Oktatási és Kulturális Minisztériummal Piacorientált események Olaszországban, Nagy Britanniában, Romániában, Spanyolországban, Franciaországban, USA-ban, Oroszországban, Kínában, Szlovákiában, Németországban: kiállításokon közös megjelenés, együttműködés a kulturális intézetekkel, rendezvények, információs füzet stb.

24 Belföldi és nemzetközi PR  Havonta Hírlevél a Zrt. külképviseleteire  Kiemelt rendezvényekre rendszeres újságíró study-tour-ok  Külföldi médiahirdetések  Hírértékű PR-riportok a külképviseletek segítségével  Hazai médiában folyamatos programajánló

25 Köszönöm a figyelmet Sok kulturális élményt kívánok, mindannyiunk örömére


Letölteni ppt "A kulturális turizmus fejlesztése a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia keretében Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára I. Szentgotthárdi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések