Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Magyar Turizmus Zrt. tevékenysége az egészségturizmus területén Sztojanovits Kristóf Budapest, 2008. február 21.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Magyar Turizmus Zrt. tevékenysége az egészségturizmus területén Sztojanovits Kristóf Budapest, 2008. február 21."— Előadás másolata:

1 A Magyar Turizmus Zrt. tevékenysége az egészségturizmus területén Sztojanovits Kristóf Budapest, február 21.

2 Gazdag egészségturisztikai kínálat 1372 termálforrás 385 településen működik termál-, illetve gyógyvizű fürdő, 66 minősített gyógyfürdő, ebből 9 Budapesten 13 gyógyhely 211 ásványvízforrás 203 gyógyvízforrás 5 gyógybarlang 5 gyógyiszap lelőhely 1 mofetta (szárazfürdő) 2006: 55 gyógyszálloda 45 wellness szálloda 2007: 56 gyógyszálloda 63 wellness szálloda Forrás: OGYFI, Egészségturizmus stratégia és KSH

3 Külföldi turisták motiváció szerinti megoszlása Egészségmegőrzés: 3,5 nap és Ft költés Összes 2,6 nap és Ft költés

4 A belföldi turisták motiváció szerinti megoszlása Vízparti üdülés47,6% Hegyvidéki üdülés11,5% Falusi turizmus3,3% Körutazás1,2% Városnézés9,6% Iskolai tanulmányút, tábor4,5% Gyógykezeltetés0,1% Egészségmegőrzés8,4% Konferencia, kongresszus3,9% Üzleti út, kiállítás, vásár3,2% Kulturális rendezvény, sportesemény5,9% Vallási okok1,1%

5 Az egészségturizmus szerepe a régiókban a belföldi látogatószám alapján hányadik legfontosabb motiváció Balaton11,5%2. Budapest-Közép-Dunavidék3,3%7. Dél-Alföld18,3%2. Dél-Dunántúl21,9%2. Észak-Alföld24,8%1. Észak-Magyarország9,4%5. Közép-Dunántúl10,3%4. Nyugat-Dunántúl42,1%1. Tiszta-tó8,0%4.

6 passzív pihenés, kikapcsolódás75,0 strandolás, fürdőzés54,3 természeti látnivalók megtekintése36,5 városlátogatás34,4 rokonok, ismerősök felkeresése32,5 kulturális látnivalók megtekintése26,8 vásárlás19,2 szórakozás, diszkó, tánc16,8 gyógyfürdő, gyógykezelés igénybe vétele16,1 horgászás12,4 borkóstolás, pincelátogatás10,7 wellness szolgáltatás igénybe vétele8,3 vízisport7,7 kerékpározás5,0 egyéb kulturális rendezvények meglátogatása4,2 világörökség megtekintése2,7 hobby tevékenység2,0 színház, opera, hangverseny látogatás1,4 A belföldi főutazás során végzett tevékenységek (%)

7 Egyre népszerűbb egészségturisztikai szolgáltatások A gyógyszállodák belföldi forgalma Forrás: KSH A wellness szállodák belföldi forgalma

8 Két, markáns célcsoport Forrás: KSH, 2006 GyógyszállodákWellness szállodák A belföldi vendégéjszakák aránya 46,9%70,3% Részesedés a belföldi szállodai vendégéjszakákból 21,5%15,2% Belföldi vendégek átlagos tartózkodási ideje 3,1 nap2,2 nap Belföldiektől származó szállásdíj-bevétel 5,5 mrd Ft6,0 mrd Ft

9 Egységek számaSzobák száma Férőhelyek száma Szálloda csillagos csillagos csillagos csillagos csillagos Gyógyszálloda Wellness-szálloda Ker. szálláshely A szállodai kapacitás egyötöde Forrás: KSH, 2006

10 Legjelentősebb küldőpiacok: Németország, Nagy-Britannia, Ausztria, Olaszország, USA Legígéretesebb küldőpiacok: Észak-Európa (Dánia és Svédország), Franciaország, Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Románia, Oroszország További piacok: Hollandia, Belgium, Spanyolország, Japán, Svájc, Izrael, Ukrajna, Kína Kiemelt termékek: Budapest Balaton Egészségturizmus Hivatásturizmus Nemzetközi kommunikáció súlypontjai Egyediség Konkrétumok Komplexitás Minőség + Globalizáció

11 Külképviseletek

12 Study tour Rendezvény Hirdetés Kiadvány Spa nemzetközi újságíró study tour

13 Ausztria Németország Oroszország Észak – Eu. Románia „Újságíró-invázió”

14 Belföldi kommunikáció súlypontjai Tematikus Év 2007– Zöld Turizmus Éve Tematikus Év 2008 – Vizek Éve Eseményturizmus Wellness és Egészségturizmus (Internet!!! + kiadvány) Üdülési csekk Kiemelt termékek:

15

16 A kampányévet megalapozó kutatások European Travel Commission (ETC): Tourism Trends for Europe (2006) Központi Statisztikai Hivatal –Szálláshelyi adatok –Keresletfelmérés A korábbi témaévek tapasztalatai (Nagy Ízutazás 2006, Zöld út 2007) Turisztikai szakértők megkérdezése A magyar lakosság utazási szokásai c. kutatások A magyar lakosság vízparti utazásokkal és egészség-turizmussal kapcsolatos attitűdjei, utazási szokásai és utazási tervei, 2007

17 Jelentős és növekvő piac, kedvező kilátások Nő a turisták egészségtudatossága. Növekszik az idősek aránya. A belföldi ún. főutazások leggyakoribb motivációja (39,7%) a vízparti üdülés. Az egészségmegőrzést mint a főutazás elsődleges motivációját 5,6%, a gyógykezelést 4,4% említette. A strandolást, fürdőzést mint a főutazás alatti tevékenységet 62,1%, a gyógyfürdőzést 18,6%, a horgászást 8,1%, a vízi sportokat 8,0%, a wellnesst 5,7% említette. A vízparti üdülés vagy egészségturizmus motivációval utazó magyarok átlagos tartózkodási ideje és fajlagos költése meghaladja a többnapos utazók átlagát. Forrás: ETC, KSH, MT Zrt./M.Á.S.T. Nő az egészségturisztikai szolgáltatások iránti érdeklődés.

18 Víz, víz, víz… Megjegyzés: A belföldi turisták motivációi Forrás: KSH, 2005

19 2008 : VIZEK ÉVE A „ FORRÁS” Nem klasszikus turisztikai termék, inkább motiváció és nem szezonális Divatos, trendi→ korosztályi differenciálás a kommunikációban Keresletélénkítés, konkrét forgalomnövekedés → partnerség Egészéves figyelemfelkeltés és fenntartás → nagyközönségi akciók 1 üzenet 2-3, de tömegeket elérő újszerű marketingeszköz Országos kommunikációban havi régiós bontás + egészéves régión belüli termékalapú kampányok

20 2008 : VIZEK ÉVE 5 cseppben 1. január-április EGÉSZSÉGTURIZMUS 2. május BALATON 3. június Tisza-tó 4. július-augusztus TERMÉSZETES VIZEK Vízi/vízparti turizmus, aquaparkok, élményfürdők 5. szeptember- december EGÉSZSÉGTURIZMUS

21 2008 : VIZEK ÉVE

22 1. EGÉSZSÉGTURIZMUS január: Nyugat-Dunántúl február: Észak-Alföld március: Dél-Alföld április: Közép-Dunántúl 2. BALATON (május) 3. TISZA-TÓ (június) 4. TERMÉSZETES VIZEK Vízi/vízparti turizmus, aquaparkok, Élményfürdők( régió-független) 5. EGÉSZSÉGTURIZMUS szeptember: Észak-Magyarország október: Dél-Dunántúl november: Balaton december : Budapest

23 ÁllandóVáltozó Kommunikáció - Honlap

24 3=4 ajánlatok régiós bontásban, ingyenes bekerüléssel Google alapú térkép Eseménynaptár, ingyenes bekerüléssel Játék Téli örömök (korcsolyázási lehetőségek) Közvetlen Skype elérhetőség Egyéb információk (pl. múzeumok), érdekességek

25 2008 A VIZEK ÉVE kommunikáció - a csapból is ez folyik… Blikk Nők Szaklapok Klub Rádió Danubius Rádió Study tour minden helyszínre (újságírók, híres emberek) Reklámajándékok: egérpad, úszósapka, labda Csatlakozott szolgáltatóknak csepp alakú matrica Itthon otthon van turisztikai melléklet M1 Napkelte RTL és TV2 Origo és Index Maxima, Metro, Sikk Világjáró Inmedio Relay Gilda Max mozgásközpont Egész éves falinaptár→12 hónapig, aktuális hónap/régió és az akció feltüntetve ( Torkos csütörtök, Nyitott pincék, stb.) M1 Híradó után esti bejelentkezés az adott régióról ( Balatoni nyár mintájára) Spa Honlap továbbfejlesztése Régiós akciókhoz flyer-ek, behúzható ajánlatos kiadványok Éves sajtó-együttműködések nagyközönségi tematikus lapokkal Online kampány keresőkön és női portálokon Földi sugárzású kereskedelmi televíziókkal rovatindítás, új projektekhez való csatlakozás (pl. Nagy Fogyás) Fix pontos óriásplakát kampány Vízitúra kiadvány Gerilla Kampány Info Rádió

26

27 Szakmai partnerek: MSzSz NÜSZ Termál Klaszterek Balneológiai Társaság Országos Gyógyfürdőügyi Főigazgatóság Magyar Fürdőszövetség Magyar Wellness Társaság Budapest Gyógyfürdő Zrt Aquaparkok Szövetsége Mahart Bahart Nem szakmai partnerek: ORFK Meteorológiai Szolgálat Vizimentők Ásványvízgyártók Gyógyvízgyártók Vitorlázás Horgászat Evezés Kajak-kenu Szörf Vizisí Jetski Wake board Jeges sportok (korcsolyázás, fakutyázás, jégtúra, jéghoki, jégvitorlázás) Aquaparkok 2008 : VIZEK ÉVE Együttműködő partnerek 2008 : VIZEK ÉVE apróbb csobbanások

28 KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "A Magyar Turizmus Zrt. tevékenysége az egészségturizmus területén Sztojanovits Kristóf Budapest, 2008. február 21."

Hasonló előadás


Google Hirdetések