Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005"— Előadás másolata:

1 Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005

2 Intranet, mint belső kommunikációs csatorna a Richterben
Halai Heléna Richter Gedeon Rt.

3 Richter Gedeon Rt. bemutatása
Alapítás: 1901 Privatizálás: Nemzetközi képviselet: 31 Foglalkoztatottak száma: Munkaállomások száma: 5000 - standard irodai környezet: 3600 PC

4 Tulajdonosi szerkezet 2004. december 31-én
ÁPV Rt. 25,0 % Külföldi befektetők 62,2 % Belföldi befektetők 12,8 %

5 Richter Intranet – történeti áttekintés
1998. április: Intranet bevezetése a Richterben - statikus html alapú megoldás, decentralizált technológiai háttér - spontán tartalomfejlesztés - publikáláshoz HTML programozási ismeret szükségessége - nem egységes külső megjelenés, keresési lehetőség hiánya  nehézkes eligazodás az oldalon  költséges működtetés  felügyeleti problémák, a működési biztonság nem garantálható

6 SPS alapú EE Marketing Site
Kísérlet az SPS-sel: március: Kutatási portál január: EE Marketing portál Ethernet Computer KÜLFÖLDI IRODA INTERNET rgnet.org RG VPN hálózat Richter belső hálózat Intranet/ SPS alapú EE Marketing Site

7 2003. március: döntés az új Intranet bevezetéséről
Fő célkitűzések: Egységes technológia Egységes megjelenés Sokrétű, színes tartalom Alulról építkező, decentralizált intranet Jelentős megtakarítás

8 Partner kiválasztási szempontok
Referencia, szakmai tapasztalat Mozgósítható fejlesztői és tanácsadói háttér Kreatív kommunikációs ötletek és ezek eredetisége Megvalósításhoz szükséges idő Az ajánlat újszerűsége, átgondoltsága, az elképzelések megvalósíthatósága Költségvetés

9 Miért az SPS? Illeszkedik az RG MS alapú informatikai környezetébe
Meglévő MS üzemeltetői ismeret Office integráció Webes megoldások elérése Funkcionális elvárások: információk megosztása, közzététele és keresése könnyű karbantarthatóság, bővíthetőség jól definiált jóváhagyási és hozzáférési rendszer testreszabhatóság lehetősége külső adatok integrálása felmérések, kérdőívek, fórumok lehetősége Design szempontok: a rendszernek igazodnia kell a Társaság már kialakult arculatához tartalomtól független grafikai megvalósítás (design váltások alkalmával)

10 Bevezetés folyamata Igényfelmérés Tervezés Testreszabás, fejlesztés
Oktatás Tartalomfeltöltés Éles indulás: szeptember

11 Ilyen volt 1998-ban… és 2003-ban….

12 és ilyen lett…

13 Tartalmak csoportosítása
Kezdőoldal: aktualitások Hírek és közlemények Események Érdekességek Részvény árfolyam Hírek Szervezetek Közérdekű Szabadidő Alkalmazások Munkacsoport Telefonkönyv

14 Előny a felhasználóknál, előny a vezetőknél
egységes navigációs menü, könnyű tájékozódás keresési lehetőség néhány órás betanítás után bárkiből lehet tartalomgazda   folyamatosan bővülő információmennyiség Vezetők lehetőség a szervezeti egység megjelenésére technikai ismeretek nélkül ellenőrizhető tartalom korlátozható hozzáférés

15 Bevezetési tapasztalatok
Megbízható működés Egyszerű karbantartás Mentés-visszaállítás Nehézségek a bevezetés során: Jogosultsági kérdések kezelése, átláthatósága Magyar ékezeteket tartalmazó .pdf állományok megnyitási probléma Humán tényezők

16 Legkedveltebb felhasználási területek
Tudta-e? Telefonkönyv Műszaki könyvtár Közlemények, hírek RG Apró Emberierőforrás-igazgatóság Menetrendek RG étterem

17 Köszönöm megtisztelő figyelmét!
Elérhetőség: Név: Halai Heléna Cím: 1103 Budapest, Szlávy u. 18. Telefon: 06/

18 Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005

19 Együttműködésben – a külvilággal, együttműködésben – a piaccal CMS alapú Internet megoldás a Richter Gedeon Rt-nél Dolgos Olga, PhD Wildom Informatikai Szolgáltató és Tanácsadó Kft.

20 A Wildom Kft. bemutatása
Elenderből kivált webfejlesztő és tanácsadó csapat Nem webgyár, hanem szakmai műhely Fókuszban a használati érték és hasznosság MS CMS bevezetések Magyarországon Richter Gedeon Rt. Külügyminisztérium Egyéb kompetenciák: MS Sharepoint Portal Server MS Project Server MS Provisioning Framework

21 Milyen igények tették szükségessé a CMS bevezetését?
Releváns célcsoportok információ-igénye Média Szakma Laikusok Aktuális és releváns információk iránti igény A kapcsolattartás tranzakciós költségének csökkentése – CRM Az információk célzott, célcsoport-orientált eljuttatása Üzleti tartalmak hatékony pozícionálása révén közvetlen értékteremtés Tartalommenedzsment rendszerek lehetővé teszik a célzott kommunikációt értékes tartalmak publikálhatók az információ keletkezésének helyén Elégedett látogató = visszatérő látogató

22 Internet stratégia – kinek? hogyan?
Funkcionális alrendszer Vállalati site Befektetők és újságírók Regisztráció Publikus Publikus Szakmai subsite Szakemberek Regisztráció Szakemberek Regisztráció Publikus Funkcionális alrendszer Publikus Regisztráció Szakemberek Pub. Reg. Microsite1 Microsite2 Microsite3 Szakemberek Szakemberek Szakemberek Publikus Publikus Publikus Regisztráció Regisztráció Regisztráció

23 Miért az MS CMS? Többnyelvűsítés Távoli támogatás lehetősége
Illeszkedés a meglévő informatikai infrastruktúrához Integrálható az MS infrastruktúrába (szerverek, felügyelet, mentés) Out of the box funkcionalitás vs. fejlesztés Módszertanilag támogatott bevezetés és kiszámítható upgrade Funkcionalitás: Nagyvállalati skálázhatóság és integrációs képesség Több site kezelésének lehetősége – komplex célcsoport, cégcsoport Tartalom és a megjelenítés szétválása – delegálható tartalomfelvitel Többnyelvűsítés Távoli támogatás lehetősége Egységes munkakörnyezet (tartalomfelvitel, szerkesztés, jóváhagyás) Az internet megjelenés valódi szervezeti projektté tehető, mindenki a saját kompetenciaterületén dolgozhat

24 Webrendszer architektúra
Szerkesztőségi rendszer publikáció, megjelenítés Adatintenzív alkalmazások MS CMS Portálmodulok Katalógus Bejelentő Statisztikák Site Multi Site Publication Channel Resource Template Workflow Authoring Authentication Preview Presentation Regisztráció Felhasználókezelés Űrlap és DB Statisztika Keresés Cross-Browser Library Control Library Kapcsolat Kérdőív Naptár M a n a g e m e n t Fórum Hírlevél FAQ

25 .NET Framework (azonosítás, komponensek futtatása, perzisztencia)
Alkalmazás – logika MS CMS Sablonok kezelése Resource könyvtárak Placeholder integráció Tartalomkezelés Admin UI Design (CMS kompatibilitás) Wildom for CMS Interaktív elemek Szavazás Fórum Hírlevél Működési környezet Alkalmazás-logika .NET Framework (azonosítás, komponensek futtatása, perzisztencia) SQL Server 2000

26 Bevezetés >>> Tapasztalatok
Követelményspecifikáció Rendszertervezés Design Testreszabás és egyedi fejlesztés Oktatás Próbaüzem Éles indulás

27 Kiszámítható folyamat
Projektindítás Funkcionális tervezés Design (kreatív, szoftver) Egyedi komponensek Telepítés és tartalomfeltöltés Komponensek Fejlesztése, teszt & QA (a’ la MSF) Komponensek telepítése

28 Kinek ajánljuk? Multi-site management „CMS korszak véget ért”
Nagyvállalatoknak Sok szervezetet kiszolgáló site-menedzsernek Az internet felé publikálásra „CMS korszak véget ért” ? a CMS nem intranet portál keretrendszer Minden célra a megfelelő eszközt használjuk!

29 Köszönöm megtisztelő figyelmét!
Elérhetőség Név: Dolgos Olga Telefon: Web:


Letölteni ppt "Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005"

Hasonló előadás


Google Hirdetések