Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFanni Patakiné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Magyarországi cloud computing megoldások, belépési területek a hazai kis- és közepes méretű vállalatok számára Riba István
2
Belépési területek Általános problémák: ◦ Egy nagy szoftver bizonyos részfunkciójára/kisebb kihasználtságára van szükség Avagy miért kölcsönzünk 3 órára teherautót? ◦ Olyan speciális kis méretű szolgáltatásokra van szükség, melynek egyedi kiépítése drága – például saját alkalmazások kiterjesztésére Avagy miért kölcsönzünk 3 órára utánfutót?
3
Megfontolások, félelmek Azaz mikor éri meg autót lízingelni…? Ár ◦ Alternatívák Kötöttség Biztonság ◦ Adatok ◦ Okostelefonok ◦ Hozzáférések ◦ Audit „Komfort” Megfelelőségi korlátok ◦ Pl. PSZÁF Színvonal
4
Összefoglaló Ha már van autónk… Távmenedzsment ◦ …Átalánydíjas autószerviz Üzleti alkalmazások és szolgáltatások menedzsmentje Alkalmazások alatti infrastruktúra menedzsmentje Biztonság növelése ◦ …Autólopás elleni védelem – pl. nyomkövető Biztonsági incidensek elemzése Üzleti alkalmazások riportolása Rendelkezésre állás és teljesítmény tesztelés ◦ …Autó fedélzeti számítógépe Elérhetőségi, teljesítmény riportok Üzleti folytonosság monitorozása Helpdesk / Servicedesk ◦ …ha autószalon / autószerviz van a birtokunkban
5
Távmenedzsment …Átalánydíjas autószerviz Kritikus üzleti szolgáltatások (számlázás, ügyfélportál, internetbank...) Az ügyfél üzemeltetője / alkalmazás gazdája meghatározott riasztásokat kap (sms, email, telefon...) a szolgáltatás kiesés esetén vagy a várható kiesést megelőzően Előnyök: üzletfolytonosság magas szinten tartása ◦ ügyfél oldalon nincs beruházás (hw, sw, szakértő), havi díj kapacitás, rendszerszámtól függően skálázva
6
Alkalmazás kiegészítés: log elemzés, riportolás …Autólopás elleni védelem – pl. nyomkövető Infrastruktúra és üzleti alkalmazások naplóelemzése, riportolása ◦ Biztonsági incidensek felismerése ◦ Üzleti mérőszámok alapján történő riportkészítés ◦ Üzleti szolgáltatások rendelkezésre állásának riportolása Akár szerződött partner mérése, statisztikakészítés ◦ Távmenedzsment megoldással kombinált operációs riportok Előnyök: ◦ üzletfolytonosság fenntartása, szolgáltatáskiesés minimalizálása ◦ üzleti előnyök kiaknázása elemzések alapján ◦ ügyfél oldalon beruházás (hw, sw, szakértő) nincs vagy minimalizált
7
Rendelkezésre állás és teljesítmény tesztelés …Autó fedélzeti számítógépe Kritikus infrastruktúraelemek vagy üzleti alkalmazások tesztelése szolgáltatás rendelkezésre állásának mérése mellett annak időszakos teljesítmény-mérése kritikus infrastruktúraelemek vagy alkalmazás-rétegek meghatározása Távmenedzsment megoldással kombinált operációs riportok és riasztások felépítése Előnyök: ◦ Rendelkezésre állás monitorozás ◦ Ügyfél elégedettség növelése ◦ Szolgáltatás hibák időben történő észlelések
8
Helpdesk / Service Desk …ha autószalon / autószerviz van a birtokunkban Szabványos hibakezelés és ügykövetés a kommunikációban Saját, vagy bérelt alkalmazottakkal Egységes, auditálható kommunikációs rendszer - függetlenül a megkeresés módjától: ◦ Email ◦ Telefon ◦ Személyesen Előnyök: ◦ Megfelelőség, válaszidő menedzsment ◦ Ügykövetés, erőforrások monitorozása ◦ Nincs szükség komplex helpdesk megoldásra
9
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.