Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Antenna-csoport és a digitalizáció: több fronton Hírközlés 2006. konferencia 2006. február 22. Lévay Örs, Antenna-csoport www.ahrt.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Antenna-csoport és a digitalizáció: több fronton Hírközlés 2006. konferencia 2006. február 22. Lévay Örs, Antenna-csoport www.ahrt.hu."— Előadás másolata:

1 Antenna-csoport és a digitalizáció: több fronton Hírközlés konferencia február 22. Lévay Örs, Antenna-csoport

2 Közös vállalat létrehozása a Portugal Telecommal (HungaroDigitel) Antenna kronológia Jelentős beruházások révén közel kétszeresére nő a műsorszóró infrastruktúra kapacitása 1999 február: bevezetés a Budapesti Értéktőzsdére Megkezdi működését a harmadik mobilszolgáltató, a Vodafone. Az Antenna Hungária részesedése 20% Országos Transzporthálózat kiépítése, távközlési szolgáltatások kezdete ISO-9001 minősítés Antenna Hungária menedzs- mentjének kinevezése az új Médiatörvény életbelépése A Magyar Műsorszóró Vállalat átalakításával létrejön az Antenna Hungária Antenna megvásárolja a Magyar Posta 10%-os Vodafone részesedését, opciós szerződést kötött a Vodafone- nal Az AntennaMikro szolgáltatás megújítása, a rendszer teljes kódolása A DVB-T (földi digitális televíziós) kísérletek és beruházások elindítása Portfólió- racionalizálás A Vodafone részesedés értékesítése a Vodafone International felé Magyarország csatlakozik az EU- hoz: távközlési szektor liberalizálása (műsorszórás is) Swisscom Broadcast AG nyeri az AH- privatizációs pályázatát A társaság távközlési tevékenységét az Antenna Távközlési Rt-be szervezi ki A két fő kereskedel- mi tv koncesszió- jának meghosz- szabbítása

3 Tulajdonosi struktúra a privatizáció előtt és után

4 Antenna-csoport: tevékenységi körök Hunsat 50% Eduweb Multimédia 50% Antenna Torony 99,33% Antenna Távközlés 99,99% HDT 55,38% Antel Invest 100% Műsor- szórás Infra- struktúra Antenna Hungária Távközlés Lakossági szolgáltatás

5 Stratégiai irányok További toronyakvizíciók, a szerviz- szolgáltatások körének kiterjesztése Toronyvállalati modell kialakítása, rugalmas szervizszolgáltatások Infrastruktúra- hasznosítás, szerviz A szolgáltatások körének kiterjesz- tése, új projektek és akvizíciók Versenyképes üzleti kommu- nikációs szolgáltatások Távközlés További piaci növekedés, értéknövelt szolgáltatások bevezetése Antenna Digital: digitális műsorelosztó szolgáltatás Lakossági szolgáltatások Digitális műsorszórás és -szétosztás piaci elindítása a szabályozói környezet kialakítását követően A piacvezető pozíció fenntartása az analóg környezetben Műsorterjesz- tés és műsor- szétosztás Új projektekMeglévő szolgáltatások

6 A műsorterjesztési piac - Platformok versenye - Földfelszíni Piaci részesedés35 % - Kábel Piaci részesedés55 % - Műholdas Piaci részesedés10 % - IP alapú (TV over DSL) - Mobil műsorszórás (DVB-H)

7 A digitalizáció és az Antenna Hungária • AH cél  meghatározó szerep a digitális TV és rádió műsorszórás és -szétosztás bevezetésében • Sikeres privatizáció: Swisscom Csoport  Európa élvonalában a műsorszórás digitalizálásában • Friss tapasztalatok elsőkézből: - DVB-T - DVB-H

8 DVB-T (földfelszíni digitális televízió)

9 DVB-T Európában – néhány példa 1997: Stratégia: regionális, szigetszerű megközelítés, rövid simulcast 2003: Berlin/Brandenburg: teljes átállás a világon elsőként 2008: Teljes analóg-digitális átállás : Indulás 14 fizetős csatornával 2002: Alacsony előfizetői szám  a fizetős platform összeomlott : Műszaki és jogi szabályozás reformja 2005 november: DVB-T sugárzás újraindítása 2010: Teljes analóg-digitális átállás 1998: DVB-T indulás: OnDigital fizetős csatornákkal 2001: 1 millió DVB-T előfizető, de a fizetős modell megbukik 2002: Freeview: 30 FTA csatorna 2005: több, mint 5 millió háztartás 2012: Teljes analóg-digitális átállás

10 DVB-T Európában – néhány következtetés 1.Ingyenes sugárzással induló platformok 2.A vegyes modellre (FTA+fizetős) való áttérés függ az előfizetők számától 3.Magyarországon jogi akadályok nehezítik a rövid simulcast időszakot 4.Szigetszerű modell  látványos eredmények

11 Forrás: Informa Media Group Várható digitális penetráció Európában 2010-ben

12 A DVB-T stratégiai irányai Magyarországon A digitális átállás szabályozásának kérdései: 1.Mennyire legyen tagolt az értéklánc ? 2.Milyen üzleti modell valósuljon meg ? 3.Lesz-e lehetőség fizetős szolgáltatásokra ? 4.Milyen módon ösztönzi a szereplőket a digitális átállásra ?

13 Az AH jelenlegi DVB-T rendszere Az üzemszerű sugárzás elindítása – október 12. • 3 közszolgálati műsor (mtv, m2, Duna TV); • 3 átjátszó-adó; • 2 multiplex Budapesten (43 és 51-es csatorna), a budapesti 1-es multiplex Kabhegyen (64-es csatorna); • Elektronikus programkalauz (EPG) és szuperteletext, további interaktív szolgáltatások műszaki előkészítése.

14 • 2004 október: DVB-T pilot projekt indulása • 2005 március: kormányhatározat az átállás feladatairól • 2006 május: ITU konferencia • 2006: kormánydöntés a digitális műsorterjesztésről • 2007: 2 vagy 3 MUX üzemszerű indulása (?) • 2012: Teljes analóg-digitális átállás, további 3 vagy 4 MUX (?) A digitális átállás folyamata Magyarországon

15 DVB-H (digitális televízió mobilkészülékekre)

16 • Piaci igény felmérésekkel egybekötött technológiai pilot tesztek: Finnország, Svájc, Franciaország, Nagy-Britannia, Spanyolország, Olaszország; • Kereskedelmi szolgáltatás még nem indult Európában, nincs még működő üzleti modell; • Magyarország: 2006 első negyedévében technológiai tesztek kezdete Budapesten és környékén; • Nincs még szabályozás, kereskedelmi indulás csak ezt követően indulhat a piaci igények függvényében; • Magas piaci várakozások mind a mobilcégek, mind a műsorszórók részéről. A DVB-H Európában: pilot rendszerek

17 Antenna Digital (digitális műsorelosztás)

18 Digitális lakossági szolgáltatás elsőként a műsorelosztási piacon - kiváló kép- és hangminőség - mintegy 90 csatorna -a kábeltelevíziós szolgáltatók valódi versenytársa - 14 féle programcsomag  egyedülállóan rugalmas és fogyasztóbarát Első lépés a digitalizáció útján

19 Első lépés a digitalizáció útján Új high-tech szolgáltatások: - Elektronikus műsorkalauz (EPG) - Feltételes hozzáférés (CAS) - Üzletfejlesztési tervek: - Pay-per-view - HDTV - további értéknövelt szolgáltatások

20 Antenna Távközlési ZRt.

21 -Üzleti kommunikációs megoldások - Bérelt vonal alapú szolgáltatások -Menedzselt bérelt vonal -LAN összekapcsolási szolgáltatás -Hang-adat integráció - IP Alapú szolgáltatások - Bérelt vonali Internet, - VoIP - MPSL IP VPN - ADSL alapú szolgáltatások - ADSL alapú Internet hozzáférési szolgáltatás - IPSecVPN ADSL hozzáféréssel -Lakossági és SOHO szolgáltatások - Szélessávú vezetéknélküli Internet hozzáférési szolgáltatás Tevékenységünk

22 Távközlési hálózatunk •Országos Transzport Hálózat •Optikai Hálózat (Budapesten) •Mikrohullámú hálózatok –Pont-pont –Pont-multipont •MPLS alapú IP gerinchálózat

23 Hálózat Üzemeltetési Központ •Végpontig felügyelt és menedzselt szolgáltatások •Korszerű hálózatirányítási központ (NOC) •24/7/365 rendelkezésre állás •Elektronikus hibajegy rendszer •Tartalékolt menedzsment rendszer

24 Köszönöm a figyelmet !


Letölteni ppt "Antenna-csoport és a digitalizáció: több fronton Hírközlés 2006. konferencia 2006. február 22. Lévay Örs, Antenna-csoport www.ahrt.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések