Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gárdonyi TDM Gyakornoki Program 2012 Készítették: Balla Renáta Csizmadia Vivien Czifra Judit Németh Orsolya Papp Bence Trautsch Zsófia gyakornokok és Somossy.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gárdonyi TDM Gyakornoki Program 2012 Készítették: Balla Renáta Csizmadia Vivien Czifra Judit Németh Orsolya Papp Bence Trautsch Zsófia gyakornokok és Somossy."— Előadás másolata:

1 Gárdonyi TDM Gyakornoki Program 2012 Készítették: Balla Renáta Csizmadia Vivien Czifra Judit Németh Orsolya Papp Bence Trautsch Zsófia gyakornokok és Somossy Eszter TDM menedzser

2 Tartalom: 1. A TDM Gyakornoki Program bemutatása 2. Turisztikai kapacitás-kutatás 3. Vendégelégedettségi gyorsteszt 4. Tourinform ügyfélszolgálat látogatottsági adatai 5. Kitelepülés rendezvényekre 6. Kapcsolattartás a partnerekkel, Honlap töltések, frissítések 7. Rendezvényszervezések 8. Próbavásárlás kutatás - Mystery Shopping 9. Webstatisztika 10. Gárdonyi TDM Tourinform Iroda: Szezonértékelő gyorsteszt 11. Vendégforgalmi adatok 2011, Gárdonyi IFA adatok

3 1. A TDM Gyakornoki Program bemutatása

4 Gyakornoki programindító nap

5 A gyakornoki program alapjai • Szabályok közös megfogalmazása és elfogadása • Felelősségvállalás • Önállóság • Projekt szemléletű csoportmunka • Partnerség • Célmeghatározás, időterv, felelősök kijelölése • „Mérföldkövek”

6 Gyakornoki megbeszélések

7 Gyakornoki beosztás

8 Emlékeztető

9 Gyakornoki projektek • TDM kapacitás kutatás • TDM tagság fejlesztési program • Webstatisztikai elemzések • TDM Mistery guest projekt koordináció • Rendezvényszervezés • Előadás készítése és megtartása (TDM fórumon) „Hagyományos” feladatok: • Pultos ügyfélszolgálat, kitelepülések • Weboldal töltésNETA • Hírlevelek, felhívások készítése

10 Adatbázis töltések és frissítések

11 Webstat. kutatás

12 Ügyfélszolgálat

13 Gyakornoki napló Gyakornoki beszámoló

14 Tapasztalatok Amit a gyakorlatom során kaptam… • Önálló munkavégzési lehetőség – Felelősségteljes munka (projektfelelősi beosztások) • Letisztult és egyértelmű követelmények • Sokszínű feladatok (adatbázis töltés, ügyfélszolgálat, rendezvényszervezés, kiadvány korrektúra, statisztikák készítése, stb.) • Kapcsolatépítés • Üzleti kommunikáció fejlődése • Szakdolgozat téma

15 2. Turisztikai kapacitás-kutatás Gárdony Város és Térsége Turisztikai Egyesület helyi TDM szervezet turisztikai kapacitás felmérése

16 A kutatás célja: • Gárdony és Pákozd aktuális turisztikai szolgáltatás kapacitásának megállapítása • Adatbázis frissítése • TDM tagság bővítése

17 A kutató munka folyamata: • Munka lépéseinek meghatározása • Alapfogalmak, jogszabályi feltételek kigyűjtése • Adatgyűjtés, adatbázis készítés: • visitvelenceito.hu • SolTours utazási iroda adatbázisa • Gárdonyi Önkormányzat nyilvántartása • Egyéb honlapok • TDM tagok megjelölése az adatbázisban

18 Eredmények(1): Mindösszesen 348 szálláshely van, ebből 93 kereskedelmi és 255 magánszálláshely. Agárdon összesen 216, Gárdonyban 120, Dinnyésen 5, Pákozdon 7 szálláshely van. Ebből TDM tag: 23 db Szálláshelyek száma (db) Gárdonyban és Pákozdon …de vajon hány működik...?:

19 Eredmények(2): • Mindösszesen 174 db van. • Ebből TDM tag: 6db • A legtöbb vendéglátóhely, 88 db Agárdon található. • Gárdonyban78 vendéglátó hely van bejelentve. Vendéglátó egységek száma (db) Gárdonyban és Pákozdon

20 A TDM munkaszervezet további feladatai a kutatás kapcsán: Kapcsolatépítés a turisztikai szolgáltatókkal: • TDM tájékoztató levél és adatbekérő szelvény kiküldése postán • Nyereményjáték • Turisztikai fórum • Folyamatos kapcsolat- tartás

21 3. Vendégelégedettségi gyorsteszt

22 Vendégelégedettségi gyorsteszt A kutatás célja a vendégek véleményének megismerése a szolgáltatások minőségéről. • 5 kérdés alapján értékelés 1-5 skálán. • A TDM tagságból 15 tagnak (szállás, szabadidő, vendéglátásd, látnivaló, fürdő, strand) postán kiküldtünk db vendégelégedettségi tesztlapot. A 15 szolgáltatóból mindössze 3 küldött vissza összesen 34 db kitöltött űrlapot a 450-ből.

23 Tesztkérdések: 1.Mennyiben volt elégedett az alábbiakkal? Válaszát értékelje 1-4-ig terjedő skálán! • A szolgáltatás/szolgáltató egység megközelíthetőségével? • A személyzet figyelmességével, hozzáállásával? • Az alkalmazottak szakmai felkészültségével? • A tisztasággal? • Az ár-érték aránnyal? 2. Legközelebb is ezt a szolgáltatót választaná? • igen/ nem 3. Ajánlaná ezt a szolgáltatót az Ön ismerőseinek, családtagjainak, barátainak? • igen/nem

24 Vendégelégedettségi gyorsteszt kiértékelése KEMPP, Tekerbringa, Agárdi Gyógy- és Termálfürdő vendégei által kitöltött tesztek alapján: • A megközelíthetőségre a válaszadók kevesebb, mint a fele (45%-a) adott 5 pontot, míg 21% csupán 3 pontot. A tájékozódási lehetőségek javítása tehát fontos feladat. • Az ár-érték aránnyal a válaszadók 64%-a kiválónak, 27%-a jónak találja. Az Agárdi Fürdő vendégei 3 és 4 pontra értékelték ezt a kérdést.

25 4. Tourinform ügyfélszolgálat látogatottsági adatai június 21-augugsztus 31. között

26 Érdeklődések alakulása a gárdonyi irodában, havi összehasonlításban június 21-augusztus 31. között A legforgalmasabb hónap július volt. Összes személyes látogató: 736 fő, napi átlag 13 fő. Összes telefonos: 238. Összes es: 1276 db Az irodában mindösszesen 2250 érdeklődést kezeltünk.

27 Tourinform irodai ügyfélszolgálat Az összes érdeklődés 57%-a, több mint fele en érkezett.

28 Tourinform Pont látogatottsága az Agardenen • Időszak: július 12. – augusztus 20. • Nyitva tartás: csütörtök – szombat óráig. • Ebben az időszakban összesen: 20 nap alatt 417 fő érdeklődő volt, napi átlag 20 fő. • A tapasztalatok szerint a leglátogatottabb nap jellemzően a szombat volt. • A legforgalmasabb nap július 21.-e szombat volt, ekkor 45-en érdeklődtek.

29 Az ügyfélszolgálat tapasztalatai (1): Az agárdi Tourinform Pontot többen keresték fel, mint a gárdonyi irodát (időarányosan összevetve az adatokat: napi átlag 13 fő vs. 20 fő) A vendégek leginkább : • a rendezvények, programok iránt érdeklődnek • térképet keresnek • a külföldiek a szabadidős programokat keresik

30 Az ügyfélszolgálat tapasztalatai (2) • Legjobban a TDM saját kiadványai fogynak • A külföldi vendégek jellemzően angol nyelven tájékozódnak • Az angol és a német nyelvű kiadványok hiányoznak a kínálatból

31 5. Kitelepülés rendezvényekre I. Összesen 9 rendezvényre települt ki a Tourinform: • Április 29-május 2. Velencei-tavi Hal-, Vad-, Bor- és Pálinkafesztivál • Május 12. Tour de Velencei-tó • Május 26. Velencei-tavi vízi és turisztikai évadnyitó • Június Biotár V. Országos Öko Expo és Bio Fesztivál • Július EFOTT

32 Kitelepülés rendezvényekre II. • Augusztus Gödör Kemping • Szeptember III. Velencei-tavi JazzFace Fesztivál és XVIII. Velencei-tavi Nemzetközi TOTALGAZ Hőlégballon Karnevál • Szeptember 8. Fejér Megyei Hírlap II. Bringatúra, Sukoró • Szeptember 29. Honvédfesztivál, Pákozd

33 6. Kapcsolattartás a partnerekkel, Honlap feltöltések, frissítések

34 Kapcsolattartás a partnerekkel • Hírlevelek küldése • Kiadványok bekérése, ill. küldése • Felajánlások gyűjtése • Felhívások közzététele • Ajánlatkérések közvetítése • Aktuális adatok bekérése, adatfrissítés

35 itthon.hu Webra frissítések • gyógy-wellness szolgáltatások: 2 db • vendéglátás: 4 db • szakmai szervezetek,Tourinform-és az utazási irodák adatainak aktualizálása: 4 db • összesen 7 új objektum került fel az itthon.hu-ra és • 107 szolgáltatás adatait frissítettük Magyarország hivatalos turisztikai adatbázisában.

36 visitvelenceito.huvisitvelenceito.hu feltöltése Június 21.- Szeptember 30. között Összesen: 149 db objektum került feltöltésre, frissítésre Összes objektum: 887 db Az Interaktív térkép: Folyamatos szerkesztése (menüpontok) Összes fent lévő objektum ellenőrzése, frissítése

37 7. Rendezvényszervezés Házunk tája kirándulás 2012 II. Hírlap Bringatúra – Családi Kör

38 Házunk tája 2012 • programtervezet (helyszínek) összeállítása • szolgáltatókkal kapcsolatfelvétel és egyeztetés • busz megrendelése, szerződéskötés • program költségkalkulációja • rendezvény meghirdetése (hírlevelek kiküldése és taggyűlésen) • program utáni köszönőlevelek kiküldése • program feltöltése hírként -ra

39 II. Hírlap Bringatúra – Családi Kör • megbeszéléseken TDM képviselete • felhívások kiküldése helyi termékeseknek és TDM tagoknak felajánlásokért • kapcsolattartás szolgáltatókkal és FMH szervezőivel • saját weblapon promóció • kitelepülés a helyszínre kiadványokkal

40 8. Próbavásárlás kutatás MYSTERY SHOPPING

41 A kutatás célja TDM minőségbiztosítási sztenderd rendszer bevezetésének előkészítése, sztenderd kritériumok megállapítása: • a vendégek igényeire, • a szolgáltatások jelenlegi állapotának felmérésére, • a szolgáltatók által elfogadott minimum elvárásokra alapozva.

42 Összesen 85 teszt, 56 szolgáltató értékelése • személyes (szabadidő 29 db, látnivaló 3 db, szállás 4 db, vendéglátás 4 db) tesztek 40 db • telefonos tesztek 17 db • es tesztek 28 db • 3 szegmens értékelte (50 év feletti házaspár, 2 gyermekes család, 30 év alatti fiatalok) • tesztelendő szolgáltatások kiválasztása a TDM tagszolgáltatói közül • tesztek kérdéseinek összeállítása Client1st-tel közösen • tesztelés (30 év alatti szegmens helyszíneit/szolgáltatóit) • eredmények felvitele Client1st adatbázisába • eredmények kiértékelése a Client1st-tel

43 Eredmények A legjobb eredmények a telefonos vizsgálatok során születtek (74%), az es teszteknél azonban gyengék lettek az eredmények (50%)

44 9. Webstatisztika Május 1. – Augusztus 31.

45 Online ajánlatkérések Május 1. – Augusztus 31. között összesen 785 ajánlatkérés érkezett : 10 legtöbb ajánlatkérés városokra bontva • Bp (211), Pécs (28), Siófok (24), Miskolc (17), Debrecen (15), Pand (14), Budaörs (12), Szentendre (12), Székesfehérvár (12), Szombathely (11) megyék szerint: • első 3: Pest (354), Fejér (45), Győr-Moson-Sopron (40) • legrosszabb 3: Tolna (11), Békés (10), Zala (7) országok szerint: • Szlovákia (21), Hollandia (5), Svájc (1), Kanada (1)

46

47 Rákattintások külső weboldalakról (augusztus 31-ig) (1881 látogatás) (652) (473) (397) kereso.startlap.hu (383)

48 Látogatások január 1- augusztus 31. között látogatója volt a honlapnak ben az összes látogatás volt.

49 10 legtöbbet nézett objektum május 1. – szeptember 4. Objektumok Megnéz- ve 1. XVIII. Velencei-tavi Nemzetközi TOTALGAZ Hőlégballon Karnevál és III. Velencei-tavi JazzFace Fesztivál (Magyar) Agárdi Gyógy- és Termálfürdő (Magyar) Sport Beach & Camping (Magyar) Napsugár Strand (Magyar) Brenner Gold Kemping és Étterem (Magyar) Park Strand és Kemping (Magyar) TOURINFORM - Gárdony (Magyar) Velence Resort & Spa**** (Magyar) Schmidt Apartman (Magyar) TI-MÁR Vendégház (Magyar)10378

50 Országok látogatásának száma május 1. – augusztus (május 1-től december 31-ig) • Magyarország ( látogatás) • Ukrajna (436) • USA (367) • Szlovákia (202) • Oroszország (188) 2012 (január 1-től augusztus 31-ig) • Magyarország (21 349) • USA (307) • Szlovákia (167) • Németország (134) • Románia (83)

51 10. Gárdonyi TDM Szezonértékelő gyorsteszt Anonim, online kérdőíves kutatás értékelése 33 szolgáltató válaszai alapján Célja a TDM tagok szubjektív tapasztalatainak megismerése szeptember

52 Eredmény: A válaszadó szolgáltatók 39 %-ának tapasztalata szerint több vendég érkezett ebben az évben, mint az előzőben. Kevesebb vagy ugyanannyi vendég érkezett a válaszadók 60 %-ához.

53 Eredmény: A válaszadó szolgáltatók jelentős része, 33 %-a szerint nála csökkent a vendégéjszaka szám. 24 %-uknál nőtt, 15 s%-uknál pedig nem változott. Kiemelendő, hogy habár a szolgáltatók 39 %-a szerint nőtt a vendégszám, 33 % mégis úgy nyilatkozott, hogy a vendégéjszaka szám csökkent. (Az anonimitás miatt nem tudjuk, a tesztet kitöltők között hány szállásadó volt.)

54 Eredmény: A legtöbb válaszadó szolgáltatónál nőtt a belföldi vendégek száma de csökkent a külföldi vendégek száma.

55 A forgalom alakulásának okai a megkérdezett szolgáltatók szerint: A forgalom növekedésének és stagnálásának okai: • „A kedvező időjárás, a nagy hőség.” • „Sikeres marketing tevékenység (szórólap, plakát, partnerek segítségével).” • „Összefogás, sajátos arculat.” • „Szervezettebb, tudatosabb munka.” • „Az emberek jobban megnézik, hogy milyen szolgáltatásért, mennyit költsenek.” • „Széchenyi Pihenő Kártya.” • „Bővebb programkínálat. Rendezvények.” • „Kerékpárutak megépítése, turistautak kitáblázása.” • „Vasút korszerűsítése, rövidebb menetidő, kényelmesebb vonatok.” • „Elfogadható ár-érték arány.”

56 A forgalom csökkenésének és stagnálásának okai: • „Nehéz gazdasági helyzet. Az általános anyagi helyzet csökkenése, pénzhiány, az emberek nem tudják kigazdálkodni a nyaralás költségeit.” • „Kevesebb az 1-2 hetes vendég. Az emberek nem engedhetik meg maguknak a több hetes, hosszabb időszakra való utazást.” • „Az üdülési csekkről a SZÉP kártyára átállás nehézségei. A SZÉP kártya kevesebb és korlátoltabb lehetőségeket ad.” • „Hiányzik a biztonság, a kiszámíthatóság.” • „Nincs program az idegen nyelvet beszélők részére.” • „A város „koszos és rendezetlen” (-felsorolta, hol.).” • „Nincs parkolási lehetőség. A parkolás drága.” • „Az éttermekben becsapják az embereket, az étel minősége sem megfelelő.” • „Nincsenek szervezett programok, látványosságok amelyek hosszabb időre lekötnék a vendégeket. Rossz időben unatkoznak a vendégek.” • „Velence Kapuja projekt elhúzódása. Tópart látványa visszataszító.” • „Nincs fejlesztés a vendégforgalom növelése érdekében.” • „Nincs rendes szabad strand. Magasak a belépő árak.” • „A bevásárlás drága, nincs souvenir üzletsor.”

57 11. Vendégforgalmi adatok 2011, 2012 KSH datok alapján

58 adatai alapján A diagrammból jól látszik, hogy 2011 és 2012 ugyan azon időszak alatt közel hasonló eredményeket értek el a települések a vendégek számában kereskedelmi szálláshelyen

59 adatai alapján Gárdony kivételével a többi térségben 2011 azonos időszakához képest 2012-ben már növekedés vehető észre a vendégéjszakák számában a kereskedelmi szálláshelyeken

60 adatai alapján Az átlagos tartózkodási időt tekintve is ugyan az a tendencia mondható el, mint a vendégéjszakák alakulásánál, hogy Gárdony kivételével és 2012 ugyan azon időintervallumában nőtt az átlagos tartózkodási idő

61 adatai alapján hónapjához képest 2012-ben nőtt ugyan ezen időszakban a külföldi vendégek száma a kereskedelmi szálláshelyeken.

62 adatai alapján Közel azonos szinten alakult a belföldi vendégek száma 2011 és hónapjában, minimális csökkenést vehetünk észre.

63 adatai alapján A diagramm a külföldi- ill. belföldi vendégek arányát mutatja meg a Gárdonyi kistérségben 2011 és ' hónapjában. Szembetűnő, hogy 2012-re: • csökkent a belföldi vendégek aránya, • míg a külföldieké nőtt.

64 adatai alapján A külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma egyértelmű növekedést mutat a tavalyi év azonos időszakához képest.

65 adatai alapján A belföldi vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken a kistérségben és Velencén nőttek, Gárdonyban viszont csökkenést mutatnak.

66 adatai alapján Kiemelendő, hogy az átlagos tartózkodási időt tekintve az egész es évet hónapja már meghaladta.

67 adatai alapján Szembetűnő, hogy a belföldiek által idén eltöltött tartózkodási idő is meghaladja a teljes egész évet

68 12. Gárdonyi IFA adatok (1) A diagramon jól látszik, hogy azokban a hónapokban, amikor a Gárdonyi TDM aktív tevékenységet folytat, abban az időszakban nő a vendégek száma.

69 Gárdonyi IFA adatok (2)

70 Gárdonyi IFA adatok (3)

71 Gárdonyi IFA adatok (4)

72 Gárdonyi IFA adatok (5)

73 Gárdonyi IFA adatok (6)


Letölteni ppt "Gárdonyi TDM Gyakornoki Program 2012 Készítették: Balla Renáta Csizmadia Vivien Czifra Judit Németh Orsolya Papp Bence Trautsch Zsófia gyakornokok és Somossy."

Hasonló előadás


Google Hirdetések