Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Robert Bosch GmbH Életre tervezve Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök Készítette: Szendrei Irina EKTF Nemzetközi Tanulmányok Levelező szakos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Robert Bosch GmbH Életre tervezve Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök Készítette: Szendrei Irina EKTF Nemzetközi Tanulmányok Levelező szakos."— Előadás másolata:

1 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök Készítette: Szendrei Irina EKTF Nemzetközi Tanulmányok Levelező szakos hallgató CISQD0 Tel.:

2 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Köszöntés Kedves olvasó! A következőkben egy internacionális kiterjedtséggel rendelkező és a világon szinte mindenhol ismert céget, a Robert Bosch GmbH-t fogom bemutatni. Prezentációmban kitérek a vállalat arculatára illetve tevékenységi köreire, a cég promotálási ezközeire, a termékcsoportokra és azok célközönségére is.

3 Robert Bosch GmbH Életre tervezve A Robert Bosch GmbH

4 Robert Bosch GmbH Életre tervezve „Inkább pénzt veszítsek, mint bizalmat!”- Robert Bosch A céget 1886-ban Robert Bosch alapította „Finommechanikai és Elektronikai Műhelyként”, Stuttgartban óta van jelen Magyarországon, mára az ország második legnagyobb külföldi ipari munkaadója lett belőle. A munkatársak száma meghaladja a főt, 2008-ban forgalma meghaladta az 1,3 millió eurót. Az alapító a technikát a hétköznapi élet szolgálatába állította. Az egyszerűségre, könnyű kezelhetőségre helyezte a hangsúlyt,hosszú élettartamú, megbízható készülékekkel szolgálta ki a felhasználók életét. A cég filozófiája

5 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Célcsoportok A cég célcsoportjai részlegenként eltérnek:  A gépjárműfelszerelések üzletág célcsoportjai azon autógyártó cégek, amelyeknek szükségük van jó minőségű és hosszú élettartamú elektromos illetve elektronikus alkatrészekre személy- és tehergépjárművekhez.  Az elektromos kéziszerszámok részleg célcsoportjai a kis- és nagyvállalkozók, amelyek ipari területeken dolgoznak, azonban a magánemberek számára is kompakt, olcsó és könnyen kezelhető, jó minőségű termékeket ajánlanak.  A biztonságtechnikai részleg azon cégeket és magánembereket hivatott megcélozni, akik adnak biztonságukra, nemcsak a munkahelyükön, hanem otthonukban is.  A háztartási gépek üzletág azon háziasszonyokat célozza meg, amelyek gyorsan és egyszerűen szeretnek otthon a konyhában dolgozni, illetve azokat az éttermeket és vendéglátóipari egységeket, akik tiszta és gyors munkának köszönhető finom ételekkel, vagy akár kávéval szeretnék fellendíteni üzletük forgalmát.  A cég Junkers nevű leányvállalata, a takarékosságra helyezi a hangsúlyt, azon csoportokat (cégeket és magánembereket-tulajdonképpen minden embercsoportot aki használ fűtést) célozza meg, amelyek nem szeretnének a fűtésszámlán kevesebb Celsius-ok árán kurtítani. Modern megoldások, a fűtésszámla csökkentésére fagyoskodás nélkül.  A Bosch Rexroth pedig ipari szféra ügyfelei számára nyújt a folyamatirányítás, pneumatika, hidraulika, elektromos hajtások területén szolgáltatásokat és termékeket.

6 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Nemzetközi terméktörténet  1887: az első alacsony feszültségű mágnesgyújtás gyártása  1897: az első gyújtás beépítése járműbe  1902: az első nagyfeszültségű mágnesgyújtások, az első gyújtógyertyák  1927: Bosch adagolók gyártása dízelmotorokhoz  1928: az első Bosch elektromos kéziszerszám  1933: a háztartási készülékek gyártásának beindítása  1958: az első mosógépek gyártása  1976: az első sorozatban gyártott ABS rendszer piaci bevezetése  1986: a kipörgésgátló (ASR) sorozatgyártása  1989: a Travelpilot navigációs rendszer bevezetése  1995: GPS-ek bevezetése  2005: személygépkocsik éjjellátó rendszerének sorozatgyártása  2007 Start/Stop rendszerek piaci bevezetése

7 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Nemzetközi cégtörténet  1886: Robert Bosch megalapítja a „Finommechanikai és Elektrotechnikai” műhelyét  1898: Nagy-Britanniában megnyílik az első külföldi képviselet  1909: megnyílik az első külföldi gyártóhely az USA-ban  1921: megalakulnak az első Bosch ügyfélszolgálatok  1932: a Junkers & Co. GmbH cég átvétele  1933: Ideal-Werke für drahtlose Telephonie AG átvétele (ma Blaupunkt GmbH)  1967: Bosch-Siemens Hausgeräte GmbH alapítása (ma: BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH)  2002: a Mannesmann Rexroth AG átvétele Bosch Rexroth AG néven  2003: Buderus AG átvétele  2007: a Pharmatec G mbH Drezda megszerzése  2008: megállapodás egy füstgáz-visszavezető és turbótöltő rendszert gyártó cég alapításáról a Mahle GmbH Stuttgarttal

8 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Magyarországi történet  1898: Robert Bosch megbízza Dénes Ede mérnököt a Bosch termékek értékesítésével az Osztrák-Magyar Monarchiában  1918: Bosch megalapítja az első magyarországi lerakatát, Budapesten a Vas utca 16-ban, Bosch Róbert Kft. néven  1928: a székhely már a Váci úton van, és teljesen önálló a bécsi központtól  1946: a céget a szovjet katonák hadizsákmányként elfoglalják  1952: államosítás, az új cégnév, Budapesti Autóvillamossági Felszerelések Gyára  1991: a Robert Bosch Kft. megalakulása  1994: a Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH leányvállalatának alapítása  1998: új leányvállalat nyílik Hatvanban, Robert Bosch Elektronikai Gyártó Kft. néven  2001: a Bosch Rexroth Hajtás- és Vezérléstechnika Kft. a magyarországi csoport tagja

9 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Termékcsoportok, részlegek  Elektromos kéziszerszámok barkácsolóknak  Elektromos kéziszerszámok az ipar és kereskedelem számára  Kerti szerszámok  Háztartási készülékek  Fűtéstechnika (Junkers, Bosch Thermotechnik)  Biztonsági rendszerek  Gépjármű alkatrészek  Diagnosztika  Rendszerek és termékek autógyártók részére

10 Robert Bosch GmbH Életre tervezve A cég budapesti központja Budapest, Gyömrői út Az épület környezetében láthatunk egy ügyfélparkolót illetve egy nagy udvart is, amely egy kis zöldövezetet csempész az irodák sokaságának világába. Amint belépünk, egy modern belsőt találunk, tele a cég logójával és reklámjaival, illetve egy termékeket tartalmazó vitrinnel. Az egyszerű és régi külső, modern belsőt takar. A cég zászlóján ugyanazt az emblémát láthatjuk, mint az épületen, ugyanazokkal a színekkel. Az épület mondhatni csupán ellátja a célját, hiszen egy egyszerű, régi típusú irodaházat láthatunk a képen.

11 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Belső táblák, plakátok, névjegykártyák, nyomtatott anyagok  A cég belterületén található táblák színvilága azonos a cég arculatának alapszíneivel, tehát a piros, szürke, kék színekkel. Illetve részlegenként a zöld és sárga árnyalatait is felfedezhetjük  Plakátok a cég területén is találhatók, a plakátokból készült képek a falra kifüggesztve láthatók. Néhány példa:

12 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Belső táblák, plakátok, névjegykártyák, nyomtatott anyagok  Nyomtatott, illetve nyomtatni való anyagokat a cég weblapján is találhatunk. A fontos vállalatot illető hírek szerepelnek a honlap „Hírek” menüpontjában, ahonnan ízlés szerint a sajtó felhasználására készült anyagokat kereshetünk. Ezeken kívül a vállalatnak saját újságja van, Boschzünder néven.  A Boschzünder idén is a legjobb belső dolgozói újság címet nyerte a „Print- Employees” kategóriában a League of American Communications Professionals (LACP) zsűrije szerint. A magazin kéthavonta körülbelül példányban lát napvilágot, 8 nyelven (német, angol, francia, kínai, portugál, cseh, spanyol és japán nyelven), a dolgozók összetartozás-érzését erősítendő.  Íme az idei egyik szám:  A névjegykártyákon szintén a piros Bosch logó látható, mellette az ezüst emblémával, az adott személy közvetlen elérhetőségeivel.

13 Robert Bosch GmbH Életre tervezve A cég megjelenése, logók A termékeken megjelenő logó színe, termékcsoporttól függ, azonban a piros betűkkel írt „BOSCH” felirat mindig ugyanaz marad.

14 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Szlogen A Bosch általános szlogenje: „Életre tervezve” / „Invented for Life” / „Technik fürs Leben” A szlogen egyszerű és mindent elmond a cég hozzáállásáról. A Bosch mindig törekedett arra, hogy termékei minden téren könnyen használható, profi, és hosszú életű technikát képviseljenek elérhető áron. A szlogen számomra magában foglalja, hogy egy ilyen technika egy életen keresztül kísérheti az embert, vagyis mindig helyt áll, ha szükség van rá. Másrészről pedig a márkatársak között ezzel a jelmondattal „életképesnek” mondja magát, amely igen merész kijelentés a többi márkára nézve. De fémjelezheti csupán a technika rátermettségét is.

15 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Weblap A weblap igen informatív, és könnyen kezelhető. A részlegek külön menüpontban szerepelnek:

16 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Weblap  Rögtön az első oldalon ( találhatjuk az aktualitásokat, híreket, egy „websegédet”- amely kereső funkciót tölt be, a fejlécben találjuk az impresszumot, még egy keresőt, kapcsolat menüpontot, hírlevélre feliratkozás lehetőségét illetve van lehetőségünk angol nyelvre váltani a honlap nyelvét.  A különböző részlegek nevére kattintva eljuthatunk azoknak oldalára. A következő diákon néhány példa:

17 Robert Bosch GmbH Életre tervezve  A honlapon szembarát színeket használtak, mégis megfelelnek a termékcsoport színvilágának  A honlap tartalmát sem a PR elemek határozza meg, hanem az informativitás. A termékek a Bosch felfogás alapján eladják magukat.

18 Robert Bosch GmbH Életre tervezve  A webes felület könnyen és gyorsan töltődik, nem fagy meg, és az animációk képe is folyamatos  A tájékozódás a menüpontok között is igen egyszerű, mondhatni nevén nevezik a gyereket.  Minden oldalon találhatunk kereső menüt, így ha nem találnánk valamit mégis, akkor ezzel a módszerrel biztosan megtaláljuk.

19 Robert Bosch GmbH Életre tervezve

20 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Reklámok  A Bosch termékeket promotáló reklámok többnyire nem történetek, vagy jelenetek, a termék maga van fókuszban. A termék használat közben, olyan használók tulajdonában akik az adott termék célcsoportjai. A továbbiakban három külön termékcsoport reklámját mutatom be: I. Német nyelvű mosógépreklám 1956-ból:

21 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Reklámok Ez a reklámfilm tipikus példája az előbb leírtaknak. Egy semleges fehér háttér előtt, egy középosztálybeli hölgy újságot olvas a mosógép mellett. A reklám maga tulajdonképpen azt a háziasszonyi réteget célozza, akinek a gyermekei mellett még sok minden másra kell időt szakítania. Az új Bosch mosógép azonban kitűnő megoldás erre a problémára. Teljesen automatává tehető egy „mosókártyával, melynek barázdái tartalmazzák a megfelelő programot, csak meg kell várni amíg végez és már teregethetünk is. S a mosási idő alatt Ahogy az a képen látható is:

22 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Reklámok S ha így teszünk, máris nyertünk 2 órát a családnak, vagy magunknak, máris ilyen boldog mosollyal nyugtázhatjuk,hogy a ruhák tiszták és mégsem fáradtunk el közben:

23 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Reklámok II. Német Autó- és Motoralkatrész reklám az 1920as évekből:  A reklám narrátorának első mondatai közé tartozik, hogy a Bosch, mint mindig, most is ott vannak a versenyen, bármi baj történik rendelkezésre állnak.  Akkoriban a Bosch nagy szponzora volt az autóversenyeknek is.  A legszignifikánsabb mondat, mely a reklám lényegét adja: „Bosch ist eine Syntese von Wissenschaft un Kunst” azaz „A Bosch szintézis a tudományból és művészetből.”  A reklámban a Bosch által támogatott és felszerelt versenyző nyeri a versenyt.  Még néhány kép a reklámból :

24 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Reklámok

25 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Reklámok III. Bosch ipari szerszámok reklámja Ez a spot egy hosszabb jellegű és technikai,magyarázatokat is tartalmazó reklám. A célközönsége egyértelműen az ipari szolgáltató, építési vállalkozói réteg, hiszen a hosszas technikai magyarázatokat egy hétköznapi ember nem biztos,hogy értheti. Ez az anyag ismét igazolja az elején tett kijelentésemet: A reklám szlogenje: „Profiknak, profiktól.”

26 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Kültéren megjelent reklámplakátok

27 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Járművek  A cég hivatalos autói többnyire Ford márkájú autók.

28 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Ruházat  Ez a kép egy braziliai üzemben készült, a színvilága is ennek felel meg. A dolgozó mellkasán látható embléma azonban mindenhol a világon ugyanaz. Piros felirat és ezüst embléma.  Magyarországon általában egyszínű fehér, fekete és sötétzöld pólókat és ruházatot láthatunk, a szokásos logóval.

29 Robert Bosch GmbH Életre tervezve SWOT analízis összegezve A vállalat erőssége, hogy képes változni, a környezetéhez sikeresen alkalmazkodni, nem átall a jövőjébe akár milliárdokat is fektetni, illetve törekszik rá,hogy megtartsa értékes munkaerejét, még válságos helyzetben is. A Bosch gyengesége talán, hogy ugyan a termékcsoportok tekintetében, ugyan több lábon áll, ám legnagyobb lába az autóipar, amely minden válságos helyzetben áldozatául eshet a stagnáló vagy éppen romló gazdasági helyzetnek. A cég lehetőségekben bővelkedik,hiszen olyan technikát képvisel és gyárt, amely mindig fejlődik a korral és ezekben a termékekben nagyon sok potenciál lakozik. Veszélyeket rejthet magában, hogy sok feltörekvő japán cég van ma is a piacon, akik olcsóbban kínálnak termékeket ezekben a kategóriákban. Azonban amíg a Bosch ár-érték arányban jobb választás (és ezt a pozíciót őrizni tudják), addig ez a probléma nem rejt komoly veszélyt magában.

30 Robert Bosch GmbH Életre tervezve Vége Készítette: Szendrei Irina


Letölteni ppt "Robert Bosch GmbH Életre tervezve Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök Készítette: Szendrei Irina EKTF Nemzetközi Tanulmányok Levelező szakos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések