Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A turizmus, mint sikeres együttműködési terület Magyar-Osztrák Regionális Együttműködési Fórum Körmend 2012. november 7.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A turizmus, mint sikeres együttműködési terület Magyar-Osztrák Regionális Együttműködési Fórum Körmend 2012. november 7."— Előadás másolata:

1 A turizmus, mint sikeres együttműködési terület Magyar-Osztrák Regionális Együttműködési Fórum Körmend november 7.

2 2 Relációs adatok

3 3 Ausztria a második legjelentősebb turisztikai forráspiacunk, a lakosságszámhoz viszonyítva pedig fajlagosan a legnagyobb. Forrás: KSH

4 4 Az Ausztriából származó vendégforgalmunk a kedvezőtlen külső körülmények ellenére három éve folyamatosan gyarapszik, s évtizedes rekorderedmények születnek.

5 5 • Az elmúlt évben hazánk tovább erősítette piaci részesedését az osztrák beutazó forgalom tekintetében, s megőrizte dobogós helyét a rövid távú (1-3 napos) szabadságok terén. • E fontos szegmensben Németország és Olaszország után Magyarország a harmadik legnépszerűbb turisztikai célpont az osztrákok körében.

6 6 • Az osztrákok utazási motivációi közül az egészségturizmus mellett a kultúra iránti erőteljes érdeklődés emelhető ki. • A nálunk megforduló vendégek kb. 60%-a rendszeresen visszajár. • Főleg az alsó középosztály és az idősebbek körében kedvelt desztináció Magyarország. • Ausztriából érkező vendégforgalmunk közel 90%-a Kelet-Ausztriához kötődik.

7 7 • A Nyugat-Dunántúl turisztikai régió kereskedelmi szálláshelyein 2011-ben 27,85% ( fő) volt az osztrák vendégek, és 28,49% ( vendégéj) az osztrák vendégéjszakák aránya. • Egyre több osztrák vendéget a régióban – a válság következtében felértékelődő közeli desztináció • A vendégek gyógyfürdőkben, a kerékpárútvonalakon, a városokban fordulnak meg leginkább, de természetesen továbbra is magas a fogászati kezelésekre érkező vendégek száma. • Az osztrákok kedvelt és jó vendégek a régió szolgáltatóinál.

8 8 Az elmúlt év az osztrák beutazás és vendégforgalom szempontjából minden idők legjobb évének számít • 6,4 millió osztrák látogató • ~ 295 ezer (+8,2%) vendég a kereskedelmi szálláshelyeken • ~ 809 ezer osztrák vendégéjszaka a kereskedelmi szálláshelyeken • ~75% szállodákban, ebből ~40% wellness szállodákban • A vendégforgalom 90%-a 3 régióban (Nyugat-Dunántúl, Budapest és környéke, Balaton)

9 9 Az elmúlt év az osztrák beutazás és vendégforgalom szempontjából minden idők legjobb évének számít • 125 mrd Ft (430 m EUR) költés → 90 mrd Ft (310 m EUR) turisztikai költés→ 45 mrd Ft egészségturizmus • 32%-a az összes külföldi egtur. költésnek osztrák vendégt ő l Az osztrák vendégforgalomban megfigyelhető pozitív trendszerűség valószínűleg az idei évben is folytatódik!

10 10 Ami a számok mögött van • Magyarország az egyik legjobb ár-érték arányú desztináció az osztrákok számára. • Fizikai és „lelki” közelség, erős szimpátia • Magas színvonalú, professzionális szolgáltatások • Sikeres termékfejlesztés • Erőteljes marketingtevékenység • Hatékony együttműködés

11 A Mária út, mint sikeres projekt

12 12 Mi a Mária út? • A Mária Út egy kialakítás alatt álló, Közép-Európán átívelő zarándok- és turistaút-hálózat, melynek kelet- nyugati tengelye az ausztriai Mariazelltől az erdélyi Csíksomlyóig vezet, mintegy 1400 km-es távon, gyalogosan 60 nap alatt bejárhatóan. • Az út vagy annak kisebb szakaszai csoportosan vagy egyénileg is bejárhatók lesznek, elsősorban gyalogosan, de akár kerékpáros változatban is.

13 13 Aktuális • Pilgrimage AT-HU zarándok projektzáró konferencia Sopron, szeptember 17. • Két és fél évnyi munka után a végéhez közeledik az osztrák-magyar határtérséget behálózó-, a hagyományos zarándokutakat életre keltő együttműködés. • Ennek fő célja a Nyugat-Dunántúl és Kelet-Ausztria között évszázados hagyománnyal rendelkező máriacelli zarándokutak jelen kor igényeinek megfelelő életre keltése, abból szakrális-, turisztikai termékek és kínálat kialakítása

14 14 Aktuális • Az elvégzett munkát a projektpartnerek hálaadó zarándoklat keretében mutatták be. A menet a soproni Fő térről indult a kitáblázott Mária úton Sopronkertesbe (Baumgarten). A zarándoklaton a Fertő-parti és soproni zarándok közösségek alkották a magot, de Székelyföldről, Ausztriából és Svájcból is érkeztek résztvevők. Forrás: Kisalfold.hu, Magasi

15 15 Tervek • Az utat útjelzések és táblák jelölik majd, ajánlott szálláshelyek várják a vándorokat és térképes zarándokkalauz készül. • A zarándokok az útvonal bejárása során az állomásokon pecsétet és egyedi azonosítású gyöngyszemet kapnak, amelyből a saját rózsafüzérüket fűzhetik fel az egész út végigjárása folytán. • A kelet-nyugati tengely mellett észak-déli útvonal is tervezett, így egy Közép-Európát átívelő keresztet kapunk.

16 16 A Mária Út több mint turistaút, több mint zarándokút, több mint értékes program, több mint értékek gyűjteménye, több mint az önismeret útja, több mint új szemlélet, több mint jó társaság, több mint kultúra, több mint szakralitás, több mint turisztikai ajánlat, több mint spirituális élmény, több mint Közép-Európa felfedezése, több mint az országkép gazdagítása - több mint 1400 km... A Mária Út mindezek - és még sok más - összessége!

17 17 További térségi együttműködések

18 18 • RECOM – Lényege, hogy a turizmus területén tevékenykedő partnereket összegyűjtse, és a résztvevő partnerek alakítsanak ki egy értékesíthető,,árualapot” a térségben. • Tourist-Net – A Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által vezetett projekt, alapvetően közös, a határ két oldalán lévő szolgáltatók bevonásával készült csomagajánlatokkal. • Fertő-Hanság Környezetbarát Mobilitás – Célja a modern és teljesítő képes vasúti közlekedés biztosítása, egy zárt, határon átnyúló kerékpárút-hálózat létrehozása, valamint a régió „ökoturisztikai modellrégió”-ként való pozícionálása.

19 19 Marketingtevékenység

20 20 • Budapest Winter Invitation (BWI) kampány – Budapest téli vendégforgalmát élénkítő turisztikai kampány (BWI - • Értékesítés-ösztönző kampány a konferenciaturizmus élénkítésére – április 1. és június 30-a között – A kampány célja Budapest mint hivatásturisztikai desztináció népszerűsítése volt a nemzetközi hivatásturisztikai piacon, a piaci szereplők együttműködésének és eredményességének erősítése, valamint az értékesítés támogatása.

21 21 • Vendégéjszakák számának növelése Magyarországon, az ausztriai magyarok és magyar érzelm ű osztrákok segítségével... • Nyaralás, szabadid ő eltöltése, találkozók, konferenciák stb. céljából hazánk népszer ű sítése. • Kulturális, érzelmi kapcsolatok er ő sítése... A Rot-Weiß-Rot in Ungarn mozgalom/célja

22 22 • Kínálati oldal: kedvezményes hazai szolgáltatói ajánlatok. • A Magyar Turizmus Zrt. összegy ű jti, aktualizálja, és on-line formában közzéteszi az ajánlatokat. • Kedvezményes ajánlatokat az ausztriai magyarok kipróbálják, tovább ajánlják... • Mint a szájpropaganda, csak van hozzá eszköz: • januártól Élménykártya! A Rot-Weiß-Rot in Ungarn mozgalom/működése

23 23 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A turizmus, mint sikeres együttműködési terület Magyar-Osztrák Regionális Együttműködési Fórum Körmend 2012. november 7."

Hasonló előadás


Google Hirdetések