Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZÜLŐI KÉRDŐÍV 2010. Az intézményi minőségfejlesztési keretében 2010.10.09. - 2010.10.12. között kitöltött szülői kérdőívek kiértékelése (A kérdőív kitöltésére.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZÜLŐI KÉRDŐÍV 2010. Az intézményi minőségfejlesztési keretében 2010.10.09. - 2010.10.12. között kitöltött szülői kérdőívek kiértékelése (A kérdőív kitöltésére."— Előadás másolata:

1 SZÜLŐI KÉRDŐÍV Az intézményi minőségfejlesztési keretében között kitöltött szülői kérdőívek kiértékelése (A kérdőív kitöltésére évfolyamos tanulók szülei közül kértünk fel véletlenszerűen kiválasztott 71 főt.)

2

3

4 (Több állítást is be lehetett jelölni, így 313 db az összes válaszok száma)

5 Szakmailag hozzáértők a tanárok68 fő Versenyképes tudást ad59 fő Megkövetelik a fegyelmet49 fő Szép, tiszta az iskola47 fő Barátokra talál a gyerek28 fő Van rendezett, játékra alkalmas udvar26 fő Sok tanuláson kívüli program van17 fő Azonos társadalmi rétegből kerülnek ki a gyerekek10 fő Egyéb9 fő Mit tart egy jó iskola jellemzőinek? (A 4. kérdésben hányan választották az egyes állításokat. Több választ is be lehetett jelölni.)

6

7

8

9

10

11

12 Legnagyobb a szórás az iskola vezetés felé irányuló kérések tekintetében. Vannak szülők, akik rögtön az igazgatóhoz fordulnak, míg mások betartják a "hivatali utat".

13 A válaszok kereszttáblás lekérdezésével kapott összefüggések: Ebben az iskolában sokat kell tanulni úgy, hogy nem teljesíthetetlenek az elvárások- ezt mondja egyértelműen 16 szülő, és kis fenntartással 23 szülő. Szakmailag hozzáértők a tanárok- választották ezt 70-en, és ezek közül 15 fő adott 3-as, 26 fő 4-es és 26 fő 5-ös értéket arra, hogy nálunk a tanárok korszerű módszerekkel tanítanak. Jól látszik az összefüggés, hogy a sok tanulás és a versenyképes tudás között a szülő szerint egyértelmű összefüggés van. Az egyházi iskola legfontosabb jellemzőjének a szeretetteljes légkört 8 fő és 2. helyen álló legfontosabb jellemzőjének 7 fő tartotta. A 8 hely közül a 3. helyre is még 5 szülő tette. Ezen szülők nagyon fontosnak tartják, hogy a gyerekek jól érezzék magukat az iskolában. Akik nem tartották egy jó iskola jellemzőjének, hogy szép, tiszta, azok is úgy nyilatkoznak, hogy a szép környezetben jobban megy a tanulás kijelentéssel 5 majdnem teljesen, 15 fő teljes mértékben egyetért.

14 A szülők 43:28 arányban úgy gondolják, hogy nem fontos jellemzője a szeretetteljes légkörnek, hogy barátokra talál a gyerek, vagyis a szeretetteljes légkört nem a diáktársaktól, hanem a tanároktól várják? A válaszok a templomba járás és a szülők vallásossága kapcsán a sorrendben az utolsó helyekre soroltattak. Ugyanakkor a 71 főből 51 fő maximálisan egyetért azzal, hogy a nevelés elsődleges színtere a család. Az egyházi iskolában a szülők vallásosságának fontossága a helyre került. Az egyházi elvárások teljesítésének nehézsége 7-es skálán 6-os vagy zömében 7-es értéket kapott. Vagyis a szülők nem tartják fontosnak a saját vallásosságukat és nem is érzik, hogy e téren bármit is „teljesíteniük” kellene. Az egyházi iskola meghatározójaként, hogy van iskolalelkész, az előkelő 1. és 2. helyen is előfordul, és zömében a 3-4. helyen áll. Az iskolalelkész fontosságát mutatja, hogy 5-ös skálán 4-es 5-ős értéket kapott az az állítás, hogy az iskolalelkészhez is lehet fordulni. Vagyis fontos, hogy legyen az egyházi iskolában egy jó iskolalelkész, akihez a szülők is bizalommal fordulnak. A válaszok kereszttáblás lekérdezésével kapott összefüggések:

15 Az iskola dolgozóinak kedvességét 5-ös skálán 4-re vagy 5-re értékelte a 70-ből 64 fő. Az egyházi iskola jellemzőiben első-második helyre tette a szeretetet 45 fő. A szeretetet a szülők az iskola dolgozóitól is elvárják és úgy érzik, hogy meg is kapják. Az iskola dolgozói kedvesek, segítőkészek és a Hivatalos ügyeimet egyszerűen el tudom intézni állítások válaszai a 4-es és 5-ös értéknél találhatók, vagyis az iskola dolgozóinak megítélésekor fontos szempont az, hogy mennyire egyszerű az ügyintézés. Legnagyobb a szórás az iskola vezetés felé irányuló kérések tekintetében. Vannak szülők, akik rögtön az igazgatóhoz fordulnak, míg mások betartják a "hivatali utat".


Letölteni ppt "SZÜLŐI KÉRDŐÍV 2010. Az intézményi minőségfejlesztési keretében 2010.10.09. - 2010.10.12. között kitöltött szülői kérdőívek kiértékelése (A kérdőív kitöltésére."

Hasonló előadás


Google Hirdetések