Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan bírjuk rá vevőinket, hogy pontosan fizessenek? Hasznos tippek és praktikák KKV-knak…

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan bírjuk rá vevőinket, hogy pontosan fizessenek? Hasznos tippek és praktikák KKV-knak…"— Előadás másolata:

1 Hogyan bírjuk rá vevőinket, hogy pontosan fizessenek? Hasznos tippek és praktikák KKV-knak…

2 Áttekintő  Hogyan keletkezik a követelés?  Milyen a magyar követeléskezelés jogi háttere?  Hogyan épül fel egy jól működő strukúra?  Ki legyen a vevőnk és ki ne?  Hogyan lehet lerövidíteni a számláink késedelmes befolyását?  Hogyan lehet megakadályozni a leírási veszteségek keletkezését?  Betekintő a Direktinfo kft. Számlamenedzsment rendszerébe Miről lesz szó ma?

3 Európában dobogósok vagyunk Késedelmes napokban Felszámolási arányban Leírási veszteségben Fantomizálásban Egy főre jutó cégekben

4 Követelés és kockázatmenedzsment Átfogó helyzetértékelés, mit csinálunk jól és mit nem, Adminsztratív és jogi alap kell a követelések alá Kockázatkezelés kell Követeléskezelés kell Alap a vevőválasztás, anélkül nincs tovább A létra melynek minden fokát meg kell mászni

5 Adminisztratív behajtás- számlamenedzsment alaplépései A lejárat napján indul a folyamat Telefon, cél megtudni elégedett-e a vevő, megvan-e a számla Újabb telefon, egyeztetni, ha nem jön meg a pénz Két ígéretig nincs felszólító - vevővédelem Első felszólító emlékeztető, udvarias formula -kérés Második felszólító, kifejezett felszólítás retorzió felvetéssel Következő lépés nagyobb összegnél személyes találkozó Követelésbehajtásra átadás 6 7 8

6 Vevőkockázati alapok Szubjektív információkObjektív információk  Megérzések  Piaci hírek  Megjelenés  Tárgyalási stílus  Közölt referenciák  Életmód  Hobbi  a cégkivonat ellenőrzésére  a mérleg ellenőrzésére  a fizetési szokások ellenőrzésére  Valós referenciák  Ha volt már vevőnk a korábbi fizetési tapasztalatok Bízz Istenben és tartsd szárazon a puskaport !

7 Szerződéses feltételek az üzleti kapcsolatban Page  7 Hazai hibák  Egyáltalán nem jellemző a szerződések használata  Ahol van szerződés ott sincs konzekvensen minden vevőnél használva  Nem ellenőrzik a céget, sok esetben nem aláírásra jogosult írja alá a szerződést  Nem eléggé elterjedt az ÁSZF és a kereskedelmi szerződés együttes használata Az átutalás kereskedelmi hitelezés !

8 A nagy négyes – a szerződés mellett Megrendelés Visszaigazolás Szállítólevél Számla  Elfogadható en, faxon, lényeg, hogy írásban  Telefonon bediktált megrendelés nem elég jogi alap  Követelményei ugyanazok, mint a megrendelésnek  Kerüljön írott és nyomtatott betűkkel is aláíratásra  Csak olyan írja alá, aki áru átvételére a cégnél fel van hatalmazva  Lehetőség szerint ajánlva kerüljön feladásra, vagy küldjék el a számlaképet en is

9 Amiről mások sohasem beszélnek  Legnagyobb veszély sosem az új vevő, nem a meglévő régi  Nincs nagyobb veszély, mint a szent tehenek….  A hosszabb fizetési határidő csak elodázása a meglévő gondoknak  Az ígéret addig jó, amíg betartják, ha nem tartják be, akkor bizalom nem lehet tovább, az ész vezessen  Minden átütemezésről irat kell szülessen  Ha nem érjük el a vevőt egy hétig, sosem jelent jót A gyakorlat beszél

10 Követeléskezelés felépítése  Fontos, hogy mikor és milyen formában, nem csak a költségek, hanem az eredmény miatt is.  Eredménytelen telefonos és leveles behajtás esetén 30. késedelmes napnál  A lejárat első napjától a 30. napig- telefon, , levél, személyes felkeresés értékesítés részéről Jogi eljárás Külsős bevonása Adminisztratív behajtás A mérték is fontos !!! Az eredmény nagy része a saját kezünkben van !

11 Kintlévőségek megelőzésében szereplő tényezők A túlzott és ellenőrizetlen készlet felesleges forrásokat köt le, ennek a forrásnak a felszabadítása óhatatlan veszteséggel jár Az árban alapvető fontosságú a fizetési határidő és a vevő tényleges fizetési morálja A sikeres behajtás alapja az ember : a követeléskezelő személyes a megszokottal szemben kulcspozició kellene, hogy legyen A naprakész pontos könyvelés, a megfelelő adminsztráció, a késedelem nélküli jóváírás és kompenzálás fontos alapok.

12 címen, vagy a Direktinfo ügyfélszolgálatán : telefonszámon Kérdéseiket feltehetik a


Letölteni ppt "Hogyan bírjuk rá vevőinket, hogy pontosan fizessenek? Hasznos tippek és praktikák KKV-knak…"

Hasonló előadás


Google Hirdetések