Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA Ö sszeállította: Horváth Józsefné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Megelőzés - Alkalmazkodás - Gondoskodás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA Ö sszeállította: Horváth Józsefné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Megelőzés - Alkalmazkodás - Gondoskodás."— Előadás másolata:

1 OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA Ö sszeállította: Horváth Józsefné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Megelőzés - Alkalmazkodás - Gondoskodás

2 „TESSÉK NYUGODTAN RÁM HAGYNI!” KAPCSOLATKOMPETENCIAAUTONÓMIA INTERAKCIÓ INSTRUKCIÓ OSZTÁLYSZER- VEZÉS

3 A pedagógus feladata: Az osztálytermi folyamatok tanulói alakításának ösztönzése. A közös munka, a csoportszervezés kezdeményezésének bátorítása. Az önértékelés támogatása. A pedagógus használja ki a tanteremben rejlő lehetőségeket a tanulók kompetencia élményének növelésére!

4 Javaslat o k : A tanterem, a bútorok és a könyvespolcok elrendezése A kezdeményezést és a közös munkát szolgálja! Tanulásra és munkára ösztönző legyen! Aktivitásra, kérdésfeltevésre sarkalljon!

5 Ezt szolgálják a különböző sarkok  levelező sarok  versek sarok  olvasó sarok  „készítsünk könyvet” sarok stb.

6 Különböző asztalok  színező asztal  érdekes könyvek asztal  játék asztal  b ark á cs asztal

7  Játékszőnyeg

8  Osztálykönyvtár

9  Titokláda - gondok, ötletek

10  Üzenőfal néhány papírlap a táblán, melyekre meghatározott szabály szerint lehet üzeneteket írni

11 • Vegyük komolyan a gyerekek javaslatait az osztály elrendezésére, a munka menetére vonatkozóan is!  Minden véleményt, javaslatot hallgassunk meg!  Foglalkozzunk azzal is, ha a gyerekeknek a pedagógussal kapcsolatos észrevételük van!

12 • A közös munkát és egymás segítését fokozatosan tanítsuk meg!  Páros munka – csoport munka

13 • Legyenek világos szabályai a közös munkának és a segítségnyújtásnak!  Hangerő, udvariasság

14 • Teremtsünk lehetőséget az önálló munkára is! Személyre szóló feladat, kutatás, beszámoló stb.

15 • Mindig adjunk lehetőséget arra, hogy ki-ki a saját tempójában és saját szintjén dolgozhasson!

16 • Építsük be a saját munka ellenőrzésének a lehetőségét!

17 MÉG AZT IS, AMI KEZDETBEN LEHETETLENNEK LÁTSZIK! A TEREM ÖSZTÖNZŐ KÖRNYEZETTÉ ALAKÍTÁSÁBAN BÁTRAN HASZNÁLJUNK KI MINDEN LEHETŐSÉGET,

18 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA Ö sszeállította: Horváth Józsefné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Megelőzés - Alkalmazkodás - Gondoskodás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések