Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gyorsabb, okosabb, innovatív Puskás Norbert Ágazat igazgató

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gyorsabb, okosabb, innovatív Puskás Norbert Ágazat igazgató"— Előadás másolata:

1 Gyorsabb, okosabb, innovatív Puskás Norbert Ágazat igazgató

2 … és kapcsolódó technológiák Intézményi elvárások…

3 Fő fejlődési irányok 2010

4 Gartner: CIO TOP 10 Technologies, 2011

5

6 Mobilizáció Hatások fogyasztói oldalról a vállalati IT-re Intelligens mobil eszközök rohamos terjedése Új típusú közösségi kommunikációs és kollaborációs eszközök Az alkalmazások mobil elérése általánossá válik Felhő alapú szolgáltatások a fogyasztói szegmensben Kollaborációs kultúra változása Mobil használat, kollaboráció, jelenlét, azonnali üzenetek Egyéni és vállalati használat összekapcsolódik Nő a digitális bennszülöttek és képzett bevándorlók száma LEHETŐSÉG: az elektronikus csatornák használatának bővítésére IGÉNY: legyenek ilyenek a vállalati eszközök! Facebook felhasználók (millió) „Minden 2. eladott mobil smartphone” : „1 millió Iphone 4S 1 nap alatt, 4 millió 3 nap alatt.” : „Felhagy a hagyományos mobilok gyártásával a Sony Ericsson!”

7 Hálózatos világ(connected world) Üzleti szereplők + közösségek + egyének + berendezések Üzleti folyamat támogató rendszerek kiterjesztése a nem telephelyi feladatokra A folyamatok digitalizálása, automatizálása, az elektronikus csatornák széles körű alkalmazása A mobil csatornákra is kiterjedő, videokonferenciát biztosító egységes kommunikáció Web2 – Enterprise 2 Közösségi hálózatok és vállalatok összekapcsolása Mobil fizetés – NFC M2M – flottakövetés, biztonsági megoldások, autóinformatika Mobilizáció

8 Mobilizált intézmény Hagyományos és mobil eszközök együttes használata • Mobil eszközökre is kiterjesztett folyamatok • Integrált alkalmazások asztali és mobil eléréssel • Adatbiztonság és mobil eszköz menedzsment terület: Nyugat-Európa, forrás: IDC • Mobilra is kiterjesztett egységes kommunikáció (UC) Dinamikusan nő a mobilizált dolgozók száma Mobilizáció

9

10 Felhő szolgáltatások - Cloud Computing „ Csak az eredmény számít ; a megoldás részletei nem érdekelnek." „Nem akarom birtokolni; csak fizetni a változó használathoz igazodva; mint egy közműszolgáltatást." „Ez a méretgazdaságosságról szól, meg a hatékony és dinamikus megosztásról." Használati modell Szolgáltatás Üzleti modell Használat- arányos díj Technikai modell Skálázható, elasztikus, megosztható Elérési modell Internet „Bárhonnan és bármilyen eszközön használni szeretném." A felhasználót szolgáltatás jellemzői, ára és a szolgáltatási szint érdekli, az implementáció (OS,DB, programozási nyelv) nem fontos számára, mert nem kell fejlesztési és üzemeltetési kompetenciát biztosítania XaaS modellRészkategóriákPédák Alkalmazás szolgáltatás (Software as a Service, SaaS) Kész alkalmazások szolgáltatásként ERP, CRM, Levelezés LOGÓK Platformszolgáltatás (Platform as a Service, PaaS) Integráció mint szolg. Alkalmazásfejlesztési platform szolgáltatás BPM Suite szolgáltatás LOGÓK Infrastruktúraszolgáltatás (Infrastructure as a Service, IaaS) Infrastruktúra menedzsment szolg. Adattárolási, számítási kapacitás szolgáltatás LOGÓK „A”„B” Nyilvános felhő szolgáltatás Felhasználók „A” vállalat „B” vállalat Hibrid felhő szolgáltatás „A” vállalat Kihelyezett privát felhő szolgáltatás Felhő,Hibrid IT Használtaba vételi modell Sztenderd iparági megoldások „Szeretném néhány nap alatt gyorsan használatba venni, hosszadalmas bevezetés nélkül"

11 Informatika szolgáltatásként - Cloud (XaaS) Cloud-Based Business Process Services Help Desk Outsourcing Desktop Management Data Center Outsourcing Network Services IT Consulting Custom BPO~HR~ Logistics~F&A Custom Solutions ERP~SCM~CRM~BI App. Mgmt. Business Strategy Consulting Remote Managed Services Network Utility Storage on Demand App. Develop. and Integration CRM Call Center Hosting/ Colocation SaaS Infrastructure Utility Transaction Processing Cloud-Based System Infrastructure Services Cloud-Based Application Infrastructure Services Horizontal Business Process Utility Cloud-Based Application Services Business Value-Add IT Efficiency Value Delivery Vertical/Process- Specific Business Process Utility Enterprise One-to- One Shared One-to- Many ManagementAccess OptimizationCreation Megashift in IT services toward industrialized, virtualized and cloud-based services Erőteljes, gyorsuló elmozdulás az iparszerű, virtualizált, felhő alapú informatikai szolgáltatások irányába A felhő alapú számítástechnika egyike a domináns erőknek Felhő,Hibrid IT

12 Hibrid IT Meglévő helyi IT Belső, privát felhő Külső, publikus felhő Felhasználói funkciók Az IT szervezet brókerként működik Felhasználók Felhő,Hibrid IT In the next five years, enterprise spending of $112 billion on SaaS, PaaS and IaaS • SaaS and IaaS are the major opportunities • SaaS establishing itself as the new norm for the software industry ICT funkciók helyben (részben privát felhőben) és a felhőből: A transzformáció fokozatosan történik, pl. Új nem kritikus alkalmazások a felhőből Meglévő kritikus alkalmazások privát felhőbe Meglévő nem kritikus alkalmazások üzemeltetése a felhőben (PaaS) Alkalmazásfejlesztés a felhőben (PaaS)

13

14 Agilis és rugalmas intézményi architektúra Alkalmazások Hálózatos világ = intézményi rendszerek + közösségek + egyének + eszközök Hibrid vállalati ITC : hw és sw elemek vegyesen a helyszínen és a felhőből Megoldások = csomagok + egyedi fejlesztések + külső szolgáltatások Új rugalmas architektúra/infrastruktúra Rugalmas virtualizált helyi infrastruktúra Integráció felhő és helyi alkalmazások között Általános elérhetőség: internet és mobil eszközök integrálása A felhő és mobilizálást támogató biztonsági megoldások A tendencia folytatódik: a monolitikus alkalmazások helyett kompozit rendszerek Fejlesztési stílus: SOA, BPM, Master Data Management Általános elérhetőség (internet és mobil ) – elektronikus csatornák fokozott használata Komplexitás növekedés a szerver oldalon - konzumeráció a kliens oldalon Okostelefonok és táblagépek, fogyasztó alkalmazások felhasználói élménye

15 Alkalmazás fejlesztés Open Source infrastruktúra elemek és fejlesztő eszközök terjedése Egyre nagyobb önálló alkalmazások Open Source technológiák felhasználásával Általánossá válnak a beágyazott Open Source eszközök nagyobb fejlesztések, termékek részeiként A Cloud és az XAAS térnyerése erősíti az Open Source eszközök használatát Alkalmazások új generációja jelenik meg – csomagok és egyedi fejlesztések Cloud-ra felkészített Integrálható, composit alkalmazásokba bevonható Különböző – csatornákon/kliens eszközökön érhető el Konzumer eszközökre jellemző felhasználói élmény Agilis módszertanok és eszközök terjedése Folyamatos integráció Teszt alapú fejlesztés Az IT Governance erősítése Kompetencia központok: SOA, BI, Security Alkalmazások

16

17 Széles sáv A széles sávú adatkommunikáció nélkülözhetetlen a hálózatos (connected) intézményhez és az alapja számos kulcs technológiai trendnek Cloud Kollaboráció Mobilizált vállalat, Digitalizált vállalat Új generációs üzleti alkalmazások Integrált, egymás között cserélhető használata a fix, mobil, Wi-Fi and LTE technológiáknak a különböző alkalmazásokhoz Szélessáv : 462 településen Telenor LTE : LTE képes bázisállomás a Vodafonnál : 380 településen T-Mobile LTE

18

19 Környezet és cél változása A zöldmezős ügyfelek száma a felnövekvő generációra korlátozódik Behálózott világ: Sok irányú, lazább, az elektronikus irányba tolódó kapcsolatok vállalat és ügyfelek, vállalat és közösségek, ügyfelek egymással a közösségi oldalakon keresztül Az elektronikus csatornák bővülő használata (digitális bennszülöttek és írástudók növekvő száma, okos mobil eszközök rohamos terjedése Célunk „jó” ügyfelek megtartása, új „jó” ügyfelek megszerzése és megtartása, CRM

20 A CRM stratégia változásai Az ügyfélérték fogalmának újraértelmezése Hálózati kapcsolatok vizsgálta Teljes életút figyelembe vétele Folyamatok egységesítése, egyszerűsítése, automatizálása Elektronikus csatornák szerepének növelése Digitalizált vállalat az ügyfélkapcsolati, értékesítési folyamatok automatizálása – Internetes PC és okos mobil eszközök használata A marketingnek az on-line irányba történő eltolása Visszamérés Digitális írástudók számának növekedése Közösségi hálózatok szerepének növekedése Az értékesítéstől, a szolgáltatásokon és panaszkezelésen át a kinnlévőség kezelésig terjedő integrált CRM Közösségi CRM lehetőségek vizsgálata és a hagyományos CRM illesztése CRM

21

22 Kollaboráció - folyamatjavítás Kollaboráció BPM A folyamataink minősége meghatározza az intézmény működésének hatékonyságát Célok: gyorsaság, rugalmasság, igazodás a változó környezethez, költségtakarékosság, jobb ügyfélélmény Két meghatározó tényező Humán: Az intézményi politika, elszántság az együttműködési készség megteremtésére és a folyamatok folyamatos/rendszeres javítására. A folyamatszervezők felkészültsége Támogató eszközök Emberek közötti ad hoc kommunikációs eszközök (Hang, üzenet, video, ) Folyamatmenedzsment eszközök: Folyamat- tervező, vezérlő, monitorozó, optimalizáló eszközök (BPM Suit) BPM eszközök a felhőben szolgáltatásként Hibrid IT (on-premise+cloud), vállalatokon, telephelyeken átívelő folyamatok

23 Emberek közötti ad-hoc kommunikáció Az UC összefogja és teljes körűen kínálja az összes kommunikációs lehetőséget, hogy mindig egyszerűen és a leghatékonyabb módon tudjunk kommunikálni, legyen az , azonnali üzenetküldés, hanghívás és hangkonferencia, videohívás és videokonferencia, webkonferencia. A vezetékes-mobil konvergencia révén a kommunikáció hozzáférés és eszköz független. „Video is the new voice”: minden kommunikáció videoval is bővíthető. A TelePresence-ről a tablet, video képes IP telefon vagy PC előtt ülő kolléga is a megbeszélésbe behívható: teljes körű interoperabilitás! Alkalmazás megosztással, webkonferenciával bővítve még hatékonyabb csoportmunka Kollaboráció BPM

24 Folyamatjavítás- Folyamatmenedzsment Folyamatvezérlő technológiák Workflow motorok BPM Suite-s – teljes folyamat életciklus támogatás Felmérés, tervezés, szimuláció, szabálymotor,folyamatvezérlés, monitorozás, elemzés Fejlesztési stílus: BPM, SOA, MDM BPM eszközök a felhőben szolgáltatásként Hibrid IT (on-premise+cloud), vállalatokon, telephelyeken átívelő folyamatok Kiemelt folyamatjavítási területek Folyamatok egységesítése, egyszerűsítése, jobb ügyfélélmény Integrált, teljes ügyfél életutat kezelő CRM Folyamatok digitalizálása: elektronikus csatornák használata, automatizálás Mobilizált vállalat: bevonni a telephelyen kívüli munkatársakat és partnereket Kollaboráció BPM

25

26 BI és információ menedzsment trendek A hangsúly a megfigyelésről és riportolásról az előrejelzés és döntéstámogatás felé tolódik Az adatok (BI) és strukturálatlan információ (szöveg, kép,…) együttes kezelése egyre fontosabb a döntés előkészítésben és a folyamatok támogatásában A „komponens alapú” megközelítés – együttműködő adattárházak – az analitikus területen is feltörekvő trendek közé tartozik Az IT konzumerizáció a BI egyik legfontosabb előremozdítója BI

27 Végül…

28 Folyamatos innováció - Stratégia 2011

29 Ajánlások Hálózatos világ - hibrid ITC – smart IT Intézményi mobilizáció Kollaboráció: a folyamatok javításának legegyszerűbb eszköze a közös munkák folyamatainak optimalizálása, gyorsítása.


Letölteni ppt "Gyorsabb, okosabb, innovatív Puskás Norbert Ágazat igazgató"

Hasonló előadás


Google Hirdetések