Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tréning fiatalkorú pártfogoltak részére Veszprém megyében Személyiségfejlesztő rész 2005-2006.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tréning fiatalkorú pártfogoltak részére Veszprém megyében Személyiségfejlesztő rész 2005-2006."— Előadás másolata:

1 Tréning fiatalkorú pártfogoltak részére Veszprém megyében Személyiségfejlesztő rész

2   „ma már milliók számára világos, hogy semmilyen új technikai vívmány vagy technológiai forradalom az ember belső állapotát nem javítja, hanem bonyolítja ….csak és kizárólag az ember tudatállapotának tökéletesítése hozhat a külvilágban végre pozitív változásokat” (Kornis Mihály)

3 A pályázat rövid szakmai ismertetése  40 órás személyiségfejlesztő tréning keretében személyes tapasztalatszerzéssel az önismeret fejlesztése,egyéni akciótervek készítése, motivációs bázis erősítése  35 órás pályaorientációs,elhelyezkedést segítő tréning

4 Bűnmegelőzési kapcsolat  Személyiség fejlesztése bűnmegelőzési érdekeket szolgál  Nő a késleltetés képessége  Nő az együttműködési készség, csökken az öntörvényű viselkedés  A pozitív én-kép erősíti a normatartó viselkedést

5 Előzmények  Tavistock Klinika  Világháború után visszailleszkedési és alkalmazkodási problémákat mutató férfiak számára próbált segítséget nyújtani  A nagy létszám miatt tértek át a csoportos módszerek használatára, ahol visszajelzésekkel dolgoztak  Hatékonyabban működtek a csoportok, mint az egyéni terápiák

6  A személyiség azért is követ el hibákat és viselkedik kis hatásfokkal a társas térben, mert nem képes hasznosítani az onnan származó jelzéseket, nem tudja „bemérni” saját viselkedésének fogadtatását, interperszonális következményeit. Ha több adatot, információt kap saját megnyilvánulásainak tükröződéséről másokban, akkor alkalmazkodób- ban, a csoport elvárásainak megfelelőbben viselkedhet.

7  Tehát a változás kiváltásának lehetősége benne rejlik a visszajelentésben  Azonban az ilyen csoportokban vigyázni kell a tűrőképesség határaira is  Mindenki a saját tempójában dolgozik

8 Eredményesség  Igen behatóan kutatták, hogy valóban eredményesek-e az ilyen csoportok, és a szerzett képességek átvihetők és hasznosíthatók-e természetes munka- és életkörülmények között. Az eredmények jónak bizonyultak (p1. Hampden-Turner, 1970.).

9 Célkitűzések  A csoportos önépítés révén a résztvevők önértékelése reálisabbá és a pozitív tulajdonságok előtérbe helyezése révén - a megalapozott, meglévő tulajdonságok mentén - pozitívabbá váljon.

10  Ez a folyamat tegye lehetővé azon tulajdonságok fejlesztését, melyek segítségével hatékonyabb viselkedési stratégiák alakulnak ki, ügyesebb kommunikációs stratégiák alkalmazására válnak képessé a tréning résztvevői, mint pl.: a kulturált önkifejezés, aktív figyelem, problémamegoldó gondolkodás csoportban, együttműködési készség

11  Olyan visszacsatolási technikák alakuljanak ki, melyek segítségével a mindennapok során felmerülő konfliktusaik hatékonyabb kezelésére ( s ilyen módon jobb coping stratégiák kidolgozására ) is képessé válnak.

12 Bemeneti mérések Eszköz: standard tesztek Cél: - a változás nyomon követése - tematika csoportra szabása - egyéni feladatok meghatározása - speciális fejlesztési terv kialakítása a pártfogoltak számára

13 Átlageredmények (Szenzoros élménykeresés skála) Kalandkeresés: Á: 2-6 pont K: 5,5 pont K: 5,5 pont Spontán életvitel: Á:1-5 pont K: 5,2 pont K: 5,2 pont Gátlástalanság: Á: 1-5 pont K: 6,45 pont K: 6,45 pont Monotóniatűrés: Á: 1-3 pont K: 3,95 pont K: 3,95 pont

14 Kezdetek  három csoport (6-14 fő között)  pártfogói felügyelet alatt álló éves fiatal fiúk  változatos iskolai végzettség, családi háttér  jellemzően erős ellenállás

15 Visszajelentés  Félidőben a csoporttagok érzéseikről, a tréningcsoportról, célokról, a tanulási folyamatról, trénerről adtak visszajelzést 0-6 fokú skálán  Záráskor a tréning értékelés 0-5 fokú skálán történik, majd a részletezett kérdésekre szabad megfogalmazásban válaszolnak

16 Félidő 1 – érdeklődés 1 – érdeklődés 2 – öröm 3 – felszabadultság 2 – öröm 3 – felszabadultság 4 – bizalom 5 – őszinteség 6 – ellenszenv 7 – ingerültség 8 - szorongó érzés 9 - harag, düh 10 - közöny, unalom 11 - kirekesztettség

17 1 - tanfolyam célja 3 - tanfolyami csoport 5 – szereplésem 7 – tanulásom 9 - Tréner (kivitel) 11 - Tréner (tartalom)

18 Zárás  A tréningről összességében (0-5 fokú skálán): 4,7  A tréning erősségének tartom: 1. jó társaság, játékos, jó dolgokat lehet tanulni 2. próbáljuk megoldani a problémákat, még akkor is, ha az nehéz, és ne adjuk fel nagyon hamar 3. már az elején kialakult a csapatszellem, mindenki egyenrangú félként volt kezelve 4. gyakorlatok, játékok, tesztek

19  A tréning gyenge pontja: 1. nagy a létszám, így többfelé kell figyelni a trénernek 2. nincs ilyen tetszett az összes pontja 3. kevés volt az idő, bizonyos témáknak nem értünk a végére 4. nincs szerintem  A tréning ártalmai: 1. nincsenek ilyenek 2. ne legyen sok ember egy csoportban, mert nehezebb odafigyelni

20  Saját magamban milyen változásokat érzek: 1. több időt szánok a külső helyzetek kielemzésére 2. javult a problémamegoldó képességem 3. okosodtam 4. átgondolom a dolgokat, mielőtt cselekszem  Amit szívesen elfelejtenék: 1. olyan nincs, mert tanultam mindenből, legalábbis megpróbáltam 2. nincs 3. az időbeosztással volt egy kis probléma

21 Közös munka képekben

22 Köszönöm a megtisztelő figyelmet Sipeki Irén


Letölteni ppt "Tréning fiatalkorú pártfogoltak részére Veszprém megyében Személyiségfejlesztő rész 2005-2006."

Hasonló előadás


Google Hirdetések