Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

7. Óra Összefoglalás, mit is tanultunk eddig informatikából?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "7. Óra Összefoglalás, mit is tanultunk eddig informatikából?"— Előadás másolata:

1 7. Óra Összefoglalás, mit is tanultunk eddig informatikából?

2 1. Téma - Rendszabályok

3 A számítógépterem fokozottan balesetveszélyes hely, ezért a teremben fegyelmezetten és figyelmesen kell dolgozni! Magyarázd meg a kép jelentését, saját szavaiddal is válaszolhatsz?

4 A gépteremben nagy értékű eszközök találhatók, ezek megóvása minden tanuló kötelessége! Magyarázd meg a kép jelentését, saját szavaiddal is válaszolhatsz?

5 A gépteremben diák csak tanári felügyelettel tartózkodhat! Magyarázd meg a kép jelentését, saját szavaiddal is válaszolhatsz?

6 A gépterembe csak a tanórai munkához szükséges eszközöket lehet behozni, a többi felszerelés és a nem szükséges ruhanemű tárolása a folyosói szekrényben történik! A számítógépteremben étel, ital fogyasztása szigorúan tilos! Magyarázd meg a kép jelentését, saját szavaiddal is válaszolhatsz?

7 A számítógépet bekapcsolni csak tanári utasításra lehet! Óra végén a számítógépet szabályosan le kell állítani! Bármilyen rendellenes eseményt azonnal jelenteni kell! Magyarázd meg a kép jelentését, saját szavaiddal is válaszolhatsz?

8 A számítógépet csak a megadott feladat elvégzésére lehet használni, nem húzzuk ki a vezetékeket a helyükről! Magyarázd meg a kép jelentését, saját szavaiddal is válaszolhatsz?

9 A jó ízlést sértő, erkölcstelen, vagy a diák életkorának nem megfelelő elektronikus tartalmak használata tilos! Magyarázd meg a kép jelentését, saját szavaiddal is válaszolhatsz?

10 Adathordozót csak engedéllyel lehet használni! A számítógép szoftver konfigurációján változtatni tilos! Magyarázd meg a kép jelentését, saját szavaiddal is válaszolhatsz?

11 2. Téma – Jelek, titkosírás

12 Az információ továbbítására a legelterjedtebb jelrendszer a nyelv, azonban más jelrendszereket is ismerünk. A közlekedés szabályairól a KRESZ-táblák segítségével szerzünk tudomást.

13 Mit jelentenek az alábbi táblák?

14 A beszélt nyelvet helyettesítő jelrendszer a morzeábécé! Kódold a következőket! -kedd -alma -liliom utca 2.

15 Mit is jelentenek a következő jelek?

16 Mit jelent a titkosírás? Olyan eljárás, amit csak néhányan ismernek, és úgy tudnak üzeneteket küldeni egymásnak, hogy mások azt nem értik meg!

17 Caesar-titkosírás Nyílt ábécé: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Rejtjel ábécé: D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z A B C Kódold a következőket: - ALMA A FA ALATT - BUDAPEST - MA KEDD VAN

18 3. Téma – Kettes számrendszer

19 A legelterjedtebb bináris jelrendszer a kettes számrendszer, mely a 0 és 1 jelekből áll, ezt használja a számítógép is. Hogyan alakítanád át a képet bináris jelekké? Mi is az a kettes számrendszer?

20 4. Téma – Adatok

21 Nevezd meg a képen látható adattárolókat?

22 Mennyi bájt szükséges a következő bináris kép eltárolásához?

23 5. Téma – Információ és a számítógép

24 Ki volt Neumann János, mit tudsz róla? Budapesten született, itt is tanult ben a Princenton-i Egyetem (USA) professzora lett. Los Alamos-ban is dolgozott, atombombával kapcsolatos kutatásokat végzett ben az első, belső program- vezérlésű, elektronikus, digitális számítógép az ENIAC megépítésénél tevékenykedett ban fogalmazta meg elveit a számítógépről: - a kettes számrendszer alkalmazása, - teljes mértékben elektronikus elven működő számítógép, - központi vezérlő egység, illetve aritmetikai egység alkalmazása, - tárolt program elve, - soros utasítás végrehajtás elve.

25 Jövő órán dolgozat!!!


Letölteni ppt "7. Óra Összefoglalás, mit is tanultunk eddig informatikából?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések