Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kormányzati szerepvállalás a kerékpáros közlekedés, turizmus és sport területén Bodor Ádám a Gazdasági és Közlekedési Miniszter kerékpáros ügyekért felelős.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kormányzati szerepvállalás a kerékpáros közlekedés, turizmus és sport területén Bodor Ádám a Gazdasági és Közlekedési Miniszter kerékpáros ügyekért felelős."— Előadás másolata:

1 Kormányzati szerepvállalás a kerékpáros közlekedés, turizmus és sport területén Bodor Ádám a Gazdasági és Közlekedési Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottjának beszámolója a 2006-os évről az MK közgyűlésén Budapest,

2 Kormányzat és civil szféra •Az MK meg alakulása a legnagyobb kerékpáros szervezetek (MMTBSZ, MKTSZ) részvételével •Kerékpárosbarát frakció – a legnagyobb „frakció” a parlamentben 2003 – •Csillag István miniszter – Balogh Gábor MK elnök együttműködési megállapodás •NFT I. kidolgozott javaslatok a ROP-hoz (EuroVelo kerékpárutak pl. Budakalász, Csongrád már meg is valósult) •3 regionális turisztikai mintaprojekt az MK részvételével (Pilis, Sokoró, Dél-Zala) •Az MK az ECF tagja és alelnököt ad az ECF-nek •2005. Szeptember biciklis a Critical Mass-en •Miniszteri biztos a GKM-ben

3 Ígéretek 2006-ra Rövid távú csomag, „Cselekvési Terv” –án Kóka János miniszter által bejelentett intézkedései és megvalósulásuk: 1.1 Mrd Ft támogatás az Útpénztárból kerékpárút építéshez és tervezéshez – a pályázat értékelésre került, folynak a beruházások 2.50 BZ és MD jelű vonat átalakítása – megtörtént. 3.Kerékpárút építés műszaki előírásainak átalakítása – December 1-én bevezetésre került 4.A kerékpározás integrálása a II. NFT-be. – a KÖZOP-ba és a ROP- okba beépítésre került. 5.KRESZ módosítás – folyamatban, a GKM javaslata többségében tartalmazza a kéréseket. 6.Kerékpárosbarát munkahely és település pályázat – a pályázat sikeres volt, a jó példákat publikáljuk 7.Kerékpársport pilot projektek (utánpótlásnevelés, Millenáris), Kerékpáros turizmus, Kerékpáros oktatás projektek előkészítése – a projekttervek elkészültek 8.Közép távú program előkészítése - megtörtént

4 Szakmai területek és célok középtávon Szakmai területek: •Infrastruktúra fejlesztés •Kerékpáros közlekedés és biztonság •Kerékpáros turizmus •Kerékpársport, rekreáció •Intézményi háttér Célok: •Kerékpáros közlekedés részarányának növelése •Kerékpáros turisták számának és az ebből származó bevételek növelése •A kerékpáros balesetek számának csökkentése •A kerékpársportolók és rekreációs kerékpározók számának és eredményességének növelése

5 Infrastruktúra fejlesztés Elért eredmények: •Kerékpárutak új műszaki előírásai 2006.dec. 1-től– szélesebb utak, a gyalogosoktól elválasztva – köszönet Tóth Péternek (MK) •Az országos kerékpárúthálózat új koncepciója – ld. köv. dia •Az EuroVelo kerékpárutak nyomvonalterve – COWI Magyarorsz. •Kerékpárutak első felmérése és a monitoring rendszer rendszerterve – Topolisz – BringaÚt Egyesület bevonásával •120 km új kerékpárút épül, 500km kerül megtervezésre az Útpénztár 2006-os keretének és az I. NFT támogatásával •Nyugat-Dunántúli Regionális Kerékpárkölcsönző rendszer – Kőszeg •1 Mrd Ft az Útpénztár 2007-es keretéből a ktg.vetés keretében új kerékpárutakra 5 párti indítványra Gusztos Péter SZDSZ vezetésével •Valamennyi regionális OP-ban szerepel a turisztikai és közlekedési kerékpárutak létesítése •Az EuroVelo kerékpárutak, kölcsönzők finanszírozása a közlekedési OP-ból lehetséges lett

6

7 Infrastruktúra fejlesztés További szükséges tevékenységek 2007 március 30-ig: 1.Az OP-hoz kapcsolódó akciótervekben a tevékenységek, források konkretizálása, a pályázati rendszerek összehangolása 2.A kerékpározás szempontjainak érvényesítése a „nem” kerékpáros beruházásokban (pl. település megújítás ROP-ból, útfelújítás az Útpénztár-ból) 3.Fenntartási mintaprojekt kidolgozása a Fertő tó térségére További szükséges tevékenységek ig: 1.A pályázati rendszerek működtetése, az infrastruktúrális beruházások monitoringja 2.Fenntartási projektek az országos hálózat mentén 3.A kerékpárutak működő monitoring rendszere 4.Szakmai ismeretterjesztés, képzés 5.A civil-önkormányzati együttműködés

8 Kerékpáros közlekedés és biztonság Elért eredmények: •A MÁV átalakított 50 MD és BZ motorvonatot 2006-ban •A MÁV vállalta, hogy valamennyi új beszerzésénél kerékpárszállításra alkalmas kocsikat vesz, a régiek felújításakor „kampókat” épít be •A MÁV 2007-es menetrendjében több kerékpároskocsit továbbító vonat van IC-en (pl. Bp - Szeged), de végre van az EC-n is Bécs felé. •Kerékpárosbarát település pályázat lezajlott – Békés, Budakalász, Hajós •Kerékpárosbarát munkahely pályázat lezajlott – ALCOA-Köfém – ker.út., National Instruments – biciklis események, közösségi élet, Shinwa – japán menedzsement, Szimplakert •Kerékpárral a munkába kampány előkészítése EU szinten (DG SANCO) •Kerékpározás az oktatásban – projektdokumentum elkészült, az OM támogatja!!! •Minőségi kerékpár kampány – előkészítő konferencia, EN szabványra alapozva •Közlekedésbiztonság kampány – projekt tervezése

9 Kerékpáros közlekedés és biztonság Elért eredmények a KRESZ kapcsán a civil egyeztetésekre alapozva, a GKM hivatalos álláspontja: •„ha a kerékpárút melletti úton kerékpárok közlekedését jelzőtábla tiltja - csak a kerékpárúton közlekedhetnek”. •„Osztott gyalog- és kerékpárút”…a gyalogosnak és a kerékpárosnak a számára kijelölt útfelületen kell közlekedni. •„Kerékpáros övezet (zóna)”olyan terület kezdetét jelzi, amelynek útjai a kerékpárosok közlekedésére szolgálnak” •„a közutak széleinek rossz műszaki állapota miatt – fel kell menteni a szorosan az út szélén történő közlekedés kötelezettsége alól” •Kerékpárral ….legalább 3,75 m forgalmi sáv szélesség esetében az autóbusz forgalmi sávon…..kell közlekedni. •„A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek – lakott területen kívül – fényvisszaverő mellényt vagy ruházatot kell viselnie.” A KRESZ módosítása során az IRM-el még egyezetni szükséges!

10 Kerékpáros közlekedés és biztonság További szükséges tevékenységek március 30-ig: 1.Civil javaslatok kidolgozása és fórum a MÁV felé 2.A vasúti projektek előkészítésnek monitoringja kerékpáros szempontból 3.Minőségi kerékpár kampány pontosítása az MK bevonásával 4.Kerékpáros közlekdésbiztonsági kampány elindítása 5.A KRESZ szavazásban a vélemények kifejtése, lobby További szükséges tevékenységek ig: 1.A vasúti projektek, változások monitoringja kerékpáros szempontból 2.A kerékpárosbarát település pályázati program kiterjesztése(honlap) 3.A kerékpárosbarát település pályázat folytatása, kiterjesztése A kerékpárral a munkába kampány megvalósítása, 4.A kerékpárosbarát munkahely pályázati rendszer folytatása 5.Kerékpáros közlekedés az iskolában kampány elindítása

11 Kerékpáros turizmus Elért eredmények: 1.Országos Kerékpárosbarát Vállalkozói Hálózat szervezésének kritériumai és tevékenységei meghatározásra kerültek 2.Kerékpáros turizmus fejlesztési térségi mintaprojektek közül a Duna menti kerékpárút projekt tervezése megtörtént 3.Országos Kerékpáros Turisztikai Promóciós és Információs Projekt – tervezése megtörtént, a szerződés előkészítése folyik, áttörés az MT Rt-vel. További szükséges tevékenységek március 30-ig: 1.Országos Kerékpáros Turisztikai Promóciós és Információs Projekt beindítása További szükséges tevékenységek ig: 1.Országos Kerékpárosbarát Vállalkozói Hálózat 2.Kerékpáros turizmus fejlesztési térségi mintaprojektek 3.A megerősített kerékpárosbarát parlamenti frakció - erdőtörvény

12 Kerékpársport és rekreáció Elért eredmények: 1.A sportstratégia első változata elkészült 2.Az első mintaprojekt a hegyikerékpáros utánpótlás nevelési program kidolgozásra került 3.Kialakult a sportági szövetséget megújítani szándékozó „team” 4.A millenáris munkacsoport a civilek részvételével megalakult, a Millenáris helyi védettséget élvez a civileknek köszönhetően További szükséges tevékenységek március 31-ig: 1.A hegyikerékpáros utánpótlásnevelési program szponzori hátterének megoldása 2.A Millenáris munkacsoportnak ki kell dolgoznia a Millenáris hasznosítási koncepciót További szükséges tevékenységek ig: 1.A sportstratégia megvalósítása 2.A millenáris projekt megvalósítása

13 Intézményi háttér Elért eredmények: 1.2 fő megbízási szerződéssel, 2 fő munkaidejének egy részében a kerékpározással foglalkozik a GKM-nél és az UKIG-nál 2006.szeptembertől. 2.Kerékpáros közlekedésbiztonsági, turizmus, sport, millenáris munkacsoportok megalakítása 3.A civil kontroll a projektek előkészítésben (mcs-ok, véleményezés), döntéshozatalban (pályázat), megvalósításában, fenntartásban (monitoring rendszer) – MK, BringaÚt bevonás További szükséges tevékenységek március 31-ig: 1.A közösségi közlekedés munkacsoport megalakítása. 2.A végleges intézményi háttér meghatározása További szükséges tevékenységek ig: 1.A program végleges intézményi szerkezetének létrehozása és működtetése

14 Köszönöm a figyelmet! Amennyiben további kérdésetek van:


Letölteni ppt "Kormányzati szerepvállalás a kerékpáros közlekedés, turizmus és sport területén Bodor Ádám a Gazdasági és Közlekedési Miniszter kerékpáros ügyekért felelős."

Hasonló előadás


Google Hirdetések