Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kétdimenziós vásárlási élmény „Minőségi információ (vonal)kódokkal” Vatai Krisztina, Krázli Zoltán GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. KKV Akadémia: E-marketing.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kétdimenziós vásárlási élmény „Minőségi információ (vonal)kódokkal” Vatai Krisztina, Krázli Zoltán GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. KKV Akadémia: E-marketing."— Előadás másolata:

1 Kétdimenziós vásárlási élmény „Minőségi információ (vonal)kódokkal” Vatai Krisztina, Krázli Zoltán GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

2 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Jelöléstechnikai evolúció KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

3 © 2012 GS1 Driving Momentum Together A 2D mátrix kódok KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

4 © 2012 GS1 Driving Momentum Together •Nagy adatkapacitásúak, így jelentős információ tárolására képesek karakter vs Numerikus vagy Alfanumerikus karakter •Jelentősen kisebb méretben tüntethetők fel, így helytakarékosak 168 mm (GS1-128, 48 karakter) vs. 10mmx10mm A 2dimenziós kódok előnyei 1. KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

5 © 2012 GS1 Driving Momentum Together •Irányfüggetlenség, így nagy sebességű olvasás biztosítható •Korrigálható a hiba - némely kódtípusnál, a jelkép sérülése esetén jelentős fokig (Reed-Solomon hibajavítással) Karcolt kód nem olvasható vs. 30%-os kódjavítás is elképzelhető A 2dimenziós kódok előnyei 2. KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

6 © 2012 GS1 Driving Momentum Together DataMatrix vs. QR kód  1980-as évek végén az amerikai Acuity Corp. fejlesztette ki  Amerikában terjedt el MINDKETTŐ: • 2D kód, mátrix kód • Reed-Solomon hibatűrő algoritmussal védett, • ISO-minősítéssel rendelkezik • mindkettő több ezer karaktert képes megjeleníteni  Denso Wave fejlesztette ki 1994-ben  Japánban terjedt el nyomon követésmarketing megoldás KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

7 © 2012 GS1 Driving Momentum Together 2D-s kódos azonosítás fő területei, általában Termékek Dokumentumok Eszközök Marketing Promóció KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

8 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Franciaország: Franprix Bor Aszisztens • Mobil alkalmazás ami, 750 üzletben teszi lehetővé, hogy részletes információt kapjunk mobilunkra a kiválasztott borról •Vásárlók többsége hasznosnak és értékesnek minősített a szolgáltatást •Vásárlók többsége szívesen venné ha a szolgáltatást más termékekre is kiterjesztenék •A projekt „eCommerce” és „eMarketing” díjat nyert KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

9 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Olaszország: Múzeumi alkalmazás • Mobil alkalmazás a bolognai múzeumok számára, ahol a 2D-s kód leolvasását követően hozzáférhetőek az információk a kiállított tárgyakról (Bologna’s Museum of Archeology, City Art Collections, stb.) •Modern audió- és videó ismertetők •A közeljövőben kiterjesztik a város valamennyi híres épületére, templomára és emlékművére KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

10 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Dél-Korea Interaktív áruház •Virtuális Tesco áruház a koreai metró állomásokon •Életnagyságú termékfotók, hozzájuk kapcsolódó 2D-s kódokkal •A kód leolvasásával – míg a metróra várunk – létre hozhatjuk bevásárlókosarunkat •A virtuálisan megvásárolt termékeket házhoz szállítják KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

11 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Visszatérő tárgy azonosítása Német kereskedelmi lánc göngyölege GS1 Globális visszatérő tárgyazonosító szám GRAI (8003) KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

12 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Személyek nyomon követése Brazil kórház páciense GS1 Globális szolgáltatási kapcsolat szám GSRN: (8018) KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

13 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Jelöléstechnikai evolúció KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

14 © 2012 GS1 Driving Momentum Together change •Technológia •Információ •Társadalom •Fogyasztó •A világ gyorsabban fejlődik, mint bármikor ezelőtt There is © 2011 GS1

15 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Változás © 2011 GS1 KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

16 © 2012 GS1 Driving Momentum Together okos telefonok, mobilinternet és az online vásárlás területén Drasztikus növekedés az KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

17 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Online vásárlás KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

18 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Online vásárlás KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

19 © 2012 GS1 Driving Momentum Together És az okostelefonok… •Magyarországon 2011 augusztus végén 2,4 millió használatban lévő okostelefon volt, ami 25%-a a teljes 9,6 milliós használatban lévő mobiltelefon állománynak •Míg a férfiak 37%-a használ okostelefont, addig ez az arány a nőknél csupán 23% •Kor szempontjából a fiatalok vannak túlsúlyban: a 35 év alattiak 37%-a használ ilyen telefont, az idősebbeknél ez az arány 22% •Az okostelefont használók 76%-a internetezik készüléke segítségével: 49% ezik, 42% közösségi oldalakat látogat, míg tízből hárman híreket böngésznek. Forrás: GKIeNET – T-Mobile és Kutatócentrum KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

20 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Tudta-e? A fogyasztók 34%-a nem vásárolná meg a terméket, ha a mobilon megjelenő információ nem helyes. Source: Consumer Research conducted by TNS in 2010 on behalf of GS1 UK Source: GS1 Germany, 2010 A német fogyasztók 75%-a szerint fontos, hogy a vásárlási döntéseket befolyásoló termékinformációk megbízható forrásból származzanak. KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

21 © 2012 GS1 Driving Momentum Together 21 De vajon megbízható-e az információ? KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

22 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Honnan származik vajon az információ, amit a fogyasztó lát? ≠ megbízható adat Mebízható…? • Google • Egyéb keresők • Ellenőrizetlen információs források Milyen rossz is valójában az elérhető adatok minősége? 91% 75% 87% a mobilon keresztüli lekérdezéseknek helytelen termékinformációt adott vissza a leolvasásoknak egyáltalán nem adott információt a termékekről a leolvasásoknak nem adott vissza a termékről képet KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

23 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Nem a mi problámánk Gyártó Megvásárolna egy terméket, ha a termékinformációk nem megbízhatóak?     Vásárlók elvesztése Fogyasztók igénylik a megbízható információt KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

24 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Ej, ráérünk még! Hány ember használja ma az internetet és a mobilt? Hány ember használja holnap az internetet és a mobilt?   KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

25 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Jogszabályi háttér •AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 1169/2011/EU RENDELETE – december 13-tól •14. cikk – távértékesítés: •A) az élelmiszerekkel kapcsolatos kötelező tájékoztatást – a 9. cikk (1) bekezdésének f) pontjában meghatározott adatok kivételével (a minőségmegőrzési idő vagy a fogyaszthatósági idő) – a vásárlás befejezését megelőzően kell rendelkezésre bocsátani, és azokat fel kell tüntetni a távértékesítést elősegítő anyagban, vagy más megfelelő, az élelmiszer-vállalkozó által egyértelműen meghatározott eszközökkel kell azokat rendelkezésre bocsátani. KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

26 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Megbízható digitális információt biztosítani a fogyasztók számára •A vásárlók döntésében egyre inkább meghatározó szerepe van a digitális információknak. •Lehetővé kell tenni, hogy a gyártók által biztosított termékinformáció szabványos módon, meghatározott, ellenőrzött keretek között jusson el a kereskedőkhöz, webáruházakhoz, alkalmazás- szolgáltatókhoz és végül a fogyasztókhoz. KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

27 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Hogy miért…. KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

28 © 2012 GS1 Driving Momentum Together GS1 Hungary SafeBrand program Egyetlen adatbeviteli pont = megbízható termékinformáció mindenki számára © 2011 GS1 kihívás elfogadva KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

29 © 2012 GS1 Driving Momentum Together GS1 – Az üzleti élet közös nyelve A GS1 egy globális, semleges, nonprofit szervezet, melyet a szabványalkalmazók irányítanak. Célja, hogy elősegítse az együttműködést az üzleti partnerek közt annak érdekében, hogy hatékonyabb, biztonságosabb és fenntartható ellátási láncok jöjjenek létre a globális szabványok alkalmazásba vételével. KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

30 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Globális elérhetőség, lokális jelenlét 111 tagszervezet 2,000,000 alkalmazó vállalat 150 ország szolgálatában 2,000 munkatárs segítségével KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

31 © 2012 GS1 Driving Momentum Together... azért, hogy elősegítsük az ellátási láncok hatékony működését a legkülönbözőbb szektorokban Kereskedelem és Fogyasztási cikkek Egészségügy Szállítmányozás és Logisztika És még számos más szektor… Hatékonyság Biztonság Együttműködés Fenntarthatóság KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

32 © 2012 GS1 Driving Momentum Together GS1- Globális szabványrendszer AZONOSÍTÁS ADATGYŰJTÉS ADATTOVÁBBÍTÁS, ADATMEGOSZTÁS

33 © 2012 GS1 Driving Momentum Together GS1 SafeBrand program •Szabványokon alapuló, a nemzetközi adatbázishálózat részét képező, közvetlen a gyártótól, ezáltal megbízható forrásból származó, jogszabályokon alapuló, sok esetben ellenőrzött termékinformációkat tartalmazó rugalmas, felhasználóbarát elektronikus adatbázis, illetve a hozzátartozó adatbeviteli és lekérdezési infrastruktúra. KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

34 © 2012 GS1 Driving Momentum Together 34 A SafeBrand infrastruktúra Product Org Loc Doc Különböző feltöltő felületek a termékinformációk felviteléhez Web-es és mobilalapú lekérdező felület a fogyasztók számár 1. Feltöltő portál 2. Adattár 3. Website 4. MobilApp KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

35 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Pilot, amihez érdemes csatlakozni… 35 KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

36 © 2012 GS1 Driving Momentum Together © 2011 GS1     Miért érdemes csatlakozni a programhoz? KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

37 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Lehetőségek •Kontrollálni akarom-e, hogy megbízható információk legyenek elérhetőek a fogyasztók számára? •Egyesével akarom-e az információkat a webáruházak, illetve az alkalmazás szolgáltatók irányába biztosítani? •Új marketing és kommunikációs eszköz – Beszéljünk a fogyasztóval! •Fogyasztói elkötelezettség növelése •Új fogyasztók megnyerése •Fogyasztói magatartás jobb megismerése •Jogszabályi kötelezettség Új © 2011 GS1 Érdemes ezzel az egésszel foglakozni? KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

38 © 2012 GS1 Driving Momentum Together KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

39 © 2012 GS1 Driving Momentum Together Krázli Zoltán Vatai Krisztina KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,


Letölteni ppt "Kétdimenziós vásárlási élmény „Minőségi információ (vonal)kódokkal” Vatai Krisztina, Krázli Zoltán GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. KKV Akadémia: E-marketing."

Hasonló előadás


Google Hirdetések