Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁJÉKOZTATÓ A 2008. ÉV REPÜLÉSBIZTONSÁGI MUTATÓIRÓL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, 2009.03.26. Dusa János balesetvizsgáló.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁJÉKOZTATÓ A 2008. ÉV REPÜLÉSBIZTONSÁGI MUTATÓIRÓL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, 2009.03.26. Dusa János balesetvizsgáló."— Előadás másolata:

1 TÁJÉKOZTATÓ A 2008. ÉV REPÜLÉSBIZTONSÁGI MUTATÓIRÓL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, 2009.03.26. Dusa János balesetvizsgáló

2 2 BEJELENTÉSEK ALAKULÁSA Bejelentések száma/ KBSZ vizsgálat 2002 év 2003 év 2004 év 2005 év 2006 év 2007 év 2008 év Légiközlekedés 216/49277/60333/47295/44479/70521/83486/56 Vasúti közlekedés 178/16478/9578/17 Víziközlekedés 65/1773/1169/11 A vasút és a vízi szakterület 2006. március elsejével állt fel, és fokozatosan kapcsolódott be az új szisztémában működő rendszerbe. Nem tartalmazza a 2007. július 01. után bejelentett 36 kizárólag állami légijárművel kapcsolatos különböző besorolású bejelentést, valamint a 2008-ban ebben a kategóriában vett 76 bejelentést.

3 3 2008. ÉVI BEJELENTÉSEK LÉGIKÖZLEKEDÉS BEJELENTÉSEK/KBSZ VIZSGÁLAT POLGÁRI 368/56 KATONAI 76/10 ATM 741 KARBANTARTÁSI 11 EGYÉB 107 VASÚTI KÖZLEKEDÉS 578/17 VÍZIKÖZLEKEDÉS 69/11

4 4 2008. ÉVBEN BEKÖVETKEZETT ESETEK ALAKULÁSA Az 368 bejelentésből: 41 balesettel, 14 súlyos repülőeseménnyel, 313 repülőeseménnyel volt kapcsolatos. Vizsgálati hatáskör szerinti bontásban: 56 KBSZ 26 külföldi kivizsgáló szerv 138 üzemeltetői kivizsgáló szervezet 148 kivizsgálást nem igényelt Nagygépes vonatkozásban baleset nem volt!

5 5 LÉGIKÖZLEKEDÉSI BALESETEK ALAKULÁS Évek Balesetek száma Baleseteken belül halálos balesetek száma Balesetben elhunytak 200241610 20033256 20044379 200533814 2006*4357 20073345 2008**4158 *A hejcei baleset nélkül, amely katonai esemény volt 42 áldozattal ** Az Ausztriában magyar gyártmányú repülőgéppel történt balesettel együtt

6 6 A BALESETEK MEGOSZLÁSA AZ EGYES LÉGIJÁRMŰ KATEGÓRIÁK KÖZÖTT Évek 5700 kg max. felszálló tömeg fölött 5700 kg. max. felszálló tömeg alatti merev szárnyú HelikopterUL, motoros és gyalog sárkány, siklóernyő, ejtő- ernyő, ballon, modellgép 20020 10 (+ 6 vitorlázó)224 200305 (+ 6 vitorlázó)318 200408 (+ 8 vitorlázó)226 200515 (+ 2 vitorlázó)719 2006*04 (+ 7 vitorlázó)230 200707 (+ 7 vitorlázó)118 2008**08 (+ 4 vitorlázó)326 *A hejcei baleset nélkül, amely katonai esemény volt 42 áldozattal ** Az Ausztriában magyar gyártmányú repülőgéppel történt balesettel együtt

7 7 SÚLYOS REPÜLŐESEMÉNYEK Évek 5700 kg max. felszálló tömeg fölött 5700 kg max. felszálló tömeg alatti merev szárnyú HelikopterUL, motoros és gyalog sárkány, siklóernyő, ejtőernyő, ballon 200210411 200314202 2004164 (+ 4 vitorlázó)11 200597 (+ 1 vitorlázó)35 200696 (+ 3 vitorlázó)23 20071210 (+ 1 vitorlázó)02 20089104

8 8 5700 KG MAX. FELSZÁLLÓ TÖMEG FELETTI KATEGÓRIA REPÜLŐESEMÉNYEINEK MEGOSZLÁSA Évek 20022003200420052006*20072008 Balesetek 0001000 Súlyos események 10141699129 Események 111122151 227266255 *A hejcei baleset nélkül, amely katonai esemény volt 42 áldozattal

9 9 04.20.Az UL légijármű 1000 méteren bedugózott. A pilóta 200 méter körüli magasságban működtette a beépített mentőernyőt. Személyi sérülés nem történt. Serious incidentBA nincs 05.12.Csőrléskor a légijármű szárnyvége földhöz ért, berádlizott és a törzs eltört. AccidentBA nincs 06.09.Leszállás közben a légijármű futóműve elérte a szegély-jelzőt. A repülőgép ennek következtében berádlizott és összetört. AccidentBA nincs 07.05.A vitorlázó légijármű közterületen ért földet.AccidentBA nincs 07.26.Leszállás során a légijármű orra a földnek csapódott.IncidentBA nincs 08.13.Felszállás közben a légijármű oldalra kitört, szárnyvége leért a földre, majd a gép többször átfordult a kereszttengelye körül. Serious incidentBA nincs 08.17.Leszállás közben a légijármű orrfutója kitörött.AccidentBA nincs 08.20.Az UL légijármű felszállás közben "orra bukott".AccidentBA nincs 08.28.Motoros sárkányrepülő manőver közben lezuhant és a földnek csapódott. A légijármű pilótája és utasa meghalt. AccidentBA nincs 09.13.A légijárműből elfogyott a tüzelőanyag, ezért terepre szállt, aminek során minden futója kitörött. Serious incidentBA nincs 09.24.A repülőgép hasra szállt LHBS -en, mivel a jobb főfutó benti-helyzetzár nem oldott ki, és emiatt a futó nem jött ki. Serious incidentBA nincs 10.05.Csőrlés közben, mintegy 60 méter magasságban, a csőrlőkötél leakadt, a pilóta jobb fordulóba kezdett, ahol a légijármű sebességét elvesztette és kezdődő dugóhúzóban csapódott a talajhoz. AccidentBA nincs 10.28.A légijármű alacsony magasságról bukfencet kísérelt meg és a földbe csapódott, a pilóta meghalt. AccidentBA nincs 2007KA-8 erős leáramlás miatt nem ért be a repülőtérre, telefon oszlopnak ütközött. AccidentBA nincs 2007C-150 leszállás közbeni bakugrás miatt orrfutója kitörött.AccidentBA nincs 2007K7 felszállás után a vontató gépről leszakadt, leszállásnál összetört.AccidentBA nincs 2007SF-25C pilótája jártasság elvesztése miatt hosszúra érkezett.Accident BA NÉLKÜLI KBSZ VIZSGÁLATOK

10 10 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET ! dusa.janos@kbsz.hu www.kbsz.hu


Letölteni ppt "TÁJÉKOZTATÓ A 2008. ÉV REPÜLÉSBIZTONSÁGI MUTATÓIRÓL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, 2009.03.26. Dusa János balesetvizsgáló."

Hasonló előadás


Google Hirdetések