Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A hálózattá alakulás útján

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A hálózattá alakulás útján"— Előadás másolata:

1 A hálózattá alakulás útján
Az együttműködés civil gyakorlata az EGYMI egyesület munkájában Radicsné Szerencsés Terézia egyesületi elnök 2009. szeptember 7.

2 Miért jött létre az EGYMI Egyesület? (2/1)
Visszahelyezett SNI tanulók esélyeinek biztosítása érdekében A többségi intézmény pedagógusainak szemléletformálásában közreműködés Inkluzív közeg kialakításához segítségnyújtás

3 Miért jött létre az EGYMI Egyesület? (2/2)
Okai: A gyógypedagógusok tapasztalata szerint a többségi iskolák elsősorban ismeretközpontúak, a készség- és képességfejlesztés háttérbe szorul. Jellemző a hagyományos módszerek túlsúlya. Magasabb a bukás és lemorzsolódási arány.

4 EGYMI Egyesület tagjai
Az Országos EGYMI Egyesület tagjai Alapításának éve: 2007

5 Az integrációt nem követni kell, hanem utat mutatni, segíteni!
EGYMI hálózat Az integrációt nem követni kell, hanem utat mutatni, segíteni!

6 EGYMI egyesület célja (2/1)
Általános célok: Jöjjön létre olyan együttműködési hálózat az EGYMI-k között, amely működése által a sajátos nevelési igényű tanulók esélyei nőnek. A törvényi szabályozások egységes értelmezése. Szakmai súlyát, kompetenciáját felhasználva az oktatáspolitika kedvező irányú befolyásolása. Az intézmények funkció váltásának segítése, minőségi intézmények létrejötte.

7 EGYMI egyesület célja (2/2)
Konkrét célok: Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények (továbbiakban EGYMI-k) szakmai munkájának összefogása. Az inklúzív társadalmi, iskolai környezetre való hatása: Szemléletalakítás, szemléletformálás. Információs, egyeztető kapcsolatok kialakítása mindazon állami, szakmai, társadalmi, önkormányzati szervvel, melyek tevékenysége hatással van a sajátos nevelési igényű gyermekek integrációjára, az EGYMI- k működésére. Az inklúzió szakmai támogatásához, eszközök fejlesztése. A műhelymunkák működtetésével a horizontális tanulás megjelenése. Szakmai kompetenciák erősítése az inklúzív pedagógia megvalósítása érdekében (mérés, eszközfejlesztés).

8 EGYMI működésének bemutatása

9 EGYMI Műhelymunka (Kecskemét) SWOT alapján; Átfordítások: Veszély  Lehetőség
Létszámcsökkenés Törvényi változások Saját gyógypedagógusok kiképzése Elhárító magatartás az integráló iskolákban LEHETŐSÉG Gyógypedagógus utazó tanár lesz EGYMI Egyesület véleményezése Különböző kompetenciákkal rendelkező szakemberek EGYMI-n keresztül képzések, tréningek

10 EGYMI Műhelymunka (Kecskemét) alapján Átfordítások: Lehetőség  Erősség
Gyógypedagógus utazó tanár lesz EGYMI Egyesület véleményezése Különböző kompetenciákkal rendelkező szakemberek EGYMI-n keresztül képzések, tréningek TÁMOP ERŐSSÉG Színvonalas utazó hálózat Proaktív szervezet Szakmaiság, hitelesség Pénzforrás teremtése Hálózat működtetése

11 Hálózati működés formái (2/1)
Együtt gondolkodás Együttműködés Koordináció Horizontális tanulás Jó gyakorlatok átvétele Minőségi szemlélet kialakítása Társadalmi kohézió megerősítése

12 Hálózati működés formái (2/2)
Továbbképzések Műhelymunkák Tanácsadás Eszközfejlesztés Adaptálás

13 A hálózat célcsoportja

14 A hálózat egyéb partnerei
Minisztériumok Educatio Kft. Regionális központok Kistérségek Közoktatási intézmények Önkormányzatok Kisebbségi önkormányzatok Egyház Családsegítő Rendőrség Nevelési Tanácsadó ISO Közoktatási szolgáltatók Önkéntesek

15 Az EGYMI tevékenységei
Az EGYMI -k szakmai tevékenységének megismerése, megismertetése egymással és a társadalom más szereplőivel. Folyamatos információcsere elméleti és gyakorlati kérdésekben, az eredményesen alkalmazott módszerek, programok, stb. közvetítése, publikálása. Konferenciák, képzések, továbbképzések tartása, a hazai és nemzetközi kutatások, pedagógiai kísérletek eredményeinek a gyakorlat szempontjából történő elemzése, hasznosítható tapasztalatok hozzáférhetőségének biztosítása. A helyi, regionális és országos kezdeményezések ösztönzése, segítése. Pályázatok figyelemmel kísérése, ajánlása annak lebonyolításában való közreműködés. Az EGYMI -k és az integráló intézmények részére közös tanulmányi, sport, kulturális versenyek, rendezvények szervezése. Integrált táborok szervezése különböző korosztályok számára. Nemzetközi kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás hasonló külföldi szervezetekkel, intézményekkel.

16 Lehetséges együttműködési forma a régióban

17 Az EGYMI Egyesület hálózat Anyagi bázisa
tagdíjak támogatói hozzájárulások pályázatok EU-s pályázatok ( TÁMOP ) Szakminisztériumi pályázatok Regionális pályázatok ( Levi-Strauss Alapítvány ) jótékonysági rendezvények

18 Örkény István: Az élet értelme Radicsné Szerencsés Terézia
Köszönöm a figyelmet! „Ha sok cseresznyepaprikát madzagra fűzünk, abból lesz a paprikakoszorú. Ha viszont nem fűzzük fel őket, nem lesz belőlük koszorú. Pedig a paprika ugyanannyi, éppoly piros, éppoly erős. De mégse koszorú. Csak a madzag tenné? Nem a madzag teszi. Az a madzag, mint tudjuk, mellékes, harmadrangú valami. Hát akkor mi? Aki ezen elgondolkodik, s ügyel rá, hogy gondolatai ne kalandozzanak összevissza, hanem helyes irányban haladjanak, nagy igazságoknak jöhet a nyomára.” Örkény István: Az élet értelme Radicsné Szerencsés Terézia Országos EGYMI Egyesület elnöke 6200 Kiskőrös, Hrúz M. u. 2/1. 06-78 /


Letölteni ppt "A hálózattá alakulás útján"

Hasonló előadás


Google Hirdetések