Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, 2009.03.26. Papp István balesetvizsgáló HELIKOPTER REPÜLÉS.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, 2009.03.26. Papp István balesetvizsgáló HELIKOPTER REPÜLÉS."— Előadás másolata:

1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Papp István balesetvizsgáló HELIKOPTER REPÜLÉS

2 P (GAZELLE) NAGYBAJOM ÉNY 6KM JÚNIUS 22.

3 3 Magyarországon 16 polgári helikopter típus és variánsai kerültek lajstromba az elmúlt időszakban, a következő összetételben: kg alatti összes 168 db kg feletti összes 4db (MI-8: KA-32) -Érvényes légialkalmassággal 91db -Lejárt légialkalmassági 81 db HELIKOPTEREK

4 4 -Polgári helikopter: 3 db légiközlekedési baleset (Accident) 1 db repülőesemény (Incident) Meghalt 2 fő, súlyosan sérült 8 fő, könnyű sérülés 3 fő. -Állami helikopter: 2 db légiközlekedési baleset (Accident) 31 db repülőesemény (Incident) Meghalt 1 fő, súlyosan sérült 2 fő, könnyű sérülés 1 fő HELIKOPTER BALESETEK MEGOSZLÁSA

5 P LÉGIKÖZLEKEDÉSI BALESET ISMERTETÉSE 5  június 22-én a pilóta előkészítette útvonal repülésre a helikoptert  A bázis repülőtérről felszállás után Nagybajom ÉNY 6km leszállt. Itt helyi repülésre utasokkal felszállt és 140 m megtétele után, kis magasságban, kis sebességgel az alatta levő erdőbe esett.  Személyi sérülések: négy fő súlyos, egy fő kisebb sérülést szenvedett - A légijármű jelentősen megsérült.  A Vb műszaki meghibásodásra utaló jeleket a szakmai vizsgálat során nem talált.  A pilóta képesítése: CPL(H), jogosítása: helikopter berepülő, összesen repült ideje helikopteren:1610 óra.  A légijármű adatai: gyártás óta 965 óra. Üres tömege 958 kg. Megengedett összes tömeg:1800kg. Felszálló tömeg:1695 kg.  A megengedett súlyponthelyzet: 2,8 - 3,14-ig az eset idején 2,86 volt  Meteorológiai adatok: hőmérséklet 31C, légnyomás 1019 Hpa, felhőzet: nincs, szélirány/sebesség: 190 fokról 3-4 m/s.

6 A roncsra és a becsapódásra vonatkozó adatok P LÉGIKÖZLEKEDÉSI BALESET ISMERTETÉSE 6

7 A túlélés lehetősége -Az eset során tűz nem keletkezett. -Az estről a mentőket és a tűzoltókat a felszállóhelyen tartózkodó személyek értesítették. -A repülés G típusú légtérben került végrehajtásra így a repüléshez nem került repülési terv leadásra, ezzel esélye sem volt arra, hogy a légiforgalmi irányító szolgálat a számított érkezés elmaradását követően intézkedhessen a kutatás- mentés indításáról. ELEMZÉS: -A Vb a helyszíni szemle során a következő tényeket állapította meg: A helikopter 159 o -os irányon gyorsított, m magasságon és megtett 140 m távolságot. A helikopter irányítható volt, a hajtómű működött az esemény bekövetkezéséig. Ezekből két történés valószínűsíthető -Történhetett műszaki meghibásodás -Nem történt műszaki meghibásodás (helikopterrel a függés és a gyorsítás repülés technikája) P LÉGIKÖZLEKEDÉSI BALESET ISMERTETÉSE 7

8 Mutatja a függéshez, gyorsításhoz és vízszintes repüléshez szükséges teljesítmény szükségletet. PÉNAUD DIAGRAM 8

9 9 KÖVETKEZTETÉSEK: Általánosságban megállapítható: −a pilóta a repülés végrehajtásához érvényes okmányokkal rendelkezik −a légijármű érvényes légialkalmassági bizonyítvánnyal rendelkezik −a légijármű a feladatra elő volt készítve −a légijárművet a pilóta maga vezettea hajtómű a leállásig működött a földön −a légijármű vezérlése a becsapódásig működött −a légiforgalmi irányító szolgálat tevékenységének nem volt érdemi ráhatása a bekövetkezett légiközlekedési balesetre P LÉGIKÖZLEKEDÉSI BALESET ISMERTETÉSE

10 A légijármű jó műszaki állapotot mutatott, az esemény okaként műszaki hiba nem valószínűsíthető. A légiközlekedési balesethez vezető okok: −az időjárás tekintetében a levegő magas hőmérséklet és a szél iránya/erőssége −a terhelés szempontjából a tényleges terhelés megválasztása, és annak a hatása a légijármű súlyponti helyzetére −repüléstechnika szempontjából a helikopter maximális terhelése melletti és magas hőmérsékleti viszonyok közötti repüléstechnikai készség szinten tartása. A fent említett okok egyenként nem jelentenek olyan fokú biztonsági kockázatot, ami a repülőbalesethez vezetett volna, azonban együttes hatásuk már jelentős és kiválthatta az esemény bekövetkezését P LÉGIKÖZLEKEDÉSI BALESET ISMERTETÉSE 10

11 11 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !


Letölteni ppt "KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, 2009.03.26. Papp István balesetvizsgáló HELIKOPTER REPÜLÉS."

Hasonló előadás


Google Hirdetések