Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A múlt és a legújabb kor játékai a sakktól a Bluetooth ® játékokig: történeti áttekintés és a jelen részletezése Bátfai Erika II.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A múlt és a legújabb kor játékai a sakktól a Bluetooth ® játékokig: történeti áttekintés és a jelen részletezése Bátfai Erika II."— Előadás másolata:

1 A múlt és a legújabb kor játékai a sakktól a Bluetooth ® játékokig: történeti áttekintés és a jelen részletezése Bátfai Erika ebatfai@lib.unideb.hu II. Jávácska konferencia Budapest, 2005. 01. 24.

2 Homo ludens A játék: örömöt ad, önmaga a cél, öncélú, a társas kapcsolatok kiteljesítésének a színtere, fejleszti a gyerek személyiségét, mozgását, kézügyességét, fantáziáját, szókincsét. a játék mindig spontán és önkéntes, időben, térben zárt, a játék komoly. Minden LEHET játék. (Kultúra, jog, háború, tudomány, költészet, filozófia, művészet) 3-4 éves korig cselekvés-központú 4-5 éves korban eszköz-központú 5-6 éveseknél a szerep a fontos 6-7 éves kortól a szabály dominál.

3 Harci szimulációk Go –Ie. 2200. Kína, több eredetmagyarázat –19x19 vonal, ezek 361 metszéspontján, 180-180 kő Sakk –Hasonló táblajáték leletek ie. 2. évezred (Nofertari, III. Ramszesz) –Palamédész, Poszeidón unokája Trója alatt –Perzsia, Babilónia, Kína –6. sz. India csaturanga → perzsák –8x8: 64 mező, 16-16 bábu

4 Labdajátékok Labdarúgás –Kr. e. 2000. Huang-ti császár, gyalogos katonák kiképzése (25 fejezetes kézikönyv!) –Mai formája a 1820-as években –1863. általános szabályrendszer Kosárlabda –Azték és maja eredet (a maják vesztes csapatot feláldozták) –1891. mai forma: James A. Naismith

5 Lovagi torna XI-XIII. sz. lovagi kultúra Buhurt: szelídített háború tompa fegyverekkel Párviadal: két lovag kopjával, éles karddal Torna: párviadal csapatban

6 LEGO ® 1949. Eredeti jelentése: „jót játszani” 1975. ügyes felhasználóknak: Expert Series → Expert Builder, 1982. Expert Builder → Technic 1980. LEGO ® Oktatási termékek → 1989. LEGO DACTA ® 1986. Technic ® Computer Control 1989. Seymour Papert a Tanuláskutatás LEGO Professzora Világűr, Kalózok, Középkori várkastélyok, Vadnyugat, Városi élet, Sarkvidék, Dinoszauruszok, Robotok, Hajók, Versenyautók, Vonatok, Star Wars, Harry Potter 1998. MindStorms

7 LEGO ® MindStorms™ Agya Teste Érzékelői Motorjai

8 LEGO ® és a Java Java az RCX-re: leJOS Előre! Akadály! Hátra! Fordulj! Előre! 1 2 3 Akadály A bal oldali érzékelő, a jobb oldalira viselkedjen szimmetrikusan A josx.robotics csomaggal a megfelelő három viselkedés: Akadály Előre megy Elkerül balraElkerül jobbra

9 Elektronikus játékok 1. A kezdetek 1933. Contact flipperjáték 1951. Marufuku → Nintendo 1961. Spacewar, ARPAnet-en is 1972. Atari 1978. első játéktermi gép játék: Othello (Nintendo) 1979. Galaxian (Namco) 1980. Pac-Man (Namco) 1982. Commodore 64 1984. Macintosh (Apple) 1985. Tetris (Pajitnov) 1989. Game boy (Nintendo) 1990. Super Mario Bros. 3. (Nintendo) 1992. Mortal Combat (Midway) 1993. Doom (Id) 1994. PlayStation (Sony) 1998. Half-Life (Valve) 1998. Pokemon Amerikában 2001. Gamecube (Nintendo), Xbox (Microsoft) 2003. N-Gage (Nokia)

10 Elektronikus játékok 2. Számítógépes játékok Akciójáték Harci játékok Stratégiai játék Szerepjáték Kalandjáték Szimulációs játék Sportjáték Oktató játékok FPS: Doom, TPS: Tomb Raider CG: Spacewar, Asteroids, Galaxian RTS: Cossacks, Spellforce, Armies of Exigo RPG: Dungeons & Dragons, MMO RPG: City of heroes, Everguest Sherlock Holmes SIMS FIFA Football 2005 Zoo Tycoon Electronic Arts, Blizzard, Atari, Microsoft

11 Jávácska számítógépes játékok Fraktálrajzoló Hangyaszimulációk Hangya társadalom –oktatójáték –MMO RTS hibrid –forráskódban is! –jelen fázis: tervezés

12 Elektronikus játékok 3. Mobiltelefonos játékok Letölthető Java játékok N-Gage játékgép Hálózati mobil játékok Bluetooth ® mobil játékok

13 Hálózati mobil játékok Ha hívsz, támadok!

14 Hálózati mobil játékok Ha hívsz, támadok!

15 Bluetooth ® mobil játékok 1999. Bluetooth ® technológia (Ericsson, IBM, Intel, Nokia, Toshiba) Harald Gromsson „Blaatand” viking király (Dánia + Norvégia) JSR 82 készülékek KékParti AtlaMobilis

16 Ajánlott irodalom http://www.eurosmobil.hu http://www.homoludens.hu http://www.magyar.sport.hu.Barnes, David J.: Teaching Introductory Java through LEGO MINDSTORMS Models, ACM SIGCSE 2002, http://portal.acm.orghttp://portal.acm.org BÁTFAI Erika – BÁTFAI Norbert: Ha hívsz, támadok. Híradástechnika. 2005. [megjelenés alatt] CRAWFORD, Chris: The art of computer game desing. In http://www.vancouver.wsu.edu/fac/peabody/game-book/Coverpage.html http://www.vancouver.wsu.edu/fac/peabody/game-book/Coverpage.html FINKENZELLER – ZIEHR – BÜHRER: Sakk. Bp.: Kulturtrade, 1993. HUIZINGA, Johan: Homo ludens. Szeged : Universum, [1990]. KALMÁR Ágnes – MOSKOVSZKY Éva: Játéktörténet. [s. l.]: Magyar Népművészet Oktatásáért Alapítvány, 1998. KUSHNER, David: A Doom legendája. Bp.: Vogelburda, 2004. leJOS, Java for the RCX, http://lejos.sourceforge.net, http://www.lejos.orghttp://lejos.sourceforge.nethttp://www.lejos.org leJOS tutorial, http://lejos.sourceforge.net/tutorialhttp://lejos.sourceforge.net/tutorial MARTIN, Fred G.: The art of LEGO design. In www.usfirst.org/jrobtcs/ArtOfLEGO.pdf www.usfirst.org/jrobtcs/ArtOfLEGO.pdf MÉREI – BINÉT: Gyermeklélektan. Bp.: Medicina, 2001. NÉMETH György: Ókori játékok könyve. Bp.: Pesti Szalon, 1994. RIDER, Shawn: A brief history of videogames. 2003. In http://www.ccr.buffalo.edu/anstey/TEACHING/intenv_F03/games/briefHist.ppt http://www.ccr.buffalo.edu/anstey/TEACHING/intenv_F03/games/briefHist.ppt TANENBAUM, Andrew S.: Számítógép-hálózatok. Bp.: Panem, 2004.

17 Köszönöm a figyelmet és további jó játékot kívánok! ebatfai@lib.unideb.hu


Letölteni ppt "A múlt és a legújabb kor játékai a sakktól a Bluetooth ® játékokig: történeti áttekintés és a jelen részletezése Bátfai Erika II."

Hasonló előadás


Google Hirdetések