Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Szilvásváradi Erdei Kisvasút. • Szilvásvárad a Bükk-hegység nyugati lábainál található, mintegy 30 km-re Eger városától valamint 35 km-re a szlovák.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Szilvásváradi Erdei Kisvasút. • Szilvásvárad a Bükk-hegység nyugati lábainál található, mintegy 30 km-re Eger városától valamint 35 km-re a szlovák."— Előadás másolata:

1 A Szilvásváradi Erdei Kisvasút

2 • Szilvásvárad a Bükk-hegység nyugati lábainál található, mintegy 30 km-re Eger városától valamint 35 km-re a szlovák határtól, nagyon jó megközelíthetőséggel közúton személygépkocsival, menetrend szerint közlekedő autóbusszal vagy akár vasúton is. •Szilvásvárad legismertebb része a Szalajka-völgy. A Szalajka-völgy a Bükk-hegység és feltételezhetően Magyarország egyik leglátogatottabb hegyvidéki völgye. A táj szépségével elbűvöli a látogatót, mely történelmi emlékekben is rendkívül gazdag. • Olyan természeti értékek lelhetők itt fel, mint a Szalajka-patak, a Sziklaforrás, a Fátyolvízesés, a történelmi emlékek közül az Istállóskői Barlangban őskori leleteket fedeztek fel a 20. században, a most megújuló Szabadtéri Erdei Múzeum a korabeli erdőben dolgozó, ott tevékenykedő munkások életét mutatja be. A közelben találhatók a Mária-bánya (néhai vasbánya) valamint az Éleskővár és a Gerennavár romjai. Az Éleskővárat a tatárjáráskor, míg a Gerennavárat, mely lovagvárnak épült, Mátyás király idejében emelték. •A Szalajka-völgy névadója maga a gyors folyású Szalajka-patak. A „Szalajka” név a szalakáli-hamuzsír szavakból eredeztethető, latinul: „sal alcalicus”, mely a hajdani helybéli üveggyártással hozható összefüggésbe. A Szalajka-patak vizét számos helyen gátakkal duzzasztották fel a völgy teljes 4 km-es hosszúságában. A pisztrángot ezekben a mesterséges tavacskákban tenyésztik.

3 A völgyben közlekedik a keskeny nyomtávú kisvasút, mely szinte az egész évben menetrend szerint szállítja a turistákat.

4 The Past A Múlt

5 1908. májusában az akkori fölbirtokos (báró Wessely Károly)korszakalkotó elhatározásra jutott: ki kell aknázni a térség feltáratlan kincseit Keskeny nyomközű vasutat kell tervezni és építeni Szilvásváradon.

6

7 A teljes hálózat évre épült ki, megkoronázva egy 1.5 km hosszú, 40%-os emelkedésű kötélvasúttal, mellyel létrejött a kapcsolat a fennsíki vasútvonal és a faluban lévő fatelep között.

8

9

10 A 60-as évek elején megkezdődött a teherautókkal történő faanyag-szállítás. A vonatokat egészen 1966-ig gőzmozdonyok vontatták. Legvégül a kisvasút 1967-ben munkanélkülivé vált.

11

12 Csupán a személyszállítás maradt... De hamarosan gyorsuló növekedés vette kezdetét:

13 A Jelen

14 Az utaslétszám •1971. •1975. •1981. •1987. •1990. •2000. •2007. •1971. •1975. •1981. •1987. •1990. •2000. •2007. • • • • • • • • • • • • • •

15 A gördülőállomány •MK-48. tip. dízelmozdony3 db •D-04. tip. dízelmozdony1 db •Szilvi, a gőzmozdony1 db •Nyitott kocsi 7 db •Zárt kocsi3 db •Fedett, akadálymentes kocsi 1 db •Egyebek… –Felújításra váró kocsik 3 db –Pőrekocsi 1 db –Hóeke 1 db •MK-48. tip. dízelmozdony3 db •D-04. tip. dízelmozdony1 db •Szilvi, a gőzmozdony1 db •Nyitott kocsi 7 db •Zárt kocsi3 db •Fedett, akadálymentes kocsi 1 db •Egyebek… –Felújításra váró kocsik 3 db –Pőrekocsi 1 db –Hóeke 1 db

16 A Jövő…

17 A vasúttal kapcsolatos problémák és elvárások A vasúttal kapcsolatos problémák és elvárások •Több. mint 50 éves állomány gurul a 100 éves síneken – a folyamatos műszaki háttér biztosítása alapkövetelmény. •Hatalmas utaslétszám egy rövid, meredek, kanyargós vasútpályán – fokozott fék- és pályakopás. •Az állomásépület fogadóképessége véges – szükséges egy, a kor követelményeinek megfelelő rekonstrukció valamint az épület környékének térkővel való leburkolása. •Több. mint 50 éves állomány gurul a 100 éves síneken – a folyamatos műszaki háttér biztosítása alapkövetelmény. •Hatalmas utaslétszám egy rövid, meredek, kanyargós vasútpályán – fokozott fék- és pályakopás. •Az állomásépület fogadóképessége véges – szükséges egy, a kor követelményeinek megfelelő rekonstrukció valamint az épület környékének térkővel való leburkolása.

18 2010. Decemberével új fejezet kezdődött kisvasút életében: •Az ÉMOP-2.1.1/B számú „Szilvásváradi állami erdei vasút fejlesztése” nyertes pályázatnak köszönhetően több, mint félmilliárd forintos beruházás indult el decemberében az Egererdő Zrt. területén, a Szalajka-völgyben és közvetlen környékén. A programnak köszönhetően két év múlva a Szalajka-völgy végig járható lesz kerekes székkel és babakocsival is.

19 Szilvásváradi állami erdei vasút fejlesztése Az ÉMOP-2.1.1/B számú a Szilvásváradi állami erdei vasút fejlesztése elnevezésű projekt célja a turisták igényeinek megfelelő színvonalú kiszolgáltatásán túl az erdei vasút utasforgalmának, valamint a Szalajka-völgy látogatottságának és jövedelemtermelő képességének növelése. Ezzel közvetve hozzájárulnak a régió gazdasági fejlődéséhez, a turizmusban foglalkoztatottak számának bővítéséhez, valamint a jövedelemszerzési lehetőségek bővítéséhez is. A program összes költsége forint. A vissza nem térítendő támogatás összege: Ft Az ÉMOP-2.1.1/B számú a Szilvásváradi állami erdei vasút fejlesztése elnevezésű projekt célja a turisták igényeinek megfelelő színvonalú kiszolgáltatásán túl az erdei vasút utasforgalmának, valamint a Szalajka-völgy látogatottságának és jövedelemtermelő képességének növelése. Ezzel közvetve hozzájárulnak a régió gazdasági fejlődéséhez, a turizmusban foglalkoztatottak számának bővítéséhez, valamint a jövedelemszerzési lehetőségek bővítéséhez is. A program összes költsége forint. A vissza nem térítendő támogatás összege: Ft

20 Az ÉMOP-2.1.1/B számú a Szilvásváradi állami erdei vasút fejlesztése elnevezésű projekt célja a turisták igényeinek megfelelő színvonalú kiszolgáltatásán túl az erdei vasút utasforgalmának, valamint a Szalajka-völgy látogatottságának és jövedelemtermelő képességének növelése. Ezzel közvetve hozzájárulnak a régió gazdasági fejlődéséhez, a turizmusban foglalkoztatottak számának bővítéséhez, valamint a jövedelemszerzési lehetőségek bővítéséhez is.

21 A vasútfejlesztési projekt fő elemei: 1. I NDÍTÓÁLLOMÁS ÉPÜLETÉNEK FELÚJÍTÁSA 2. V OLT ERDÉSZHÁZ (H ALASTÓ ÉPÜLET ) FELÚJÍTÁSA ÉS FUNKCIÓKKAL VALÓ ELLÁTÁSA ( INFORMÁCIÓS PONT, ELSŐSEGLY - NYÚJTÓ HELY, AKADÁLYMENTES VIZESBLOKK ) 3. V ÉGÁLLOMÁS ÉPÜLET ÉS A PERON FEJLESZTÉSE 4. G LORIETTE TISZTÁS VIZESBLOKK KIALAKÍTÁSA 5. MK-48- AS MOZDONY HIBRIDHAJTÁSÚVÁ ÁTALAKÍTÁSA 6. 2 DB NOSZTALGIA KOCSI KIALAKÍTÁSA 7-8. E RDÉSZETI ÚT BURKOLAT - MEGERŐSÍTÉSE VALAMINT ELEKTOMOS FÖLDKÁBEL FEKTETÉSE 9. V ASÚTI PÁLYA ÁTALAKÍTÁSA, BŐVÍTÉSE ( ÚJABB KITÉRŐVÁGÁNY KIÉPÍTÉSE ) 10. J ÁTSZÓTÉR ÉPÍTÉSE A G LORIETTE TISZTÁSON 1. I NDÍTÓÁLLOMÁS ÉPÜLETÉNEK FELÚJÍTÁSA 2. V OLT ERDÉSZHÁZ (H ALASTÓ ÉPÜLET ) FELÚJÍTÁSA ÉS FUNKCIÓKKAL VALÓ ELLÁTÁSA ( INFORMÁCIÓS PONT, ELSŐSEGLY - NYÚJTÓ HELY, AKADÁLYMENTES VIZESBLOKK ) 3. V ÉGÁLLOMÁS ÉPÜLET ÉS A PERON FEJLESZTÉSE 4. G LORIETTE TISZTÁS VIZESBLOKK KIALAKÍTÁSA 5. MK-48- AS MOZDONY HIBRIDHAJTÁSÚVÁ ÁTALAKÍTÁSA 6. 2 DB NOSZTALGIA KOCSI KIALAKÍTÁSA 7-8. E RDÉSZETI ÚT BURKOLAT - MEGERŐSÍTÉSE VALAMINT ELEKTOMOS FÖLDKÁBEL FEKTETÉSE 9. V ASÚTI PÁLYA ÁTALAKÍTÁSA, BŐVÍTÉSE ( ÚJABB KITÉRŐVÁGÁNY KIÉPÍTÉSE ) 10. J ÁTSZÓTÉR ÉPÍTÉSE A G LORIETTE TISZTÁSON 9. Vasúti pálya átalakítása, bővítése

22 Szeretettel várja Önöket a Szalajka-völgyben a Szilvásváradi Kisvasút! EGERERDŐ Zrt.


Letölteni ppt "A Szilvásváradi Erdei Kisvasút. • Szilvásvárad a Bükk-hegység nyugati lábainál található, mintegy 30 km-re Eger városától valamint 35 km-re a szlovák."

Hasonló előadás


Google Hirdetések