Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Sorsfordító-sorsformáló program képzési tapasztalatai Fadd 2009.november 30.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Sorsfordító-sorsformáló program képzési tapasztalatai Fadd 2009.november 30."— Előadás másolata:

1 A Sorsfordító-sorsformáló program képzési tapasztalatai Fadd 2009.november 30.

2 2 A képzések a számok tükrében BonyhádTamásimegjegyzés oktatók száma elmélet 7 fő 4 fő szakmai, 3 fő szocializá ció 4 fő 1 fő szakmai, 3 fő szocializáció gyakorlat5 fő3 fő 1 fő szaktanácsadó, alkalomszerűen együttműködő partnerek száma133 szaktanácsadás2 nap6 nap lemorzsolódás3 fő1 fő hiányzások30,4 óra/fő20.8 óra/fő hiányzók száma14 fő10 fő

3 2009. november 30.3 MutatóTamási kistérségBonyhádi kistérség Induló létszám (fő) november 30.-án érvényes felnőttképzési szerződések száma (fő) Lemorzsolódás (%) 515 összes hiányzások száma (óra) Ebből az igazolatlan hiányzások száma (óra) 00 gyakorlati hiányzások száma (óra) elméleti hiányzások száma (óra) főre jutó hiányzások száma (óra) 20,830,4 Megtartott elméleti órák száma (óra) 200 Megtartott gyakorlati órák száma (óra) 800

4 2009. november 30.4 Eredmények Tamási márciusáprilismájus E GY E E szakmatelj.szakmatelj.szakmatelj. nincs3,353,653,2 3,6nincs3,43,5 júniusjúliusaugusztus E GY E E szakmatelj.szakmatelj.szakmatelj. nincs3,23,3nincs3,353,5nincs3,053,5 szeptemberoktóbernovember E GY E E szakmatelj.szakmatelj.szakmatelj. nincs3,253,453,263,35 3,47nincs

5 2009. november 30.5 Együttműködés az EG-VÉD Bt.-vel  Hiányzások kezelése  Képzők képzése  Szocializációs modul oktatása

6 2009. november 30.6 Hiányzások  A hiányzások száma az elméleti oktatási napokon megnövekedett.  Kritikus hiányzási időszak volt az augusztus (fáradtság, iskolakezdés…) Probléma kezelése  Hiányzások igazolására levélben hívtuk fel az érintettek figyelmét.  EDVÉD Bt.-n keresztül a kritikus személyek felkeresése.

7 2009. november 30.7 Képzők képzése  Probléma: az elméleti oktatók szakmai maximalizmusra törekedtek  Megoldás:az oktatók részére mindkét helyszínen megbeszélést tartottunk. A megbeszélésre meghívtuk az EGVED Bt. munkatársait is.

8 2009. november 30.8 A megbeszélés céljai:  A psziho-szociális felmérés eredményeinek megismertetése az oktatókkal. Azok gyakorlati alkalmazásának lehetőségei. (Pl. XY reggel azért késik rendszeresen, mert testvéreit rendezi…stb.)  Tudatosítani az oktatókkal, hogy betanított képzésen oktatnak. A hallgatók számára csak a gyakorlatban hasznosítható szakmai ismereteket kell oktatni.  Szemléltetés fontossága. Ennek érdekében az oktatók scannelt képanyagot és fotókat kaptak.  A tananyagban tételszerűen kell haladni. Elvárásunk, hogy a hallgatók minden tételt (max. 1 gépelt lap - 2 oldal - terjedelemben) kézbe kapják.

9 2009. november 30.9 IdőszakUdvari-Belecska- Szakadát Lengyel-Kisvejke- Závod március-április4 nap2 nap Június2 napnem volt igény Összesen:6 nap2 nap Szaktanácsadási szolgáltatás

10 2009. november Problémák a szaktanácsadás területén  A szaktanácsadó szolgáltatását el kell fogadni!  Pl. Nagy Ferenc jelezte a nyár folyamán, hogy a településeken szakmai segítségre lenne szükség a zöldmetszéshez, és egyéb területeken is. Az oktatókat megkeresve, (konkrét problémák, időpont egyeztetés… stb.) NEM IGÉNYELTÉK a segítséget.

11 2009. november Szaktanácsadási szolgáltatás  külön forrás nem állt rendelkezésre, ezért a szaktanácsadó is oktatói megbízást kapott a tanácsadás időpontjára. Ez egyben azt is jelentette, hogy a településen megbízott gyakorlati oktató a szaktanácsadás napjaira nem kapott bért!  A program továbbvitele esetén erre forrás szükséges!

12 2009. november Az oktatók értékeléseiből  a szocializációs blokk foglalkozásainak 80%-a a képzés elején legyen. Motivációban, csapatépítés tekintetében hatékonyabb lenne.  A hallgatókkal a képzés elején pontosan tisztázni kell mindent- írásos anyagot kell készíteni, megjelölve a telefonon elérhető kapcsolattartót.  nagyon érzékenyek voltak mindkét csoportban a hallgatók. Több esetben megfogalmazták, ha sértő módon tárgyaltak velük.  Fontos tisztázni a hallgatókkal milyen szerződési, munkavállalási lehetőség várható a foglalkoztatás során a vizsgák után

13 2009. november Az oktatók értékeléseiből  Sok gondot okozott az is,főleg a tanfolyam első felében hogy a munkakezdés ill. befejezés nem egyezett a mezőgazdaságban megszokott idővel.  Az oktatás egész ideje alatt probléma volt hogy egyes tanulók szerint ők ingyenmunkát végeznek a gyakorlati helyet biztosító gazdáknak.  A csoport olyan emberekből tevődik össze akik régóta folyamatos munkát nem végeztek,még alkalmi munka szintjén sem. Ez meglátszott a munkavégzésen is, nehezen szoktak hozzá a teljesítménymunkához.

14 2009. november Az oktatók értékeléseiből  Pozitívnak találtam a tanfolyam során:  A hallgatók munkába járási morálját  Az általános hozzáállást, érdeklődést a hallgatók részéről  Az iskola és csoportvezetők együttműködését  Szerintem a térségben egyedülálló képzési forma jött létre  Negatív vagyis lehet, hogy másképp kellett volna  Az elmélet és a gyakorlat tagolását megoldani  Szerintem havi 3 nap elmélet lehetett volna

15 2009. november Az oktatók értékeléseiből  szociális alapon lettek kiválasztva az emberek ami szerintem nem túl szerencsés.  úgy gondoltam, hogy sokan ki fognak esni de hál istennek nem így történt.  Sajnos azokhoz a gazdákhoz, akikhez kimentünk dolgozni, nem mind tudták értékelni azt a segítséget amit a dolgozók nyújtottak, illetve a saját embereiket dolgoztatták inkább, habár én úgy gondolom hogy a tanulók kellő szaktudáshoz jutottak.  Ami hiányzott a tanfolyamból az a szabadságolás kérdése

16 2009. november Akiknek köszönettel tartozunk  Polgármesterek  Az oktatók, gyakorló helyek  EGVED Bt. munkatársai  DDRMK,  Tamási és Bonyhádi kirendeltségek vezetői  Koordinátor  Munkatársaim

17 2009. november Képek a záróvizsgáról

18 2009. november 30.18

19 2009. november 30.19

20 2009. november 30.20

21 2009. november 30.21

22 2009. november 30.22

23 2009. november 30.23

24 2009. november 30.24

25 2009. november 30.25

26 2009. november 30.26

27 2009. november Köszönöm a figyelmet! Dömötör Csaba főigazgató FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ, Csapó Dániel Középiskola, Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium


Letölteni ppt "A Sorsfordító-sorsformáló program képzési tapasztalatai Fadd 2009.november 30."

Hasonló előadás


Google Hirdetések