Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Outsourcing – varázsszer?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Outsourcing – varázsszer?"— Előadás másolata:

1 Outsourcing – varázsszer?
A vállalati hatékonyság növelésének egyik módszere Suhajda Attila, HOA JVSZ konferencia, június 15.

2 Magyar Outsourcing Szövetség
„A Magyar Outsourcing Szövetség ágazati korlátozások nélkül, szakmai alapon szerveződő szövetség, amely módszertani alapokból kiindulva, gyakorlati tapasztalatok közvetítésével törekszik a társadalom és a gazdaság szereplőivel megismertetni az outsourcing lényegét és az abban rejlő lehetőségeket.” 32 tag Alapítás: Tagok: HR, IT, pénzügy-számvitel, kontrolling, telemarketing, elemző cégek, egyetemi intézet, tanácsadók

3 Gazdasági hatékonyság definíciója
Adott ráfordítások esetén a nagyobb eredmény mindig hatékonyabb, mint a kisebb Adott eredményt kisebb ráfordítással teljesítő A variáns hatékonyabb, mint az ennél nagyobb ráfordításokat igénylő B variáns A gazdasági hatékonyság lényege a ráfordítások értékének és az elért eredmény értékének aránya két lehetőség összehasonlítása során.

4 Erőforrás-kihelyezés
Mi is az az outsourcing? Outsourcing Kiszervezés Erőforrás-kihelyezés Működő szervezet belső kötelékében meglévő tevékenység megszüntetése, és külső szolgáltatótól való igénybe vétele Outsourcing: beszerzés kifele Kiszervezés: kiszervezem Erőforrás-kihelyezés: kiviszem, amim bent van Klasszikus értelemben: a szervezetben már meglévő funkciók kihelyezése a szervezeten kívülre, és a szolgáltatások onnan történő igénybe vétele Tágabb értelemben: a szervezet működését támogató (nem core) funkciók külső szolgáltatótól való igénybe vétele Hol a határ?

5 Milyen erőforrásokat helyezhetünk ki?
Munkaerő Tárgyi eszközök Szoftver eszközök Ingatlanok Az outsourcing kulcseleme mindig a szolgáltatás visszavásárlása Nyilván nem szervezünk ki pénzeszközöket  Outsourcing: mindig szolgáltatás-alapú, a többi eszköz csak kapcsolódik a szolgáltatáshoz

6 BONYOLULTSÁG ÉS SZAKÉRTŐI JELLEG
Tevékenységek jellege BONYOLULTSÁG ÉS SZAKÉRTŐI JELLEG BACK OFFICE FELADATOK ÜGYFÉL- KAPCSO- LATOK VÁLLALATI ALAP- FUNKCIÓK SZAKÉRTŐI TEVÉ- KENYSÉGEK K + F ADAT- BEVITEL ADATFEL- DOLGOZÁS TRANZAK- CIÓ FELD. DOKUMEN- TUM ME- NEDZSMENT CALL CENTER TELEFONOS ÜGYFÉLSZ. TELE- MARKETING CRM PÉNZÜGYEK KÖNYVELÉS HR BESZERZÉS IT PIAC- ELEMZÉS PORTFOLIÓ KOCKÁZAT MENEDZS- MENT HITELKÉPES- SÉG ÉRTÉ- KELÉS TERMÉK FEJL. TECHNOLÓ- GIA FEJL. DESIGN TESZTELÉS Forrás: Bőgel György

7 Szolgáltatók hatékonyságának titka
Méretgazdaságosság Tevékenység és környezet racionalizálás Specifikus, de nagyon alapos szaktudás

8 Kiszervezés önkormányzatoknál
Győr: szociális szolgáltatások (gyámhivatal), lakásgazdálkodás, honlap üzemeltetés, bérszámfejtés Szeged: szoftverfejlesztés Szekszárd: távhőszolgáltatás, úthálózat, közlekedési lámpák karbantartása, parkgondozás Debrecen: gyermekétkeztetés, informatika. Kecskemét: informatika (kb. 20 mFt volt a kiszervezés összege), takarítás, épületüzemeltetés, étkezetés, biztonsági szolgálat, irattár kezelés területei Hajdúszoboszló: Városgazdálkodás, szilárdhulladék-szállítás

9 „Cipész, maradj a kaptafánál!”
Kiszervezni? Miért? „Cipész, maradj a kaptafánál!” Te cipész vagy, én jó kaptafát tudok gyártani Pl. könyvelő: a hozzáadott értéke az adószabályok ismeretében, az adóhivatali kiigazodásban, stb. van. Autót, szoftvert, eszközt ne ő akarjon magának szolgáltatni

10 a vállalat fő tevékenységére való koncentrálás;
Kiszervezés okai a vállalat fő tevékenységére való koncentrálás; a legjobb erőforrásokhoz való hozzáférés; átszervezés előnyeinek felgyorsítása; kockázatok megosztása; nem tőkejellegű erőforrások felszabadítása; üzemi költségek csökkentése; az erőforrások belül nem állnak rendelkezésre; nehezen kezelhető funkció Forrás: IBM Global CEO survey Rejtett költségek! Az üzleti vállalkozás teljesítményének javítása, valamint annak érdekében, hogy stratégiai feladataira összpontosíthasson, a társaság vagy állami szervezet dönthet úgy, hogy kiválasztott üzleti folyamatokat illetve munkavállalókat külső szervezethez delegál

11 Gyakori vélemények A kiszervezés csak az amerikaiaknak való, hogy az indiai olcsó munkaerővel spórolhassanak A kiszervezést nagy volumenben lehet hatékonyan végezni A kiszervezés célja a költségcsökkentés A kiszervezés olyan speciális szaktudást igényel, amivel nem rendelkezem Ha kiszervezem a tevékenységem egy részét, kiszolgáltatottá válok A külső szolgáltató úgysem tudja olyan jól csinálni, mint ahogyan mi végezzük

12 Outsourcing megszervezése
a vállalati stratégia megalkotása és stratégia célok kijelölése kiszervezendő tevékenységek meghatározása szolgáltatókiválasztás szempontjainak összeállítása szolgáltatókiválasztás szerződéskötés (Outsourcing- és SLA) működési folyamatok megtervezése Implementálás (transition phase) működtetés teljesítménymérés és visszacsatolás Forrás: KPMG

13 A szolgáltatási keretek pontos meghatározása
Hogyan kezdjük el? Előkészítés A szolgáltatási keretek pontos meghatározása Szolgáltatás-katalógus Szolgáltatási szintek Árazás (rejtett költségek) Mellékszolgáltatások Mérés, mérés, mérés Változáskezelés Kölcsönös felkészülés a legrosszabb esetre A megfelelő jogi és pénzügyi garanciák kialakítása (HR) Szerződéskötés

14 Kiszervezésből származó előnyök
Hatékonyság – támogatás ésszerűsítése, eszköz- és készletgazdálkodás javulása, nem fő tevékenységhez tartozó területeken a problémák csökkenése, egyes funkciók – informatika, pénzügy, humán erőforrás, stb. – konszolidációja; Rugalmasság – a szolgáltatás fokozott rendelkezésre állása és méretezhetősége, a szolgáltatás és támogatás nagyobb rendelkezésre állása; Koncentrálás – lehetővé teszi az összpontosítást a társaság alapvető üzleti tevékenységére és stratégiai feladataira; Innováció – magasan képzett munkaerőhöz való hozzáférés, tudás és technológia pozícionálása. Forrás: IBM Global CEO survey Rejtett költségek!

15 Emeltszintű szolgáltatás
Mérhető előnyök Emeltszintű szolgáltatás Sokoldalú szaktudás Pontosan meghatározott szolgáltatások Szabályozott minőség Pontosan meghatározott szolgáltatási szint Biztonságos infrastruktúra Pontosan meghatározott rendelkezésre állási szint Költségcsökkenés Közvetlen és közvetett költségek Adók, járulékok Hatékonyságnövekedés Rejtett költségek!

16 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET… www.hoa.hu Suhajda Attila attila.suhajda@hoa.hu


Letölteni ppt "Outsourcing – varázsszer?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések