Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-4.1.2-08/2/B/KMR-2009-0001 Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Képek az egyéni összefüggő tanítási gyakorlatról Approximáció Jáki Gábor igazgatóhelyettes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-4.1.2-08/2/B/KMR-2009-0001 Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Képek az egyéni összefüggő tanítási gyakorlatról Approximáció Jáki Gábor igazgatóhelyettes."— Előadás másolata:

1 TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Képek az egyéni összefüggő tanítási gyakorlatról Approximáció Jáki Gábor igazgatóhelyettes Szinyei Merse Pál Gimnázium (az ELTE partneriskolája)

2 TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon „Mondd el, és elfelejtem, taníts meg, és emlékszem rá, vonjál be, és megtanulom.”

3 TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A téma történeti megközelítése: 60 órás, külső gyakorlat, igazgatóhelyettesi tapasztalataim. Egy sajátos szempontsor: az összefüggő egyéni tanítási gyakorlatot teljesítő hallgatók, tanárjelöltek megjelenésének hatása az iskola mentortanáraira, tantestületére, diákjaira.

4 TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Igazolólap a Külső iskolai gyakorlat követelményeinek teljesítéséről „a foglalkozás meghatározása (jellege, tárgya, helye, …)”, ezt a hallgató töltötte ki adatrögzítés, aktív részvétel, bábkészítés, büféfelügyelet, fénymásolás, lampionkészítés gyertyagyújtás, hajszárítás, öltöztetés, lányok öltöztetése, nyakkendő megkötése, ijesztgetés, pénzszedés, pedagógiai programok összehasonlítása, stb.

5 TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Együttműködés a felső- és középszintű képzés között -tanárképzés /elmélet/, -a szakos tanítási gyakorlat /gyakorlatok/, -az összefüggő egyéni szakmai gyakorlat, -az ezt kísérő egyetemi szeminárium, -a gyakorlat során készült portfólió, -tanári mesterszakos szakdolgozat -a tanári képesítővizsga, - gyakornoki évek.

6 TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Vezetőtanár Jellemzően individuális kapcsolat… „vezetés” Mentrotanár Egy egész tantestület kollektív „mintája” „támogatás”

7 TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon „Pillanatképek” a gyakorlat területeiről Az iskola életét szabályozó, determináló dokumentumok Az iskola szervezeti felépítése Információáramlás az iskola keretei között Oktatástechnikai kelléktár és használata A szülőkkel való kapcsolattartás helyi rendszere Az ügyeleti rendszer Az iskolai ünnepélyek és emléknapok Az „alma mater” Az osztályfőnöki tevékenység A pedagógiai értekezletek helyi rendszere Az iskola és gazdálkodása A szakmai munkaközösségek Az érettségi rendszer A helyi vizsgarendszer Felkészülés rendkívüli iskolai helyzetek kezelésére „Kimozdulás” az iskolából

8 TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Hallgatók, tanárjelöltek, tanári mesterszakosok az iskola világában

9 TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon

10

11

12

13

14

15 Szivák Judit : A kezdő pedagógus Iskolakultúra 1999/4. „Az egyénnek annyiban lehet határozott elképzelése önmagáról (önmeghatározás), amennyiben azt bizonyos adekvát szerepekben, szituációkban, kapcsolatokban megéli, kipróbálja.”


Letölteni ppt "TÁMOP-4.1.2-08/2/B/KMR-2009-0001 Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Képek az egyéni összefüggő tanítási gyakorlatról Approximáció Jáki Gábor igazgatóhelyettes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések