Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Jézus mondta: Ne féljetek azoktól, akik a testet megölik, a lelket azonban nem tudják megölni! Inkább attól féljetek, aki a kárhozatba vetve a testet is,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Jézus mondta: Ne féljetek azoktól, akik a testet megölik, a lelket azonban nem tudják megölni! Inkább attól féljetek, aki a kárhozatba vetve a testet is,"— Előadás másolata:

1 Jézus mondta: Ne féljetek azoktól, akik a testet megölik, a lelket azonban nem tudják megölni! Inkább attól féljetek, aki a kárhozatba vetve a testet is, a lelket is el tudja pusztítani! Alkalmazva: Ne féljetek azoktól, akik elveszik a pénzeteket! Inkább attól féljetek, aki pénzeteket elvéve, lelketeket is magáévá teszi, majd mint értéktelent a szemétre veti!

2 Reklámharc - vagy van-e esélyünk az önálló gondolkodásra és véleményalkotásra a reklámharcban? Nem előadás, csak gondolatébresztés… •néhány szó a marketingről •értékvesztés a marketing tevékenység következtében •eladhatjuk-e Istent az embereknek?

3 Alapkérdés: mi a marketing? De előtte nem ártana tisztázni azt sem, hogy mi az ember… •Teológia: morális lény, aki képes különbséget tenni és választani jó és rossz között •Közgazdaságtan: racionális lény, aki képes felismerni a saját érdekét •marketing: non-morális lény, aki korlátozottan képes felismerni a jót és a rosszat, saját érdekeit… de nevelhető.

4 Mi az, amit el akarnak adni? •Járjunk Aquinói Szt. Tamás nyomában! •a termék? –szubsztancia: a termék tényleges tulajdonságai –akcidens: a termékhez társult képzetek normál esetben a lényegen alapul, de a marketing célja, hogy önálló életre keljen.

5 Értékrombolás a reklámban bemutatott érték „ilyen legyél” a jelenlegi élethelyzettől eltérő modell bemutatása a jelenleg vallott értékrendhez kapcsolódás MILYEN ez az értékrend? ráépítés, erősítés megtagadás, provokálás, túllépés

6 Ilyen legyél… •A fogyasztó ember (már nem homo sapiens) személyiségét az általa megvásárolt termék adja meg: az vagy, amire pénzt költesz •Mit iszunk, ha Coke-t iszunk? •Új (régi kötöttségektől mentes) emberré kell válni – mindentől meg kell szabadulni, ami gátolja a fogyasztást (erkölcsök, családi kötöttségek – nyaralj egyedül kampány…)

7 Melléküzenet: tudjuk ki vagy! Megtagadás, provokálás, túllépés Fő üzenet: vegyél! Szembesítés: ilyen csóró, kisstílű akarsz maradni egész életedben? Vs. Ha fontos neked, hogy meg tudd őrizni jelenlegi életformádat, ezt kell venned…

8 Melléküzenet: megmondjuk, mi a természetes viselkedés! Megtagadás, provokálás, túllépés Fő üzenet: vegyél! Problémamegoldások, magatartásforma, erkölcsi elvek jelennek meg, mint természetese megoldások - Hazugság - Paráznaság - Svindel…és még hosszú a lista…

9 Melléküzenet: provokálunk, hogy feltűnjünk! Megtagadás, provokálás, túllépés Fő üzenet: vegyél! Olyat kell mutatni, ami ellenkezik az elveiddel, mert akkor megjegyzel minket… ha már megszoktad, jöhet az új provokálás… Olyan képek, groteszkségük miatt rögzülnek benned… nem baj, ha értékeket rombolnak… Sajnos nem a kő, hanem a kép marad meg…

10 ma a mienk a virtuális, holnap a valóságos világ is A reklámokban rombolják le azokat az értékeket és törvényszerűségeket, melyeket jobb esetben még nem mer senki sem nyíltan vitatni… pl. •fiatalkorúak, vagy fiatalkorúnak tűnő nagykorúak ábrázolása szexuális töltetű helyzetben (miért a kamaszlány és nem az anya a szépségideál?) •viccesnek szánt formában erőszak ábrázolása •vallási jelképek és ünnepek csak a fogyasztási cikkhez kapcsolódva jelennek meg és kapnak értéket (Karácsony, mint a vásárlás ünnepe…) •valláshoz kötődő személyek méltatlan környezetben való ábrázolása (Jézus, Mohamed és Mózes közös klubban, mindenkinek csak a sajátja fáj, Jézus senkinek…)

11 Ráépítés, erősítés •Mi az, amit erősíteni akar? •A jó vagy rossz kérdése ez… A mindenkiben meglévő emberi gyengeséget? Vagy a mindenkiben meglévő jót? De hiteles-e a bemutatás?

12 Egy naiv elképzelés: •„az igazság az ismétlések számától függ” •Valójában ez ma már nem elég: fontos, hogy a célközönség mindig és minden forrásból ugyanazt hallja… Vajon Illyés megtudná írni az egy mondatot a reklámözönről?

13 Kérdések - vagy mondjunk inkább provokációt?* Ad personam nem tartom véletlennek, hogy a Bazilika homlokzatán is a „via” szerepel…

14 Isten lehet-e eladható árucikk? •Jézus mondja: „Menjetek el az egész világra, és hirdessétek az evangéliumot minden teremtménynek.” •a hirdetés szó itt helyettesíthető a „reklám”- mal?

15 Mi a jó stratégia? használni a modern marketing eszközeit, hiszen ma ezen a nyelven beszél a világ nem a modern világ nyelvén beszélni, mert ezzel meghamisítjuk az eredeti krisztusi üzenetet „A világba jött, a világban volt, általa lett a világ, mégsem ismerte föl a világ.” „A zsidók előtt zsidóvá váltam, hogy megnyerjem a zsidókat.”

16 Meglepő siker az emberek szemében, de kevés a krisztusi követelményhez képest vissza az időben: nem csak a szószéken szól az üzenet Siker? Mi a siker?

17 A Beatles ma népszerűbb, mint Jézus Krisztus… … és ez nincs jól! azóta már a plazák is beelőztek… Igaz? A marketing új bálványimádáshoz vezethet?

18 Bárcsak az egész népet prófétává tenné… Több ember figyel-e Győzikére, ha a hitéről és a családi értékekről beszél, mint a Bíboros atyára? Ha igen, van-e jogunk ezt és a hasonló a kommunikációs eszközöket figyelmen kívül hagyni?

19 Köszönöm a figyelmet! •Még egy gondolat: …s az alvilág kapui sem vesznek rajta erőt. Az egyetlen kockázati tényező, hogy mi és nem az, hogy isten műve vész el…


Letölteni ppt "Jézus mondta: Ne féljetek azoktól, akik a testet megölik, a lelket azonban nem tudják megölni! Inkább attól féljetek, aki a kárhozatba vetve a testet is,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések