Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1.  Az outsourcing nem más, mint az a tevékenység, amelynek során egy-egy funkció vagy egy komplex üzleti terület mindennapi irányítását és koordinálását.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1.  Az outsourcing nem más, mint az a tevékenység, amelynek során egy-egy funkció vagy egy komplex üzleti terület mindennapi irányítását és koordinálását."— Előadás másolata:

1 1

2  Az outsourcing nem más, mint az a tevékenység, amelynek során egy-egy funkció vagy egy komplex üzleti terület mindennapi irányítását és koordinálását egy szolgáltatónak adja át a cég. Ez a szolgáltatás egyfajta professzionális szintű segítséget jelent a megbízó cég számára, de nem derül ki annak legfőbb motivációja, illetve a kiszervezhető tevékenységek összessége. 2

3  Munkaerő  Tárgyi eszközök  Szoftver eszközök  Ingatlanok  Az outsourcing kulcseleme mindig a szolgáltatás visszavásárlása vagy visszabérlése 3

4  Költségcsökkentés  Hatékonyság növelése  Professzionalitás kiterjesztése a lehető legtöbb tevékenységre  Képzési költségek csökkentése  Járulékos költségek csökkentése  Világos célok  Megbízhatóság  Szolgáltatóval kiépített jó kapcsolat  Teret nyer a hozzáadott érték  Gyors változások nyomonkövetése  Időszakos igények kielégítése  Ügyfélelégedettség 4

5  „Szervezzünk ki mindent, amit csak lehet”  „A kiszervezés szót nem is szabad kiejteni”  Meg kell találni a megfelelő középutat, és olyan kiszervezéseket végrehajtani, amelyek a cég számára előnnyel járnak 5

6  Spin-off cégek ◦ A cég profiljától eltérő tevékenység kivitele egy elkülönülő vállalatba  Munkaerő-kölcsönzés ◦ Nem tekinthető igazán outsourcingnak, de nagyon markáns vonulatot jelent  „Hagyományos” outsourcing ◦ Adott tevékenység magas színvonalú ellátása külső szolgáltató által ◦ A cég fő tevékenységére tud koncentrálni 6

7  Magyar jogi környezet beállt  Elsősorban a következő területeken: ◦ Nagy fluktuáció esetén (pl. call center) ◦ Nincs kapacitás a HR funkciókra (toborzás, elbocsátás, stb) ◦ Kampányszerű működés  Típusai: ◦ Állandóan foglalkoztatottak ◦ Kampánymunkások 7

8  Jól becsülhető munkaerő-költségek  Kisebb belső HR szükséges  A kölcsönzött munkaerő jól motiválható az állandó státus ígéretével  A kölcsönzött munkatársak a kölcsönzés lejártával könnyebben találnak 8

9  A kölcsönzött munkaerő másodrendű állampolgárnak érzi magát  Kevésbé motivált  Nagyobb lehet a fluktuáció  Bérfeszültségek a kölcsönzött és az állandó munkaerő között 9

10 Jellemzően kiszervezett tevékenységek:  Ingatlan karbantartás és üzemeltetés  Irodai támogatás  Hálózat-üzemeltetés és karbantartás  Étkeztetés  Nagy mennyiségű nyomtatás és kézbesítés Nem jellemző a kiszervezése, de érdemes átgondolni:  IT  Call center, ügyfélszolgálat  HR adminisztráció 10

11  Költséghatékonyság  Gyorsaság (kész megoldás rövid időn belül)  Szakértelem, kompetencia  Mellékes kiszervezése (core marad)  Rugalmasság  Minőség  PR  Gazdálkodás a belső erőforrásokkal 11

12  Kiszolgáltatottság  Minőség- és költség romlás  Cserbenhagyás  Biztonság-sebezhetőség  Belső know-how kiszivárgása  Tisztázatlan felelősségmegosztás 12

13  A HR outsourcing megbízásokat nem pályáztatják nyilvánosan  Hosszú távra szóló megbízások  Referenciák és korábbi személyes ismertség  Buktatóból van elég  Szolgáltató nem tudja elfogadtatni magát  Számos előny származhat az outsourcingból  Magasan képzett szakemberek keresése 13

14  Szolgáltatás kiszervezése, az informatikai háttér megváltoztatása nélkül, vagy a munkaügyi szoftver cseréjével együtt  Olyan szolgáltató partner kiválasztása, amely:  saját főtevékenységéhez kiválóan ért és megbízható szolgáltatást tud nyújtani  megfelelő szaktudással biztosítja a szolgáltatás állandó színvonalát  megbízható informatikai és szakmai háttérrel rendelkezik 14

15 Jellemzően kiszervezett tevékenységek:  Bérszámfejtés  TB feladatok  Munkaerő-kölcsönzés Esetenként kiszervezésre kerül:  Munkaügyi feladatok  HR ügyfélszolgálat Általában cégen belül marad:  Toborzás  Képzés  Teljesítményértékelés Mindenképpen érdemes cégen belül maradnia hozzáértő kapcsolattartónak, aki a munkavállalók felé is fontos, de a külső céget is ellenőrizni tudja 15

16 Kockázatkezelési terv  Kockázatok azonosítása  Kockázatok elemzése Mi a valószínűsége a bekövetkeztének Mi a hatása  Ki az egyes kockázatok tulajdonosa (ki fogja monitorozni)  Válaszreakciók megtervezése Elkerülés Enyhítés Elfogadás Áthárítás  Másodlagos kockázatok tervezése 16

17  Az egyes kockázatok figyelése  Új kockázatok azonosítása  Válaszreakciók indítása  Kockázatok helyzetének kommunikálása  A kockázatkezelési terv folyamatos aktualizálása  Maradék kockázatok kezelése 17

18  Kiszervezés:hosszú távra szóló együttműködést és partnerséget jelent  Érdemes több cégtől ajánlatot kérni  Személyesen találkozni a képviselőkkel  Kérdések feltevése  Meggyőződni, hogy a számunkra ideális céget választjuk  Outsourcingot vezető cégnek bemutatni a tevékenységet 18

19  A cég felkészületlen a feltételek meghatározásában, nem iktat be az érdekeit védő klauzulákat  A cégek egy része a saját folyamataival sincs tisztában  Hiányzik a felsővezetői elkötelezettség 19

20  Felmérjük a lehetséges előnyöket és hátrányokat  Kijelöljük a felelős kollégákat  Árban való megegyezés  Megkezdődhet a kiszervezés 20

21  Tevékenységi kör tisztázása  Biztosítani kell a megfelelő számú és képzettségű embereket  80% tervezés és 20% kivitelezés szabálya ◦ HR outsourcing ◦ IT outsourcing ◦ Speciális programok 21

22  Nem érdemes minden HR -funkciót kiszervezni  HR-nek személyesen is jelen kell lennie a szervezetben: ◦ gyors beavatkozás ◦ segítségnyújtás  Leginkább csak a HR adminisztráció, azon belül is a bérszámfejtés  Nehezen biztosítható egy külső szolgáltatóval 22

23  Fő vonzerő: ◦ Jól képzett munkaerő ◦ Jó infrastrukturális viszonyok ◦ Alacsony országkockázat ◦ Európai kulturális környezetbe való beágyazódás ◦ Ügyfelek és szolgáltatók kapcsolata illeszkedik a nemzetközi irányvonalhoz 23

24 24

25 25


Letölteni ppt "1.  Az outsourcing nem más, mint az a tevékenység, amelynek során egy-egy funkció vagy egy komplex üzleti terület mindennapi irányítását és koordinálását."

Hasonló előadás


Google Hirdetések