Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mozgóképi közlésmód A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mozgóképi közlésmód A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…"— Előadás másolata:

1 Mozgóképi közlésmód A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…

2 I. Mi a beállítás?  1. A kamera az operatőr kezében van, és ezen veszi fel a történetet.  2. Szerkezeti egység, amelyben még folyamatos a kamera által rögzített filmcselekmény.  x. Másodpercenkénti 24 fáziskép, amit a néző folyamatosnak lát.

3 II. Mi a jelenet a filmben?  1. A mozgóképi szerkezet tagolásának nagyobb egysége, mely több beállításból is állhat.  2. Amikor a szereplők cselekednek a filmben.  x. A cselekmény szempontjából valami fontosat tudunk meg a szereplők sorsáról.

4 III. Mi a montázs?  1. A képek áramlása, ami a nézőben érzelmeket, gondolatokat szül.  2. A felvételeket összeillesztik, és így jön létre a film cselekménye.  x. A ~ kiemeli egy-egy eseménysorból a legfontosabb részleteket, sűríti a cselekmény szempontjából a fontos eseményeket.

5 IV. Mi a plán?  1. Képkivágat  2. A filmkocka egy darabja  x. A kamera lencséje

6 V. Milyen plán mutatja meg a filmben legjobban a főhős érzelmi állapotát?  1. Amerikai (second)  2. Félközeli  x. premier

7 VI. Melyik dátum a filmtörténet / mozi „születésnapja”?  január 7.  december 23.  x január 1.

8 VII. Melyik az első nagyközönség elé került hangosfilm?  1. A diktátor  2. A jazzénekes  x. Jézus élete

9 VIII. Mit nevezünk a film cselekményének? (szüzsé)  1. Eseménysor, ami a filmben megjelenik, amiből következtethetünk a film történetére.  2. Valamilyen változás, átalakulás meséje, amelynek sémája van.  x. Konfliktus, amiből megtudjuk a film történetét.

10 IX. Mit nevezünk párhuzamos montázsnak?  1. A történetmesélést a mozgóképen más ábrázolási törvények uralják, mint az írott szó közegében.  2. Két – időben egyszerre játszódó – eseménysor a filmben.  x. Ha az események okszerűen következnek egymásból.

11 X. Mi a flashback?  1. A felirat, ami segíti tájékozódni a cselekmény téridő viszonylataiban a nézőt.  2. Zenei aláfestés  x. Az a megoldás, amikor a cselekmény egy filmben korábbi időre vált.

12 XI. Mit nevezünk a film történetének? (fabula)  1. A film nézése során a néző a cselekmény alapján maga konstruálja meg (állítja össze).  2. A film olyan egysége, amikor a főhős bajba kerül, és kimászik a konfliktusból.  x. A film főcímétől kezdődő képsor, ami a vége feliratig tart.

13 XII. Mi az alsó kamera állás?  1. A képkivágat a szereplőt alulról ábrázolja, hogy nagynak, félelmetesnek tűnjön.  2. A filmkockán csupa apró tárgyat láthatunk e megoldás kapcsán.  x. A szereplőt kicsinek láttatja, hogy nevetségesnek, kicsinek látsszon.

14 XIII. Milyen látószögű optikát használnál, ha egy western filmet forgatnál, mint rendező?  1. Teleobjektívet, mert jól láthatók a részletek.  2. Alap objektívet, mert a párbajoknál tudom fokozni az izgalmat.  x. Széles látószögűt, mert a táj végtelensége fontos a cselekmény ábrázolásánál.

15 XIII.+I Melyik sorozat rejt magyar filmrendezők neveit!  1 Ulmann Mónika, Geszler János, Pán Péter  2 Szabó István, Antall Nimród, Mészáros Márta  X Gesztes Antal, Rétsághi Félix, Barabás Géza


Letölteni ppt "Mozgóképi közlésmód A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…"

Hasonló előadás


Google Hirdetések