Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Www.intelligent-tutor.eu 1 Intelligens Tutorok használatának lehetőségei az e-learningben Gigliola Paviotti – Szalma Éva - Zarka Dénes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Www.intelligent-tutor.eu 1 Intelligens Tutorok használatának lehetőségei az e-learningben Gigliola Paviotti – Szalma Éva - Zarka Dénes."— Előadás másolata:

1 1 Intelligens Tutorok használatának lehetőségei az e-learningben Gigliola Paviotti – Szalma Éva - Zarka Dénes

2 2 Miért I-TUTOR? Minőség az online tanulásban azt jelenti, hogy:  Követjük és értékeljük hogy a tanuló mit tesz a keretrendszerben ;  Analizáljuk a tanuló szövegeit ;  Tartalmakat, tudás forrásokat menedzselünk például azzal, hogy ezeket koncepciconális térképekkel, taxonómiákkal reprezentáljuk ;  Megfigyeljük és erősítjük a formális és informális kapcsolatok hálózatának fejlődését a tanulócsoportban  Támogatjuk az egyes tanulók befogadását  Formális értékelést és visszajelzést adunk

3 3 A tutorok túlterheltek! Az online tanulás támogatásához a tutorok hosszú órákat töltenek azzal, hogy adatokat gyűjtenek az online környezetből (keretrendszerből)

4 4 A technológia segíthet! A technológia további segítséget nyújthat online tutoroknak, tanároknak, olyan szoftverrel, mely automatikus folyamat megfigyeléssel, követéssel, elemzéssel formatív visszajelzést és olyan értékes információt ad, aminek segítségével jobban egyénreszabhatók az egyéni tanulási utak. Ez az, amit az I-TUTOR plug-in tesz!

5 5 A folyamat Megközelítések - A tervezési fázistól integrálni a pedagógiai és számítás tudományi módszereket a felhasználók bevonásának érdekében. - Mesterséges Intelligencia alkalmazása annak érdekében, hogy a tanulási környezet képességeit növeljük a tanulás és tanítás támogatására. Irodalomkutatás és esettanulmányok készítése, hogy átlássuk idáig mi történt. Rapid prototyping megközelítés,a felhasználók aktív részesei a fejlesztési folyamatnak. Egyesített tervezés és fejlesztés, az oktatáskutatók és a számítástechnikai szakemberek között. Integrálás a Moodle-ba, a plug- in az egész közösség számára elérhető.

6 6 Mi a mesterséges intelligencia? A mesterséges intelligencia a számítástudomány egy ága, mely azzal foglalkozik, hogy a számítógépek úgy „viselkedjenek” mint az emberek. A kifejezést John McCarthy alkotta meg 1956-ban a the Massachusetts Institute of Technology-n. Míg az eredeti mesterséges intelligencia célja olyan technikák kialakítása, amelyek szimulálják az emberi intelligenciát, addig az oktatásban ez a technika a tanulói interakciókat támogatja.

7 7 Mi a rapid prototyping? A Rapid Prototyping olyan modell alkotási módszertanra utal, melyet a felhasználók a szoftver fejlesztés minden lépésénél ellenőrzik és értékelik, így az javíthatja a végső szoftver változatot. A felhasználók aktív tagjai a fejlesztési folyamatnak

8 8 Would you like to learn more? Intelligens tutori rendszerek - áttekintés (2012) Kiadja az I-TUTOR konzorcium A könyv egy átfogó irodalomkutatás eredményeit mutatja be, és az intelligens tutori rendszerek európai könyezetben való használatának velejáróit. Az e-könyv szabadon letölthető PDF formátumban.

9 9 Az I-TUTOR plug-in Egymással összekötött komponensekből épül fel  Monitoring komponens  Tanulás tervezési komponens  Profil készítő komponens  Figyelmeztető komponens  Megjelenítő komponens  A felméréskészítő chatbot (opcionális)

10 10 Az I-TUTOR plug-in Az Architektúra W3C sztenderd web technológia Java szoftver modulok AIML technológia (chatbot)

11 11 A szoftverfejlesztési folyamat A tervezést 2012 októberében fejeztük be. Alfa tesztelés 2013 márciusa Próba (béta teszt) április-június a plugint valós környezetben próbáltuk ki az oktatás és képzés három területén (felsőoktatás, felnőttképzés, szakképzés) Módosítás július-szeptember Prototípus 2013 októberben egy második kipróbálási fázisra.

12 12 Mit tud a tutor tenni? Térképeket Koncepció térképet (a kurzus szakterülete) és tevékenységi térképet (tanulói tevékenység a kurzusban) készíteni.

13 13 Mit tud a tutor tenni? Statisztikák Figyelemmel kíséri a viselkedését és teljesítményét a csoportoknak és az egyes tanulóknak.

14 14 Mit tud a tutor tenni? Profilt nézni Tanulói profilt megfigyelni, és elemezni. LOG OVERALL LAST ACCESS FILES

15 15 Mit tud a tutor tenni? Monitorozni A tanulói tevékenységet megfigyelni egy adott időszakban

16 16 Mit tud a tutor tenni? Figyelmeztetni Automatikus figyelmeztető jelzéseket küldetni.

17 17 Mit tud a tutor tenni? Felmérést készíteni A felméréskészítő chatbotot külön kell telepíteni, (csak angolul tud). A chatbot a tanulókkal foglalkozik és megkérezi, hogy használta-e a tanuló a monitoring eszközöket, hogy ráriányítsa a figyelmét az önirányított tanulás előnyeire.

18 18 Mit tud a tanuló tenni? Az I-TUTOR plug-in támogatja az önirányított tanulást. A tanuló Figyelheti előrehaladását a kurzusban és a csoporthoz viszonyítva. Használhatja a koncepcionális térképeket Használhatja a tevékenység térképeket Ellenőrizheti saját teljesítményét a tanulási környezetben Használhatja a profilja statisztikáit Figyelmeztetéseket kaphatKaphat készetetéseket a rendszerből Chatbottal foglalkozhatBátorítást kaphat, hogy használja az eszközöket az önirányított tanuláshoz.

19 19 Az I-TUTOR plug-in ingyenes Töltse le! A projekt web: A plug-in link a Moodle-ban: https://moodle.org/plugins/ https://moodle.org/plugins/ A plug-in angolul, görögül olaszul és magyarul is elérhető. A chatbot csak angolul letölthető.

20 20 I-TUTOR továbbá tartalmaz Interaktív tananyagot négy nyelven; Tananyagot a tutoroknak; A lehetőséget, hogy a chatbot-ot további nyelveken is kifejlesszék (forráskód); A források gazdag tárházát az intelligens tutori rendszerekkel kapcsolatban.

21 21 Miért érdemes I-TUTOR plug-in-t használni? Hasznos  a tanároknak és tutoroknak  a tanulóknak  szervezeteknek

22 22 Hasznos a tutornak, mert •van egy javított monitoring képesség a kezében ; •hamar detektálja az alulteljesítő, vagy veszélyben lévő tanulókat ; •könnyen kezeli a kurzus tartalmat ; •a figyelmeztetéseket automatizálja ; •jobban feltérképezi a profilját a tanulóknak és csoportoknak, így testre szabottabban támogathatja őket ; •Időt takarít meg !

23 23 Hasznos a tanulónak, mert •Jobb támogatást kap a tutortól ; •Jobb támogatást kap a renszertől ; •Lehetősége van az előrehaladását megfigyelni a kurzushoz és a csoporthoz képest ; •Arra indítja a rendszer, hogy reflektáljon saját tanulására.

24 24 Előnyös a szervezetnek, mert •Javított támogatást nyújt a rendszerrel; •Javított minőségű tanulási ajánlattal élhet; •Csökkentheti a költségeit.

25 25 Kísérjen bennünket figyelemmel! Web:


Letölteni ppt "Www.intelligent-tutor.eu 1 Intelligens Tutorok használatának lehetőségei az e-learningben Gigliola Paviotti – Szalma Éva - Zarka Dénes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések