Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Falusi turizmus a fenntarthatóság ösvényén. Falusi Szállásadó Tagjaink.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Falusi turizmus a fenntarthatóság ösvényén. Falusi Szállásadó Tagjaink."— Előadás másolata:

1 Falusi turizmus a fenntarthatóság ösvényén

2 Falusi Szállásadó Tagjaink

3 Egyéb tagjaink

4 FATOSZ tevékenysége  Szakmai érdekképviselet  Vidékfejlesztési és turisztikai jogszabályok véleményezése  Előterjesztések, petíciók benyújtása  Képzések elindítása:  Falusi vendéglátó  Vidéki turizmus menedzser  Tourinformátor  Nyertes pályázatok keretében megvalósuló képzések  Napraforgós védjegyrendszer működtetése

5 Nemzeti Tanúsító Védjegy

6 Falusi szálláshelyek szakosodása 1. Bioporta / Ökoporta 2. Egészségporta 3. Üdülés kerekes székes és mozgáskorlátozottakat fogadó vendégházban 4. Üdülés bébi- és gyermekbarát vendégházban 5. Aktív üdülés a falusi portán (pl.:kerékpáros üdülés, horgászat) 6. Üdülés lovas tanyán (lovaglás, kocsikázás) 7. Üdülés boros/pálinkás gazdánál 8. Hagyományok portája (népi tárgyi, szellemi, kulturális örökség) 9. Falusi életmód ifjúsági porta (agráriskola, csoportok vendégháza) 10. Falusi vendégasztal porta

7 Szakosodás általános követelményei  Energia és víztakarékos eszközök, technológiák használata*  Komposztálás és szelektív hulladékgyűjtés  Házi és haszonállatok tartásának bemutatása, állatsimogatás (minimum 3 fajta)  Helyi flóra, fauna bemutatása plakátokon,vagy egyéb módon  Tájjellegű ételek,  Helyi termékek készítése és kínálata*  Tanya vagy bio gazdaság, gyümölcsöskert vagy fűszerkert  Hagyományos népi kézműves mesterségek bemutatása (kosárfonás, csipkeverés stb.)*  Falusi élethez és népi munkakultúrához kapcsolódó tevékenységek bemutatása (szüretelés, aratás stb)*

8 Ö koporta

9 Ökoporta követelményrendszere Bioporta / Ökoporta - Tanya vagy bio gazdaság, gyümölcsöskert vagy fűszerkert * - Bio ételek kínálata* - Energia és víztakarékos eszközök, technológiák használata* - Komposztálás vagy szelektív hulladékgyűjtés* - - Házi és haszonállatok tartásának bemutatása, állatsimogatás (minimum 3 fajta) - Helyi flóra, fauna bemutatása plakátokon,vagy egyéb módon - Túraútvonalakról térkép, távcső biztosítása - Védett állat és növényvilág meghatározása, bemutatása

10 Eg é szs é gporta

11 Egészségporta követelményrendszere  Egészségporta- Kímélő vagy bio ételek kínálata*  - Gyógynövény gyűjtés és termelés vagy gyógyteák kínálata*  -Vidéki-falusi aktív turizmushoz kapcsolódó eszközök (kerékpárkölcsönzés, vízi stb. sporteszközök, Nordic-Walking botok )*  - Relaxációs eszközök (Masszázsfotel vagy masszázságy, masszőr, szauna, úszómedence,egyéb „gyógy, welness eszköz) *- Szabadtéri sporteszközök és játékok ( tenisz, tollas, íjászkodás, ping-pong) *  - Szórakoztató játékok kínálata ( asztalitenisz, billiárd, darts,lengőteke)  - Játszó udvar és kerti játékok  - Speciális regionális vagy térségi turisztikai információs anyagok, kiadványok, térképek, programajánlók  - Szakképzett túravezetés (lovas, nordic-walking, természetjárás)  - Kondicionáló gépek

12

13  Havi látogató  Többezer vidéki-falusi programajánlat,  hírek ( ökohírek)  On-line foglalási rendszer  On-line SZÉP kártya elfogadás ( K&H, MKB, OTP)

14 Ökoturizmus  Ökohírek  Ökofalvak/Ökopark/ Ökogazdaságok/Biogazdaságok/  Nemzeti Parkok  Natúrparkok  Tanösvények  Túraútvonalak  Helyi termékek  Kézművesek  Termelői Piacok

15 Művészek a Vidékért

16 Programajánló On-line Hírlevél  Kéthetente potenciális vendég kapja meg  Szállásajánlatok, programajánlatok, tematikus ajánlatok  Szezonális, ünnepnapi, akciós ajánlatok

17 Programajánló Hírlevél

18 Programajánló /Aktív Turizmus

19 FACEBOOK FACEBOOK.COM/FALUSITURIZMUS.HU  Több, mint „rajongó”  Naponta frissülő kínálat  Események, érdekességek megosztása

20 Rovatok vezetése magazinokban

21 Turisztikai katalógus  példányszámban megjelenő katalógus  Természeti és kulturális értékek  Bor/gasztronómiai kínálat  Fürdők  Fesztiválok, programok

22 Turisztikai Katalógus belső tartalma

23 Vidékjáró  Több turisztikai és zöld szakmai szervezet koordinálásával, a belföldi turisztikai szolgáltatókra, az ő környezettudatos szolgáltatásaikra a környezeti szempontokat előtérbe helyező országos marketing együttműködés jött létre VIDÉKJÁRÓ néven.

24 Vidékjáró együttműködés partnerei Szövetségi Partnerek:  Falusi Vendégasztal Szolgáltatók Egyesülete, Regisztrált  Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége, Regisztrált  Magyarországi Tájházak Szövetsége, Regisztrált  Népművészeti Egyesületek Szövetsége, Regisztrált  Szövetség az Élő Tiszáért Egyesület, Regisztrált  Kis- Közép- és Agrárvállalkozók Országos Szolgáltató Egyesülete Magyar Sajtkészítők Céhe, Regisztrált  Magyar Biokultúra Szövetség, Regisztrált  E-Misszió Egyesület, Regisztrált  Öko- Pack Nonprofit Kft., Regisztrált  Zöldutak Módszertani Egyesülete Regisztrált  Rromanes Egyesület, A vezető által regisztrált  Magyar Vendéglátók Ipartestülete, Nincs regisztrálva  Magyarországi Ifjúsági Szállások Szövetsége, Nincs regisztrálva  Magyar Fürdőszövetség, Nincs regisztrálva  Tourinform Szövetség, Nincs regisztrálva Kiemelt Stratégiai Partnerek :  Hagyományok Háza, Regisztrált  Szabadtéri Néprajzi Múzeum, Szentendre Regisztrált  Tanyacsárda Kft., Még nem regisztrált  Tisza-tavi Ökocentrum Még nem regisztrált  Pannonhalmi Apátság, Még nem regisztrált Közreműködő partnerek:  NAKVI Magyar Falusi Turizmus Programiroda, NAKVI Esélyegyenlőségi Programiroda, Vidékfejlesztési Minisztérium Nemzeti Parki és Tájvédelmi Főosztály Tájvédelmi, Barlangvédelmi és Ökoturisztikai Osztálya, Magyar Turizmus Zrt.

25 Vidékjáró marketing alapú együttműködés  Az együttműködés által elérendő célok  a becsatlakozó belföldi szolgáltatók vendégforgalmának növelése,  a fenntartható turizmus népszerűsítése,  az utazási szokások megváltoztatása révén az ökológiai lábnyom csökkentése,  a helyi termékek és magyar termékek iránti kereslet növelése,  a tudatos fogyasztók bio, házi és helyi termék rendszeres vásárlóvá tétele,  a környezettudatos szemlélet elterjesztése és a tudatos vásárlói magatartás erősítése

26 Vidékjáró tematikus napok 1. Húsvéti Sajtnapok – Március 31.Április Tájházak napja – Április Táncház Napja – Május Pünkösdi Hétvége a Zöld Utakon –Május Isten Hozta a Tanyán – Május Falusi Ízlelő Napok – Június 7. Strandi Szezonnyitó Hét –Június Nosztalgiázás a múltról étkezés a jelenből – Július Környezettudatos nap és Tisza-tavi Ökovásár – Július „Borúra –Derű „ Cigánykultúra,ahogy József Főherceg látta – Augusztus Gyógynövény Napok és Pannonhalmi Kolostori Vásár – Augusztus Pásztorélet – Pásztorhagyományok – Kézműves Mesterek Napja – Szeptember Szaunázók Hétvégéje – Szeptember Nemzetiségi napok –Október Csárda napok - December 1.

27

28 Ökoturizmus  Külön Ökotipp rovat  Külön Nemzeti Parkok menüpont  Külön helyi termékek menüpont  Öko menüpont:  Ökofalvak  Ökopark  Biogazdaságok  Ökogazdaságok

29 Vidékjáró FACEBOOK Profil

30 Tanyapedagógiai program

31 Calypso OFF projekt  Az OFF2013 tagjai:  Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány,  Nemzetgazdasági Minisztérium,  Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége,  Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége,  Krakkói Közgazdaságtudományi Egyetem.  A projekt időtartama: január november 30.

32 Calypso  Az Európai Bizottság szociálturisztikai kezdeményezése, a Calypso program célja, hogy hozzásegítse Európa hátrányos helyzetben élő polgárait az üdülés lehetőségéhez, elérhetővé téve számukra az utazás és a kikapcsolódás élményét, ugyanakkor növelve Európa turisztikai mutatóit az elő- és utószezonban. A Calypso program elősegíti az európai országok közötti turizmust főszezonon kívül. A Calypso program 4 célcsoportja: • hátrányos helyzetű, év közötti fiatalok; • anyagi és egyéb nehézségekkel küzdő családok; • fogyatékossággal élők; • 65 évnél idősebb polgárok, illetve nyugdíjasok. A Calypso program modelljének gazdasági aspektusai: • a szezonon kívüli turizmus előmozdítása, különös tekintettel azokra a régiókra, amelyeket jelentősen sújt a szezonalitás problémája; • a kevésbé ismert európai desztinációk részére promóciós lehetőségek megteremtése; • a tartós foglalkoztatás ösztönzése a turizmusban, lehetővé téve a munkahelyek megőrzését a főszezonon kívül, így hozzájárulva az aktív foglalkoztatás elősegítéséhez

33 Köszönöm a figyelmet! Szalay-Zala Andrea Tel: 30/


Letölteni ppt "Falusi turizmus a fenntarthatóság ösvényén. Falusi Szállásadó Tagjaink."

Hasonló előadás


Google Hirdetések