Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ITS Budapesten. A forgalom lefolyásának optimalizálása a forgalomszabályozás, az intelligens technológiák, és egyéb beavatkozások felhasználásával.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ITS Budapesten. A forgalom lefolyásának optimalizálása a forgalomszabályozás, az intelligens technológiák, és egyéb beavatkozások felhasználásával."— Előadás másolata:

1 ITS Budapesten

2 A forgalom lefolyásának optimalizálása a forgalomszabályozás, az intelligens technológiák, és egyéb beavatkozások felhasználásával.

3 3.1. Az egységes forgalomirányítás fejlesztése, aktív beavatkozási technológiák alkalmazása Közúti forgalomirányítás dinamikus fejlesztése Budapesten  Közúti adatbázis  Forgalomirányító központ  Forgalmi operátorszolgálat  Adaptív jelzõlámpák  ZTV  Kerékpárosok és gyalogosok előnye  Kerékpáros létesítmények (tároló, kölcsönzõ)

4 3.1. Az egységes forgalomirányítás fejlesztése, aktív beavatkozási technológiák alkalmazása Közösségi közlekedés forgalomirányításának fejlesztése  Előnybiztosítás jelzőlámpánál  Közösségi közlekedési adatbázis  Közösségi közlekedési forgalomirányító központ  ITS a közösségi közlekedés területén  Útvonalválasztás  E-ticketing  Flottakövetõ rendszer

5 3.1. Az egységes forgalomirányítás fejlesztése, aktív beavatkozási technológiák alkalmazása A budapesti forgalomirányító és kapcsolódó rendszerek együttműködése  Közösségi és közúti forgalomirányító rendszerek együttmûködése  Forgalomirányító központok együttmûködésének fejlesztése (BKV, BFFH/FKF, ÁAK)  Közös, vagy közösen elérhetõ baleseti adatbázis és megjelenítõ/kezelõ rendszerek (mentõk, tûzoltók, rendõrség, BKV, FKF, ÁAK…)  Közös útbontási és eseménykezelõ rendszerek (rendõrség, BFFH/FKF)

6 3.2. A közlekedés szereplõinek információkkal való ellátása, utazásbefolyásolás Közösségi közlekedésben résztvevõk információkkal való ellátása utazás elõtt  Internetes útvonaltervezés, a különbözõ szolgáltatók adatainak egy platformon történõ kezelése  Megbízható tájékoztatás az elektronikus médián keresztül

7 3.2. A közlekedés szereplõinek információkkal való ellátása, utazásbefolyásolás Közösségi közlekedést használók utazás közbeni információ-ellátása  Jármûveken audio és/vagy vizuális tájékoztatás kialakítása  Megállóhelyek felszerelése változtatható kijelzõkkel  Dinamikus informálás számítástechnikai hátterének kialakítása  Egyén információs vonalak elõkészítése utazás közbeni tájékoztatásra: WAP, SMS szolgáltatások

8 3.2. A közlekedés szereplõinek információkkal való ellátása, utazásbefolyásolás Közúti közlekedésben résztvevõk információkkal való ellátása  VJT-k (változtatható jelzésképû táblák) telepítése kiemelt döntési pontok elõtt  Korábban telepített VJT-k funkcióváltása (ÁAK bevezetõk és M0)  A forgalomirányító központ információinak terítése (közlekedési portál, TMC)

9 3.2 A közlekedés szereplõinek információkkal való ellátása, utazásbefolyásolás Intelligens parkolásirányítási rendszer  városra/városrészre kiterjedõ, a parkolóhely-foglaltságot követni képes rendszer  az adatok megjelenítése VJT-n

10 3.3. A közforgalmú jármûvek elõnyben részesítése  A közforgalmú jármûvek elõnyben részesítése forgalomszabályozási eszközökkel (közösségi közlekedésre fenntartott utak, sávok építése, kijelölése, stb)  A közforgalmú jármûvek elõnyben részesítése jelzõlámpás csomópontoknál bejelentkezéssel  Közösségi közlekedési sávok védelme kamerás megfigyeléssel

11 A forgalomtechnikai igazgatóság

12

13 3.4. A gépjármûforgalom szabályozása, befolyásolása úthasználati, illetve behajtási díjakkal  A teherforgalmi behajtási rendszer mûködésének vizsgálata, a rendszer továbbfejlesztése  Az egyéni gépjármûforgalom esetében behajtási vagy úthasználati díj bevezetése

14 3.5 További forgalomszabályozási tevékenységek  Budapest belvárosa (Budapest Szíve program) forgalomszabályozása  Budapest városrészközpontok forgalomtechnikai felülvizsgálata kerületi tervekkel összehangoltan  Tudatformáló kampányok a gépjármûhasználat-befolyásolás eszközeire vonatkozóan  Munkahelyi mobilitási terv készítése

15 Forgalmi menedzsment rendszer Budapest Forgalomirányítási Rendszere

16 Tervezett rendszer Budapest Forgalomirányítási Rendszere Áttekintés Jelentés menedzsment Egyéni közl. (IV) Tömeg közl. (ÖV) Parkolás Események Elkorlátozások Üzemi jelentések Adatbázis Vizualizálás, kezelés Stratégiai- modul AVM Parkolás irányítás Forg. ir. Számítógép saját detektorokkal Stratégiai detektorok Bemenetek Standard-illesztők, Illetve speciális- konverterek Autópálya irányítás Forgalmi zavarok OCIT vevő egység Parkolásmenedzsment Mérési értékek feldolgozása Info-táblavezérlés Stratégiák, forgalmi szituációk, prognózisok RDS / TMC, DAB, Fax / Internet, WAP, Videotext, Tartalom és szerviz szolgáltatók Adatok a kezelők és tervezők részére Kimenetek Standard-illesztők, Illetve speciális- konverterek Info-táblák Útvonalajánlások Stratégiai előnyök alrendszereknek Stratégiai ajánlások alrendszereknek

17 Pályázható források ETE Közép-Európai transznacionális program (Central Europe – CE) TEN-T CONNECT, Easy Way SF, CF KMROP, KÖZOP

18 CONNECT CO-ordination and stimulation of iNNovative ITS activities in Central and Eastern European CounTries, azaz: Innovatív ITS tevékenységek koordinációja és ösztönzése a közép- és kelet-európai országokban  Parkolásirányítási rendszer – XIII. kerületi pilot projekt  Dinamikus közlekedési adatok biztosítása FCD technológiával  A budapesti közúti forgalomirányító központ DATEX alapú kommunikációs rendszerének kialakítása  A budapesti közúti forgalomirányító központ RDS-TMC adatszolgáltatásának megvalósítása

19 CE 2013  adatbázis,  adaptív forgalomirányítás,  forgalmi prognózisok a nagyközönségnek

20 Easy Way I.  Gyalogos navigáció  forgalmi modell,  monitoring,  központ migráció

21 Control room / forgalmi operátori szolgálat

22 Easy Way II.  Budapesti forgalomirányító központ fejlesztése és az általa felügyelt terület kibővítése adaptív forgalomirányítás megvalósításával  Dinamikus forgalmi modell  Gyalogosok navigációs rendszerének területi kiterjesztése és speciális gyalogosforgalmi igények szerinti továbbfejlesztése  A főváros forgalomirányító központja közlekedési portáljának létrehozása és az adatok rendelkezésre bocsátása különböző információs szolgáltatások felépítéséhez (TMC szolgáltatások műszaki hátterének továbbfejlesztése)  Az egyéni és tömegközlekedés összekapcsolása, multimodális szolgáltatások egy teljes utazási láncra  Útvonal- és utazási mód választás, illetve utazási mód váltás befolyásolása agglomerációs és intermodális kapcsolódási pontok környezetében (speciális információs tartalmú VJT-k elhelyezésére)  Kritikus városi úthálózat részek eseménydetektálása és ellenőrzési funkciók biztosítása (enforcement)  FCD mérőkocsis adatok gyűjtésének kiterjesztése a Budapest körüli agglomerációra  Parkolási információs rendszer kiterjesztése a TERN hálózat fővárosi elemeire  Torlódási díj koncepciója Budapest területére (megvalósíthatósági tanulmány)

23 Jenovai Zoltán forgalomtechnikai igazgató FKF ZRT


Letölteni ppt "ITS Budapesten. A forgalom lefolyásának optimalizálása a forgalomszabályozás, az intelligens technológiák, és egyéb beavatkozások felhasználásával."

Hasonló előadás


Google Hirdetések