Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szentendre – az első magyar nőbarát város Készítette: Kuna Tibor Vezet ő tanácsadó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szentendre – az első magyar nőbarát város Készítette: Kuna Tibor Vezet ő tanácsadó."— Előadás másolata:

1 Szentendre – az első magyar nőbarát város Készítette: Kuna Tibor Vezet ő tanácsadó

2 Alapvetések ■ Szentendre város képvisel ő -testület január 22-i ülésén döntött arról, hogy támogatja „A n ő kre szabott város” c. program indítását A program célja: biztonságosabb és kellemesebb város legyen Szentendre n ő i szemmel

3 Gender budgeting: a nemekre érzékeny költségvetés A n ő k és férfiak esélyegyenl ő ségén alapuló költségvetés Szükségessé vált, mert: ■ A n ő k részvétele megn ő tt a városi térben A „nemek egyenl ő ségének megteremtése” szemlélet  pénzügyi tervezési-, és  kivitelezési folyamatokban való következetes alkalmazása

4 A gender budgeting célja Szimmetrikus szolgáltatási rendszer kialakítása: ■ az egyenl ő tlenségek kiküszöbölése ■ a nemek közötti egyenl ő ség dimenziójának integrálása a küls ő tevékenységekbe ■ igazságos foglalkoztatási feltételek megteremtése El ő nye: a n ő k gazdasági és politikai tevékenységekbe történ ő nagyobb mérték ű bekapcsolása

5 Bécs, az első európai nőbarát város ■ Európában els ő ként Bécs, majd Párizs költségvetése készült a gender budgeting jegyében: ▪ különös figyelmet fordítottak arra, hogy a nemek egyenl ő sége a munkaer ő piacon és a jövedelmekben is megnyilvánuljon ▪ gyakoribb és az intézmények nyitva tartásával összehangolt tömegközlekedés, hogy segítsék a n ő k munkába jutását ▪ szélesebb járdák, hogy babakocsival, tolókocsival, járókerettel is kényelmesen el lehessen férni ▪ közterek és parkok jobb kivilágítása, a biztonságérzet növelése

6 A nemekre érzékeny költségvetés területei ● Intézményi mechanizmusok: n ő barát hivatalok és intézmények kialakítása ● Gazdaság és munkavégzés: kedvezmények a Gyes-en és Gyed-en lév ő knek ● Egészségmeg ő rz ő programok ● Társadalmi érzékenység növelése: közbiztonság, szociális odafigyelés ● N ő knek szóló rendezvények

7 Intézményi mechanizmusok Fiatal anyukákat támogató önkormányzat: A gyakorlatban tapasztaltak szerint kisgyermekes anyukaként nehézkes az ügyintézés. Az önkormányzati intézményekben, ügyfélszolgálatoknál bababarát intézkedések bevezetése: ○ kisgyermekesek soron kívüli ügyintézése, kiszolgálása, ○ szoptató, ill. pelenkázó helyiség kialakítása

8 Intézményi mechanizmusok Családbarát vendéglátás: Szentendrei vendéglátóhelyek támogatása családbarát környezet kialakítására pl. kisgyerekeseknek: ○ baba-etet ő székek elhelyezése az éttermekben, ○ baba-ételek az étlapon ○ kifest ő könyv

9 Kifestőkönyv Logó elhelyezése:

10 Intézményi mechanizmusok N ő i parkolók létesítése:  Parkolóházak, közterületek biztonságosabb helyein találhatók. Ott, ahol jobb a (köz)világítás, ahova rálát a biztonsági ő r, és ahol a gyermekekkel a ki- és beszállás biztonságosan megtörténhet.)  Szélesebb parkolóhelyek létesülnek a belvárosban, az iskolák környékén

11 Kedvezmények kisgyermekeseknek  N ő i napok az uszodában A Gyesen, Gyeden lév ő kismamáknak pl. kedd délel ő ttönként 50%-kal olcsóbbak a belép ő jegyek (indokolttá teszi a Gyes, Gyed alacsony mértéke), közben gyerekfelügyelet van szakképzett dadával. Erre külön helyiség kialakítása is ajánlott. Gyesen és gyeden lév ő k reintegrációját segít ő programok bevezetése. Pl.:Extra támogatás a kisgyermekes anyukákat támogató cégeknek. Pl.: ipar ű zési adókedvezmény. A munkaadók motiválása  Presztízs kérdést kell csinálni bel ő le  Szentendre város díjat alapít  „N ő barát munkahely” díj, amelyet a N ő barát események alkalmával ünnepélyes keretek közt adnak át.

12 Egészségmegőrző programok A 2009-ben 13. életévüket betölt ő leányok Humán Papiloma Vírus elleni véd ő oltása + tájékoztatófüzet

13 Egészségmegőrző programok  Jellegzetesen n ő i betegségek sz ű rése rendezvény szervezése. Pl.: méhnyak rák sz ű rés a közalkalmazottak körében. Költségtakarékosabb megoldás: a célcsoport eljutásának megszervezése a méhnyak rák sz ű résre vagy mammográfiára. Pl.: buszt indít Szentendre város Önkormányzata, amellyel évente egyszer sz ű résre szállítják a közalkalmazottakat, hogy sz ű réssel óvják dolgozóikat a betegségekt ő l és felhívják a figyelmet a sz ű r ő vizsgálatok fontosságára.

14 Társadalmi érzékenység növelése ■ Probléma: a járdára orral felparkoló autóktól gyakran nem férnek el a babakocsis kismamák, ezért gyakran babakocsistól le kell menniük az úttestre, ami fokozottan veszélyes, de csak így tudják kikerülni a szabálytalanul parkoló autósokat. Javaslatok: 1, járdaburkolat felfestések 2, fekete pont „szégyenmatrica” - gerillaakció

15 Járdaburkolat felfestések az

16 Járdaburkolat felfestése Élénk színű figyelmeztető jelzések felfestése a járdára

17 Macskakő kontra tűsarok ■ Az óvárosi macskaköves utcák sarkán, t ű sarok formájú cégéreken hívnák fel a figyelmet arra, hogy a macskak ő tönkreteszi a t ű sarkakat és hirdetnék a legközelebbi susztert, illetve kínálnának sarokvéd ő t. ■ Pályázati kiírás középiskolások számára: az útburkolat megváltoztatása nélkül, milyen t ű sarok kímél ő megoldásokat vezetnének be?

18 „Szégyenmatrica” Gerillaakció keretében n ő k címkéznék fel figyelemfelkelt ő matricákkal v. szórólapokkal a szabálytalanul parkoló autókat.

19 Társadalmi érzékenység növelése - Gavallérképző  Szentendre középiskoláiban a éves fiúknak közismert celeb tart oktatást a „Hogyan kell a n ő kkel bánni?” címmel  Javasolt celeb: Kovács Áron Mert olyan ismert személyiség kell, aki közel áll a fiatalokhoz, akit véleményvezérként elfogadnak, de mégis köztudottan el ő zékeny a n ő kkel és nagy hódolója a n ő i nemnek  Az el ő adás végeztével a fiúk egy ún. gavallér- bizonyítványt kapnak kb. 25x15 cm-es, amelyen a tíz legfontosabb gavallér vonás olvasható A Gavallérképz ő t az AVON szponzorálja

20 Hogyan kell a nőkkel bánni?  „Hogyan kell a n ő kkel bánni?” plakátok elkészítése és kihelyezése a közintézményekben A plakátok egy-egy jó tanácsot tartalmaznak férfiak számára ▪ Minden nap dicsérj meg valamit a kollégan ő dön! ▪ Légy figyelmes és tarts be az udvariassági szabályokat! ▪ Óvd a kismamákat és ahol teheted segítsd ő ket! ▪ N ő kre és a gyerekekre fokozottan figyelj az úton! ▪ Egy gáláns gesztussal szebbé teszed a napját. ▪ Adj mosoly és mosolyt kapsz cserébe! ▪ Légy elnéz ő velük, ha ny ű gösek. ▪ Ne felejtsd el felköszönteni ő ket a jeles napokon

21 Rendezvények N ő knek szóló rendezvények megszervezése és lebonyolítása: ■ Születés hete ■ Szépség világnapja ■ Városi n ő nap ■ Anyatejes táplálás világnapja ■ A n ő k elleni er ő szak megsz ű néséért világnap

22 AVON – „egészséggel a szépségért” NŐI TORNA AVON TORNA: egy szombat délel ő tti AVON n ő i tornanap megszervezése Czanik Balázs és Szentgyörgyi Rómeó két órás tornát tartanak

23 KOMMUNIKÁCIÓS STRATÉGIA

24 Marketing kommunikáció - POZÍCIONÁLÁS Célja: ■ Indulási vezérpozíció: fontosabb els ő nek lenni, mint jobbnak: ▪ az első nőbarát város ▪ az első nőbarát város támogatója ▪ AVON = nőbarát ▪ AVON az esélyegyenlőség támogatója

25 Javasolt pozícionálási üzenet Szentendre: az els ő magyar n ő barát város AVON: az els ő magyar n ő barát város hivatalos támogatója

26 Kommunikációs eszközök

27 Kampányelemek: ■ BEJELENT Ő SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ ▪ Kedvelt kozmetikai cég állt az els ő magyar n ő barát város mögé ■ PR HÍRFOLYAM ▪ Pl.: Sz ű réssel a n ő i betegségek ellen. Az AVON figyelemfelkelt ő füzetekkel hívja fel a sz ű r ő vizsgálatok fontosságára a figyelmet ■ GERILLA MARKETING AKCIÓ ▪ szégyenmatrica a szabálytalanul parkoló autósoknak ■ CELEBRITY PR ▪ Kovács Áron a Gavallérképz ő ben ■ RENDEZVÉNY: AVON – n ő i torna Szentendrén ▪ Avon molinók kihelyezése

28 Médiamegjelenések felületei: ■ MAINSTREAM FELÜLETEK (online és offline) ▪ Népszabadság, Magyar Nemzet, Origo, Index, Stop.hu) ■ N Ő I MAGAZINOK, CSALÁDI MAGAZIN ▪ Hölgyvilág, Maxima, N ő k Lapja Cafe, Kiskegyed, Tina, Meglepetés, Családi Lap, Anyák Lapja stb… ■ BULVÁR ▪ Napi Ász, Bors, Blikk, Képes Újság, Story ■ OKTATÁSTEMATIKUS (Gavallérképz ő kapcsán) ▪ Edupress, Eduline, Eduport, Hír Tv, KépzésInfó, Aktív Szemeszter

29


Letölteni ppt "Szentendre – az első magyar nőbarát város Készítette: Kuna Tibor Vezet ő tanácsadó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések