Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya."— Előadás másolata:

1 Játék...

2 KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya

3 Kisiskoláskor ( év) Társas jellemz ő k  a normatív befolyás szempontjából még mindig a feln ő ttek játszák a meghatározó szerepet;  idejük nagyobbik részét már a kortársak körében töltik;  a kisdiákok szeretnek beszélni, sokkal nagyobb bennük a késztetés a mondandó szóbeli semmint írásbeli kifejezésére;  mereven ragaszkodnak a szabályokhoz, ezért hajlamosak egymásra árulkodni;  ebben a korban a gyerekek jobban megválasztják barátaikat;  a barátságok jellemz ő en azonos nem ű ek között alakulnak ki;

4 Iskola neve: Szilágyballai Általános Iskola Tanítón ő neve: Szeredai Melinda Osztály: II. Gyerekek száma: 15 Szilágyballai Általános Iskola

5 Megfigyelési szempontok 1.,,Amikor megérkezem”- Érkezés 2.,,Kit, kiket válasszak?”- Csopotosulás 3.,,Beszélgessünk”- Verbális kommunikáció 4.,,Szavak nélkül”- Nonverbális kommunikáció 5.,,Hol a probléma?”- Konfliktus

6 1.,,Amikor megérkezem”  fiú- fiú: kézfogás  lány- lány: ölelés  fiú- lány: csak köszönés

7 2.,,Kit, kiket válasszak?”  Fogékonyak a társ szükségletei iránt, igénylik a hosszantartó kapcsolatokat és aktívan közrem ű ködnek a barátság fenntartásában;  Az együttm ű ködés még nem érdekvezérelt;  A gyerekek a szervezett, kiscsoportos játékokat kedvelik, de túl sokat foglalkoznak a szabályokkal, illteve elsodorhatja ő ket a csoport;

8 2.,, Kit, kiket válasszak?”

9

10

11

12 3.,,Beszélgessünk”  Órán:  Csoportmunkán kivül kevés a kommunikáció  Olvasás  Matematika  Környezetismeret  Testnevelés

13 Környezetismeret

14 Testnevelés

15 3.,,Beszélgessünk”  Szünetben:  iskolával kapcsotatos dolgokról beszélnek: házi feladatról, a közeled ő vakációról, játékokról...;  együtt játszanak az udvaron;

16

17

18 Fiú – fiú játszótársat választ

19 4.,,Szavak nélkül”  Egész nap megnyílvánulnak:  Szerepjáték  Sírás  Kikacagás- árulkodás  Együttérzés: odafigyelés következtében a gyerekek egyre inkább tisztába jönnek mások viselkedésének okaival

20 Együttérzés

21 5.,,Hol a probléma?”  Még mindig gyakoriak a viták: ezek inkább szóban, semmint testi agresszióban nyilvánulnak meg (a fiúk id ő nként lökdös ő désbe, birkózásba keveredhetnek)  A kisdiákok egyre jobban odafigyelnek arra, mit mondanak róluk a többiek

22 Játék TELJES ELUTASÍTÁS  Célok:  az ellenérvelés készségének a gyakorlása;  a játékosok gyors és spontán reakciójának a serkentése;

23 Könyvészet  Michael Cole & Sheila R. Cole: Fejl ő déslélektan, Osiris Kiadó, Budapest, 2006  N. Kollár Katalin & Szabó Éva: Pszichológia Pedagógusoknak, Osiris Kiadó, Budapest, 2004  Török Enik ő : 404 Drámajáték, Hoppá Kiadó, 2005  Horváth Gizella & Nagy Emese- Mária: Kommunikációs játékok, Gál Kelemen Oktatási Központja Gondozásában,...

24 Köszönjük a figyelmet és az együttm ű ködést !


Letölteni ppt "Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya."

Hasonló előadás


Google Hirdetések