Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A mérés, mértékegységek és átváltásuk problémái Előadó: Horváth Judit.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A mérés, mértékegységek és átváltásuk problémái Előadó: Horváth Judit."— Előadás másolata:

1 A mérés, mértékegységek és átváltásuk problémái Előadó: Horváth Judit

2 Amiről szó lesz… A gyermek személyiségének komponensei, melyek befolyásolják az eredményességet A gyermek személyiségének komponensei, melyek befolyásolják az eredményességet Gyökeres társadalmi változások és az intézményes nevelés Gyökeres társadalmi változások és az intézményes nevelés A mennyiségek, becslés, mérés témakör szakmódszertani alapjai A mennyiségek, becslés, mérés témakör szakmódszertani alapjai

3 A gyermek személyiségének komponensei Alapképességek (készségek, rutinok, ismeretek rendszere) Alapképességek (készségek, rutinok, ismeretek rendszere) –Kognitív kompetencia –Személyes kompetencia –Szociális kompetencia

4 Alapismeretek Alapismeretek –Szimbólumokkal megvalósult leképezés –Gondolatháló (működő pszichikus rendszer) –Dolgokra vonatkozó ismeretek (alapfogalom, alapelv, törvény) Ezek rendszerré fejlődése a világnézet (világkép).

5 Alapkészségek (rutinokból, ismeretekből szerveződő pszichikus komponens, melynek működése 1mp-nél hosszabb ideig tart) Alapkészségek (rutinokból, ismeretekből szerveződő pszichikus komponens, melynek működése 1mp-nél hosszabb ideig tart) –Zárt, közegfüggetlen, merev készség –Nyílt és közegfüggetlen készség –Zárt és közegfüggő (rugalmas) –Nyílt és közegfüggő (komplex)

6 Alaprutinok (legfeljebb 1mp-ig tartó pszichikus komponens) Alaprutinok (legfeljebb 1mp-ig tartó pszichikus komponens) Ha a készségek működéséhez szükséges több száz alaprutin nem működik, akkor nem létezhet matematikai feladatmegoldás. Ha a készségek működéséhez szükséges több száz alaprutin nem működik, akkor nem létezhet matematikai feladatmegoldás.

7 Gyökeres társadalmi változások és az intézményes nevelés Az ágazatok és az energiaforrások átrendeződése Az ágazatok és az energiaforrások átrendeződése

8 Optimalizáció és leállás Optimalizáció és leállás (Optimalizáció: évtizedes gyakorlás, használat révén létrejött készség)

9 Használhatóság Használhatóság – –Átlagosnál lényegesen gyorsabban (G) – –Átlagosnak megfelelően (Á) – –Átlagosnál lényegesen lassabban fejlődők (L)

10 Más tantárgyakban rejlő lehetőségek Más tantárgyakban rejlő lehetőségek

11 Tanórán kívüli lehetőségek Tanórán kívüli lehetőségek

12

13

14

15

16

17 A mennyiségek, becslés, mérés témakör szakmódszertani alapjai

18 Összehasonlítás, összemérés Összehasonlítás, összemérés –Felidézett élmények –Előhívott, átélt tapasztalatok –Tapasztalatszerzés

19 A mérések alkalmi egységekkel A mérések alkalmi egységekkel –Mérőszámfogalom kialakítása –Megmérés, kimérés –Egységek többszörösei –Mérőeszközök

20 Az azonos egység (mérőszám változásai) Az azonos egység (mérőszám változásai) Különféle egységek (mérőszám változásai) Különféle egységek (mérőszám változásai) Mérések szabványos egységekkel Mérések szabványos egységekkel

21 Felhasznált irodalom Felhasznált irodalom –Nagy József: Iskolakultúra 2009 –Vidákovich Tibor: –Vidákovich Tibor: SZAKMAI KONCEPCIÓ a matematikai kompetencia fejlesztése más tantárgyak keretei között

22 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "A mérés, mértékegységek és átváltásuk problémái Előadó: Horváth Judit."

Hasonló előadás


Google Hirdetések