Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A hálózattá alakulás útján Az együttműködés civil gyakorlata az EGYMI egyesület munkájában Radicsné Szerencsés Terézia egyesületi elnök 2009. szeptember.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A hálózattá alakulás útján Az együttműködés civil gyakorlata az EGYMI egyesület munkájában Radicsné Szerencsés Terézia egyesületi elnök 2009. szeptember."— Előadás másolata:

1 A hálózattá alakulás útján Az együttműködés civil gyakorlata az EGYMI egyesület munkájában Radicsné Szerencsés Terézia egyesületi elnök szeptember 7.

2 Miért jött létre az EGYMI Egyesület? (2/1)  Visszahelyezett SNI tanulók esélyeinek biztosítása érdekében  A többségi intézmény pedagógusainak szemléletformálásában közreműködés  Inkluzív közeg kialakításához segítségnyújtás

3 Miért jött létre az EGYMI Egyesület? (2/2) Okai:  A gyógypedagógusok tapasztalata szerint a többségi iskolák elsősorban ismeretközpontúak, a készség- és képességfejlesztés háttérbe szorul.  Jellemző a hagyományos módszerek túlsúlya.  Magasabb a bukás és lemorzsolódási arány.

4 Az Országos EGYMI Egyesület tagjai Alapításának éve: 2007

5 EGYMI hálózat Az integrációt nem követni kell, hanem utat mutatni, segíteni!

6 EGYMI egyesület célja (2/1) Általános célok:  Jöjjön létre olyan együttműködési hálózat az EGYMI-k között, amely működése által a sajátos nevelési igényű tanulók esélyei nőnek.  A törvényi szabályozások egységes értelmezése.  Szakmai súlyát, kompetenciáját felhasználva az oktatáspolitika kedvező irányú befolyásolása.  Az intézmények funkció váltásának segítése, minőségi intézmények létrejötte.

7 EGYMI egyesület célja (2/2) Konkrét célok:  Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények (továbbiakban EGYMI-k) szakmai munkájának összefogása.  Az inklúzív társadalmi, iskolai környezetre való hatása: Szemléletalakítás, szemléletformálás.  Információs, egyeztető kapcsolatok kialakítása mindazon állami, szakmai, társadalmi, önkormányzati szervvel, melyek tevékenysége hatással van a sajátos nevelési igényű gyermekek integrációjára, az EGYMI- k működésére.  Az inklúzió szakmai támogatásához, eszközök fejlesztése.  A műhelymunkák működtetésével a horizontális tanulás megjelenése.  Szakmai kompetenciák erősítése az inklúzív pedagógia megvalósítása érdekében (mérés, eszközfejlesztés).

8 EGYMI működésének bemutatása

9 EGYMI Műhelymunka (Kecskemét) SWOT alapján; Átfordítások: Veszély  Lehetőség VESZÉLY Létszámcsökkenés Törvényi változások Saját gyógypedagógusok kiképzése Elhárító magatartás az integráló iskolákban      LEHETŐSÉG Gyógypedagógus utazó tanár lesz EGYMI Egyesület véleményezése Különböző kompetenciákkal rendelkező szakemberek EGYMI-n keresztül képzések, tréningek

10 EGYMI Műhelymunka (Kecskemét) alapján Átfordítások: Lehetőség  Erősség LEHETŐSÉG Gyógypedagógus utazó tanár lesz EGYMI Egyesület véleményezése Különböző kompetenciákkal rendelkező szakemberek EGYMI-n keresztül képzések, tréningek TÁMOP       ERŐSSÉG Színvonalas utazó hálózat Proaktív szervezet Szakmaiság, hitelesség Pénzforrás teremtése Hálózat működtetése

11 Hálózati működés formái (2/1)  Együtt gondolkodás  Együttműködés  Koordináció  Horizontális tanulás  Jó gyakorlatok átvétele  Minőségi szemlélet kialakítása  Társadalmi kohézió megerősítése

12 Hálózati működés formái (2/2)  Továbbképzések  Műhelymunkák  Tanácsadás  Eszközfejlesztés  Adaptálás

13 A hálózat célcsoportja

14 A hálózat egyéb partnerei  Minisztériumok  Educatio Kft.  Regionális központok  Kistérségek  Közoktatási intézmények  Önkormányzatok  Kisebbségi önkormányzatok  Egyház  Családsegítő  Rendőrség  Nevelési Tanácsadó  ISO  Közoktatási szolgáltatók  Önkéntesek

15 Az EGYMI tevékenységei  A helyi, regionális és országos kezdeményezések ösztönzése, segítése. Pályázatok figyelemmel kísérése, ajánlása annak lebonyolításában való közreműködés.  Az EGYMI -k és az integráló intézmények részére közös tanulmányi, sport, kulturális versenyek, rendezvények szervezése. Integrált táborok szervezése különböző korosztályok számára.  Nemzetközi kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás hasonló külföldi szervezetekkel, intézményekkel.  Az EGYMI -k szakmai tevékenységének megismerése, megismertetése egymással és a társadalom más szereplőivel.  Folyamatos információcsere elméleti és gyakorlati kérdésekben, az eredményesen alkalmazott módszerek, programok, stb. közvetítése, publikálása.  Konferenciák, képzések, továbbképzések tartása, a hazai és nemzetközi kutatások, pedagógiai kísérletek eredményeinek a gyakorlat szempontjából történő elemzése, hasznosítható tapasztalatok hozzáférhetőségének biztosítása.

16 Lehetséges együttműködési forma a régióban

17 Az EGYMI Egyesület hálózat Anyagi bázisa  tagdíjak  támogatói hozzájárulások  pályázatok  EU-s pályázatok ( TÁMOP )  Szakminisztériumi pályázatok  Regionális pályázatok ( Levi-Strauss Alapítvány )  jótékonysági rendezvények

18 Köszönöm a figyelmet! „Ha sok cseresznyepaprikát madzagra fűzünk, abból lesz a paprikakoszorú. Ha viszont nem fűzzük fel őket, nem lesz belőlük koszorú. Pedig a paprika ugyanannyi, éppoly piros, éppoly erős. De mégse koszorú. Csak a madzag tenné? Nem a madzag teszi. Az a madzag, mint tudjuk, mellékes, harmadrangú valami. Hát akkor mi? Aki ezen elgondolkodik, s ügyel rá, hogy gondolatai ne kalandozzanak összevissza, hanem helyes irányban haladjanak, nagy igazságoknak jöhet a nyomára.” Örkény István: Az élet értelme Radicsné Szerencsés Terézia Országos EGYMI Egyesület elnöke 6200 Kiskőrös, Hrúz M. u. 2/ /


Letölteni ppt "A hálózattá alakulás útján Az együttműködés civil gyakorlata az EGYMI egyesület munkájában Radicsné Szerencsés Terézia egyesületi elnök 2009. szeptember."

Hasonló előadás


Google Hirdetések