Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

CooSpace oktatás- és kutatástámogatás a felsőoktatásban Bódis Zoltán Pécs, 2010.03.25. – PTE TTK Fizika 2k10.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "CooSpace oktatás- és kutatástámogatás a felsőoktatásban Bódis Zoltán Pécs, 2010.03.25. – PTE TTK Fizika 2k10."— Előadás másolata:

1 CooSpace oktatás- és kutatástámogatás a felsőoktatásban Bódis Zoltán Pécs, – PTE TTK Fizika 2k10

2 Mi a CooSpace? Coo peration Space – az együttműködés tere A CooSpace egy kommunikáció központú oktatás- és kutatástámogatási rendszer, mely elsősorban a felsőoktatási intézményekben megjelenő igények és tapasztalatok alapján jött létre. A rendszer hatékony támogatást nyújt:  a hagyományos, face-to-face kontaktórák keretein belül zajló oktatási folyamatok kommunikációjában  a hibrid vagy mixelt típusú oktatási stratégiák esetén  a távoktatási rendszerben zajló képzésekben  az e-learning típusú képzésekben

3 CooSpace közösség  Budapesti Corvinus Egyetem, Információrendszerek Tanszéke  Budapesti Gazdasági Főiskola  Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola  Coordination Action of the European Network of Territorial Intelligence (CAENTI)  Eötvös Loránd Tudományegyetem  Eötvös Loránd Tudományegyetem, Társadalomtudományi Kar  Kaposvári Egyetem  Modern Üzleti Tudományok Főiskolája  Pécsi Tudományegyetem  Szegedi Tudományegyetem  Kürtakadémia, KÜRT Kft.

4 Egy kis kitekintés – LMS és CMS rendszerek a világban LMS (Learning Management System) CMS (Course Management System) Olyan webes rendszerek, amelyek a különböző oktatásszervezési stratégiák alapján szerveződő oktatási és kutatási tevékenységeket támogatják különböző kommunikációs, tartalommegosztó, együtt- működési és kapcsolattartási eszközökkel. Felhasználási területei:  Felsőoktatás - oktatási és kutatási tevékenységek  Vállalati oktatások, továbbképzések  Felnőttképzés - továbbképzések, tanfolyamok  Kutatási projektek

5 Az LMS és CMS rendszerek funkciói  Kommunikációs eszközök – hirdetőtáblák, fórumok, üzenetküldés  Oktatástámogatási eszközök – jelenléti ívek, hallgatói teljesítmények, eredmények, feladatok nyilvántartása  Tartalmak megosztása – dokumentumok, tematikák, tananyagok megosztása  E-tananyagok támogatása – SCORM, crosslinked HTML  Kvízek, tesztek létrehozása és kitöltése  Multimédiás anyagok megosztása, lejátszása  Online közvetítés, videó konferenciák  Tartalmak keresése  Tartalmak megosztása a különböző szereplők között  Közösségi eszközök – Blog, Chat  …

6 Az LMS piac jellemzői (USA 2009)* Három szóval jellemezhető: növekedés, terjeszkedés, fejlődés A növekedés mértéke: 2008  10,6%, 2009  9% 2008-ban az oktatási tevékenységet végző vállalatok 40%-a mondta, hogy már rendelkezik LMS rendszerrel, és ez a szám 2009-re nem változott. A 2009-es növekedés fő mozgatórugója a meglévő rendszerek cseré- jéből, a funkcionalitások bővítéséből és a felhasználás kiterjesztéséből eredt. *LMS 2009: Facts, Practical Analysis, Trends and Provider Profiles – Bersin & Associates research report

7 Az LMS rendszerek evolúciója Oktatástámogató rendszer (Automatizálja, támogatja az oktató által vezetett képzések folyamatait) E-Learning támogatás (Lehetővé teszi az e-learning eszközök bevezetését és használatát) Vállalati oktatási alkalmazások (Lehetővé teszi, hogy a szervezeti infrastruktúra egyéb, nem csak oktatáshoz kötődő elemei is megjelenjenek a rendszerben. HR modulok, egyéb alkalmazások integrálása) Tehetséggondozás (Teljesítmény menedzsment, kompetencia követés, stb. menedzsment) Közösségi tanulás (Tanuló, gyakorló közösségek támogatása, tartalommegosztás és menedzsment, tudásmegosztás) *LMS 2009: Facts, Practical Analysis, Trends and Provider Profiles – Bersin & Associates research report

8 Miért használjam? „Régen is volt oktatás és felsőoktatás, jól megvoltunk ilyen rendszerek nélkül akkor is.” Nem vitás, hogy a hagyományos szemtől szembeni oktatás is tud hatékonyan működni, ám az oktatástámogató rendszerek használata olyan új lehetőségeket teremt az oktatásban, amelyek nem voltak elérhetőek korábban. Sok kutatás és felmérés támasztja alá, hogy az oktatásban részt vevő szereplők szerint a leghatékonyabban, leggördülékenyebben a két módszer keveredésével létrehozott hibrid kurzusokon lehet tanulni és oktatni. Egyre több oktató döbben rá, hogy az ilyen rendszerek használatba vételével egyrészt időt és energiát spórol a kapcsolattartás és a tananyagok megosztása terén (fórumok, hirdetőtáblák, üzenetküldés, dokumentum megosztás), másrészt új lehetőségeket biztosít a hallgatók számára a tananyagok elsajátításában és a saját gondolataik, ötleteik kibontakoztatásában. Az oktatási együttműködés felszabadul a tér és az idő által meghatározott korlátok alól. Szerethetőbb, kényelmesebb, sokszínűbb, egyszóval magasabb színvonalú kurzusok bonyolíthatók le az ilyen rendszerek segítségével.

9 Miért CooSpace?  Az ETR adatain alapuló rugalmas, paraméterezhető szinkron eljárások  Felhasználói szinkron – a felhasználók adatai a hivatalos tanulmányi nyilvántartásból származnak, vagyis pontosak és naprakészek  Kurzusszinkron – az ETR-ben meghirdetett összes kurzushoz automatikusan létrejön a CooSpace-ben egy színtér, amelyhez hozzárendelődik az oktató és a kurzusfelvételek alapján a hallgatók is  Automatikus értesítések – a rendszerben bekövetkezős összes változásról kérhető azonnali és napi összefoglaló üzenet.  Rengeteg hasznos funkció a kommunikáció és az oktatási folyamatok támogatására  CooSpaceExtra – intézmények fölötti közösségi felület, amely lehetőséget biztosít az intézmények közötti együttműködésre, kapcsolatépítésre, kutatástámogatásra

10 Miért CooSpace?  Hirdetőtáblák  Fórumok  Dokumentumok megosztása  Fájltár  Beadandó feladatok kiírása  Jelenléti alkalmak, jelenléti ívek nyilvántartása  Önellenőrző és vizsgatesztek létrehozása  Személyes dokumentumtár (dokuemntumok, e-learning tananyagok)  Személyes kérdésbank (az online tesztek létrehozásához)  Chat, Blog  Képgalériák  Jelentkezés (szakdolgozati témára, referátumra, konzultációs időpontra, stb.)  Szavazás (melyik témára kerüljön sor a felsoroltak közül, mikor legyen a szakest stb.)  Ügyfélszolgálat  Naptár  Jelenléti alkalmak, feladatok, pontok nyilvántartása, összesítése (összefoglaló táblázat)  Tartalmak megosztása, másolása régi kurzusok alapján  Nyílt modulok  …

11 CooSpaceExtra  Ismerősök, barátok, közösségek  Saját közösségek létrehozása  Albérlet keres – kínál  Jegyzet börze  Microsoft outlook live (10GB-os reklám- mentes levelezés, 25GB + webes tárhely)  Online, intézmények közötti kurzusok szervezése  Konferenciák szervezése  Mindenkinek saját színtér bloggal, képgalériá- val, fórumokkal, hirdetőtáblákkal, fájltárral, szava- zással

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "CooSpace oktatás- és kutatástámogatás a felsőoktatásban Bódis Zoltán Pécs, 2010.03.25. – PTE TTK Fizika 2k10."

Hasonló előadás


Google Hirdetések