Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Magurszkaja Jana Jaroszlavovna & Pácz Laura Liza FUNKY BUSINESS - A TEHETSÉG TÁNCOLTATJA A TŐKÉT -

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Magurszkaja Jana Jaroszlavovna & Pácz Laura Liza FUNKY BUSINESS - A TEHETSÉG TÁNCOLTATJA A TŐKÉT -"— Előadás másolata:

1 Magurszkaja Jana Jaroszlavovna & Pácz Laura Liza FUNKY BUSINESS - A TEHETSÉG TÁNCOLTATJA A TŐKÉT -

2 A KÖNYV • Vélemény • Funky világa: - meglepetés - váratlan fordulat - ötletesség - mit hoz a holnap? Ebben élsz!

3 A KÖNYV • Siker: - nem a termék minősége - eltérő gondolkodásmód a versenytársaktól - másnak, újnak • Funky business: - felejtsd el - van esély - Marx papa

4 FUNKY IDŐ • Tudsz egyetlen napjainkban sikeres iparágat mondani,ami izomerő alapú? (1,3 kg tömegű, ráncos,többé-kevésbé gömb formájú)

5 FUNKY IDŐ • Az emberi agy egy zseniálisan összetett és hihetetlenül komplex berendezés • Kennedy: „Még mindig az emberi agy a legcsodálatosabb számítógép.” • Akár jól,akár rosszul --- te irányítod • Az üzleti siker az agyak nyájainak termelésén áll vagy bukik

6 FUNKY IDŐ • Tudáshatalom: új hadszíntér országok, vállalatok, egyének • Tudásforradalmak: 3 • FORRADALOM • Szabadság • Romló áru – tudás

7 FUNKY ERŐ • Technológia: - Emberek számára elérhető információk – hatalomváltás • Intézmény: - Vállalat • Értékrendszer: - Munkaérték - Családforma • A 3 hajtóerő nemzetközi, tudás-alapú világot hoztak létre

8 FUNKY FALU • Többek kora • Verseny a figyelemért • Korunk új vallása,hősei • A Funky faluba szükséges! • Összemosódott társadalom • Összekapcsolás az üzleti életben • Az utolsó vacsora 

9 A MAJDNEM MÁR NEM ELÉG

10 • Wally Masura -> teniszező példája - meglehetősen profi teniszező azonban.. - figyelem a globális sztárokra irányul - ez kinek jó?-> nekik! • Konklúzió: Mindig a legjobbra törekvés. • Legjobb „recept” szükséges a győzelemhez - innovatív ötletek - egyediség - valódi érték tartalom

11 FUNKY RT. • Alapja: Cég+Üzlet - tőke - gépek,épületek - emberek - alapötlet • Funky rt. Működését a tökéletes piac „biztosítja” • Nem feltétlenül kell h mindenkinek jó legyen->elég ha valaki(k)nek nagyon jó • Előzetes vizsgálat: - miben vagyunk jók->esetleg a legjobbak? - ebből hogy lesz érték? - kinek/kiknek lesz ez érték?

12 FUNKY RT. „TÖRZSEI” • A szervezet egy bizonyos speciális törzs igényeire összpontosít-> etnocentrikusság • Ennek a törzsnek az egyeduralkodója • E törzs a egy kis részét képezi a piacnak • Cél: megtalálni azt a dolgot amire a törzsnek szüksége van. • Ezt a szükségletet kell folyamatosan kielégíteni • Pl: Progressieve Corp.biztosító - alkoholisták és drogfogyasztók biztosítója • Konklúzió: „Csak a fókuszált vállalatoknak van jövője.”

13 FUNKY RT. ELŐNYKIHASZNÁLÓ TEVÉKENYSÉGE • Belső szinten->vállalton belül - fő probléma: nem tudják hogy mit tudnak - mindenkihez el kell juttatni a tudást szervezeten belül - az ötlet és megvalósítás között szűk idő szükséges - tudás egyik szintről a másikra vitele - szilárd,légnemű,folyékony tudás - minél szilárdabb a tudás annál több a pénz

14 • Ipari szinten: Ford példája - csak azt csináljuk amihez értünk de képességünket próbáljuk több helyen kamatoztatni a) attitűd alapú előnykihasználás-> nem csak egy bizonyos termékkel látják el törzsüket hanem az termékhez kapcsolódó összes dologgal b) márkanév alapú előnykihasználás-> Virgin példája c) kompetencia alapú előnykihasználás-> At&T példája

15 • Nemzetközi szinte - globális funky rt. - Bergman&Beving cég példája: eldobható nyálelszívó. (50 embert foglalkoztató cég világpiacot pedig 50% ban lefedő) - külföldről származik a forgalom tetemes része - hozzállásnak is globálisnak kell lennie

16 INNOVATÍV FUNKY RT. • Versenyelőny fenntartás • Innováció mindenhol • Minél gyorsabban elérni a jövőbe • Kreativitás • Legyünk kíváncsiak a fogyasztó véleményére de ne fogadjunk szót feltétlenül - Mcdonald’s pl. • Hangsúly a személyre szabás - Barbie pl.

17 HETEROGENITÁS ÉS HOMOGENITÁS ÖTVÖZÉSE • Változás,különbözőség, sokféleség • Kell egy kicsi ebből is abból is • Homogeintás szükségszerű h tudjuk kihez tartozunk kikkel vagyunk hasonlóak. • Heterogenitás azonban elengedhetetlen a cég kiemelkedő működéséhez ugyanis a haladás csak így tartható fent

18 • Sok hasonló ember= ugyanolyan ötlet • Sok hasonló és mellett több különböző ember= innovatív funky rt. - engedjük kibontakozni az embereket persze mértékkel • Ha egy dolog állandó a többi területen helyet hagyunk a változatosságnak (leszbikusos báros példa) • Hangsúly a beállítottság (pozitív)

19 HETERARCHIKUS FUNKY RT. • Hierarchia= elválasztás, felosztás • Heterarchia= összekapcsolás, kombinálás • Elavult ha a főnök és a vezetőség dönt minden kérdésben és csak ő az „ész” • A funky cég sem vezető nélküli szervezet! • Spagetti szervezet: Oticon halló készülékgyártó cég-> az emberekhez igazítják a feladatokat

20 A FUNKY CÉG HÉT TULAJDONSÁGA • Kisebb - ős felfogás ami nagy az jó.. - kis csapatokban könnyebb a kreativitás - eltérő nézetek optimális méretről kb :8-60 de lehet kevesebb is - ha túl nagy daraboljunk inkább több kicsire • Laposabb - problémafelismerés és megoldás között rövid idő telik el->középvezetőkre több feladatot bízunk-> nem kell a legfelsőbb vezetésnek dönteni minden kisebb ügyről

21 • Változó - alkalmazottak csoportokban dolgoznak - nem kell állandó munkakör - fő a változatosság! • Vízszintes - hierarchiai függőleges felépítettség helyett • Körkörös - minden gyors rendszer körkörös tervezésű

22 • Nyílt - fogyasztók beszállítók felé - nem lehet és nem is szabad mindent cégen belül tartani - pl: Seven-Up/RC palackozó arizona és lipton jegestea • Megmért - valóban történnek igazi mérések - valóban jelen van a kíváncsiság a cégek részéről - megfelelő célokra van szükség a megfelelő szintű mérésekhez veszélyes azonban a célokat túltervezni - Fordos példa 500 ember helyett 400 azonban mazda ezt 5 emberrel tudja kivitelezni..

23 • Konklúzió - ha az előző feltételek érvényesülnek ez még mindig nem elegendő a cél eléréséhez! - a hangsúly a változtatáson van - a siker a többiektől való különbözőségből származik

24 FUNKY TE • Régen: cölibátus, spórolás Ma: szabadidő, élvezet • Régen: muszáj Ma: akarom-> munka többé nem morális kényszer • Régen: jó munkaadó Ma: jó szervező

25 • Értelmes vezetés mibenléte: - tehetségek toborzása - menedzser = „maneggio”, „manegé” -> idomár lovakat ostorozza - téves h a vezetés hiánya káoszt okoz - káosz oltás a rendbe a vezetők feladata - vezetők káosz- és rendteremtők egyben - 4 fő pont: irányítás, tolerancia, vonzás, figyelem

26 • Irányítás - nem parancsolás hanem fókuszálás - szellemi vezetés - megfelelő jövőkép: tömör lényegretörő, - nem informálás hanem túlinformálás! - embereket lázba kell hozni - történetmesélés módszere - bukás része a sikernek, kozkázat nélkül nincs győzelem „ha az ember soha nem csinálna butaságokat soha nem történne semmi intelligens.” Ludwig Wittgenstein

27 • Oktatás - személyesnek kell lennie - célzott - életünk végéig tartó - munkaadónak invesztálnia kell az oktatásba képzésbe • Amitől a tőke táncra perdül a tehetség • Indivídum, személyreszabottság, - szerződések - juttatások • TNÖ, ÖNT

28 KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET !


Letölteni ppt "Magurszkaja Jana Jaroszlavovna & Pácz Laura Liza FUNKY BUSINESS - A TEHETSÉG TÁNCOLTATJA A TŐKÉT -"

Hasonló előadás


Google Hirdetések