Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 ATM ESEMÉNYEK 2010-BEN KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, 2011. március 29. Németh Zoltán balesetvizsgáló.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 ATM ESEMÉNYEK 2010-BEN KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, 2011. március 29. Németh Zoltán balesetvizsgáló."— Előadás másolata:

1 1 ATM ESEMÉNYEK 2010-BEN KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, március 29. Németh Zoltán balesetvizsgáló

2 ATM ESEMÉNYEK FŐ TÍPUSAI 2010-ben összesen 124 bejelentés kapott ATM besorolást.

3 ATM ESEMÉNYEK IRÁNYTÓI ÉRINTETTSÉGÉNEK MEGOSZLÁSA

4 4 REPÜLÉS SZAKASZAI SZERINTI MEGOSZLÁS 2009-BEN…

5 5 … ÉS 2010-BEN

6 6  Átstartolással, megszakított megközelítéssel kapcsolatos bejelentések. (Okok legtöbbször: időjárás, pálya foglaltsága, nem stabilizált megközelítés)  Végső egyenesre történő vektorálás során az elkülönítési minimum sérülései.  Gurulás során frekvenciaváltással kapcsolatos események. (Apron Guide januári bevezetése óta) AZ ARÁNYOK ELTOLÓDÁSA Arányaiban növekedett a megközelítési fázisban és a gurulás során bekövetkezett események száma:

7 7 TANULSÁGOS ESEMÉNYEK 2010-BEN  január 06.  január 06. RWY13R Fokker-100 felszállásakor hóeltakarító gépjármű- konvoj a futópályán tartózkodott.

8 8 HASONLÓ ESETEK ELKERÜLÉSÉHEZ SZÜKSÉGES LÉPÉSEK  Futópálya keresztezés – futópálya használat egyértelművé tétele a rádiózásban, az arra kidolgozott szabvány rádiólevelezési eljárások alkalmazása  Rádióhálózat terheltségének megosztásához, csökkentéséhez szükséges intézkedések bevezetése (rádióhasználattal kapcsolatos szabályok figyelembevétele, eszközpark felülvizsgálata, növelése)  Segédberendezések alkalmazási feltételeinek meghatározása a futópályán tartózkodás során (gurítóradar alkalmazása, futópálya foglaltság jelző és a megállító keresztfénysorok) A Vb szerint az alábbi főbb lépések szükségesek:

9 9 TANULSÁGOS ESEMÉNYEK 2010-BEN (II.)  július 01.  július 01. Kalibráló repülést végrehajtó légijármű és egy induló légijármű között sérült az elkülönítés

10 10  Szabályozni a légiforgalmi egységek közötti koordinációs lépéseket az indulási eljárás kezdeti magassága alatt végrehajtott repülések során.  Torony-irányító feladatának módosítása a felszállások során: Légijármű követése vizuálisan Utasítás az áttérésre HASONLÓ ESETEK ELKERÜLÉSÉHEZ SZÜKSÉGES LÉPÉSEK A Vb szerint az alábbi főbb lépések szükségesek:

11 11 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !


Letölteni ppt "1 ATM ESEMÉNYEK 2010-BEN KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, 2011. március 29. Németh Zoltán balesetvizsgáló."

Hasonló előadás


Google Hirdetések