Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

S ZOFTVERSZOLGÁLTATÁSOK : B ILINCS VAGY S ZABADULÁS ? Zsoldos Sándor IPR-Insights Consulting & Research.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "S ZOFTVERSZOLGÁLTATÁSOK : B ILINCS VAGY S ZABADULÁS ? Zsoldos Sándor IPR-Insights Consulting & Research."— Előadás másolata:

1 S ZOFTVERSZOLGÁLTATÁSOK : B ILINCS VAGY S ZABADULÁS ? Zsoldos Sándor IPR-Insights Consulting & Research

2 • Alapítás 2002-ben • Szolgáltatásaink • Teljes körű szoftverleltár • Szoftvergazdálkodási folyamatok szabályozása • Szoftverlicenc-beszerzési tanácsadás, akár sikerdíjas alapon is • Software Asset Management Outsourcing • Saját fejlesztésű szoftvernyilvántartó rendszer: SAM-Insights

3 Ügyfeleink

4 Számítási felhő fogalmak Infrastruktúra Platform Alkalmazások Felhasználók Infrastructure as a Service (IaaS) Platform as a Service (PaaS) Software as a Service (SaaS)

5 Szoftverszolgáltatások

6 Jelentősebb SaaS szolgáltatók

7 Szoftverszolgáltatás – Mi is ez? • Szoftverhasználati szerződés, azaz licenc: • Nevesített felhasználó (named user) • Előfizetés (Subscription)

8 SaaS – Mennyibe kerül? • Drágább, mint az örökös licenc • Drágább, mint az előfizetés • … tartalmazza viszont a bevezetési és üzemeltetési költségek egy részét • … nem kell mindenki számára megvásárolni • … nem kell a teljes időtartamra megvásárolni

9 Örökös licenc esetén: • USD licenc díj • USD éves követési díj • 5 év alatt összesen USD SaaS modellben: SaaS: árazási példa IdőegységÁr 1 év$40,000 1 hónap$6,510 1 nap$363 1 óra$19 Amerikai ERP szoftver, 50 felhasználó Megéri? • Évi 1516 óra használat alatt igen • Ha egyéb költségeket is hozzászámolunk, akkor 1516 óra felett is

10 SaaS vagy nem SaaS? • Dönteni akkor tudunk, ha ismerjük • a felhasználói szokásokat (igényeket) • a belső IT szolgáltatások pontos „árát”

11 Ismerjük a felhasználói szokásokat? • Példa: a felmért munkaállomások száma: • Telepített alkalmazások száma a munkaállomásokon: 4 928

12 Ismerjük a felhasználói szokásokat? • Példa: a felmért munkaállomások száma: • Telepített alkalmazások száma a munkaállomásokon: • Teljes példányszám: • Ebből a vizsgált időszakban (3 hónap) nem használt: • féle, összesen példány • Jogszerűen használt szoftverek: Nem igazolható, díjköteles Igazolható, díjköteles Ingyenes

13 Ismerjük az IT szolgáltatások pontos árát? • Kezdeti beruházások értékcsökkenése • Hardver, szoftver, infrastruktúra, bevezetési projekt, … • „Szintentartó” kiadások • Szoftverkövetési díjak, hardverelemek cseréje,… • Üzemeltetési eszközök adott rendszerre eső költsége • Rendszermenedzsment, mentési rendszerek,... • Az adott rendszer üzemeltetésével eltöltött órák • Az üzemeltetők teljes költsége (bér+járulékok, egyéb allokált költségek)

14 Amit mérlegelni illik • Adott felhasználási mintához nem jobb-e más konstrukció, például: • user vs. processor, • user vs. device, • örökös vs. előfizetés, •…•… • Vegyes licencelési módok • Örökös, SaaS és/vagy előfizetés • ÁSZF vs. egyedi megállapodás • Korábbi beruházások értéke, állapota • Van-e visszaút (szerződéses és technológiai)

15 SaaS vagy nem SaaS? • Nincs abszolút igazság • Rendszerenként kell elbírálni • Dönteni csak akkor lehet helyesen, ha pontos információk birtokában vagyunk

16 Fogadni mernék… • … a SaaS szolgáltatások elterjedése a kisebb vállalatoknál gyorsabb lesz • … a SaaS szolgáltatások elterjedése a kisebb felhasználószámú alkalmazásoknál gyorsabb lesz • … a SaaS szolgáltatások elterjedése új beszerzési csatornákat nyit a vállalatoknál (IT kontroll nehezedik) • … a következő 10 évben nem lesz olyan nagyvállalat, aki csak SaaS termékeket használ • … 10 év múlva nem lesz olyan nagyvállalat, aki nem fog használni SaaS terméket • … továbbra is kulcsfontosságú terület lesz a szoftvergazdálkodás, ezt nem eliminálja a SaaS

17 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "S ZOFTVERSZOLGÁLTATÁSOK : B ILINCS VAGY S ZABADULÁS ? Zsoldos Sándor IPR-Insights Consulting & Research."

Hasonló előadás


Google Hirdetések