Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ki mondta, hogy nem tudod a világot megváltoztatni? 2011. május 12. Monspart Sarolta OEFI Ki mondta, hogy nem tudod a világot megváltoztatni? 2011. május.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ki mondta, hogy nem tudod a világot megváltoztatni? 2011. május 12. Monspart Sarolta OEFI Ki mondta, hogy nem tudod a világot megváltoztatni? 2011. május."— Előadás másolata:

1 Ki mondta, hogy nem tudod a világot megváltoztatni? május 12. Monspart Sarolta OEFI Ki mondta, hogy nem tudod a világot megváltoztatni? május 12. Monspart Sarolta OEFI munkatársak TE

2 között 4 alkalommal, országos, életmódváltó munkahelyi csapatverseny: Közösen - Könnyebben! Közösen - Könnyebben!

3 Közösen – könnyebb! életmódváltó, munkahelyi csapatverseny 4 program mérföldkövei

4 (Probléma) - Cél Népegészségügy - az életmód energiaegyensúlya : egészséges táplálkozás – rendszeres testedzés egészséges táplálkozás – rendszeres testedzéséletmódváltás Közösen könnyebb! A munkahelyen is, és csapatban is

5 Globális cél - A világon ma közel 6,6 milliárd ember él mindössze 28 éves (!) átlagéletkorral táján várhatóan 9 milliárd ember él majd 38 éves átlagéletkorral. /Standard§Poor,s) Magyar cél – A munkahelyen jobb közérzetű, egészségesebb, edzettebb munkavállalók még tökéletesebb „termék” előállítása. Konkrét cél - Az életmódváltás kettős célja, hogy a munkavállalók, és a munkaadók is változtassanak a megszokott munkahelyi életmód tevékenységeiken, s edzettebbek legyenek. Egyéni cél – jobb életminőség napi 24 órában edzett „cerkaként/radírként”. Globális cél - A világon ma közel 6,6 milliárd ember él mindössze 28 éves (!) átlagéletkorral táján várhatóan 9 milliárd ember él majd 38 éves átlagéletkorral. /Standard§Poor,s) Magyar cél – A munkahelyen jobb közérzetű, egészségesebb, edzettebb munkavállalók még tökéletesebb „termék” előállítása. Konkrét cél - Az életmódváltás kettős célja, hogy a munkavállalók, és a munkaadók is változtassanak a megszokott munkahelyi életmód tevékenységeiken, s edzettebbek legyenek. Egyéni cél – jobb életminőség napi 24 órában edzett „cerkaként/radírként”.

6 Megoldás – program Féléves, közös életmódváltás munkahelyen: táplálkozás, testedzés MÉRLEGELÉS 2 alkalommal: kezdés – befejezés/6 hónap MÉRLEGELÉS 2 alkalommal: kezdés – befejezés/6 hónap 1. Testsúly, testtömeg-index számítás (BMI) 1. Testsúly, testtömeg-index számítás (BMI) 2. Testzsír % mérés 2. Testzsír % mérés 3. Derék-, és csípő-körfogat mérés 3. Derék-, és csípő-körfogat mérés 4. Gyalogló teszt 2 km – időre, végső pulzusszámmal 4. Gyalogló teszt 2 km – időre, végső pulzusszámmal 5. Kérdőív kitöltés a 2 mérlegeléskor 5. Kérdőív kitöltés a 2 mérlegeléskor 6. Hírlevél a csapatkapitánynak 2-3 hetente 6. Hírlevél a csapatkapitánynak 2-3 hetente 6. Fittségi index számítás, csapat átlag érték. 6. Fittségi index számítás, csapat átlag érték.

7 Fenntarthatóság A verseny és eredményei országosan is lehetővé teszik a népegészségügyi program újabb irányú kiterjesztését, népszerűsítését a jövőben. Mintát, ötletet ad az Európa szerte elterjedt „elhízás” megelőzésére. A programban részt vett munkavállalóknak életmódszokásuk lett az egészséges étkezés és a testmozgásban gazdag életmód. A munkáltatók a dolgozók teljesítményének növekedése érdekében egyre nagyobb számban támogatják a munkahelyi testmozgásprogramokat, és az egészségesebb étkeztetést. A fenntarthatóság legnagyobb bizonyítéka, hogy „lopják” az életmódváltó alapötletét.

8 Eredmények -4 verseny helyi és országos média megjelenései -Versenyenként a fittségi index változása -Edzettebb, - többnyire kisebb testsúlyú – jobb munkaképességű munkavállalók -Munkahelyi közösségek építése, erősítése -Egyedi folytatások (szabadidősportban gazdag életmód) -Népegészségügyi program kiterjesztése (túlsúly) -Esélyegyenlőség (a sport mindenkié).

9 Szakmai tapasztalat Szakmai tapasztalat, hogy sikeres a program: -ha „megérintjük” a munkahely döntéshozóit -ha megfelelő az együtt működés állam/civil/karmester -ha minden versenyzőnek „fogjuk a kezét” 24 órán át -ha minél több helyi és országos médiát érünk el -ha a kreatív szakemberek önállóságot kapnak -ha van minimális/induló tőke/támogatás (vonzza a Többit) -Ha nem irigy a környezet.

10 Egészséges, sportoló nemzet vagyunk régóta (a történelmi „futásaink” alapján) 900 körül, a honfoglalás idején, Zalán bolgár fejedelem, a Tisza jobb partjának ura, őt verte meg Árpád az alpári csatában; Vörösmarty Mihály: Zalán futása „Párducos Árpád most fordula meg a Tisza mellől, S a mint jött sebesen, szaladását látta Zalánnak….. …szaladott szomorodva setét végének előtte” Sajó mentén Muhi csata: IV. Béla és Batu kán serege Mohács - II. Lajos király, országot irányító főnemesség, főpapság és sok ezer katona (Csele patak) Pákozd – „Fut Bécs felé Jellasics a gyáva, Seregének seregünk utána” – Petőfi Sándor Avon női világfutás 16 országból futónő Bp. Plus Maraton célbaérő mindkét nemből 7 távon

11 Itt a vége! (csoda nincs, de a lehetetlen előfordul…) munkavállalók csapata testnevelésből felmentett döntéshozók munkavállalók csapata testnevelésből felmentett döntéshozók


Letölteni ppt "Ki mondta, hogy nem tudod a világot megváltoztatni? 2011. május 12. Monspart Sarolta OEFI Ki mondta, hogy nem tudod a világot megváltoztatni? 2011. május."

Hasonló előadás


Google Hirdetések