Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Milyen eszközeink vannak a védőoltás ellenzőinek meggyőzésére? Mészner Zsófia dr. ÁNTSZ Országos Gyermekegészségügyi Intézet Fővárosi Önkormányzat Egyesített.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Milyen eszközeink vannak a védőoltás ellenzőinek meggyőzésére? Mészner Zsófia dr. ÁNTSZ Országos Gyermekegészségügyi Intézet Fővárosi Önkormányzat Egyesített."— Előadás másolata:

1 Milyen eszközeink vannak a védőoltás ellenzőinek meggyőzésére? Mészner Zsófia dr. ÁNTSZ Országos Gyermekegészségügyi Intézet Fővárosi Önkormányzat Egyesített Szent István és Szent László kórház Rendelőintézete

2 Az immunizáció első lépései Magyarországon •Az 1760-as években a királyi család sok tagját vitte el a feketehimlő. •Mária Terézia is megbetegedett, még az utolsó kenetet is felvette 1767-ben, de szerencsésen mégis meggyógyult. •Mária Terézia ezt követően elkötelezett híve lett a feketehimlő elleni akkori egyetlen védekezési módnak, az inokulációnak (az immunizáció elődje). Jó példával elöl járva minden gyermekét beoltotta. •Támogatta széleskörű inokulációs program bevezetését az egész Habsburg birodalomban. Mária Terézia

3 Nincs új a nap alatt: a védőoltások elleni agitálás egyidős a védőoltásokkal!!

4 ‘One of the most important medical developments in the 20th century has been the control of once common childhood infectious diseases by the administration of highly effective vaccines. With the exception of safe water, no other modality, not even antibiotics, has had such a major effect on mortality reduction and the population growth’ Peter G. - NEJM, 1992 Röviden: a védőoltások csodálatos változást hoztak és hozhatnak gyermekek millióinak életébe, csak éppen hozzá kell jussanak…

5 A Web 2.0 és a „postmodern medical paradigm” •Ismérvei: –felhasználók generálta tartalom a döntő* –eü. kérdésekben első információs forrás a világháló –orvosi vélemény „ellenőrzését” is innen szerzik –www.gyermekbetegségek.huwww.gyermekbetegségek.hu •A vakcinák: –hatástalanok, feleslegesek,veszélyesek –érzelmi hatásra törnek •egyedi esetek *bárki részt vehet, blog, chat, fotó, video megosztás, stb..

6 Az antivakcinációs taktikák megismerése kulcskérdés* •Négy fő taktika –A tudományos tények elferdítése •csakis a saját céljaiknak megfelelő források citálása •hírnévrontás, rágalmazás •rosszul tervezett vizsgáltok eredményeinek –A munkahipotézis rugalmas változtatása •folyamatosan újabb ártalmak felvetése, ahogy kiderül a korábbi ártalmatlansága –Cenzúra a szakirodalomban •az ellenvélemények, érvek, új eredmények semmibe vétele –Személyes támadás az ellen fellépők ellen •TV, rádió, újságok •szociális média •jogi úton *A. Kata /Vaccine 30(2012)

7 A tudományos tények elferdítése: Unalomig ismételt mottók, frázisok, cáfolatok •„Nem vagyok védőoltás ellenes, csak biztonságos oltásokat szeretnék” –Nehéz ellene érvelni, ki ne szeretne biztonságos vakcinákat, ki ne támogatna további kutatásokat! –Önellentmondásban vannak: azt szeretnék, ha a vakcinákat előbb tömegméretekben, mások gyermekein vizsgálnák, utána alkalmaznák – pedig etikailag elfogadhatatlan az oltások visszatartása!!! •„Az oltóanyagokban mérgek vannak” –Fogalomzavar azt tekintve, mi a „méreg”, szándékos félrevezetés – pl. formaldehid •„Nincs bizonyíték arra, hogy a vakcina biztonságos” –Nekik kellene bizonyítani azt, hogy a vakcinák NEM biztonságosak, nem fordítva – logikai bukfenc

8 It is not, that there is no evidence, but there is evidence and it does not show an association (with vaccination). Dispelling the myth – „logikai bukfenc” Arlett P et al. Adverse Drug React Toxicol Rev 2001;20:37-45 Azt nehéz bizonyítani, ami nincs. Azt lehet igazolni, hogy egy létező esemény mutat-e összefüggést egy másikkal – pl. a védőoltással

9 A tudományos tények elferdítése: Unalomig ismételt mottók, frázisok, cáfolatok •„Nem a védőoltások miatt tűntek el a fertőző betegségek, hanem a jobb eü. ellátás, stb. miatt.” –Jellemzően félrevezető, grafikonokkal alátámasztott állítás – a tudomány és az eü. ellátás fejlődése javulása miatt a halálozás csökken, de nem a betegségek előfordulása – lásd kanyaró •„A vakcinák nem természetes anyagok” –Arra épít, hogy minden, ami természetes jó, ami nem, az rossz – jó példa a „bárányhimlős gyermekrúzs és cumi”. Nem veszi figyelembe a betegség vs. oltás kockázatát. •„A tudomány is tévedett már” –Logikai csúsztatás: amiért már fordult elő tévedés, nyilván a vakcinákat illetően is téves azt állítani, hogy nem ártanak

10 „ …a hepatitis B oltás statisztikailag emésztőrendszeri reakciókat vált ki, beleértve: a hepatitiszt, a gasztrointesztinális betegségeket és kóros májfunkciós vizsgálati eredményeket, összehasonlítva a kontroll csoporttal..” Vagyis: hepatoblastoma sejtek apoptozisát igazolták, nem pedig emberi, egészséges májsejtekét !!

11 Egyik beteg sem volt kanyarós/rubeolás ! Parvovirus B19 17% Group A Streptococcus 15% Human Herpes 6 6% Enterovirus 5% Adenovirus 4% Group C Streptococcus 3%

12 A védőoltás ellenzők munkahipotéziseinek folyamatos változtatása •A tudományos eredmények az időről időre felmerülő újabb „rémhíreket” sorra cáfolják –ez időbe telik, amit kihasználnak •Első célpont: higany – autizmus –sosem volt „higany” egyetlen vakcinában sem, a thiemrzál pedig ártalmatlan, kiürül –nincs a csecsemőkori egyadagosakban •Második célpont: aluminium- autizmus –kiderült, NINCS összefüggés •Harmadik célpont: túl sok antigén túl korai életkorban –modern vakcinákkal 20-ad annyi antigént adunk

13 Cenzúra a „szakirodalomban” - példák A gyermekeiket NEM oltató szülők véleményét összegző tanulmány arról, ki volt egészségesebb… Rolf Kron homeopata orvosnak egyetlen egy cikke sincs az elérhető orvosi szakirodalomban!

14 Szakemberek elleni személyes támadások

15 Kik a védőoltásokat ellenzők? •A védőoltásokat ellenzők két csoportja –Érzelmi alapon, szinte vallásos hevülettel ellenez minden, vagy sok oltást, bizalmatlan és ellenséges, változatos iskolázottsági háttérrel •reménytelen vele küzdeni… •„Őszintén remélem, hogy nem fogja a saját gyermeke kárán mindezt megbánni, de el kell búcsúzzunk, nincs időm önnel vitázni.” –Bizonytalan, a Web 2.0 információi után kérdései vannak, sok munkával esetleg meggyőzhető •jellemzően félinformációk és alapismeretek nélkül is tájékozottnak hiszi magát •képes lehet felfogni új információkat is, de érzelmileg is hatni kell rá •a legjobbat szeretné a gyermekének, de bizalmatlan •ugyanolyan hitelt ad a netes fórumoknak, mint a szakembernek

16 Mit lehet tenni - szerintem? •Laikus oldalról: –A szociális mediában, Web 2.0 felületeken kell sokkal jobban jelen lenni!! •a serdülő korosztállyal kellene foglalkozzunk többet •várandósok, családtervezők informálása •Szakember képzés érdekében –medikusok ismereteinek fejlesztése •speckoll, stb. –háziorvosok képzése –gyógyszerészek képzése –szubspecialitások művelőiek képzése •Egy remek példa….

17 Internetes hozzáférés az oltási tanácsadóhoz orvosoknak

18 Tájékozódási lehetőségek •EPINFO –www.antsz.hu/oekwww.antsz.hu/oek –Különkiadás : Módszertani levél a Védőoltásokról •www.euvac.net -európai országok védőoltási rendjewww.euvac.net •www.webdoki.hu - vakcina fórumwww.webdoki.hu •www.infovac.huwww.infovac.hu •www.cdc.gov - vaccinationswww.cdc.gov •www.worldwidevaccines.comwww.worldwidevaccines.com •MMWR – EPINFO amerikai változata –www.cdc.gov/MMWRwww.cdc.gov/MMWR –Védőoltási szaktanácsadó –


Letölteni ppt "Milyen eszközeink vannak a védőoltás ellenzőinek meggyőzésére? Mészner Zsófia dr. ÁNTSZ Országos Gyermekegészségügyi Intézet Fővárosi Önkormányzat Egyesített."

Hasonló előadás


Google Hirdetések