Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az üzleti érték mérésének útmutatója. Tartalom Tartalomjegyzék.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az üzleti érték mérésének útmutatója. Tartalom Tartalomjegyzék."— Előadás másolata:

1 Az üzleti érték mérésének útmutatója

2 Tartalom Tartalomjegyzék

3 I. Bevezetés

4 A három legfontosabb téma megismerése Az üzleti érték meghatározása a hálózat kvantitatív és kvalitatív elemzésével történik; az elemzést a vállalati közösségi hálózatokról alkotott koncepcióhoz képest kell elvégezni. Ezt a koncepciót a következő három téma inspirálhatja. Odafigyelés a fontos beszélgetésekre Adaptáció, okosabb döntéshozatal Innováció, jobb termékek kifejlesztése, az ügyfelekre tett benyomások javítása OdafigyelésAdaptációNövekedés

5 A használat céljainak szem előtt tartása A három téma inspirálja cégének a vállalati közösségi hálózatról alkotott koncepcióját, és a témák összefüggésében kell kiválasztani a nagy prioritású üzleti eredményeket és a használat konkrét céljait. A használat céljainak kiválasztásával konkrét, cselekvést lehetővé tevő kimeneteleket lehet definiálni, és ezeket mérni lehet. Koncepció Nagy prioritású üzleti eredmény Használati célok

6 A beszélgetések eredményeinek megértése Három fontos lépéssel lehet üzleti értéket találni a hálózatban. 1.Első lépésként fontos rávenni az embereket, hogy beszélgessenek a hálózaton, de ha nem tudja, hogy miről beszélnek, akkor nehéz megérteni, hogy mi ebben az érték. 2.Hasznos ugyan, hogy tudja, miről beszélnek az emberek, de ha nem tudja a beszélgetések eredményét, akkor nehéz megérteni, hogy milyen érték rejlik bennük. 3.A beszélgetések eredményének megértése az üzleti érték megtalálásának kulcsa. Az emberek beszélnek Az emberek az értékesítésről beszélnek Az emberek az értékesítésről beszélnek, ezzel növelik az árbevételt. Az üzleti érték

7 Az üzleti érték a hálózat érettségétől függ Ne feledje, hogy a hálózaton létrejövő kapcsolatok száma szinte exponenciálisan nő a hálózat felhasználószámának függvényében. Ebből eredően fontos, hogy elegen legyenek aktívak a cég Yammer-hálózatán, csak ezt követően lehet az üzleti értékre koncentrálni. Ahogy a hálózat kezd beérni, módosíthatja a céljait az üzleti eredményekre és az üzleti értékre vonatkozóan. Más szóval: Kezdetben koncentráljon a használatba vételre és a hálózat jó állapotának más kvantitatív jellemzőire; egyszerűen megfogalmazva: vegye rá az embereket, hogy a hálózaton beszélgessenek. Ezután koncentráljon az aktivitásra, vagyis vegye rá az embereket hogy konkrét üzleti területekről és témákról beszélgessenek. Végül koncentráljon az üzleti értékre.

8 A hálózat használati céljainak módosítása a hálózat érésével párhuzamosan A használati célok megfogalmazásakor tartsa szem előtt a hálózat érettségét is. Az érett hálózatok a legalkalmasabbak az összetett célú, legnagyobb üzleti értéket termelő használatra. • Az alkalmazottak közötti kapcsolatok mértéke • Kulturális kezdeményezések • Iparági cikkek és hírek megosztása • Az értekezletek felváltása • A csoport és az osztály gyakori kérdéseinek megosztása • Az alkalmazottak teljesítményének elismerése • Az üzlettel kapcsolatos funkciók és feladatok racionalizálása • Közös tartalomkészítés • A bevált módszerek megosztása

9 Kvantitatív és kvalitatív mérések Az üzleti érték mérése kvantitatív és kvalitatív elemzést igényel. A kvantitatív mérések leírásakor a Yammer elemzési irányítópultjáról és az adatok exportálásából eredő hálózati statisztikai adatokra utalunk. Ezek a statisztikák gyors pillanatképpel szolgálnak a hálózat állapotáról, amely különösen fiatal hálózatok esetében fontos. A kvalitatív mérések leírásakor olyan sikertörténetekre utalunk, amelyek alátámasztják a Yammer-hálózat által nyújtott üzleti értéket. Ezeket a történeteket nehezebb megragadni, de ők illusztrálják leghatékonyabban az üzleti értéket, mert azonosítják a Yammer-interakciók tárgyát, valamint az általuk generált üzleti eredményt.

10 II. Kvalitatív mérések

11 Az üzleti érték kvalitatív mérései A kvalitatív mérések kínálják a legjobb módszert a Yammer üzleti értékének megértésére. Ez azért van így, mert a vállalati közösségi hálózat olyan, mint egy infrastruktúra, és nem olyan, mint egy eszköz. Az eszközöket egyszerűen lehet mérni a megtérülésükkel, az infrastruktúráknak – köztük a Yammerhez hasonló közösségi infrastruktúráknak – az értéknövelő hatása nehezebben jelezhető előre. Gondoljon csak bele, melyik a jobb: ha a hálózatán 100 ember egyszerűen cseveg, vagy ha a hálózaton 25-en növelik az árbevételt azzal, hogy példákat osztanak meg a legjobb üzletkötéseiket lehetővé tevő dolgokra vonatkozóan?

12 A kvalitatív mérések fontossága Szerintem mérés helyett (amely inkább a kvantitatív adatgyűjtésre utal) jobban lehet történetmondással bemutatni a hasznosságot, az előnyöket és a megtérülést. Egy sikeres eset gyakran a vállalati közösségi hálózat egész éves költségét ellensúlyozni tudja. Kai Riemer Az informatikai igazgatók stratégiai csúcstalálkozóján A vállalati közösségi hálózatok valódi értéke nem tükröződik az irányítópulton megjeleníthető mérhető adatokban, sokkal inkább az olyan informális közösségi hálózatok megerősítésére való képességében, amelyek interakciókat hoznak létre, és elősegítik a munka elvégzését a vállalaton belül. CMS Wire

13 A kvalitatív mérés négy lépése 1. Tartsa szem előtt a koncepciót. Úgy elemezze a hálózatot, hogy összehasonlítja az előzetes koncepcióval: hogy miképpen fogja a Yammer segíteni a szervezetet az odafigyelésben, az adaptációban és a növekedésben. 2. Készítsen közvéleménykutatást. Kérdőivek segítségével mérje meg, hogy milyen mértékű népszerűségre tett szert a hálózat az alkalmazottak körében. A kérdéseket belefoglalhatja az alkalmazottak éves felméréseibe, amelyet a vállalat amúgy is felvesz. 3. Kísérje figyelemmel a #YamWin témát. A jó Yammer-beszélgetések összegyűjtésére hozzon létre egy témát a Yammerben, ez lehet például a #YamWin. Adja hozzá ezt a témát minden olyan beszélgetéshez, amely megmutatja az üzleti értéket, hogy könnyen megtalálhassa őket a ɢ hálózaton. 4. Osszon meg történeteket. Biztassa a hálózat tagjait saját nyerő Yammer-történeteik vagy „heuréka” pillanataik megosztására, hogy mások tanulhassanak a történetükből.

14 Tartsa szem előtt a koncepciót! A világos koncepció nagyon fontos, mert: Lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy előre lássák azt az értéket, amelyet a Yammer hoz a szervezet számára és személyesen a számukra. Egyértelműsíti a célokat, ez pedig segít az elfogadás és a támogatás elérésében. Nagy vonalakban definiálja, hogy miképpen segít a Yammer lerombolni a kommunikáció útjában álló akadályokat. Tükrözi az egyének céljait az egész szervezeten belül

15 Készítsen közvélemény-kutatást! Az egyik legjobb módszer annak megállapítására, hogy teremt-e a hálózat üzleti értéket, ha beszél munkatársaival, más szóval a hálózat tagjaival. Felvehet közvélemény-kutatást vagy felmérést, hogy megismerje, milyen szintű a vállalati közösségi hálózat elfogadottsága, visszajelzéseket gyűjthet, és azonosíthatja a hálózat tökéletesítésének lehetőségeit. Íme néhány mintakérdés, amelyet feltehet. 1. Főképpen milyen célokra használja a Yammert? 2. Milyen gyakran használja a Yammert? 3. Milyen gyakran használja a Yammert munkával kapcsolatos célokra? 4. Milyen mértékben tapasztalta, hogy ha munkafolyamatának részeként használja a Yammert, annak értéknövelő hatása van?

16 Kísérje figyelemmel a #YamWin témát! Azonosítsa azokat a beszélgetéseket, amelyek példával szolgálnak a funkciók közötti együttműködésre és a csapatmunkára. Címkézze meg ezeket a beszélgetéseket a #YamWin témával, hogy nyomon követhesse az állapotukat. Keressen rá a #YamWin témára, amikor elemzi a hálózatot. Így gyorsan megtalálja az üzleti értéket képviselő beszélgetéseket. Az éjszakai műszakban egy munkatárs felismer egy nem mindennapos problémát Az ország különböző részein működő boltok megerősítik a problémát Charleston Dallas Salt Lake City Phoenix Egy vezető nyugtázza a problémát. A probléma megoldást nyer. Chicago

17 Osszon meg történeteket! A hálózat sikereiről és a #YamWin címkét kiérdemlő pillanatokról szóló történetek rögzítése és megosztása az egyik legjobb módja az üzleti érték bemutatásának. Ha megoszt egy történetet a Yammer-hálózatról, feltétlenül foglalja bele a következő részleteket: Idő: A történet elején meg kell jelölni az időpontot, hogy a közönség tudja, mikor történt. Szereplők: A történetnek tartalmaznia kell neveket, hogy a közönség tudja, ki vett benne részt. Események: A történetnek el kell mesélnie, hogy milyen eseményekre került sor. Látvány: Fontos, hogy a közönség el tudja képzelni a történteket. Az üzleti értékről szóló történetek egyszerűen megoszthatók, ha létrehozza a hálózaton a Yammer- sikertörténetek csoportot. A Yammer Customer Network segítségével külső felekkel, a tágabb Yammer-közösséggel is megoszthatja a történeteket.

18 Példák a sikertörténetekre A következőkben ügyfeleink sikertörténetei közül mutatunk be néhányat. Hozza létre a hálózaton a Yammer-sikertörténetek nevű csoportot, ahol megoszthatja saját sikereiket a szervezeten belül. Amikor a Red Robin bevezette a baconös Pig Out hamburgert, a vezetőség csalódott, mert nem kapott visszajelzést a vásárlóktól a Red Robin Facebook-oldalán. Nagyon sokat tanult viszont a Yammeren jelentkező komoly aktivitásból. „A boltvezetők elkezdtek arról beszélni, hogyan lehetne tovább tökéletesíteni a Pig Out receptjét, és négy héten belül rendelkezésünkre állt egy továbbfejlesztett, konyhában is kipróbált verzió, amelyet bevezethettünk az éttermeinkben. Ez a folyamat korábban 12–18 hónapig tartott volna.” Chris Laping Informatikai igazgató Rengeteg rendezvényt szerveztünk a bevásárlóközpontjainkban, a Yammer mobilfunkciói pedig megkönnyítik az üzletben dolgozó munkatársainknak, hogy még az események közben közzétegyenek üzeneteket és videókat, és így mi, a többiek is értesülhessünk arról, hogy mi történik.” Amikor az ausztrál X-Faktor győztese több bevásárlóközpontunkat érintő turnét tett, „a munkatársak élőben töltöttek fel fényképeket és videókat a különféle helyekről. Ez nemcsak az izgalmas rendezvény megosztására volt jó, hanem abban is segített, hogy javítsunk a fellépéseken a tapasztalatok alapján..” Andy Hedges Bevásárlóközpont-menedzsment A Technovision nevű belső dokumentumot évente elkészítjük. Ez felvázolja, hogyan alkalmazhatják ügyfeleink a technológiát a különféle szektorokban. A technológiai igazgatók egy szűk csoportja készíti, de 2012-ben megosztották az előzetes verziót a Yammeren, és visszajelzéseket kértek. „Technovision jelentéseink mindig is néhány nagyon magas rangú, nagyon okos technológiai szakember tapasztalatain alapultak... De az idei dokumentum sokkal jobbra sikerült, mert a vállalat minden munkatársa láthatta a gondolatokat és fejleszthette őket, alapozva az ügyfeleknél világszerte elvégzett munkájára. A Yammer segített a technológiai igazgatóknak abban, hogy átdolgozzák a jelentést hálózatunk több mint tagjának véleményét is megismerve – és ezt két hét alatt meg is tették. lel ezt biztosan nem tudták volna megcsinálni. Tom Barton Kommunikációs igazgató

19 További források A következő források további információkat tartalmaznak az üzleti érték kvalitatív szemszögű méréséről. CMS Wire - A vállalati közösségi hálózati adatpartinak vége (angolul) Vállalati közösségi hálózatok elemzése, illetve pontozása; Miért működik az egyik, és a másik miért nem (angolul) Blogközlemény - Az üzleti érték mérése (angolul) Kai Riemer előadása a vállalati közösségi hálózatok használatba vételéről (angolul)

20 III. Kvantitatív mérések

21 A kvantitatív mérések fontossága A hálózat működésének figyelése és nyomon követése lehetőséget nyújt a hálózat állapotának megállapítására, annak nyilvántartására, hogy a szervezet hogyan használja a Yammert, valamint a növekedési lehetőségek felismerésére. A kvantitatív mérés különösen fontos a fiatal hálózatok növekedésének mérésére, ha még nem érték el lehetőségeik határát az üzleti érték tekintetében. Számos olyan eszközt kínálunk, amely segít a kvantitatív mérésben. A következő diákon elmagyarázzuk, hogyan segítenek ezek az eszközök a hálózati adatok elemzésében: Elemzések irányítópult Adatok exportálása Adatexportálási API Külső felek alkalmazásai

22 A kvantitatív mérések eredményei rávilágítanak a lehetőségekre A kvantitatív adatok rávilágítanak, hogy mely területeken van szükség növekedésre a hálózatban, és Ön intézkedhet a használatba vétel és a gyakorlati alkalmazás felgyorsítására. Például: Ha nem nagyon használnak fájlokat és megjegyzéseket, szervezzen képzéseket az ezeknek az eszközöknek a használatával történő együttműködésről. Ha nem nagyon használnak mobileszközöket, indítson kampányt a lehetőség tudatosítására és a használat népszerűsítésére. Ha egy bizonyos csoport népszerű, kérje fel a csoport rendszergazdáit, osszák meg bevált módszereiket a csoport aktivitásának fenntartására.

23 Hogyan kezdhetek mérni? Miután elolvasta ezt a szakaszát a bemutatónak, a következőképpen kezdheti el a hálózatra vonatkozó kvantitatív adatok elemzését: Az Elemzések irányítópult vizsgálata Az adatexportálás ütemezésének megtervezése Adatexportálás elvégzése Excel-kimutatás készítése az adatok alapján Annak megosztása a Yammer Customer Network hálózaton, hogy milyen jelentést készített (és hogyan készítette)

24 A. Az Elemzések irányítópult

25 Az irányítópult használata A Yammer Elemzések Irányítópult a hálózati aktivitásról szolgál statisztikai adatokkal, amelyek segítenek a hálózat állapotának felmérésében, különösen fiatal hálózatok esetében. Ezek a statisztikák kiválóan illusztrálják a hálózat növekedését, és igazolják, hogy a hálózat aktív. A közlemények számában mutatkozó növekedés trendje például jelzi, hogy a hálózat aktív, és hogy a dolgozók, mind többet használják a hálózatot. A következő diák a legfontosabb mérőszámokat mutatják be. Ezek a következők: A tagok száma A Tetszik minősítések száma A közzétett üzenetek száma A csoportok száma

26 A hálózat elemzésének áttekintése TANÁCS Ha elemezni szeretné, milyen hatást fejt ki egy bevezetési rendezvény a használat szintjére, hasonlítsa össze a rendezvény előtti és utáni adatokat. Váltson át az elmúlt 7 vagy 28 nap hálózati tevékenységére.

27 Az aktív tagok számszerű kimutatása TANÁCS Vesse össze az aktív tagok számát a teljes tagsággal. Az a tag aktív, aki: Magánüzenetet küldött, beszélgetést indított, hozzászólt egy beszélgetéshez, lájkolt vagy megosztott egy beszélgetést. Megtekintett egy teljes beszélgetést, vagy rákattintással kibontott egy üzenetet.

28 Az üzenetek mennyiségének megértése TANÁCS Vesse össze a csoportokban, illetve magánüzenetben közzétett üzenetek számát. Mérje az elmúlt 6 hónap folyamán havonta közzétett üzenetek számát.

29 A csoportok aktivitásának elemzése TANÁCS Ellenőrizze, hogy a csoportok hány százaléka aktív a hálózaton. Ha egy bizonyos csoport népszerű, kérje fel a csoport rendszergazdáit, osszák meg bevált módszereiket a csoport aktivitásának fenntartására.

30 A fájlmegosztási adatok számszerűsítése TANÁCS Nézze meg, hogyan változik időben a hálózatra feltöltött összes fájl száma. Ha kicsi a fájlhasználat, szervezzen képzést az együttműködés bevált módszereinek ismertetésére.

31 A megjegyzések használatának értelmezése TANÁCS Elemezze a létrehozott megjegyzések számát az idő függvényében, illetve az egyedi megjegyzésszerkesztések és -megtekintések számát. Ha nem nagyon használnak megjegyzéseket, szervezzen képzést az együttműködés bevált módszereinek ismertetésére.

32 A megjegyzések használatának értelmezése TANÁCS Elemezze a tagok megjegyzéshasználatát a megtekintések száma és a megjegyzések célja szerint (pl. üzleti vagy projektekhez kapcsolódó megjegyzések, illetve csak alkalmi társalgások).

33 A bejelentkezésre használt hozzáférési pontok azonosítása TANÁCS Állapítsa meg, hogyan érik el a tagok a Yammert (böngészővel, mobileszközzel, asztali alkalmazással vagy SharePointtal). Van lehetőség bizonyos hozzáférési pontok ismertségének növelésére?

34 A mobileszközök használatának elemzése TANÁCS Állapítsa meg, hogy melyik mobilplatformot használják a tagok. Ezután tartson képzést a legnépszerűbb platform mobilalkalmazásáról. Ha nem nagyon használják a mobilalkalmazásokat, szervezzen kampányt a Yammer mobileszközökön történő használatának népszerűsítésére.

35 B. Az adatok exportálása

36 Mit lehet exportálni a Yammerből? A Yammer Adatok exportálása funkciója csomagba foglal és exportál minden nyilvános és magánüzenetet, megjegyzést, fájlt, témát, felhasználót és csoportot. A Yammer Adatok exportálása funkcióját csak az ellenőrzött rendszergazdák használhatják. Az adatok exportálása külön.CSV fájlokba történik. A.CSV fájlok minden adattípusnak tartalmazzák a részleteit, például az üzenetazonosítókat, az időbélyegzőket, a résztvevőket, csoportneveket stb. A fájlok megőrzik saját formátumukat, a megjegyzéseket.html formátumban exportálja a rendszer. Az exportban csak azok a fájlok és megjegyzések szerepelnek, amelyeket az exportálásra kiválasztott időszakban hoztak létre vagy módosítottak.

37 Mit tehetek az adatokkal? Kimutatást hozhat létre belőlük. Ez a Microsoft Excel egy funkciója, amellyel összegezhetők és ábrázolhatók az exportált adatok. A Messages.csv fájl elemzése a következőkre nyújt lehetőséget: A 10 legnépszerűbb csoport megkeresése az üzenetek vagy a beszélgetések alapján; az adatok részletezése nap szerinti lebontással. A leggyakrabban közlő 10 személy megkeresése; részletezés napi lebontással. A Topics.csv fájl elemzése a következőkre nyújt lehetőséget: A létrehozott témák száma napi bontásban

38 Az irányítópult és az exportált adatok összehasonlítása Yammer irányítópult A hálózat növekedése hetente vagy havonta Aktív tagok A közzétett üzenetek száma A csoportok száma (összes és aktív) A fájlok száma (összes és feltöltött) A megjegyzések száma (összes és létrehozott) A legnépszerűbb megjegyzések és fájlok Hogyan éri el a szervezet a Yammert? Használt mobileszközök Az adatok exportálása és az Excel Egy bizonyos kampány vagy projekt nevének megkeresése képletek és kulcsszavak segítségével Kimutatások segítségével mélyebb szintre bonthatja le, illetve összegezheti az adatokat, például: A hálózat növekedése napi szinten A naponta, hetente vagy havonta közzétett üzenetek száma Az egyes csoportokban közzétett üzenetek száma Az elemzett adatok megjelenítése diagramokon és grafikonokon A Yammer Elemzések irányítópultja és Adatok exportálása funkciója segítségével különféle adatokhoz férhet hozzá.

39 C. Adatexportálási API

40 Mi az adatexportálási API? Az adatexportálási API segítségével a rendszergazdák beállíthatják a hálózat adatainak automatikus, ismétlődő exportálását. Ez több szabályozási és testreszabási lehetőséget, illetve rugalmasságot kínál. URL: https://www.yammer.com/api/v1/exporthttps://www.yammer.com/api/v1/export Metódus: GET Hitelesítés: OAuth 2 jogkivonat, a felhasználónak ellenőrzött rendszergazdának kell lennie. A hozzáférési jogkivonat generálásáról a Yammer Developer Network tartalmaz további tájékoztatást.

41 A lekérdezés paraméterei access_token – Egy ellenőrzött rendszergazda OAuth bearer jogkivonata model - Az jelzi, hogy melyik modelleket kell exportálni. Ha nincs megadva modell, mindegyik modellt exportálja a rendszer. Több modell is megadható, ha több paraméter van megadva a „modell” névvel. A következő modellek használhatók: User Group Message Topic UploadedFileVersion DocumentVersion since - Az exportálás kezdő dátumát jelzi. Csak azok a változások szerepelnek az exportban, amelyekre ez után a nap után került sor. A dátumot ISO-8601 formátumú dátumként kell kódolni. include – Azt határozza meg, hogy szerepeljenek-e az exportban a fájlmellékletek. Értéke lehet „csv” (mellékletek nélkül), illetve „all” (minden melléklet belefoglalása). network – Itt adhatja meg, hogy mely hálózatot vagy hálózatokat szeretne exportálni. A hálózatnak elérhetőnek kell lennie az OAuth bearer jogkivonattal, más szóval a jogkivonathoz társított hálózatnak, illetve ahhoz társított külső hálózatnak kell lennie. include_ens – Ha „true” az értéke, a rendszer automatikusan belefoglal az exportba minden olyan külső hálózatot, amely kapcsolódik az OAuth bearer jogkivonathoz társított hálózathoz.

42 D. Külső felek alkalmazásai

43 GoodData Bemutatása: A GoodData egy partneri Yammer-alkalmazás, amelynek segítségével az ellenőrzött rendszergazda kinyerheti és elemezheti az API segítségével exportált adatokat. Elemző és jelentéskészítő alkalmazás, amely a Yammer hálózatok mérésének bevált módszereire és fő teljesítménymutatóira épül. Az alkalmazás a GoodData sokoldalú üzleti intelligencia platformja fölött működik, és előre gyártott irányítópultokból áll. Szolgáltatásai: Az elemzés legfontosabb területei közé tartozik a csoportok aktivitásának követése, a befolyásos személyek, a kiemelt felhasználók, a trendformáló témakörök és a viralitás elemzése. A GoodData: Egyszerűen kibővíthető és hozzáigazítható a szervezet sajátos szükségleteihez. Képes más adatforrások befogadására, hogy teljes körű képet lehessen alkotni a szervezet közösségi beruházásairól, beleértve más forrásokat (Facebook, Twitter, Google+), egyéb vállalati közösségi hálózatokat, illetve belső adatforrásokat. Lehetőséget nyújt a Yammer használatának és elfogadottságának nyomon követésére és elemzésére, ami segít garantálni, hogy szervezete optimálisan kihasználja a vállalati közösségi hálózatra fordított beruházásait.

44 ViewPoint Enterprise A ViewPoint Enterprise egy partneri Yammer-alkalmazás amely összevonva ábrázolja vállalata Yammer és SharePoint platformját. A ViewPoint segítségével: Megtekintheti a felhasználók és a csoportok általi használat időbeli változását. Megnézheti, hogy mely csoportok és webhelyek a legaktívabbak és a legkevésbé aktívak – az üzenetet, a lájkok, a megosztások, a dokumentumok és egyebek száma alapján. Azonosíthatja a vállalat egészén belül a legbefolyásosabb felhasználókat. A ViewPoint Enterprise termékről a ViewDo Labs webhelye nyújt további tájékoztatást:

45 Függelék

46 Példák az adatexportálási API felületet használó lekérdezésekre Minden adat exportálása február 9. óta: https://www.yammer.com/api/v1/export?since= T00:00:00+00:00&access_token=WOOT8377DHL Minden adat exportálása február 12. óta, de a fájlmellékletek kihagyása: https://www.yammer.com/api/v1/export?since= T00:00:00+00:00&include=csv&access_token=WOOT8377DHL Minden üzenetadat exportálása február 12. óta a fájlmellékletekkel együtt: https://www.yammer.com/api/v1/export?since= T00:00:00+00:00&model=Message&include=csv&access_token=WOOT8377DHL

47 Tanácsok a kimutatás létrehozásával kapcsolatban Készítsen másolatot a.CSV fájlokról. Bontson ki minden oszlopot. Válassza szét a dátumoszlopokat („created_at”, „deleted_at” stb.) egyetlen Dátum oszlopba. Egy üres oszlopban adja neki a „Dátum” nevet, és helyezze el a következő képletet a szomszédos sorban: „=ÖSSZEFŰZ(BAL(X#,10))”. Ebben az „X#” helyén annak a sornak egy dátum-idő cellája áll. A Messages.csv fájl esetében például: Adja meg a címet az U1 cellában: „Dátum létrehozása”. Írja be a képletet az U2 mezőbe: =ÖSSZEFŰZ(BAL(S2,10)) Adjon hozzá egy oszlopot, amelyben a legutóbbi tevékenység óta eltelt napok száma szerepel. Ebbe írja be a következő képletet: „=MA()-X#”. Itt az „X#” helyére a fenti eredménycellát kell beírni.

48 Segítség a kimutatáskészítéshez A Microsoft Office csapata nagyszerű anyagokkal segíti az első lépéseket a kimutatások világában: Kimutatás létrehozása a munkalapadatok elemzéséhez Mezők elrendezése a kimutatás mezőlistájával Kimutatás adatainak frissítése Az adatok szűrése kimutatásokban Az adatok rendezése kimutatásokban Kimutatás törlése

49 GoodData információforrások Az árakról a következő címen érdeklődhet: Egyéb információkat a következő forrásokban talál: GoodData for Yammer A YCN hálózat GoodData csoportja


Letölteni ppt "Az üzleti érték mérésének útmutatója. Tartalom Tartalomjegyzék."

Hasonló előadás


Google Hirdetések