Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

// Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, 2006. szeptember. 27.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "// Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, 2006. szeptember. 27."— Előadás másolata:

1 // Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, 2006. szeptember. 27.

2 minden ami Internet Tartalom 1.A médium 2.KKV-k és az Internet 3.Webes ügynökségek 4.Website, usability 5.Online kommunikáció

3 Tartalom 1.A médium 2.A KKV-k és az Internet 3.Webes ügynökségek 4.Website, usability 5.Online kommunikáció minden ami Internet

4  15 évesnél idősebb népesség 25%-a, a fővárosban már minden 3. ember használja a világhálót  Férfiak és nők aránya kiegyenlítődik  legaktívabb a 15-24 korosztály, 25-34 évesek még az átlag felett és 45 éves kortól jóval az átlag alá esik  Budapest (34%), megyeszékhely (21%) domináns de erősödik az egyéb város (18%) és a falu (10%) aránya is Internetezők jellemzői Forrás: Bell Research 2003. november, illetve IT-Business infokommunikációs hetilap 2004/43. szám a médium

5 Leglátogatottabb oldalak Forrás: Median webaudit a médium

6 Online médiatulajdonosok:  2005: 5 mrd  2004: 2,46 mrd nettó reklámköltés  2003: 1,6 mrd nettó reklámköltés (1,5-2 % a teljes piacnak)  elmúlt években 50-100 % növekedés!  Telekommunikáció, bank, autóipar, FMCG  Erős koncentráció Nő az online reklámköltés Forrás: Napi online tendenciák

7 Nő az online reklámköltés

8 Tartalom 1.A médium 2.KKV-k és az internet 3.Webes ügynökségek 4.Website projekt 5.Online kommunikáció minden ami Internet

9 … egy üzleti modell … egy célcsoport … egy médium … egy eszköz az Internet... a médium

10 - Hogyan támogatja az én üzleti/értékesítési modellemet az Internet? - Hatékonyan elérhető-e az én célcsoportom Interneten keresztül? - Mire van szükségem: vállalati szájt/ brand szájt/ e- kereskedelem? - Melyek azok a „best practice”-k amelyeket átvehetek a nagyvállalati szektorból? Jogos kérdések…

11 Tartalom 1.A médium 2.KKV-k és az internet 3.Webes ügynökségek 4.Website, usability 5.Online kommunikáció minden ami Internet

12 Partnerek áttekintése webes ügynökségek  Offline ügynökség  Webdesigner  Webes ügynökség  IT megoldás szállító  Médiavásárló  Online médiavásárló  Online médium

13 Együttműködési modellek a) Offline ügynökség - online megoldások b) Megbízó -> Offline -> Online biztos integráltság, erősebb márkaismeret, gyengébb visszacsatolás és webes szakmai bázis c) Online Offline integráció csorbulás lehetősége, külön utak, valódi szakmai viták, egyszerűbb kommunikáció Megbízó Online ügyn. Offline ügyn. Megbízó Offline ügyn. Online ügyn. b) c) webes ügynökségek

14 Együttműködési modellek Megbízó Offline ügyn. Online/ Offline média Online ügyn. Megbízó Online média Offline média Online ügyn. Offline ügyn. Online/ Offline média Megbízó Online ügyn. Offline ügyn. b)c1)c2) webes ügynökségek

15 Kiválasztás szempontjai Webdesigner  megbízhatóság, határidők betartása  kapcsolattartó rugalmassága  szakértelem, minőségi színvonal  ügyfélkiszolgálás  grafikai stílus  programozási képességek, platform függetlenség  kreativitás, szövegírói képességek  dokumentáció, forrás file-ok kezelése webes ügynökségek

16 Kiválasztás szempontjai Online (webes) ügynökség további szempontok  stratégiai gondolkodás képessége  magas szintű ügyfélkiszolgálás  folyamatos tanácsadás  eredmény-orientált gondolkodás  piac és versenytársak ismerete  trendek, nemzetközi gyakorlat ismerete  klasszikus marketing eszközök ismerete  széleskörű, képzett szakember gárda  széleskörű szolgáltatás portfolió (pl. hosting, kommunikáció) webes ügynökségek

17 Tartalom 1.A médium 2.Webes ügynökségek 3.Projekt folyamat 4.CMS rendszerek minden ami Internet

18 Projekt terv, kutatás Projekt folyamat 1. Projekt tervezés  Projekt terv  Feladat specifikáció 2. Stratégiai kutatás, felmérések  Belső feltételrendszer •Jelen site értékelése •Elvárások, célkitűzések •Célcsoport definíció •IT környezet •Kommunikációs célok, keretek •HR vonatkozás, frissítési folyamatok  Külső feltételrendszer •Best practice •Célcsoport internetezési szokásai •Iparági körültekintés

19 Pontos, részletes tervezés 3. Információs architektúra tervezés  tartalmi és funkcionális elemek  website struktúra  navigációs eszközök  felhasználói felület, layout tervezés  labeling 4. Grafikai tervezés  fő és aloldal grafikai terve  template aloldalak grafikai terve  online arculati kézikönyv Projekt folyamat

20 Information Architecture Layout draft

21

22 Előkészítés, kivitelezés, teszt 5. Előkészítő szakasz  statikus/dinamikus oldalak  adatbázis tervezés  rendszerterv 6. Kivitelezés  Fejlesztői teszt környezet építés  Template oldalak elkészítése  Adatbázis építés, fejlesztés  Statikus és dinamikus oldalak  Alkalmazás programozás  CMS programozás  Tesztelés 7. Bevezetés  Éles környezet kialakítása, tesztelése  CMS oktatás  Publikálás Projekt folyamat

23 Tartalom frissítés WEBSITEWEBSITE Webmester Adatgazda Kisebb site-ok esetén az összes karbantartási, frissítési munka a webmester feladata Projekt folyamat

24 Tartalom frissítés WEBSITEWEBSITE Adatgazda Projekt menedzser Webes ügyn. Statikus website karbantartási külső webes cég közreműködésével Projekt folyamat

25 Tartalom 1.A médium 2.Webes ügynökségek 3.Projekt folyamat 4.CMS rendszerek minden ami Internet

26 Tartalom frissítés - CMS Tartalom menedzsment rendszerek (CMS= Content Management System)  statikus, brosúra site helyett adatbázis alapú, dinamikus website  az adatbázis adminisztrációs felületeken keresztül frissíthető  a rendszer adott sablonok alapján az adatbázisból automatikusan frissíti a website releváns részeit  a CMS kezeléséhez nem kell informatikai ismeret  „dobozos” termék - saját fejlesztésű egyedi rendszer CMS rendszerek

27 Bejelentkezési felület CMS rendszerek

28 Tartalom menedzsment elemek CMS rendszerek

29 Címlapszerkesztés, előnézet funkció CMS rendszerek

30 Szerkesztési funkciók CMS rendszerek

31 Publikáló modul

32 További információ: Dr. Nemes László nemes.laszlo@carnation.hu tel: 887-5353 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "// Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, 2006. szeptember. 27."

Hasonló előadás


Google Hirdetések