Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-5.4.4-09/2-C- 2009-0006 „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP-5.4.4-09/2/C-2009-0006 Útitársak.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-5.4.4-09/2-C- 2009-0006 „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP-5.4.4-09/2/C-2009-0006 Útitársak."— Előadás másolata:

1 TÁMOP /2-C „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Török Zoltán: Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások

2 TÁMOP /2-C Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások A munkaügyi és szociális szolgáltatások együttműködésének gátjai Magyarországon –Eltérően szervezett rendszerek –Felülről vezéreltek, az ellátások és szolgáltatások tervezése nem az egyéni, területi szükségletek alapján történik, –A szükségleteket és igényeket nem párosítják – rugalmatlanok a szolgáltatások, –Eltérő hagyományok, –Eltérő tudások, ismeretek, módszerek, gyakran elavultak is, –Tömegesség – nem személyorientált

3 TÁMOP /2-C Gátak a munkaügyi intézményrendszerben –Hatósági feladatok és szolgáltatás egyszerre vannak jelen a rendszerben, –Módszerei, gyakorlatai a motivált álláskeresőkre adekvátak, –az aktív foglalkoztatásból kikerülők számára szerveződött: álláskereső az a személy, aki a munkaviszony létesítéséhez szükséges feltételekkel rendelkezik –az inaktív, a munkaerőpiactól tartósan kiszorult emberekkel gyakran semmilyen kapcsolata sincs. Ha van, akkor eszközei nincsenek –a munkanélküliek jelentős rétegei meg sem jelennek a regisztráltak körében, korán elveszítik jogosultságukat, a továbbiakban róluk a hálózat egyáltalán nem gondoskodik, a munkaerőpiac számára széles tömegek tűnnek így el Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások

4 TÁMOP /2-C Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások A munkanélküliség lélektani hatásaiA munkanélküliség lélektani hatásai –Az Énre gyakorolt hatás (az identitás újra meghatározása) –Stressz reakciók súlyosbodása és a lelki egészség hanyatlása, öngyilkossági kísérletek, függőségi állapot –A bűnözésre, erőszakos cselekedetekre való hajlam erősödése –A közösségi és politikai aktivitás csökkenése –A testi egészségre gyakorolt hatás –Csökkenő társas aktivitás, szociális izoláció –A családi kapcsolatok romlása –A munkahelyen maradók elkötelezettségének csökkenése („túlélési szindróma”)

5 TÁMOP /2-C Foglalkoztatási ráta (15-64 évesek) /2004 Győr-Moson-Sopron59,363,961,52,2 Vas63,963,661,9-2,0 Zala62,963,155,3-7,6 Nyugat-Dunántúl62,763,659,6-3,1 Magyarország56,857,255,8-1,0 Burgenland67,172,571,3+4,2 Alsó-Ausztria érintett területei69,472,873,1+3,7 Stájerország érintett területei67,270,7 +3,5 Kelet-Ausztria érintett területei67,972,071,9+4,0 Ausztria67,871,472,0+4,2 Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások

6 TÁMOP /2-C „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások Munkaerőpiaci szolgáltatások: –Munkatanácsadás –Pályatanácsadás –Pályaválasztási tanácsadás –Pályamódosítási tanácsadás –Álláskeresési tanácsadás –Egyéni álláskeresési tanácsadás –Álláskeresési technikák –Álláskereső Klub –Rehabilitációs tanácsadás –Pszichológiai tanácsadás –Helyi (térségi) tanácsadás –Információt nyújtó szervezeti egységek –FIT (Foglalkozási Információs Tanácsadó) –RIC (Rehabilitációs Információs Centrum

7 TÁMOP /2-C „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások Foglalkoztatást elősegítő támogatások: –információnyújtás, tanácsadás, munkaközvetítés –képzések elősegítése –foglalkoztatás bővítését szolgáló támogatások –közfoglalkoztatás támogatása –önfoglalkoztatás támogatása –mobilitási támogatások –munkahelyteremtés és -megőrzés támogatása –megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásának támogatása –munkaerőpiaci programok támogatása –egyes általánostól eltérő foglalkoztatási formák támogatása –a válság következtében munkahelyüket elvesztő személyek foglalkoztatásának elősegítését célzó támogatás

8 TÁMOP /2-C A kurzus céljai: –A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése. –Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés javítása. –Gazdasági szereplők és foglalkoztatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése –Civil szervezetek és foglalkoztatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése. –Az interprofesszionalitás nemcsak tevékenység, hanem szemlélet, gondolkodásmód a kurzus fő célja ennek a szemlélet módnak a kialakítása. –Komplex több szereplős esetkezelések módszereinek fejlesztése. „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások

9 TÁMOP /2-C „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások Feladatok –ismeretanyag bővítése –gyakorlati készségek fejlesztése –más szakmák szerepének és nézeteinek megismerése –a szakmák közötti csapatmunka, együttműködés előmozdítása

10 TÁMOP /2-C Témakörök: Munkaerőpiaci jogi és foglalkoztatáspolitikai ismeretek Ügyfelekkel való bánásmód, első interjú Tanácsadás Munkahelykeresés, motiválás Esetmegbeszélések team-munkában Modul kiegészítések –Kommunikációs készségek fejlesztése –Munkáltatói kapcsolattartás „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások

11 TÁMOP /2-C „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások TémakörTanulási tevékenység Munkaerőpiaci jogi és foglalkoztatáspolitikai ismeretek Előadáson való részvétel. Ügyfelekkel való bánásmód, I. interjú Strukturált helyzetjáték, oktató által irányított esetelemzés, problémamegoldás. Tanácsadás Tanácsadást támogató számítógépes programok megismerése kipróbálása, programok használatának gyakorlása. Saját élmény alapján történő tanulás (motivációs tréning, önismeret-fejlesztés, önbizalom-növelés). Munkahelykeresés, motiválás Önálló feladatmegoldás (önéletrajzírás, motivációs levél elkészítése). Helyzetjáték, saját élmény alapján történő tanulás (spekulatív álláskeresés). Esetmegbeszélések teammunkában Páros és csoportmunka, esetfeldolgozás, (problémahelyzet feltárása, elemzése, megoldási alternatívák kidolgozása, akcióterv készítése, közös megbeszélés).

12 TÁMOP /2-C „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások Munkaerő-piaci jogi és foglalkoztatáspolitikai ismeretek –A munkaerőpiac elméleti alapjai –A munkaerőpiac tartalma és kategóriái –A munkanélküliség elméleti csoportosítása –A foglalkoztatás és a munkanélküliség számbavétele –Munkanélküliek helyzete, foglalkoztathatóság jellemzői –Ügyfélcsoportok sajátosságainak megismerése –A munkanélküliség kezelése a munkanélküliek ellátási formái –A munkanélküliekkel foglalkozó állami, önkormányzati és civil szervezetek –Munkaerőpiaci szolgáltatások –Foglalkoztatást elősegítő támogatások –Munkaközvetítés –Munkajogi alapok

13 TÁMOP /2-C „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások Ügyfelekkel való bánásmód I. interjú –Az interjú fogalma, célja –A helyzetfeltáró interjú típusai –Az interjú tárgyi feltételei –Az interjúkészítéshez szükséges ismeretek, készségek, attitűdök –Ügyfélkezelés, ügyfélszolgálat szabályai, alapelvei –Az interjú folyamata, felépítése, szakaszai –A probléma azonosítása –Információk feltárása, tisztázása, elemzés –Az interjú során megszerzendő információk fő területei –Az interjú során megszerzett információk elemzése –Együttműködési terv készítése Gyakorlat Interjú készítés előre megadott instrukciók alapján 3 fős csoportokban: 1 fő álláskereső ügyfél 1 fő közvetítő munkatárs 1 fő megfigyelő

14 TÁMOP /2-C „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások Tanácsadás –A tartós munkanélküliség pszichológiai vonatkozásai –A tanácsadás folyamata munkanélküli ügyfél esetében –Egyéni tanácsadási típusok álláskeresőknek a fontosabb problémakörök mentén –Csoportos tanácsadási típusok álláskeresőknek Gyakorlat –Choices tanácsadóprogram pálya- és álláskeresési tanácsadás támogatására –Motivációstréning-blokk megismerése (saját élmény alapján)

15 TÁMOP /2-C „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások Munkahelykeresés, motiválás –Álláskeresési technikák –Állásinformációs források megismerése –Nyílt-rejtett munkaerőpiac meghatározása, arányainak bemutatása –Önéletrajz szerepe, jelentősége –Önéletrajz készítésének főbb szabályai –Önéletrajz típusai: –Motivációs levél tartalmi és formai követelményei –Spekulatív telefonálási technika lényege. Előnyei, hátrányai. –Személyes találkozó: –Interjú típusai: –Álláskereséssel kapcsolatos tudnivalók –Munkajogi kérdések, munkaszerződés –Munkahely megtartása –Motivációs eljárások –Motiváció fogalma –Egyéni és csoportos motivációs technikák Gyakorlat –Önéletrajz és motivációs levél elkészítése, megbeszélése –Spekulatív álláskeresés gyakorlása (helyzetjáték)

16 TÁMOP /2-C „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások Esetelemzések –Problémahelyzet feltárása, problémairányok meghatározása –Problémaértelmezés, sok szempontú megközelítés –A problémák rangsorolása és a prioritások meghatározása –A problémakezelési terv különböző alternatíváinak kidolgozása –Döntés egy alternatíva mellett –Akcióterv elfogadása –Az akcióterv elkészítése –A résztvevők visszajeleznek és értékelést mondanak a közös munkáról

17 TÁMOP /2-C „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Török Zoltán: Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások 1. Kommunikációs készségek fejlesztése – modul kiegészítés Oktatási tematika Verbális és nonverbális kommunikáció ( elmélet ) –A kommunikáció alapjai: –Egyirányú kommunikációs helyzetek –Kétirányú kommunikáció –Hogyan alakul ki a kommunikáció, a kommunikáció fejlődése életünk során –A kommunikációs csatornák –A három kommunikációs csatorna jelentősége, súlya a kommunikáció során –Az egyes kommunikációs csatornák viszonya –Nonverbális kommunikáció részletezése –Mire ügyeljen az álláskereső, tanácsadó a kommunikációjában (kommunikációs csatornák összhangja, megtévesztés, fölény, dominancia, elzárkózás stb. gesztusok kerülése), helyzetek megbeszélése –A csoport által alkalmazott nonverbális jelzések értékelése. –Kérdezés technikák bemutatása –Tárgyalás technikák: –Ellenvetések kezelése Gyakorlat –Nonverbális kommunikációs szenzibilitás fejlesztés képek értelmezése alapján az elméleti tematika szerint. –Kérdezés technikák alkalmazása, gyakorlása adott helyzetekben. –Tárgyalás technikák alkalmazása, gyakorlása adott helyzetek

18 TÁMOP /2-C „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások 2. Munkáltatói kapcsolattartás – modul kiegészítés –A kapcsolattartó alapfeladatai –Cselekvési terv készítése –Személyes találkozó előkészítése –Fontosabb irányelvek a találkozó során –(Kommunikációs ismeretek és tárgyalás technika alkalmazása a gyakorlati modulban) –Begyűjtött információk kezelése –A közvetítés alapszabályai Konfliktus kezelés Gyakorlat –A Thomas - Killmann féle konfliktus kezelési kérdőív kitöltése, megbeszélése (saját jellemző konfliktus kezelési mód megismerése) –Konfliktus helyzetek felismerése nonverbális jelzések alapján –Tárgyalás technikák alkalmazása reklamációk, ellenvetések kezelésére (helyzetjáték )

19 TÁMOP /2-C „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások Elégedettségmérő kérdőív Értékelendő szempontokÉrtékelés eredménye (átlagban) 1.Kurzus meghirdetésének módja 3,5 2.Kurzusról kapott előzetes tájékoztatás 3,2 3. Az információ összevetése a kurzus elején lévő tartalommal 4,3 4. A kurzus tartalmi definíciója és a tényleges kurzus tartalmának tényleges megegyezése 4,5 5/aA képzés értékelése az új ismeretek szerint 4,5 5/bA képzés értékelése az új szemlélet szerint 3,7 5/c A képzés értékelése a más szakmáról való információ szerint 3,4 6.Az oktató magabiztossága az anyagban 4,9 7.Magyarázatok érthetősége 4,2 8.Szemléltető módszerek alkalmazásának értékelése 4,3 10.A foglalkozásokban lévő egymásra épülés 3,6

20 TÁMOP /2-C „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások Mit jelent Önnek a kurzus elvégzése után az interprofesszionális munka? –jobban átlátom az összefüggéseket és a professzionális szemléletet, –nagyon hasznosnak tartom, főleg a munkaerőpiaci ismeretek, gondolatok megosztása más szakirányú hallgatók részére, nagy benyomást tett rám –szakmák között átívelő munkát jelent –megmutatta, hogy mit kell tennem munkanélküliség esetén –átfogó szemléletet a munkavégzés területén –egy új terület megismerése mindenképpen könnyít a szakmák közötti kapcsolatfelvételben –számomra sokat jelent, hiszen az együttes problémamegoldás ezzel sikeres lehet –a munkaerőpiac különböző szolgáltatásait, a munkakeresés fajtáit, megoldásait –a munkaerőpiacon igényelhető szolgáltatások ismeretei –szakmák közötti együttműködést fontosnak találom; a mai szakmákról szerezett ismeret segítség a számomra –különböző szakmák milyen módon tudnak együtt dolgozni

21 TÁMOP /2-C Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások Kérem, fogalmazza meg, hogy mi az amiről úgy érzi, hogy a későbbiekben használni tudja munkája, tanulmányai során? –az önéletrajz szerkesztésének módját és a motivációs levél fontosságát, valamint a munkában való elhelyezkedés jobb kihasználását, lehetőségek mérlegelését –az interjú és az álláskeresési tanácsadás; hogyan kell viselkedni egy interjú alkalmával; hogyan kell megjelenni egy állásbörzén; fontos volt az önéletrajz készítése –mivel a diploma megszerzése után a következő időben egy számomra minden tekintetben megfelelő munkahely megtalálása ezért mindenképpen hasznosnak és nélkülözhetetlennek tartom a kurzuson megszerzett tudást –akár saját álláskeresésem során is hasznosíthatom a megtanult technikákat az interjúk és az önéletrajz írása terén; munkám során –pedig részletesebb információnyújtással szolgálhatok majd egy munkanélkülinek –hasznosnak találtam az önéletrajzról és a motivációs levelekről kapott tájékoztatást; a személyes interjú eljátszásából sokat tanultam –a munkakeresési lehetőségeket, a telefonos vagy személyes interjút –állásinterjúnál hallottakat mindenképp; munka- és álláskeresési módokat –a Munkaügyi Központ megismerése segítséget adhat abban, hogy a későbbiekben tanácsot tudjak adni a hozzám fordulóknak, továbbá az álláskeresésem alkalmával is tudom hasznosítani a tanultakat –önéletrajz-készítés, interjú-készítés, állásinterjúra való felkészítés az önéletrajz- és a motivációs levél elkészítésének módját, valamint állásinterjún való beszélgetést és telefonon való spekulatív álláskeresést tudom későbbiekben használni –a Munkaügyi Központ által kínált lehetőségekről fontos tudni egy szociális munkásnak –több új ismeretet kaptam, nagyon fontos a megfelelő önéletrajz és motivációs levél megírása –a munka világában való megfelelés nagyon nehéz dolog, de ehhez sok olyan tanácsot kaptunk, amit hasznosítani tudok ehhez –a munkaügyi központról, annak működéséről, lehetőségeiről szerzett információk mindenképpen hasznossá válnak majd

22 TÁMOP /2-C Milyen javaslatai vannak, mit hiányol, miről szeretett volna még hallani a kurzusban? –a Máltai Szeretetszolgálat felépítéséről –siker/kudarc élményeket munkanélküliek/elhelyezkedők ”szájából” –nem hiányolok semmit, teljesnek érzem a leadott anyagot –megfelelő volt –azt hiszem, minden információt megkaptam –több gyakorlati órára lett volna szükség –még több szituációs gyakorlat –több órában hallgattam volna az állásinterjús témákat –álláslehetőségek felkutatási lehetőségei –a kurzuson lehangzottak elegendő információt szolgáltattak, nem érzem hiányát semminek Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások

23 TÁMOP /2-C „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP /2/C Útitársak projekt Interprofesszionális képzési modulok a közösségekért és a társadalmi bevonódásért konferencia - Győr, november 16. Interprofesszionális munkaerőpiaci szolgáltatások


Letölteni ppt "TÁMOP-5.4.4-09/2-C- 2009-0006 „Interprofesszionális szemléletű közösségi szociális munkára felkészítés alternatívái”, TÁMOP-5.4.4-09/2/C-2009-0006 Útitársak."

Hasonló előadás


Google Hirdetések