Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az EP-kampány Magyarországon 2009 PTE-BTK, politológia Németh Attila (V.)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az EP-kampány Magyarországon 2009 PTE-BTK, politológia Németh Attila (V.)"— Előadás másolata:

1 Az EP-kampány Magyarországon 2009 PTE-BTK, politológia Németh Attila (V.)

2 „Te dönthetsz” •március 17. hivatalos kampány, Te dönthetsz (EP Tájékoztatási Iroda): a korábbiaknál befolyásosabb intézmény tagjait választjuk •egységes 10 témából 4-4 országonként (fogyasztóvédelem, közbiztonság, energia és az EU- források elköltése) •210 millió HUF értékben •ennek ellenére inkább belpolitikai témák (Pogátsa Zoltán: összeurópai választások) •100 ezerrel kevesebb szavazó, mint öv éve •csak minden harmadik ember szavaz (Medián, Eurobarométer között) •24 helyett 22

3 Fidesz •Magyarország többre képes programalkotó konferencia- sorozat (növekedés, felelősség, felzárkózás, vidék, összetartozás, esélyteremtés) •hirdetési korlátozás-megállapodás, „három csapás” •Jobbikra leadott szavazat elvész, a Fidesz tud kormányt alakítani •1 millió kopogtató, hatalmas mozgósítás •Tőkés László: magyar egység az európai sokféleségben •Orbán: elég a Gyurcsány-Bajnai korszakból (Szili) •Schmitt: az EP-választás bizalmi szavazás lesz •Orbán európai körút, május 2. Városliget •májustól Fidesz-KDNP „klasszikus lakossági fórumok” •11 képviselővel számol, többre van esély (15-17) (Áder, Deutsch, Hankiss; Gál, Járóka, Őry; Kósa Ádám, Győri Enikő, Bagó Zoltán)

4 MSZP •nem a győzelem, a vereség minimalizálása a cél •Lévai Katalin, Kökény Mihály, Göncz: belpolitikailag súlytalan, a válságkezelés fontosabb •3 cél: válságkezelkés, munkahelyek védelme, gazdaság talpraállítása •161 helyszínen rendezett majálissal egybekötött kampánynyitó •európai szocialistákról beszélnek, a néppártot és nem a Fideszt támadják (Göncz: „Az országot erősítik, akik elmennek választani”) •szakmaiság, uniós alapszerződés, esélyegyenlőség, szociális értékek, bővítés

5 SZDSZ •identitás-kampány: sokfélék vagyunk, de összetartozunk sokfélék vagyunk, de összetartozunk – bábukiállítás (vidéki nagyvárosok) •„Van-e szabad, demokrata szavazó?” •„Gyurcsány elment, Orbán nem tudjuk, mit tenne, Bokros nem vállalta” •„Ki lesz a harmadik erő?” •Egy a magyar fesztivál, Városháza-park, nemzetiségi fellépők (május 1.) •egy képviselővel számol •Szent-Iványi István (22 fős lista 2. Béki, 3. Demszky, 9. John, 11. Léderer, 17. Wittinghof, 22. Gusztos): egységes energiapolitika, oktatás, kutatás, elosztórendszerek reformja, politikai kultúra

6 MDF •az SZDSZ-szel verseng reformerségben •Bokros, Reformszövetség •„Őszintén, tisztességgel, a Hazáért” •mára kiesett a bejutók köréből •Dávid: „nincs más út, csak az, ha az ország problémáit ismerő és megoldani kívánó racionális emberek összefognak” •22 jelölt (Bokros, Habsburg)

7 Jobbik •elsőként nevezte meg jelöltjét, Morvai (Vona, Balczó) •Magyarország a magyaroké – magyar érdek védelmében, a Nemzetek Európája megteremtéséért: rendpárti program, minden területen rendet kell tenni •programismertetésre nem, de kampányra jól használja az internetet •70 napos kampány, több aktivista szervezet, standok, májustól óriásplakátok, minden településen •az EU-szkeptikus légkör kedvez neki, legújabb mérések •bejutása biztosabb, mint a más kis pártoké (ők adták le először a kopogtatókat)

8 LMP + HP •SZDSZ szavazókra hajt •liberális, baloldali, fővárosi, értelmiségi fiatalok •„új emberek, hiteles arcok”, „tiszta kezek”, „párt-beszéd helyett párbeszéd” • fenntarthatóság, igazságosság, részvétel (7 cselekvési program: 7. közösen Európával egy jövőbarát világért - szociális és szolidáris Európa, a nemzeti kisebbségek kulturális identitásának védelme, demokrácia, fenntarthatóság, globális együttműködés) •az LMP alig van túl a 20 ezer cédula gyűjtésén •főleg internet, nagyvárosi fórumok •nincs meghatározó jelölt •2932 támogató, 4 és fél millió HUF


Letölteni ppt "Az EP-kampány Magyarországon 2009 PTE-BTK, politológia Németh Attila (V.)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések