Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kifejezési eszközök a filmművészetben A képkivágások.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kifejezési eszközök a filmművészetben A képkivágások."— Előadás másolata:

1 Kifejezési eszközök a filmművészetben A képkivágások

2 A képkivágások jelen vizsgálatánál - a könnyebb érthetőség érdekében az embert vesszük alapul.
Különböző szakirodalmak különböző képkivágásokat határoznak meg, különbözőképpen nevezik őket, mi a következő öt esetet nézzük meg részletesen: NYOMJON MEG EGY GOMBOT!

3 A képkivágás nem más, mint a művész /a kamera/ valósághoz való közeledésének első állomása. Meghatározza egyrészt a kép tartalmát - hogy mi kerüljön a látótérbe - , másrészt az így kiválasztott anyag sajátos elrendezését. Ezért a képkivágások, a film alapvető művészi kifejezőeszközei közé tartoznak. Válasszon egy képet!

4 Nagytotál Az alakok nagyon messze, szinte a horizonton látszanak.
A nagytotál bemutatja az ember és a környezete viszonyát

5 Totál Nem egyszerűen optikai távolság függvénye, hanem olyan beállítás, amely egy meghatározott jelenet összes szereplőit, vagy egy teljes díszletkomplexumot foglal keretbe.

6 Az alakot az alsó képhatár mellmagasságban vágja el.
Second Az alakot az alsó képhatár mellmagasságban vágja el. Ez a szereplők közti kommunikációt legsemlegesebben ábrázoló képkivágás

7 A képen csak a fej látszik.
Közeli A képen csak a fej látszik. Az emberi arc leszubjektívabb vonatkozásai jutnak érvényre. Verbális kommunikáció nélkül is képes mély tartalmak közlésére.

8 Az emberi arcnak csak egy meghatározott része látszik.
Nagyközeli Az emberi arcnak csak egy meghatározott része látszik. Valamilyen cselekmény- részlet kiemelésére szolgál. A drámai mondanivalót sűríti.

9


Letölteni ppt "Kifejezési eszközök a filmművészetben A képkivágások."

Hasonló előadás


Google Hirdetések