Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Forgács Attila dr.habil. intézetigazgató Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézet Információtechnika és egészségtudatosság, az élelmiszerbiztonság.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Forgács Attila dr.habil. intézetigazgató Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézet Információtechnika és egészségtudatosság, az élelmiszerbiztonság."— Előadás másolata:

1 Forgács Attila dr.habil. intézetigazgató Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézet Információtechnika és egészségtudatosság, az élelmiszerbiztonság és élelmiszermarketing szolgálatában Balatonalmádi, szeptember

2 Gutenberg ( ) XV. század közepe Feltalálta a könyvnyomtatást

3 Cervantes ( ) Gutenberg ( ) • Don Quijote első kötete • Don Quijote második kötete

4 Cervantes ( ) Gutenberg ( ) Az olvasás veszélyes! Don Quijote sokat olvas, ezért túlságosan beleéli magát a lovagkori eszményekbe!

5 A média ártalmasságáról Antiszociális utalások • magára hagyott generáció • elidegenedés • agyselejtek • naivitás • kockázat • veszély • fenyegetések • visszaélések • zaklatás • katasztrófák • agresszív viselkedés • erőszak • bűncselekmény • bűnözés • kiberbűnözés A konferencia előadáscímeinek értékelő szavai

6 A média ártalmasságáról Antiszociális utalások • magára hagyott generáció • elidegenedés • agyselejtek • naivitás • kockázat • veszély • fenyegetések • visszaélések • zaklatás • katasztrófák • agresszív viselkedés • erőszak • bűncselekmény • bűnözés • kiberbűnözés Proszociális utalások • tudatosság • felelősségvállalás • szépség • okosság • értéktanítás • médiaoktatás • otthonteremtés • megoldások

7 A kommunikáció és médiatudomány a silányság mintapéldánya • 2500 kommunikáció szakos hallgató Magyarországon • A kommunikáció és a média azonos a bulvárral • Egyetlen tudományág, melynek nincs önálló doktori iskolája Magyarországon

8 A kommunikáció és médiatudomány a silányság mintapéldánya • 2500 hallgató Magyarországon • Egyetlen tudományág, melynek nincs önálló doktori iskolája Magyarországon ↕ • A legkeresettebb munkaerő-piaci kompetencia a kommunikáció

9 Készségek és képességek összehasonlítása a gazdasági és műszaki végzettségűek között Gazdasági területMűszaki terület 1.Kommunikációs képesség (45%)Kommunikációs képesség (46%) 2.Önállóság (33,3%)Önállóság (36%) 3.Kreativitás (20%)Problémamegoldó képesség és határozott fellépés (20%) Analitikus gondolkodás Pozitív életszemlélet Meggyőzőerő Proaktív Utazási hajlandóság Együttműködő képesség Pontosság Tárgyalókészség

10 A kommunikáció és médiatudomány a silányság mintapéldánya • Egyetlen tudományág, melynek nincs önálló doktori iskolája Magyarországon • 2500 hallgató Magyarországon • A legkeresettebb munkaerő-piaci kompetencia a kommunikáció • Fogyasztói társadalom → Információs társadalom • Le fog maradni az a társadalom, amelyik kimarad • Innovációk szükségesek

11 A kommunikáció és médiatudomány a silányság mintapéldánya • Egyetlen tudományág, melynek nincs önálló doktori iskolája Magyarországon • 2500 hallgató Magyarországon • A legkeresettebb munkaerő-piaci kompetencia a kommunikáció • Fogyasztói társadalom → Információs társadalom • Le fog maradni az a társadalom, amelyik kimarad • Hogyan tehetné élhetőbbé, egészségesebbé, boldogabbá és gazdagabbá az életünket a kommunikáció és médiatudomány?

12 Mire lenne még jó az információtechnika? Mire lehetne használni még a mobiltelefont?

13 Társadalmi problémák • Tömeges elhízás („Globesity”) • Fogyókúrahóbort • Cukorbetegség és ételallergiák • Ételbotrányok és ételfóbiák • Élelmiszerpiac telítettsége • Az ételre-evésre vonatkozó információk áttekinthetetlensége

14 Társadalmi problémák „Globesity”: a tömeges elhízás • Egyre többen, egyre inkább, egyre fiatalon híznak el

15 40 év múlva mindenki elhízik A 60-as évek óta megduplázódott az elhízottak száma

16 40 év múlva mindenki elhízik Az emberiség még sosem volt ilyen kövér, mint most

17 Tömegméretekben nem sikerült megállítani az elhízás trendjeit Tartósan nem sikerül lefogyni

18 40 év múlva mindenki elhízik

19 Társadalmi problémák „Globesity”: a tömeges elhízás • Egyre többen, egyre inkább, egyre fiatalon híznak el • 70 milliárd Euro a mellékhatások kezelésére az EU-ban • A nők 50%-a, a serdülő lányok 40%-a fogyókúrázik • 1000 különféle fogyókúra hirdetés • Jojó-effektus • A fogyás képlete: több energiát leadni, mint felvenni • A posztterápiás kontroll hiánya → Információtechnika

20 Társadalmi problémák A magyar agrárium helyzete • 2,5-szer annyi élelmiszert lenne képes előállítani, mint amennyit a lakosság elfogyaszt • A magas feldolgozottságú élelmiszereket képtelen eladni • Vidéki munkanélküliség • Ételmarketing (hozzáadott érték) → Információtechnika

21 Társadalmi problémák Élelmiszerbiztonsági problémák • Globalizálódó piacok • Magas hírérték • A média aréna-hatása • Egészségtudatosság növekedése • németországi élelmiszerbotrány (44 halott, 4000 megbetegedés) gyanúba keveredett a spanyol uborka, a lübecki étterem, a növényi csíra. → Információtechnika

22 Társadalmi problémák Ellentmondásos és áttekinthetetlen információ • szakácskönyv • minden étel veszélyességére található információ → Információtechnika

23 • A hatályos EU élelmiszertörvénykezés (178/2002 EC Regulation) előírja a fogyasztók tájékoztatását • Cél az információ hatékony eljuttatása és feldolgozása • Lassú paradigmaváltás (Átmenet a fogyasztói társadalomból az információs társadalomba) Áttekinthetetlen és kezelhetetlen információk

24

25 NutriComp Dr.Bíró Lajos

26 A globális marketing új lehetősége Információtechnika Marketing Táplálkozástudomány

27 A globális marketing új lehetősége Információtechnika Marketing Táplálkozástudomány

28 A globális marketing új lehetősége Információtechnika Marketing Táplálkozástudomány

29 Egészségügyi és kutatási előnyök • Prevenció: még a megevés előtti visszacsatolás • Indokolatlanul mellőzött ételek promóciója • Tudományosan megalapozott információt biztosítani • Dietetikus a zsebben: javaslatok a kiegyensúlyozott fogyasztáshoz • Összetevők kumulatív és interaktív követése

30 Célcsoportok • Diabetesesek (300 millió ember a Földön) • Ételallergiások (gyermekek 4-5%-a, a felnőttek 2-3%-a) • Fogyókúrázók (a populáció 60%-a túltáplált, a nők 30-50%-a fogyókúrázik) • Elhízottak (200 millió felnőtt az EU-ban) • A vonalkódból információt leolvasó mobiltelefon más cikkek esetén is alkalmazható (háztartási eszközök, elektronika, stb.)

31 • németországi élelmiszerbotrány (44 halott, 4000 megbetegedés) Spanyol uborka, lübecki étterem, növényi csíra. Élelmiszerbiztonság • Kerge-marha kór (BSE) • Az elkövetkezendő tömeges mérgezések • Egy esetleges terrortámadás

32 A globális marketing új lehetősége Gazdasági lehetőségek • Az adatszolgáltatást franchise rendszerben terjeszteni • A rendszerbe belépő élelmiszergyártók fizetnének a „know how”-ért (Az ételek árának 1-5%-a marketingköltség) • A magyar élelmiszergyártók preferenciája • 1963-ban alapult • 30 országban van jelen • uralja a fogyókúra bizniszt

33 Társadalmi problémák • Tömeges elhízás („Globesity”) • Fogyókúrahóbort • Cukorbetegség és ételallergiák • Ételbotrányok és ételfóbiák • Élelmiszerpiac telítettsége • Az ételre-evésre vonatkozó információk áttekinthetetlensége

34 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!

35


Letölteni ppt "Forgács Attila dr.habil. intézetigazgató Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézet Információtechnika és egészségtudatosság, az élelmiszerbiztonság."

Hasonló előadás


Google Hirdetések