Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BARÁTAIM AZ ÁLLATOK ÁLLATOK VILÁGNAPJA október 4. Részprojekt: Búcsúünnep az őszi erdőben „Erdő szélén áll a bál” ( 1 napos ) Gyarmati Zsuzsa Kovács Júlia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BARÁTAIM AZ ÁLLATOK ÁLLATOK VILÁGNAPJA október 4. Részprojekt: Búcsúünnep az őszi erdőben „Erdő szélén áll a bál” ( 1 napos ) Gyarmati Zsuzsa Kovács Júlia."— Előadás másolata:

1 BARÁTAIM AZ ÁLLATOK ÁLLATOK VILÁGNAPJA október 4. Részprojekt: Búcsúünnep az őszi erdőben „Erdő szélén áll a bál” ( 1 napos ) Gyarmati Zsuzsa Kovács Júlia Forrás: A Mihai Eminescu Napköziotthon Maci csoportjának projekteiről készült dokumentum és képanyag A projekt kidolgozói: Gyarmati Zsuzsa Kovács Júlia Forrás: A Mihai Eminescu Napköziotthon Maci csoportjának projekteiről készült dokumentum és képanyag

2 A PROJEKT CÉLJAI A gyermekek környezettudatos magatartásának alakítása, fejlesztése az Állatok Világnapja megünneplése által Alapvető környezeti- és természetvédelmi szabályokkal való ismerkedés Az ember és állat közötti barátság erősítése a tervezett játékok által Egyéni és csoportos képességfejlesztés, játékon alapuló ismeretátadás, -rögzítés Különböző műveltségi területek ötvözése a projekt játékai által

3 RÁHANGOLÓ, ELŐKÉSZíTŐ TEVÉKENYSÉGEK: RÁHANGOLÓ, ELŐKÉSZíTŐ TEVÉKENYSÉGEK: - séta az őszi erdőben (az erdő szintjeinek megfigyelése, erdei termések gyűjtése) - a projekt lebonyolításához szükséges anyagok, eszközök előkészítése, beszerzése (enciklópédiák, képkártyák, vers-, dal-, mondóka anyag stb.) - szülőkhöz intézett felhívás (szülők segítségével kép keresése, rajzolása kedvenc erdei állatról a Zöld Szíves Füzet elkészítése végett, az ősz színeibe való öltöztetés, egy kedvenc plüss-állat behozatala)

4 AZ ÁLLATOK VILÁGNAPJA PROJEKT TÉRKÉPE A projekt során érintett területek Környezet- ismereti tartalmak Matematikai tartalmak Gyakorlati- és háztartási tevékenységek Erkölcsi tartalmak Rajzolás, mintázás Játék Mozgás Anyanyelvi tartalmak Ének, zene

5 A NAPI PROJEKT LEVEZETÉSE,KIVITELEZÉSE Reggeli találkozó (otthonról hozott plüss-állatkák köszöntik egymást) Reggeli találkozó (otthonról hozott plüss-állatkák köszöntik egymást) Naptár aktualizálása, Zöld ünnep kiemelése (Állatok Világnapja) Naptár aktualizálása, Zöld ünnep kiemelése (Állatok Világnapja) Napi üzenet elolvasása ( Meghívó az erdei állatok búcsúünnepségére) Napi üzenet elolvasása ( Meghívó az erdei állatok búcsúünnepségére) Az érdeklődési központokban való tevékenykedés : Az érdeklődési központokban való tevékenykedés :  Háztartási- és gyakorlati tevékenység: Marci Mackó erdei konyhája Készítsünk egészséges elemózsiát ! Készítsünk egészséges elemózsiát !  Művészet központ: Misi Mókus műhelye (üdvözlet készítése)  Tudomány központ: Róka Rudi Tudományi Központ (lábnyom felfedezés,táplál- lék kereső) lék kereső)

6 A JÁTÉKOK FORGATÓKÖNYVE „ Szőjünk, fonjunk, állatbőrbe bújjunk!” „ Szőjünk, fonjunk, állatbőrbe bújjunk!” „Pókfogó” „Pókfogó” Cél: pszicho-motorikus készségek fejlesztése, ügyességfejlesztés Eszközök: babzsákok vagy kislabdák Cél: erdei állatok megnevezése, egymásra figyelés,közreműködés Eszközök: színes fonalgomolyag

7 „Hernyó Hunor társat választ” „Hernyó Hunor társat választ” Cél: pszicho-motorikus készségek (kúszás) gyakorlása, összhang megteremtése a társsal Eszközök: kendők, kukac „Mennyi vadkacsa úszik a tóban?” „Mennyi vadkacsa úszik a tóban?” Cél: a halmazok elemeinek mennyiségi megállapítása számlálással, számok felbontása Eszközök: kosár, széna, kép-,szám- kártyák kártyák

8 „Tekeredik a kígyó” „Tekeredik a kígyó” Cél: zárt- és nyitott alakzatok formálása Eszközök: vastag madzagok „Költözz be a nyuszi lakba!” „Költözz be a nyuszi lakba!” Cél: csoportba szerveződés a hallott szám alapján Eszközök: nyuszi fülek

9 „Melyik medvebocs az erősebb?” „Melyik medvebocs az erősebb?” Cél: a gyerekek fizikai erejének kipróbálása, kijelölt terület betartása Eszközök: téglalap alakú léckeret, mackó álarcok „Gyűjtögető kis mókus” „Gyűjtögető kis mókus” Cél: érzékszervi közvetlen megtapasztalás, termések szétválogatása tapintás által Eszközök: egy négyszeresen hajtott (16 rétegű) celofánpapírból készített szemüveg, termések, kosárkák, mókusfülek

10 „Találd meg a lakóhelyem!” Cél: problémamegoldó gondolkodás fejlesztése (állat és nyomának társítása), ismeretek rendszerezése a játék során, állatok nevének hangokra bontása Eszközök : nagyméretű erdőtérkép, melyen az erdő állatainak lakóhelye látható, megrajzolt állatnyomok, állatfigurák

11 A NAPI PROJEKT FINALITÁSA  „Erdő szélén áll a bál…” – búcsúünnepség az erdei állatok körében  Tortadíszítés erdei termésekkel  Állatokkal kapcsolatos gondolatok megfogalmazása Miért vagytok fontosak? Miért vagytok fontosak? Miért kell óvnunk titeket és környezeteteket? Miért kell óvnunk titeket és környezeteteket? Miért szeretünk benneteket /téged? Miért szeretünk benneteket /téged?

12 BARANGOLÁS AZ ÁLLATOK VILÁGÁBAN

13 KEDVENC ÁLLATOS JÁTÉKAINK Dobj és alkoss! Dobj és alkoss! Hol a helyem? Hol a helyem?

14 ÉSZCSíSZOLÓ JÁTÉKOK „Kövesd a faleveled!” „Kövesd a faleveled!” „Raktározzunk eleséget!” „Raktározzunk eleséget!”

15 BARANGOLÁS A TERMÉSZETBEN… Madárlesen Madárlesen Barkácsoltunk a gyűjtött termésekből Barkácsoltunk a gyűjtött termésekből

16 „Tanítsd meg a gyermeket arra, hogy megfigyelje a természeti jelenségeket … Tedd lehetővé a számára, hogy ne azért tudjon valamit, mert te megmondtad neki, hanem azért, mert ő saját maga rájött. Ne tanítsd neki a természetet, hanem hagyd, hogy felfedezze. Mutasd meg neki a valódi dolgokat, hogy legelébb tudja, hogy miről beszélsz neki…” Rousseau

17 KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!


Letölteni ppt "BARÁTAIM AZ ÁLLATOK ÁLLATOK VILÁGNAPJA október 4. Részprojekt: Búcsúünnep az őszi erdőben „Erdő szélén áll a bál” ( 1 napos ) Gyarmati Zsuzsa Kovács Júlia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések