Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök"— Előadás másolata:

1 Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök
Életre tervezve Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök Készítette: Szendrei Irina EKTF Nemzetközi Tanulmányok Levelező szakos hallgató CISQD0 Tel.: Robert Bosch GmbH

2 Robert Bosch GmbH Köszöntés Kedves olvasó!
Életre tervezve Kedves olvasó! A következőkben egy internacionális kiterjedtséggel rendelkező és a világon szinte mindenhol ismert céget, a Robert Bosch GmbH-t fogom bemutatni. Prezentációmban kitérek a vállalat arculatára illetve tevékenységi köreire, a cég promotálási ezközeire, a termékcsoportokra és azok célközönségére is. Robert Bosch GmbH

3 Életre tervezve A Robert Bosch GmbH Robert Bosch GmbH

4 „Inkább pénzt veszítsek, mint bizalmat!”- Robert Bosch
A cég filozófiája Életre tervezve „Inkább pénzt veszítsek, mint bizalmat!”- Robert Bosch A céget 1886-ban Robert Bosch alapította „Finommechanikai és Elektronikai Műhelyként”, Stuttgartban. 1899 óta van jelen Magyarországon, mára az ország második legnagyobb külföldi ipari munkaadója lett belőle. A munkatársak száma meghaladja a főt, 2008-ban forgalma meghaladta az 1,3 millió eurót. Az alapító a technikát a hétköznapi élet szolgálatába állította. Az egyszerűségre, könnyű kezelhetőségre helyezte a hangsúlyt,hosszú élettartamú, megbízható készülékekkel szolgálta ki a felhasználók életét. Robert Bosch GmbH

5 Robert Bosch GmbH Célcsoportok
Életre tervezve A cég célcsoportjai részlegenként eltérnek: A gépjárműfelszerelések üzletág célcsoportjai azon autógyártó cégek, amelyeknek szükségük van jó minőségű és hosszú élettartamú elektromos illetve elektronikus alkatrészekre személy- és tehergépjárművekhez. Az elektromos kéziszerszámok részleg célcsoportjai a kis- és nagyvállalkozók, amelyek ipari területeken dolgoznak, azonban a magánemberek számára is kompakt, olcsó és könnyen kezelhető, jó minőségű termékeket ajánlanak. A biztonságtechnikai részleg azon cégeket és magánembereket hivatott megcélozni, akik adnak biztonságukra, nemcsak a munkahelyükön, hanem otthonukban is. A háztartási gépek üzletág azon háziasszonyokat célozza meg, amelyek gyorsan és egyszerűen szeretnek otthon a konyhában dolgozni, illetve azokat az éttermeket és vendéglátóipari egységeket, akik tiszta és gyors munkának köszönhető finom ételekkel, vagy akár kávéval szeretnék fellendíteni üzletük forgalmát. A cég Junkers nevű leányvállalata, a takarékosságra helyezi a hangsúlyt, azon csoportokat (cégeket és magánembereket-tulajdonképpen minden embercsoportot aki használ fűtést) célozza meg, amelyek nem szeretnének a fűtésszámlán kevesebb Celsius-ok árán kurtítani. Modern megoldások, a fűtésszámla csökkentésére fagyoskodás nélkül. A Bosch Rexroth pedig ipari szféra ügyfelei számára nyújt a folyamatirányítás, pneumatika, hidraulika, elektromos hajtások területén szolgáltatásokat és termékeket. Robert Bosch GmbH

6 Nemzetközi terméktörténet
Életre tervezve 1887: az első alacsony feszültségű mágnesgyújtás gyártása 1897: az első gyújtás beépítése járműbe 1902: az első nagyfeszültségű mágnesgyújtások, az első gyújtógyertyák 1927: Bosch adagolók gyártása dízelmotorokhoz 1928: az első Bosch elektromos kéziszerszám 1933: a háztartási készülékek gyártásának beindítása 1958: az első mosógépek gyártása 1976: az első sorozatban gyártott ABS rendszer piaci bevezetése 1986: a kipörgésgátló (ASR) sorozatgyártása 1989: a Travelpilot navigációs rendszer bevezetése 1995: GPS-ek bevezetése 2005: személygépkocsik éjjellátó rendszerének sorozatgyártása 2007 Start/Stop rendszerek piaci bevezetése Robert Bosch GmbH

7 Nemzetközi cégtörténet
Életre tervezve 1886: Robert Bosch megalapítja a „Finommechanikai és Elektrotechnikai” műhelyét 1898: Nagy-Britanniában megnyílik az első külföldi képviselet 1909: megnyílik az első külföldi gyártóhely az USA-ban 1921: megalakulnak az első Bosch ügyfélszolgálatok 1932: a Junkers & Co. GmbH cég átvétele 1933: Ideal-Werke für drahtlose Telephonie AG átvétele (ma Blaupunkt GmbH) 1967: Bosch-Siemens Hausgeräte GmbH alapítása (ma: BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH) 2002: a Mannesmann Rexroth AG átvétele Bosch Rexroth AG néven 2003: Buderus AG átvétele 2007: a Pharmatec GmbH Drezda megszerzése 2008: megállapodás egy füstgáz-visszavezető és turbótöltő rendszert gyártó cég alapításáról a Mahle GmbH Stuttgarttal Robert Bosch GmbH

8 Magyarországi történet
Életre tervezve Magyarországi történet 1898: Robert Bosch megbízza Dénes Ede mérnököt a Bosch termékek értékesítésével az Osztrák-Magyar Monarchiában 1918: Bosch megalapítja az első magyarországi lerakatát, Budapesten a Vas utca 16-ban, Bosch Róbert Kft. néven 1928: a székhely már a Váci úton van, és teljesen önálló a bécsi központtól 1946: a céget a szovjet katonák hadizsákmányként elfoglalják 1952: államosítás, az új cégnév, Budapesti Autóvillamossági Felszerelések Gyára 1991: a Robert Bosch Kft. megalakulása 1994: a Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH leányvállalatának alapítása 1998: új leányvállalat nyílik Hatvanban, Robert Bosch Elektronikai Gyártó Kft. néven 2001: a Bosch Rexroth Hajtás- és Vezérléstechnika Kft. a magyarországi csoport tagja Robert Bosch GmbH

9 Termékcsoportok, részlegek
Életre tervezve Elektromos kéziszerszámok barkácsolóknak Elektromos kéziszerszámok az ipar és kereskedelem számára Kerti szerszámok Háztartási készülékek Fűtéstechnika (Junkers, Bosch Thermotechnik) Biztonsági rendszerek Gépjármű alkatrészek Diagnosztika Rendszerek és termékek autógyártók részére Robert Bosch GmbH

10 Robert Bosch GmbH A cég budapesti központja Budapest, Gyömrői út
Életre tervezve Budapest, Gyömrői út Az épület környezetében láthatunk egy ügyfélparkolót illetve egy nagy udvart is, amely egy kis zöldövezetet csempész az irodák sokaságának világába. Amint belépünk, egy modern belsőt találunk, tele a cég logójával és reklámjaival, illetve egy termékeket tartalmazó vitrinnel. Az egyszerű és régi külső, modern belsőt takar. A cég zászlóján ugyanazt az emblémát láthatjuk, mint az épületen, ugyanazokkal a színekkel. Az épület mondhatni csupán ellátja a célját, hiszen egy egyszerű , régi típusú irodaházat láthatunk a képen. Robert Bosch GmbH

11 Belső táblák, plakátok, névjegykártyák, nyomtatott anyagok
Életre tervezve A cég belterületén található táblák színvilága azonos a cég arculatának alapszíneivel, tehát a piros, szürke, kék színekkel. Illetve részlegenként a zöld és sárga árnyalatait is felfedezhetjük Plakátok a cég területén is találhatók, a plakátokból készült képek a falra kifüggesztve láthatók. Néhány példa: Robert Bosch GmbH

12 Belső táblák, plakátok, névjegykártyák, nyomtatott anyagok
Életre tervezve A névjegykártyákon szintén a piros Bosch logó látható, mellette az ezüst emblémával, az adott személy közvetlen elérhetőségeivel. Nyomtatott, illetve nyomtatni való anyagokat a cég weblapján is találhatunk. A fontos vállalatot illető hírek szerepelnek a honlap „Hírek” menüpontjában, ahonnan ízlés szerint a sajtó felhasználására készült anyagokat kereshetünk. Ezeken kívül a vállalatnak saját újságja van, Boschzünder néven. A Boschzünder idén is a legjobb belső dolgozói újság címet nyerte a „Print-Employees” kategóriában a League of American Communications Professionals (LACP) zsűrije szerint. A magazin kéthavonta körülbelül példányban lát napvilágot, 8 nyelven (német, angol, francia, kínai, portugál, cseh, spanyol és japán nyelven), a dolgozók összetartozás-érzését erősítendő. Íme az idei egyik szám: Robert Bosch GmbH

13 A cég megjelenése, logók
Életre tervezve A termékeken megjelenő logó színe, termékcsoporttól függ, azonban a piros betűkkel írt „BOSCH” felirat mindig ugyanaz marad. Robert Bosch GmbH

14 Szlogen Robert Bosch GmbH A Bosch általános szlogenje:
Életre tervezve A Bosch általános szlogenje: „Életre tervezve” / „Invented for Life” / „Technik fürs Leben” A szlogen egyszerű és mindent elmond a cég hozzáállásáról. A Bosch mindig törekedett arra, hogy termékei minden téren könnyen használható, profi, és hosszú életű technikát képviseljenek elérhető áron. A szlogen számomra magában foglalja, hogy egy ilyen technika egy életen keresztül kísérheti az embert, vagyis mindig helyt áll, ha szükség van rá. Másrészről pedig a márkatársak között ezzel a jelmondattal „életképesnek” mondja magát, amely igen merész kijelentés a többi márkára nézve. De fémjelezheti csupán a technika rátermettségét is. Robert Bosch GmbH

15 Robert Bosch GmbH Weblap
Életre tervezve A weblap igen informatív, és könnyen kezelhető. A részlegek külön menüpontban szerepelnek: Robert Bosch GmbH

16 Robert Bosch GmbH Weblap
Életre tervezve Rögtön az első oldalon ( találhatjuk az aktualitásokat, híreket, egy „websegédet”- amely kereső funkciót tölt be, a fejlécben találjuk az impresszumot, még egy keresőt, kapcsolat menüpontot, hírlevélre feliratkozás lehetőségét illetve van lehetőségünk angol nyelvre váltani a honlap nyelvét. A különböző részlegek nevére kattintva eljuthatunk azoknak oldalára. A következő diákon néhány példa: Robert Bosch GmbH

17 Életre tervezve A honlapon szembarát színeket használtak, mégis megfelelnek a termékcsoport színvilágának A honlap tartalmát sem a PR elemek határozza meg, hanem az informativitás. A termékek a Bosch felfogás alapján eladják magukat. Robert Bosch GmbH

18 Életre tervezve A webes felület könnyen és gyorsan töltődik, nem fagy meg, és az animációk képe is folyamatos A tájékozódás a menüpontok között is igen egyszerű, mondhatni nevén nevezik a gyereket. Minden oldalon találhatunk kereső menüt, így ha nem találnánk valamit mégis, akkor ezzel a módszerrel biztosan megtaláljuk. Robert Bosch GmbH

19 Életre tervezve Robert Bosch GmbH

20 Robert Bosch GmbH Reklámok
Életre tervezve A Bosch termékeket promotáló reklámok többnyire nem történetek, vagy jelenetek, a termék maga van fókuszban. A termék használat közben, olyan használók tulajdonában akik az adott termék célcsoportjai. A továbbiakban három külön termékcsoport reklámját mutatom be: I. Német nyelvű mosógépreklám 1956-ból: Robert Bosch GmbH

21 Robert Bosch GmbH Reklámok
Életre tervezve Ez a reklámfilm tipikus példája az előbb leírtaknak. Egy semleges fehér háttér előtt, egy középosztálybeli hölgy újságot olvas a mosógép mellett. A reklám maga tulajdonképpen azt a háziasszonyi réteget célozza, akinek a gyermekei mellett még sok minden másra kell időt szakítania. Az új Bosch mosógép azonban kitűnő megoldás erre a problémára. Teljesen automatává tehető egy „mosókártyával, melynek barázdái tartalmazzák a megfelelő programot, csak meg kell várni amíg végez és már teregethetünk is. S a mosási idő alatt Ahogy az a képen látható is: Robert Bosch GmbH

22 Robert Bosch GmbH Reklámok
Életre tervezve S ha így teszünk, máris nyertünk 2 órát a családnak, vagy magunknak, máris ilyen boldog mosollyal nyugtázhatjuk,hogy a ruhák tiszták és mégsem fáradtunk el közben: Robert Bosch GmbH

23 Robert Bosch GmbH Reklámok
Életre tervezve II. Német Autó- és Motoralkatrész reklám az 1920as évekből: A reklám narrátorának első mondatai közé tartozik, hogy a Bosch, mint mindig, most is ott vannak a versenyen, bármi baj történik rendelkezésre állnak. Akkoriban a Bosch nagy szponzora volt az autóversenyeknek is. A legszignifikánsabb mondat, mely a reklám lényegét adja: „Bosch ist eine Syntese von Wissenschaft un Kunst” azaz „A Bosch szintézis a tudományból és művészetből.” A reklámban a Bosch által támogatott és felszerelt versenyző nyeri a versenyt. Még néhány kép a reklámból : Robert Bosch GmbH

24 Reklámok Életre tervezve Robert Bosch GmbH

25 Robert Bosch GmbH Reklámok III. Bosch ipari szerszámok reklámja
Életre tervezve III. Bosch ipari szerszámok reklámja Ez a spot egy hosszabb jellegű és technikai ,magyarázatokat is tartalmazó reklám. A célközönsége egyértelműen az ipari szolgáltató, építési vállalkozói réteg, hiszen a hosszas technikai magyarázatokat egy hétköznapi ember nem biztos,hogy értheti. Ez az anyag ismét igazolja az elején tett kijelentésemet: A reklám szlogenje: „Profiknak, profiktól.” Robert Bosch GmbH

26 Kültéren megjelent reklámplakátok
Életre tervezve Robert Bosch GmbH

27 Robert Bosch GmbH Járművek
Életre tervezve A cég hivatalos autói többnyire Ford márkájú autók. Robert Bosch GmbH

28 Robert Bosch GmbH Ruházat
Életre tervezve Ez a kép egy braziliai üzemben készült, a színvilága is ennek felel meg. A dolgozó mellkasán látható embléma azonban mindenhol a világon ugyanaz. Piros felirat és ezüst embléma. Magyarországon általában egyszínű fehér, fekete és sötétzöld pólókat és ruházatot láthatunk, a szokásos logóval. Robert Bosch GmbH

29 SWOT analízis összegezve
Életre tervezve A vállalat erőssége, hogy képes változni, a környezetéhez sikeresen alkalmazkodni, nem átall a jövőjébe akár milliárdokat is fektetni, illetve törekszik rá,hogy megtartsa értékes munkaerejét, még válságos helyzetben is. A cég lehetőségekben bővelkedik,hiszen olyan technikát képvisel és gyárt, amely mindig fejlődik a korral és ezekben a termékekben nagyon sok potenciál lakozik. A Bosch gyengesége talán, hogy ugyan a termékcsoportok tekintetében, ugyan több lábon áll, ám legnagyobb lába az autóipar, amely minden válságos helyzetben áldozatául eshet a stagnáló vagy éppen romló gazdasági helyzetnek. Veszélyeket rejthet magában, hogy sok feltörekvő japán cég van ma is a piacon, akik olcsóbban kínálnak termékeket ezekben a kategóriákban. Azonban amíg a Bosch ár-érték arányban jobb választás (és ezt a pozíciót őrizni tudják), addig ez a probléma nem rejt komoly veszélyt magában. Robert Bosch GmbH

30 Vége Készítette: Szendrei Irina Email: Irina.szendrei@gmail.com
Életre tervezve Vége Készítette: Szendrei Irina Robert Bosch GmbH


Letölteni ppt "Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök"

Hasonló előadás


Google Hirdetések