Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P.-2004-09-0113/1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P.-2004-09-0113/1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési."— Előadás másolata:

1 Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési stratégiája

2 Nyíregyházi Főiskola MIR rendszerének ismertetése Minőség irányítás, önértékelés Szolgáltatás Oktatás/ képzés Kutatás Stratégia alkotás, Int. vezetés TámogatóVezetési

3 Szabályozások (SzMSz) - Oktatási folyamatok szabályozása - Önértékelési folyamatok szabályozása - Kutatási, fejlesztési folyamatok - Szolgáltatási folyamatok

4 A szabályozás az alábbi területekre terjed ki: - Felvételi keretszámok - Nyílt nap - Felvétel - Oktatás - Vizsgáztatás, szakdolgozat készítés - Mérés - Intézményi célok meghatározása - Statisztikai elemzések - Tanulmányi osztály általi elemzések - Végzett hallgatók – beválás vizsgálat Oktatási folyamatok szabályozása

5 Kutatási folyamatok szabályozása A szabályozás az alábbi területekre terjed ki: - Általános követelmények - Definíciók - Tudományos Bizottság - Egyéni pályázatok, ösztöndíjak - A kutatás folyamata - Felkészültség, tudatosság és képzés

6 Szolgáltatási folyamatok szabályozása A szabályozás az alábbi területekre terjed ki: - Szolgáltatási potenciál - Képzési és Továbbképzési Intézet - Munkavállalás - Szolgáltatás nyújtás

7 Önértékelési folyamatok szabályozása A szabályozás az alábbi területekre terjed ki: - Önértékelési területek - Az önértékelés gyakorisága - Az önértékelés módszere - Az intézmény alkalmazottainak az intézményről és a képzésben nyújtott teljesítményéről alkotott vélemény mérése - A képzésben résztvevők képzést értékelő véleményének mérése - Végzett hallgatók - Munkaerőpiac visszajelzés elemzések - Az intézmény képzési tevékenységének kulcsfontosságú eredményei - Az intézmény szakmai és civil közéletben kifejtett tevék. - Intézkedések meghatározása

8 A 2005/6 évi önértékelés eredményei Erősségek: - Széleskörű képzési kínálat – új keretszámok - Tudományos potenciál - Infrastruktúra - Szakmai kapcsolatrendszer Fejlesztendő területek: - Nyelvi képzés eredményessége - Motiváció, elismerés, ösztönzési rendszer - Oktatói, vezetői utánpótlás hiánya (minősítettek) - Szolgáltatói tevékenység erősítése

9 2007 évi hallgatói keretszámok Felsőfokú szakképzésre felvehető hallgatók létszáma: fő - agrár képzési területre felvehető hallgatók száma fő - bölcsészettudomány képzési területre felvehető hallgatók száma fő - gazdaságtudományok képzési területre felvehető hallgatók száma fő - informatika képzési területre felvehető hallgatók száma fő - műszaki képzési területre felvehető hallgatók száma fő - pedagógusképzés képzési területre felvehető hallgatók száma fő - sporttudomány képzési területre felvehető hallgatók száma 500 fő - társadalomtudomány képzési területre felvehető hallgatók száma fő - természettudomány képzési területre felvehető hallgatók száma fő - művészet képzési területre felvehető hallgatók száma 450 fő - művészközvetítés képzési területre felvehető hallgatók száma 300 fő Forrás: 1108/2006. (XI. 20.) Korm. határozat

10 Minőségfejlesztési stratégia Céljaink: 1. EFQM alapú felsőoktatás intézményi minőség modell kialakítása, bevezetése és működtetése 2.Intézmény vezetőségi management minőség szemléletének fejlesztése 3. Az önértékelések során karonként min. 3 minőség fejlesztési projekt sikeres befejezése, 4. Legkésőbb 2011-ig sikeresen pályázni az Európai Minőség Modell Committed to Excellence pályázati kategóriában.

11 Célok, feladatok Rövid távú Az SzMSz 23. fejezetének és mellékleteinek felülvizsgálata, a évi CXXXIX törvény és az IDP előírásainak megfelelően Az új SzMSz –be beilleszteni a jelenlegi 23. fejezet és mellékleteinek előírásait A jelenlegi 23.sz.SzMSz mellékletekben előírt feladatok hiánytalan megvalósítása (intézményi-kari szinten) Minőségügyi oktatások megvalósítása a vezetés körében Minőségirányítási Kézikönyv átdolgozása

12 Középtávú A partneri mérések folyamatának korrigálása, és rendszeres megvalósítása, Az önértékelést érintő területeken az IDP-hez kapcsolódó intézkedések hatékonyságának visszamérése A minőségirányítási rendszer működtetéséhez szükséges szervezeti egység kialakítása, hatáskör és infrastrukturális háttér biztosítása Kari szinten az éves önértékelési folyamatok elvégzése (SzMSz- ben előírtak szerint) Az önértékelések alapján minőségfejlesztési projektek indítása (min. 3 projekt/kar/év) NMD (Nemzeti Minőség Díj) önértékelési tréning elvégzése (min. 1 fő/kar/év) Célok, feladatok

13 Hosszútávú A menedzsment minőség-szemléletének kialakítása, fejlesztése, Intézményi Önértékelés elvégzése a „Committed to Excellence” -Elkötelezett a kiválóságért-értékelési kiírásnak megfelelően „Committed to Excellence” pályázati anyag összeállítása Célok, feladatok

14 Kapcsolódó feladatok 1.Tanszékvezetők oktatók általi értékelésének elvégzése 2.Oktatói értékelések megvalósítása (vezető általi) 3.Kari Szolgáltatási terv kidolgozása (SZMSZ 23.- D függelék) 4.Oktatói motivációs rendszer kialakítása 5.5 éves Munka és továbbképzési tervek kidolgozása (oktatónként – SZMSZ 23. – C függelék) 6.Etika Kódex elfogadása, hatályba léptetése 7.A 2005/6 évi önértékeléshez kapcsolódó Intézkedési tervek megvalósítása (min. 1 intézményi, karonként min. 1-1) 8.NEPTUN nyilvántartási rendszerének kibővítése azon adatokkal, melyek a 2005 évi MAB-os önértékelés adattáblázataiban (potenciál) bekérésre kerültek

15 9. Méréshez kapcsolódó adatfeldolgozó szoftver kifejlesztése (HEFOP) 10. Ismételt hallgatói, oktatói mérések (2006/7-es tanév során) 11. A mérés adatai alapján karonkénti/szakonkénti kiértékelési anyag összeállítása és közzététele az érintett felek részére 12. Minőségpolitika aktualizálása 13. Minőségirányítási Kézikönyv aktualizálása (HEFOP) 14. A 2006 évi mérések alapján az önértékelési anyagban vállalt helyesbítő intézkedések (feladatok) végrehajtása (min. 3 projekt) 15. NMD (Nemzeti Minőség Díj) önértékelési tréning elvégzése (karonként min. 1 fő) 16. Önértékelés elvégzése (karonként min. 1 szakon), a Minőség Modell előírásai alapján (HEFOP) Kapcsolódó feladatok


Letölteni ppt "Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P.-2004-09-0113/1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési."

Hasonló előadás


Google Hirdetések