Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

VITORLÁZÓREPÜLÉS, ULTRAKÖNNYŰ-REPÜLÉS, SÁRKÁNYREPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, 2007. április 12. Dr. Ordódy Márton balesetvizsgáló.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "VITORLÁZÓREPÜLÉS, ULTRAKÖNNYŰ-REPÜLÉS, SÁRKÁNYREPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, 2007. április 12. Dr. Ordódy Márton balesetvizsgáló."— Előadás másolata:

1 VITORLÁZÓREPÜLÉS, ULTRAKÖNNYŰ-REPÜLÉS, SÁRKÁNYREPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, április 12. Dr. Ordódy Márton balesetvizsgáló

2 április 12. VITORLÁZÓREPÜLÉS 17 vizsgált eset = 9 esemény + 3 súlyos esemény + 5 baleset Az okok: 17 vizsgált eset = 15 leszállás + 2 felszállás Hiba a le- és felszállásra alkalmazott eljárások során (400 méter alatt) Elmaradtak: összeütközések, túlterhelések, kormányszerv- meghibásodások, stb. Nőtt a biztonság? Nem: csökkent a teljesítményrepülések aránya - gazdasági pénzügyi okok. Rossz a leszállás: rövidre jön – hosszúra jön. Rövidre: Gyöngyös,Eger: a sebességi poláris! Őcsény:a dugóhúzó! Békéssámson:a versenyemet!

3 április 12. VITORLÁZÓREPÜLÉS Gyöngyös,Eger: az a sebességi poláris!

4 április 12. VITORLÁZÓREPÜLÉS Őcsény: az a dugóhúzó!

5 április 12. VITORLÁZÓREPÜLÉS Békéssámson: az a versenymeteorológia!

6 április 12. VITORLÁZÓREPÜLÉS 13 eset: 9 akadálynak ütközés + 4 rossz lebegtetés MRSZ REBISZ éves jelentés 2006: NO Biztonsági Ajánlások! Helyette: ˝Az éves elméleti oktatás során kiemelt figyelmet kapjanak a különleges helyzetek, valamint azok elhárításának módja.˝ Egyetértünk! Oktatási anyag: KBSZ honlap + MRSZ REBISZ jelentés + PLH/PoLéBiSz archívum = Vitorlázó oktatói 2006: Dunaújváros, április 25. A szentesi célraszálló verseny 2006: tanulni nemcsak a padban!

7 április 12. SES 6 vizsgált eset = 2 esemény + 1 súlyos esemény + 3 baleset Események: 2 elrontott leszállás – kereket kitör, légcsavar tollat eltör – kihagyás / gyakorlatba hozás Súlyos esemény: pilóta rácsap, földről fotózzák Balesetek: 1. Pétervására: motorleállás – beékelődik a fák közé 2. Kapolcs: motorleállás - lejtőbe belevezeti 3. Balatonkeresztúr: műrepülő – gépét a levegőben töri össze

8 április 12. SES 1. Pétervására: motorleállás – beékelődik a fák közé – az alapszabály rutinszerű megsértése – mindenki hallgat! ZJ típusmondat: ˝Az érintett szervek jellemzői az esetre nem voltak hatással˝ Van-e érintett szerv? – A felügyelet: fontos ET elem!

9 április 12. SES 2. Kapolcs: motorleállás – a gép megsemmisül. A becsapódás két magyarázata: belevezette/átejtette A roncsok: belevezetés A tények: gyakorlott pilóta, az alapszabály betartásával, az életmentő mozdulattal elkésik. Rendkívüli meteorológiai instabilitás! Az ellenlejtőre szállást tanítani kell.

10 április 12. SES 3. Balatonkeresztúr: műrepül –levegőben összetörik. A ˝szemtanú˝: belobogott, lezuhant és összetört. A valóság: összetört és lobogva lezuhant. A szemtanú 30 évvel ezelőtti sztenderd balesetet idéz - - hiedelem! A háthelyzetet igazolták: pl. a flaterzsinórok kiszakadása. A ˝szemtanú˝ nyilatkozatát elfogva az ok: műszaki hiba az ET helyett: a légialkalmasság elvesztése a pilóta rutinszerű szabálysértései helyett. A vizsgáló kérdezzen rá, többször is, erőszakosan!

11 április 12. SES Murony, január 02: Motor gyengélkedik (porlasztó jegesedés?) Helyezkedés, bokrokat súrolta, ág lerántotta, a vállheveder nem volt bekötve!

12 április 12. SÁRKÁNYREPÜLÉS 3 vizsgált eset = 1 esemény + 2 baleset= 1 rossz felszállás = lepördülés: karja, orra,fogai HFFA BISZ: ˝A sérültet a start végrehajtásában semmi nem akadályozta˝, ˝A sérült az utóbbi két év során olyan keveset repült, hogy nem rendelkezett a start végrehajtásához szükséges gyakorlattal˝. 2 rossz leszállás: HFFA BISZ: ˝A HFFA szakmai vezetése vizsgálja meg, mi az oka annak, hogy pilótái egyre kevesebbet repülnek, így gyakorlatuk csökken. A HFFA lehetőség szerint hozzon intézkedést e folyamat megállítására˝. BA: NO!, Van szabály: 45.Le. III/IV. melléklet 4. pont: jogosítások megszűnése/megújítása A folyamat: EB ’86 Gyöngyös – az angol válogatott, Judy Leden - ernyőzés! Február 17.: HHH, évadkezdő start, elemi hiba, gyakorlat? Hasonrepülés?

13 április 12. UL REPÜLÉS 3 vizsgált eset = 1 esemény + 1 súlyos esemény + 1 baleset UL a tó jegén: madárral ütközött? Hiányok: a gép, a pilóta, a leszálló! JORA rádli: Utassal, lejtőn felfelé, abwindben, vasút felé, Rotax 503-mal! Apolló Fox a szántásban: Benzincsap elzárva, A pilóta a helyezkedésen az utolsó pillanatban módosított Szántás – bukfenc – vállheveder, arccal a műszerfalba. BA: benzincsap a közösítő és a porlasztó közé! – a gyártó már alkalmazza!

14 április 12. MOVIT 4 vizsgált eset = 2 esemény* + 1 súlyos esemény* + 1 rendellenesség. *: Falke / Cessna ütközés:kisgépes eset, Falke légtérsértés: ATM eset Rendellenesség: Doppelraab-Hankur a pilóta szerint: a pályán végiggurult, fékezett, felbukfencezett. Földi esemény? Ha BISZ van, akkor vizsgálható lett volna.

15 április vizsgált eset = 2 baleset Intézkedni: 1.FSD-k: hamis illúziók a biztonsággal kapcsolatban. Mégis: Őcsény – Légcsavar! 2.A biztonsági szabályok betarthatósága: Jogi támasz: LNK rendelet megalkotása – most születik! ˝Modellező ágazat˝? 3.UAV vagy ˝giant model˝? 120 kilós modell, Üllő! Autonóm üzemmmód: Önmegsemmisítés? Műholdas levezetés? MODELL

16 április 12. KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "VITORLÁZÓREPÜLÉS, ULTRAKÖNNYŰ-REPÜLÉS, SÁRKÁNYREPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, 2007. április 12. Dr. Ordódy Márton balesetvizsgáló."

Hasonló előadás


Google Hirdetések