Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Outsourcing – varázsszer? A vállalati hatékonyság növelésének egyik módszere Suhajda Attila, HOA JVSZ konferencia, 2006. június 15.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Outsourcing – varázsszer? A vállalati hatékonyság növelésének egyik módszere Suhajda Attila, HOA JVSZ konferencia, 2006. június 15."— Előadás másolata:

1 Outsourcing – varázsszer? A vállalati hatékonyság növelésének egyik módszere Suhajda Attila, HOA JVSZ konferencia, június 15.

2 Magyar Outsourcing Szövetség „A Magyar Outsourcing Szövetség ágazati korlátozások nélkül, szakmai alapon szerveződő szövetség, amely módszertani alapokból kiindulva, gyakorlati tapasztalatok közvetítésével törekszik a társadalom és a gazdaság szereplőivel megismertetni az outsourcing lényegét és az abban rejlő lehetőségeket.”

3 Gazdasági hatékonyság definíciója Adott ráfordítások esetén a nagyobb eredmény mindig hatékonyabb, mint a kisebb Adott eredményt kisebb ráfordítással teljesítő A variáns hatékonyabb, mint az ennél nagyobb ráfordításokat igénylő B variáns A gazdasági hatékonyság lényege a ráfordítások értékének és az elért eredmény értékének aránya két lehetőség összehasonlítása során.

4 Mi is az az outsourcing? Outsourcing Kiszervezés Erőforrás-kihelyezés Működő szervezet belső kötelékében meglévő tevékenység megszüntetése, és külső szolgáltatótól való igénybe vétele

5 Milyen erőforrásokat helyezhetünk ki? Munkaerő Tárgyi eszközök Szoftver eszközök Ingatlanok Az outsourcing kulcseleme mindig a szolgáltatás visszavásárlása

6 BACK OFFICE FELADATOK ADAT- BEVITEL ADATFEL- DOLGOZÁS TRANZAK- CIÓ FELD. DOKUMEN- TUM ME- NEDZSMENT ÜGYFÉL- KAPCSO- LATOK CALL CENTER TELEFONOS ÜGYFÉLSZ. TELE- MARKETING CRM VÁLLALATI ALAP- FUNKCIÓK PÉNZÜGYEK KÖNYVELÉS HR BESZERZÉS IT SZAKÉRTŐI TEVÉ- KENYSÉGEK PIAC- ELEMZÉS PORTFOLIÓ ELEMZÉS KOCKÁZAT MENEDZS- MENT HITELKÉPES- SÉG ÉRTÉ- KELÉS K + F TERMÉK FEJL. TECHNOLÓ- GIA FEJL. DESIGN TESZTELÉS BONYOLULTSÁG ÉS SZAKÉRTŐI JELLEG Tevékenységek jellege Forrás: Bőgel György

7 Méretgazdaságosság Tevékenység és környezet racionalizálás Specifikus, de nagyon alapos szaktudás Szolgáltatók hatékonyságának titka

8 –Győr: szociális szolgáltatások (gyámhivatal), lakásgazdálkodás, honlap üzemeltetés, bérszámfejtés –Szeged: szoftverfejlesztés –Szekszárd: távhőszolgáltatás, úthálózat, közlekedési lámpák karbantartása, parkgondozás –Debrecen: gyermekétkeztetés, informatika. –Kecskemét: informatika (kb. 20 mFt volt a kiszervezés összege), takarítás, épületüzemeltetés, étkezetés, biztonsági szolgálat, irattár kezelés területei –Hajdúszoboszló: Városgazdálkodás, szilárdhulladék- szállítás Kiszervezés önkormányzatoknál

9 Kiszervezni? Miért? „Cipész, maradj a kaptafánál!”

10 Kiszervezés okai a vállalat fő tevékenységére való koncentrálás; a legjobb erőforrásokhoz való hozzáférés; átszervezés előnyeinek felgyorsítása; kockázatok megosztása; nem tőkejellegű erőforrások felszabadítása; üzemi költségek csökkentése; az erőforrások belül nem állnak rendelkezésre; nehezen kezelhető funkció Forrás: IBM Global CEO survey

11 Gyakori vélemények A kiszervezés csak az amerikaiaknak való, hogy az indiai olcsó munkaerővel spórolhassanak A kiszervezést nagy volumenben lehet hatékonyan végezni A kiszervezés célja a költségcsökkentés A kiszervezés olyan speciális szaktudást igényel, amivel nem rendelkezem Ha kiszervezem a tevékenységem egy részét, kiszolgáltatottá válok A külső szolgáltató úgysem tudja olyan jól csinálni, mint ahogyan mi végezzük

12 Outsourcing megszervezése a vállalati stratégia megalkotása és stratégia célok kijelölése kiszervezendő tevékenységek meghatározása szolgáltatókiválasztás szempontjainak összeállítása szolgáltatókiválasztás szerződéskötés (Outsourcing- és SLA) működési folyamatok megtervezése Implementálás (transition phase) működtetés teljesítménymérés és visszacsatolás Forrás: KPMG

13 Hogyan kezdjük el? Előkészítés A szolgáltatási keretek pontos meghatározása –Szolgáltatás-katalógus –Szolgáltatási szintek –Árazás (rejtett költségek) –Mellékszolgáltatások –Mérés, mérés, mérés –Változáskezelés –Kölcsönös felkészülés a legrosszabb esetre A megfelelő jogi és pénzügyi garanciák kialakítása (HR) Szerződéskötés

14 Kiszervezésből származó előnyök Hatékonyság – támogatás ésszerűsítése, eszköz- és készletgazdálkodás javulása, nem fő tevékenységhez tartozó területeken a problémák csökkenése, egyes funkciók – informatika, pénzügy, humán erőforrás, stb. – konszolidációja; Rugalmasság – a szolgáltatás fokozott rendelkezésre állása és méretezhetősége, a szolgáltatás és támogatás nagyobb rendelkezésre állása; Koncentrálás – lehetővé teszi az összpontosítást a társaság alapvető üzleti tevékenységére és stratégiai feladataira; Innováció – magasan képzett munkaerőhöz való hozzáférés, tudás és technológia pozícionálása. Forrás: IBM Global CEO survey

15 Mérhető előnyök Emeltszintű szolgáltatás –Sokoldalú szaktudás –Pontosan meghatározott szolgáltatások Szabályozott minőség –Pontosan meghatározott szolgáltatási szint Biztonságos infrastruktúra –Pontosan meghatározott rendelkezésre állási szint Költségcsökkenés –Közvetlen és közvetett költségek –Adók, járulékok –Hatékonyságnövekedés

16 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET… Suhajda Attila


Letölteni ppt "Outsourcing – varázsszer? A vállalati hatékonyság növelésének egyik módszere Suhajda Attila, HOA JVSZ konferencia, 2006. június 15."

Hasonló előadás


Google Hirdetések