Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A digitális ingatlan-nyilvántartás szolgáltatásfejlesztése Toronyi Bence Főigazgató Földmérési és Távérzékelési Intézet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A digitális ingatlan-nyilvántartás szolgáltatásfejlesztése Toronyi Bence Főigazgató Földmérési és Távérzékelési Intézet."— Előadás másolata:

1 A digitális ingatlan-nyilvántartás szolgáltatásfejlesztése Toronyi Bence Főigazgató Földmérési és Távérzékelési Intézet

2 •Nemzetközi szinten elfogadott tény a földügyi szakemberek és a gazdasági élet szereplői részéről, hogy a földügyi igazgatás jogi és intézményi rendszere a gazdasági növekedés és a fenntartható fejlődés egyik legfontosabb infrastruktúrája •A föld- ingatlan tulajdonokat a földügyi igazgatás intézményei, a kataszter, ingatlan-nyilvántartás, ill. ezek integrálása révén létrejött intézmények tartják nyilván, vezetik a jogi és térképi változásokat •Garantálják az ingatlanokhoz fűződő tulajdon és egyéb jogok biztonságát •Adat és egyéb szolgáltatásokat nyújtanak a gazdasági élet szereplői és a társadalom részére A földügyi igazgatás nemzetközi irányai

3 [1] [1] Forrás: Stig Enemark: Building Land Information Policies. Proceedings of UN/FIG Special Forum on Building Land Information Policies in Americas, Aguascalientes, Mexico, October Földinformáció Kataszteri és Topográfiai Adatok Térbeli adatinfrastruktúra Birtoklás és egyéb jogok Tulajdon, Jelzálog és Szolgalmi jogok Jogok biztosítása Földérték Földérték meghatározása Ingatlanadó beszedése Földhasználat Politika és Tervezés Földhasználat ellenőrzése Ingatlan fejlesztés Építménytervezés és engedélyeztetés Szabályozás és megvalósítás Fenntartható Fejlődés Gazdasági, Társadalmi és Környezeti Hatékony földpiacHatékony földhasználat irányítás Egy globális földügyi igazgatási perspektíva [1]

4 Nemzetközi kapcsolatok Termékek: • EuroDEM (50m) • EuroBoundaryMap • EuroGlobalMap Kidolgozás alatt: • EuroGeoNames • State Boundaries of Europe Projektek: • ESDIN •Kataszteri pilot A magyar földügyi igazgatás képviselete A jelenlegi magyar elnökség támogatása Az ISO szabványjavaslat (Land Administration Domain Model, LADM) kidolgozásában való részvétel A magyar földügyi igazgatás adatmodellje, mint melléklet szerepel

5 •A magyar földügy, egységes ingatlan-nyilvántartása megfelel a korszerű nemzetközi szakmai trendeknek •A magyar rendszer többcélú földügyi rendszer, mely a hagyományos kataszteri és ingatlan-nyilvántartási adatok karbantartása, szolgáltatása mellet, egyéb szakmai feladatokat is ellát •Felelős a topográfiai térképek készítéséért, geodéziai alaphálózatok és az adminisztratív határok karbantartásáért, vezeti a földhasználat nyilvántartást és nem utolsósorban, támogatja, végrehajtja az állam aktuális földbirtok politikai elképzelését A magyar földügyi igazgatás

6 Digitális Földhivatal koncepció Stratégiai célok Kettős: • Az elektronikus földhivatali nyilvántartás továbbfejlesztésével az ingatlan- nyilvántartás hatékonyságának, minőségének, biztonságának növelése - ügyfél-orientáltabb ügyintézés biztosítása, - a szolgáltatások minőségének javítása • Másrészről a digitális földhivatal megépítésével a nemzeti téradat management alapjainak kidolgozása és biztosítása egyéb célra történő felhasználáshoz (EU Kataszteri Bizottság alapelveivel összhangban)

7 Digitális Földhivatali koncepció 1. Felmérés, Analízis, Javaslat, Döntés, Rendszertervezés 2. Központi, Non-stop Földügyi nyilvántartási szolgáltatások 4. Központi Tranzakciós rendszer 3. Ügyfélkapu I. (Belépés) 5. Gazdasági Statisztikai szolgáltatás 6. Elektronikus Dokumentum kezelés 7. Ügyfélkapu II. (On-line ügykezelés) 8. On-line kapcsolat az egyéb közigazgatási rendszerekkel TAKARNET24 EKOP pályázat

8 Digitális Földhivatal program első lépése •Központi adattárház kialakítása az elektronikus adatszolgáltatásokhoz •Földhivatali szolgáltatások az ügyfélkapun keresztül állampolgárok számára is •0-24 órás elektronikus szolgáltatás •Statisztikai adatok szolgáltatása központilag •Egységes kódállomány kialakítása, adattisztítás a körzeti földhivatali adatbázisok szintjén •Elektronikus fizetési rendszer bevezetése Földhivatali adatok elektronikus non-stop szolgáltató rendszere Ügyfélkapun keresztül EKOP

9 A TakarNet24 projekt jelenlegi állása •A FÖMI központi szerverparkja beüzemelésre került •Az informatikai alkalmazás határvédelmi tűzfal rendszere elkészült •Központ adattárház elkészült •A kódharmonizációs programfejlesztések befejeződtek, a kódharmonizációs földhivatali feladatok véget értek •A központi kódadatbázis felállítása megtörtént, a központi kódkiosztás a FÖMI-ből történik •Az adatbázis migráció és az adatbázisok konzisztenciájának létrehozása befejeződött Befejezett feladatok:

10 A TakarNet24 projekt jelenlegi állása •A budapesti 1. és 2. számú, valamint a vidéki körzeti földhivatalokból az elsődleges adatbázis replikáció teljes körűen működik •A TAKARNET belső felhasználók részére készült alkalmazás (tulajdoni lap, földhasználati lap, térképi adatszolgáltatás) tesztelése megtörtént •A földügyi ágazat részére statisztikai információkat szolgáltató alkalmazás elkészült •Az ügyfélkapun keresztüli szolgáltatások alkalmazás fejlesztése, elektronikus fizetési rendszer bevezetése •2011. január 17-től a kormányhivatalok ügyfélszolgálatain (29 helyen) ügyfélkapun keresztül magánszemélyek elérhetik a szolgáltatásokat Befejezett feladatok:

11 A TakarNet24 projekt jelenlegi állása Folyamatban lévő feladatok: •Ingatlanok azonosítása térkép alapján •A szolgáltatás terheléses és katasztrófa tűrési tesztje •A rendszer teljes körű auditja •A regisztrált felhasználók folyamatos integrálása az új szolgáltatói környezetbe •A kommunikációs hálózat sávszélességének növelése A projekt befejezésének tervezett határideje június 30.

12 •Regisztrált és magán ügyfelek a TAKARNET rendszert 7*24 órában érhetik el •Magánszemélyek ügyfélkapun keresztül érhetik el a szolgáltatásokat –Tulajdoni lap első része (havonta 20 db ingyenes) –E-hiteles tulajdoni lap másolat (teljes, szemle) –Nem hitelesített tulajdoni lap másolat (teljes, szemle) –Térképmásolat (nem hitelesített) (2011. január 17-től 29 kormányablakban már elérhető) •Térképi kereső (Térkép alapján választható ki az ingatlan) Június 30-a után elérhető új szolgáltatások

13 •Magánszemélyek ügyfélkapun keresztül elérhető szolgáltatásai oFöldhasználati lap oMagán földmérők részére adatszolgáltatás változási vázrajzok készítéséhez oIngatlan változásfigyelés regisztrálása •Regisztrált ügyfelek által elérhető szolgáltatások oFöldhasználati lap oFöldmérési adatszolgáltatás változási vázrajzok készítéséhez oStrukturált adatszolgáltatás (XML, DXF, DAT) oKereskedelmi tanúsítók által kiállított tanúsítványok elfogadása Tervezett új szolgáltatások

14 2011. január 1-től a jogszabályi változások a FÖMI részére lehetővé teszik egyedi megállapodások alapján több települést érintő adatok szolgáltatását Az elektronikusan szolgáltatott adatok formátuma a megrendelő igényekhez igazodva lehet XML, DXF,SHAPE, DAT, XLS… Az adatszolgáltatás tartalma lehet teljes, illetve a megrendelő igényéhez igazodó tartalmú részleges (nem teljes tulajdoni lap, földhasználati lap …) Az adatszolgáltatás gyakorisága lehet egyszeri, de lehetőség van meghatározott időközönkénti adatfrissítésre Tervezett új szolgáltatások

15 HUNAGI konferencia március 3. Köszönöm a figyelmet E_mail:


Letölteni ppt "A digitális ingatlan-nyilvántartás szolgáltatásfejlesztése Toronyi Bence Főigazgató Földmérési és Távérzékelési Intézet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések