Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaVince Fekete Megváltozta több, mint 9 éve
1
Az aranyat érő ötlettől a megvalósításig… Lakatos Gabriella Certified eMarketer E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
2
Fejlesztés Működtetés Tanácsadás Képzések eMarketing E-Bridges eMarketing™ üzleti kommunikációs szolgáltatások mikro- és kisvállalkozásoknak
3
A legtöbb vállalkozás az első időben „tervszerű kapkodásban” működik Ennek ellenére sokan nyereségesek! Mekkora hasznuk lehetne akkor, ha átgondoltan és kitartóan terveznének? SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
4
A legtöbb kisvállalkozás bevétele az „utcai” értékesítéstől függ! SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
5
A vevőkért egyre jobban meg kell dolgoznunk! SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
6
Az eladás növelés kikerülhetetlen útja része a tervezés!
7
Az előadásban bemutatom az eMarketing Terv-et konkrét számításokkal és mintákkal. Ugyancsak megismerheti, hogy milyen fontos előnyöket jelent vállalkozása számára az eMarketing Terv használata Lakatos Gabriella CeM eMarketer SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
8
Mi az eMarketing Terv? Az eMarketing Terv túlmutat a weblap kommunikációs működésén! Célja az online piaci befolyásolás és az értékesítés teljeskörű támogatása
9
Miért kell ez nekem? ….mert mindenkinek van, akinek „életbevágó”, hogy nagyon komolyan forgalmazzon!
10
Mit kapok, ha tervet kérek? Hirdetéseket, költségterveket, ütemezett munkafeladatokat, szakembereket egy rendszerben, akik részt vesznek a munkában. … csak akkor kerülhet el egy csapdát, ha tud a létezéséről! … úgy hozhat ki legtöbbet pénzéből, ha kihasznál minden előnyt!
11
Mi lesz benne tervezve? Mindenből a legjobb, de nem a legdrágább!
12
I. Marketing technológia a világ élvonalából - nemzetközi marketing és értékesítési trendek, - a legjobb minőségű webprogramok, - a legjobb szakemberek, …. kevesebb nem elég, mert a vevőket mások is így kényeztetik! SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
13
II. Tudatos Piacbefolyásolás és fokozatosság Egyszerűbb induló weblappal is jó online pozíció érhető el, ha azonnal online kampány társul hozzá. A kampány költségeit és a a weblap működési költségeit egy rendszerben tervezzük, így lesz elég forrás - a reklám költségekre, - a hirdetésekre, - az online helyezés felépítésére is. SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
14
III. Ütemezés: igazodik az értékesítés és a weblap életciklusaihoz fejlesztés működés pozícionálás megújítás teszt analízis fenntartás SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
15
IV. Rendszer Kevesebb a hiba Kisebb a kísérletezési veszteség Itt megy el a vevő! Itt folyik el a pénz! SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
16
V.Változások A weblapokat működés közben, fokozatosan igazítjuk a változó marketing igényekhez, és a vevők igényeihez. Ezt értékeli a Google is! Ez a változásmanagement hétköznapi munka, nem választható divat trend! SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
17
A legkisebb vállalkozásból is virtuális nagyüzem lesz az interneten!
18
Weblap programozó informatikus Ez volt eddig!
19
Újdonság: Minden formában kommunikálunk a piaccal béta
20
Újdonság a marketing technológiával: csoportos vásárlás
21
béta Újdonság a marketing technológiával: Free Open Source software-ekre épülő „SOA”
22
VÁLLALKOZÁSOK VÁLLALKOZÁSOK Weblap, webáruház fejlesztés Kommunikációs működtetés Joomla! ügyviteli software- ek Google AdWords hirdetések eMarketing, IT pályázatok ÖNKORMÁNYZATOK Internet portál fejlesztés, Kommunikációs működtetés e-ügyvitel, közadattár Joomla! software-ek média koncepció, pályázatok NON-PROFIT NON-PROFIT Internet Portál fejlesztés működtetés Közösségi kommunikáció Joomla! software-ek IT fejlesztések, pályázatok Open Source software-ek Webfejlesztések Joomla!-val Green hosting szerver Üzleti kommunikációs és online kommunikációs projektek Online marketing projektek Profi üzleti kommunikáció OS informatikai rendszerekkel és marketing technológiával - beruházások nélkül kisvállalkozásoknak CeM eMarketer Megvalósítás: a kisvállalkozások vevőkommunikációjára szakosodott E-Bridges eMarketing TM
23
Hogy működik az Online Project Management? analízis fejlesztés pozícionálás működés pozícionálás fenntartás Értékelés, eredmény kimutatás és folytatás…
24
A Project Management előnye I. Jobb kommunikáció a vevőkkel Jobb helyezés a weblapok között Rendszeres vásárlók Rendszeres bevétel Kevesebb hiba Kisebb kísérletezési veszteség SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
25
A Project Management előnye II. Szakmaiság Lépéstartás Koordináció Összetett team munka Folyamatos igazodás Kevesebb hiba Kisebb kísérletezési veszteség SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
26
A Project Management előnye III. Az eMarketing Terv elemei: •Online Project Management •Agilis software fejlesztés •Értékesítési stratégia •Promóció – reklámozás •Üzleti terv •Pénzügyi Terv •A fenntartás és az üzleti működtetés költségei •Eredmény kimutatás •Integrált üzleti kommunikáció Költségérzékeny tervezés
27
Ahogy tanulunk, úgy haladunk! A szakemberek és a megrendelők egyformán aktív fejlesztői a végeredménynek. A célkitűzések megvalósíthatósága folyamatos igazodással történik! A webprogramokat és a hirdetéseket is menet közben együtt alakítják. Nagyobb terhet ró a résztvevőkre, de sokkal jobb végeredményt biztosít! A Project Management előnye IV. SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
28
Project Management árpaletta Management Fenntartás Reklám költség SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
29
Mennyivel drágább profikkal együtt működtetni a weblapot? SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
30
A projekt management jelentősége Professzionálisan kezelt weblapok bevételének növekedése Tudatosan kezelt weblapok bevételének növekedése Bevételek
31
Növekedési ütem Magyarországon Hol a nagy pénz? 2010 A magyar webáruházak éves forgalma 2006-ban 3 milliárd, 2010-ben 133 milliárd!!
32
Webáruházak forgalma Magyarországon
33
Az online piac széthúzódott Bármilyen termékre van valahol vevő előbb - utóbb…. Long Tail - Hosszú farok effektus - aki keres, az talál!
34
Növekedési ütem előfeltétetei A rendszeres internet használók fele már vásárolt online! Képzettség az értékesítők egyre jobban tudják a vevő kommunikációt a marketing technológiával Eszköz ellátottság Motiváció Olcsóbb, egyszerűbb, személyre szabott vevő igények
35
Mit tervezünk még? SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
36
VI. Értékesítési stratégia Tudjuk, hogy hol találhatók az elsődleges vevők! Tervezzük! Mennyiért éri meg az első oldalon lenni a Google-ban? Mennyi ideig hirdessünk? Mit hirdessünk? Hogyan ismerjük meg a vevők valódi igényeit!
37
Még hol hirdessünk? Hány, évente visszatérő, kampányciklust tervezzünk ? Hogy működtessük a Facebook oldalt? Hogyan kezeljük az új vevőket és a visszatérőket? Hogyan kezeljük a kapcsolattartást a hírlevéllel? Hogy akciózzunk? Hogy szállítunk? Mit adunk ingyen? Hogy hangoljuk össze mindezt egy rendszerben? A vevők máshol is vannak! SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
38
Forrás: http://www.szek.org/tudasbazis A hazai vevők által kedvelt fizetési és szállítási feltétek 2009-es felmérés
39
VII. Integráció Általában igaz, hogy az online hirdetés a tradícionális reklám és a személyes üzletépítés eredményeit turbózza. Minél jobban szervezett a vevőkommunikáció, annál többet tudunk kihozni az online reklámból! SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
40
VIII. Online Marketing munkafolyamatok Összetett tevékenység Promóció – reklámozás Integrált marketing
41
Mivel kezdjük a tervezést? SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
42
I. Elemzéssel: eMarketing audit Kinek, mit, hogyan adhatunk el? - Termék, szolgáltatás - Ár - Értékesítési helyek - Piac befolyásolás Hova kell az interneten elhelyezni, mit lehet elérni?
43
- Termék, szolgáltatás audit A weblap is a vállalkozás terméke - virtuális termék! Struktúrája és programja a promotált terméket és szolgáltatásokat teszik versenyképessé! A weblap a termékhez igazodik! A weblap önmagában még nem jelent előnyt az értékesítésben! Az eMarketing és a weblap teljes működése (fenntartás, vevő kommunikáció) együttesen hoznak előnyt. A weblap csiszolgatásán keresztül az üzlet működése is javul. SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
44
Ha erős az online konkurencia, vagy a realizált eredmények elmaradnak a prognosztizáltaktól, akkor az újabb online kampányok mellett, az árképzést érdemes újra gondolni. Az árrés gyakran nagyon alacsony, ami a kampány költségeknek szűkebb határt szab. Az elérhető maximális vevőszámot ilyenkor gazdaságosan nem kaphatják meg. - Ár audit SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
45
- Értékesítési helyek auditja Nagyon fontos az online pozíció megszerzése és megtartása, hiszen a látogatók tudatosan keresnek és sokan keresik őket. A többi reklámanyagnak, ismertetőnek, és minden hirdetésnek, bármilyen média megjelenésnek, még a termék csomagolásának is, utalni kell a weblapra, mert így nyújt tökéletes lefedettséget.
46
- Piaci befolyásolás, promóció - reklámozás Az online reklám kampányokat az audit szerint tervezzük, így a legtöbb potenciális fogyasztóhoz eljutnak, - lehetőleg csak azokhoz. Ezzel jelentős költséget takarítunk meg! A Google is kedvezőbb áron számol. A Google kampány csak egy része a promóciónak. A kampányt összehangoljuk a weblapot működtető vállalkozás minden egyéb hirdetésével is. SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
47
Mivel folytatjuk?
48
• kampány tervekkel • hírlevél kampányokkal • felelősökkel • határidővel • ütemtervvel • költségtervvel II. Marketing integráció tervezése SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
49
III. Döntés Az elkészült tervek szerint súlypontozni, válogatni lehet. Az integrációval elkerülhető az átfedés és csökkenthető a megvalósítási költség. Az induló költségtervben már látható az is, hogy hol szükséges a tételek újragondolása. SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
50
Döntési pontok - Fejlesztési és működtetési költségek - Munkacsapat - Marketing integráció
51
Weblap készítés, egyedi design: 700 € Szerverhoszt, domainnév: 80 € Egyedi szállítási, postázási program: 800 € Webshop: 1200 € One Step Optimization: 250 € Google kampány felépítés: 150 € eMarketing Terv: 300 € Google AdWords kampánykeret: 400 € Weblap projekt vezetés: 380 € Összesen: 4260 € - Pénzügyi terv - Induló webáruház Üzleti weblap, webáruházzal, egy folyamatosan működtetett online projekthez A legkisebb vállalkozás is virtuális nagyüzemként működik! SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
52
- Webüzlet fejlesztési szakaszok - induló webáruház Kit bízzunk meg? Kivel dolgozzunk? A legkisebb vállalkozás is virtuális nagyüzemként működik!
53
A fenntartás költségei A weblap üzleti működés és a fenntartás költségeit a weblap programjának átvételétől számoljuk. Mértéke a feladattól függ. A működtetési költségeket, amelyek részben fix, részben változó költségek, a terv tartalmazza. Ezeket is a beruházás költségeihez vesszük, ha induló üzletről van szó. A legkisebb vállalkozás is virtuális nagyüzemként működik! SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
54
Weblap Működtetési fix költségek egy közepes forgalmú, (havi 10 000 látogató) weblapnál, outsource megbízással A weblap az elsők között releváns helyen van tartósan. Google reklámjait rendszeresen működteti. A cég online forgalma meghaladja az évi 15 milliót. Alkalmazottak havi munkadíjai ÁFA nélkül: 1Weblap manager 10000 Ft 1eMarketer 20000 Ft 1Webmester 14000 Ft* 1Weblap adminisztrátor 5000 Ft* Összesen 49000 Ft * alaptevékenység ↕ ↕
55
Az üzleti működtetés változó költségei A kampányok és a eMarketing költségek szakaszosan változó mértékben. Napi bevétel a weblapról csak napi munkával lesz! Még a legkisebb weblapnál sem csökkenhet átlag heti 10 munkaóránál kevesebbre, a fenntartás és működtetés! A legkisebb vállalkozás is virtuális nagyüzemként működik! SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
56
Változó költségek Mi csak költségérzékeny cégeket ismerünk, ezért mindig úgy állítjuk össze a weblap egymásra épülő eszköztárát, hogy fokozatosan bővíthető költségekkel tudjuk menedzselni. A weblap a tervben, a választott elemektől függően, azonos változó költségen is szerepelhet, mert –az alap fenntartás, –az alap hirdetési költségek, –az alap munkadíj, havi egy összegű átalány kifizetéssel megoldhatók. Az időszakos kampányok, a fejlesztési költségek, a költségvetésben keretösszeggel tervezhetők.
57
A szerződésen túli többletmunkát nem kell kifizetni! Minden hónapban fizetendő!, ….akkor is, ha az adott hónapban éppen kevesebb vagy alig volt munka. Az átalány módosítását mindkét fél kezdeményezheti, ha tartósan és indokoltan növekszik vagy csökken munkamennyiség. Az átalány díj jelentős megtakarítás SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
58
IV. Eredménykimutatás –költségek megtérülése A Webanalitika hiteles mérőeszközei nélkül nem dolgozunk! A Google Analytics óráról - órára több, mint 30 szempont szerint gyűjt számadatokat a weblap látogatóinak reakcióiról és a trendekről. Reklám megtérülési mutatók: Egy elért látogató hirdetési költsége = Google AdWords költség / elért aktív látogatók, (kattintások) száma Egy vásárló költsége= (Összes hirdetés + működési költség) / vásárlások száma SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
59
- Reklám megtérülési mutatók: Pontosan felmérhetjük, hogy megtérültek-e a reklámra fordított költségek? Csak az online költségekből tudunk pontos megtérülést számolni! – a Google analytics segítségével. Marketing integrációval a többi reklám megtérülési adatairól is pontosabb képet kapunk, ( pl.: a weboldalakra irányított hagyományos hirdetésekkel). Online reklám / elért vevők száma = egy elért látogató költsége Pl.: Bevétel = 69.193.750 Ft Összes reklám kiadás= 4.505.000 Ft
60
- Reklám megtérülési költségek: Összes reklám kiadás /Bevétel = egy bevétel forintra fordított reklám forint Nem számoljuk ki, mindenki maga elvégezheti saját adataival Az értékelésnél viszonyítsunk! • Előző évi bevétel azonos reklám költéssel, • online kommunikáció management és • Google AdWords költség nélkül: Még egy adatra volna szükség a pontos értékeléshez! • Bevétel reklám kiadások nélkül: Ezt nem ajánljuk kipróbálni!
61
- Marketing kiadások mértéke A marketingkiadások a jövőben sem mérséklődnek, legfeljebb a növekvő forgalomtól függően csökken részarányuk a teljes költségvetésben. Térjünk el az ilyenkor szokásos “Bevétel, kiadás, adózás előtti és adózás utáni eredmény” számítástól. Mennyibe kerül egy elért vevő, arra vagyunk kiváncsiak. SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
62
- Éves összes marketing kiadás Weblap éves összes működési költsége (tárhely, domainnév): 20 000 Ft Google AdWords és Facebook hirdetések: 1.000.000 Ft Munkadíjak: 360.000 Ft Éves összes e-kommunikációs költség: 1.380.000 Ft Rádiós reklám: 1.500.000 Ft Plakátok: 140.000 Ft Szórólapok: 365.000 Ft Újság hirdetések: 2.000.000 Ft Éves egyéb marketingkiadás munkadíj nélkül: 4.005.000 Ft Összesen: 5.385.000 Ft SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
63
- Online marketing eszközeink sem örök életűek ! Meddig használható a weblap? - software frissítés nélkül, - biztonsági fejlesztések nélkül? - folyamatos lépéstartás nélkül? Képzések az üzleti használatról…? Megújuló webprogramok és marketing technológia eMarketing Terv szerint ütemezett fejlesztések
64
Összefoglalás Ahhoz, hogy a vállalkozás az üzleti évét profittal zárja, szoros költségvetéssel tervezett állandó online promócióra invesztáljunk. Az értékesítésben mindig a hirdetésre fordított összeg lesz a legnagyobb. Reklám költség Fenntartás Management SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
65
Megújuló kihívások - integrált üzleti kommunikáció A legtöbb vállalkozás nem végez piackutatást. A tervezett online kommunikáció költségkímélő és hatékony piaci elemző eszköz lesz a vállalkozó kezében. Hozzunk ki a kevesebből többet! A jól irányzott, integrált marketing tevékenységgel fenntartjuk a vevők figyelmét.
66
A tervszerűen megvalósított online kommunikáció költségkímélő és hatékony piaci elemző eszközzé válik a vállalkozó kezében.
67
Ugyanazon az online piacon vagyunk, ahova a költségérzékeny vállalkozásokat is pozicionáljuk. Egyedi értékesítési stratégiát készítünk, kipróbált eszközöket, teljes szolgáltatást adunk, versenyképes áron. Összetett tudást közvetítünk minden projektben. Ott vagyunk a Google AdWords és az eMarketing nemzetközi szakmai közösségeiben. Minden vevővel egyenként foglalkozunk, rendszeres Skype support-ot és képzéseket is biztosítunk. E-Bridges eMarketing Terv
68
eMarketing Terv saját weblapunkra telepített projektkezelő programban: Free Joomla kiegészítő: projekt és feladatkezelő program
69
Költségérzékeny tervezés Az eMarketing Terv elemei: •Online Project Management •Agilis software fejlesztés •Értékesítési stratégia •Promóció – reklámozás •Üzleti terv •Pénzügyi Terv •A fenntartás és az üzleti működtetés költségei •Eredmény kimutatás •Integrált üzleti kommunikáció
70
2005 óta az E-Bridges eMarketing TM rendszerben készítjük a terveket Folyamatos megbízásokhoz, saját használatra akkor is eMarketing tervet készítünk, ha a megbízó ezt külön nem kéri!
71
2005 óta az E-Bridges eMarketing TM rendszerben készítjük a terveket Az eMarketing tervet a Joomla weblaphoz telepített Projekt kezelő software-ren készítjükel egy évre, negyedéves, és havi bontásban Az anyagot dokumentum formátumban is átadjuk. Az eMarketing Terv megvásárolható önálló programként is.
72
Mit kínálunk az eMarketing Tervvel együtt Marketing technológiát a világ élvonalából, és - a legjobb minőségű programokat - az árban is legjobb fejlesztőket - “green hosting” környezetbarát szerver szolgáltatásokat - nemzetközi standardokkal SEO White papers - E-Bridges útmutatók - E-Bridges eMarketing TM
73
eMarketing Tervezés Online Project Management E-Bridges eMarketing ™ info@e-bridges.eu e-bridges.eu emarketingexpert.eu Skype:eurobridge E-Bridges útmutatók
74
Az integrált marketing a vevőkommunikáció egyetlen ígéretes útja! Töltse le eladásomat az integrált marketing alapjairól is!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.